Praatgroep Viking sage event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    bij de bomen gaat het om de tijd en niet om de basis ep, dat is toen veranderd om lage level spelers tijdens een event ook kans op di te geven
     
  2. sky57

    sky57 Forum prof

    Nou, ik heb mijn buik nog steeds vol van dat random gebeuren.
    Daarbij snap ik er helemaal geen sikkepit van.:wuerg:
    Dus wat is wijsheid...
     
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ron heeft bij vorige events goed aangegeven hoe het zit:
    Bij bomen gaat het om de tijdsduur van de boom (dus uitsluitend 20 uurs bomen op je akker zetten voor aanvang van het event).
    Bij stallen gaat het om de EP, dus een neon varkensstal levert een veel hogere kans op een dropitem dan een gewone varkensstal.

    N.B. Voor aanvang van een event is dus een neon stal interessanter, mits je hem op tijd plaatst, zodat hij bij aanvang van het event klaar is om te oogsten. Tijdens het event zijn erg lange stallen niet zo interessant, omdat ze veel plaats en tijd innemen, en toch maar 1 dropitem kunnen opleveren.
    o_Ok bomen van 20 uur vind ik perfect voor aanvang van een event, maar ik vind ze niet interessant voor tijdens een event, omdat ze te lang duren.
     
    astrid1960, Borkie, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    De eerste vraag is wat je aan prijs wil winnen.
    Dan moet je daarna kijken hoeveel sterretjes het in totaal is.

    Het totaal van de sterren kan je delen door 50 dat is het minimale aan worpen die je nodig hebt (dus zoveel soep moet je minimaal maken)
    Als je het aantal sterren deelt door 15 heb je het maximale aan worpen wat je nodig hebt (dus zoveel soep moet je maximaal maken)

    Misschien helpt dit een beetje met de planning.
     
    Borkie, Errim, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Ik zie weer allerlei moeilijke berekeningen langs komen, maar het is echt gemakkelijk. Maak alle velden leeg zet er vandaag voor 18.00 gewone bomen op en je begint met aardig wat drops. Daarna is het een kwestie van zaaien en oogsten en met 8 uurs gewassen lukt dat 2 of 3 maal per dag. Dus in het weekend klaar.
     
    Laatste bewerkt: 10 Mei 2016
    astrid1960, Borkie, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Dat kan je zo niet stellen want je weet niet wat iedereen aan prijzen wil binnenhalen en of er mensen zijn die meerdere keren voor de sieritems gaan.
    Als je alle prijzen wil halen dan heb je 3750 sterren nodig vanuit de worpen.
    Dus dat zou betekenen een minimum van 75 keer soep en een maximum van 250 keer soep.
     
    astrid1960, eevee60, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. sky57

    sky57 Forum prof

    Dank je wel Ard1970,
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  8. Trix00

    Trix00 Actieve auteur

    Dank je wel voor het antwoord , ga het nu opschrijven voordat ik het weer vergeet.
     
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Uitleg op de fansite over drops en wat veel en wat niet
     
    blackscorpion64, Borkie, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Bedankt voor de melding. Het klopt inderdaad niet. De faq is inmiddels aangepast:)
     
    dutchboy en sky57 vinden dit leuk.
  11. FfrodoHera

    FfrodoHera Gelegenheidsauteur

    maw als alles mee zit 21.750 gewassen en 1125 di en als alles tegen zit 72.500 gewassen en 3.750 di :wuerg:
     
    Borkie, daisy17858, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. orchidee2.0

    orchidee2.0 Forumleerling

    Hoe zit het met gewassen? welke geven de meeste kans op dropitems? Gewassen die het langst duren of gewassen die het meeste EP geven?
     
    Borkie, dutchboy en sky57 vinden dit leuk.
  13. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik geloof dat ik dit ook best een ingewikkeld event vind. Hoe bepaal je bijvoorbeeld wat de beste bijl is. Maar aan de andere kant, je hoeft natuurlijk niet altijd de perfecte worp te gooien om toch tot een redelijk resultaat te komen. En de keuze waar ik voor ga is voor mij in ieder geval niet ingewikkeld: ik ga voor de categorie diversen en probeer zo veel mogelijk items bij elkaar te krijgen (alleen pinky pies en event sticker zal ik niet voor spelen). En als ik dan nog tijd en zin over heb dan probeer ik ook nog wel wat sieritems te vergaren.
     
    Borkie, daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  14. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    de soep zal niet zo heet worden gegeten als hij wordt opgediend xD

    gewoon rustig beginnen morgen en dan zie ik het wel :p
     
    Laatste bewerkt: 10 Mei 2016
    rikmark, Borkie, daisy17858 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik ga eerst maar eens munten verzamelen en aan het eind beslissen wat ik uit de winkel haal . Natuurlijk ga ik wel voor de wolkenrij maar de prijzen bij diversen zijn ook erg aantrekkelijk.......
     
    eevee60, Borkie, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Dit is ook mijn plan eerst maar eens zien of ik goed kan gooien. ;)
     
    Borkie, daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  17. john-j

    john-j Forum-hertog

    Waar kan ik zien of ik het recept van chocolade saus al heb?
     
    Borkie en dutchboy vinden dit leuk.
  18. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Het is een recept van level 1 van de jammaker, dus je zou daar kunnen kijken of je hem al hebt.
     
  19. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Dat kun je nakijken bij de jammaker. Weet alleen niet welk level, want ik heb het recept in ieder geval niet!

    o ik zie dat thea al het antwoord heeft gegeven!
     
    eevee60 en dutchboy vinden dit leuk.
  20. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Jammakker fase 1
     
    eevee60, daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.