Praatgroep Viking sage event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bocindy

    bocindy Gelegenheidsauteur

    Ik begin er morgen gewoon aan en zie wel waar het schip strand,
    alleen die 8 uurs gewassen daar heb ik ook moeite mee, maar goed ik zie het wel.
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hallo kanjers
    Ik zag dat Ron de uitleg al had gemaakt voor de fansite voor degene die extra uitleg willen
    Over de tabel ga ik nadenken over wat ik erin zou willen zetten??
    Iemand een suggestie??


    Ard tijdens de 5 pogingen staan de beste op delfde plek maar alleen die die je al hebt gebruikt geeft met lampjes aan hoeveel de andere blijven de lichtjes uit
     
    DarkDevilDude, rikmark, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voor het heft is het simpel, er zijn 5 verschillende, en als je de juiste niet gevonden hebt in de eerste 4 pogingen, dan is de laatste keuze de juiste.
    Maar de lampjes gaan pas branden als je bij die soep gekozen hebt voor dat onderdeel. Dus kun je toch nooit in 3x weten welke de beste is van de 10 runes? Je hebt dus maar 4 pogingen, en kunt de 5e keer gokken voor een beter resultaat of de beste van de 4 pogingen kiezen.
    Hierdoor is het ook weer heel moeilijk om te bepalen hoeveel gewas en drops je nodig hebt.
    Maar persoonlijk vind ik de 8-uurs gewassen wel fijn. 3x per dag oogsten. Weet alleen nog niet wat ik er morgen allemaal af wil halen.
     
    DarkDevilDude, Borkie, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Tesselschade

    Tesselschade Veteraan

    Ik hou niet van random gedoe rond m'n eigendommen 8)

    ...en van m'n moeder mag ik niet gokken8)

    zéker niet met zuur verdiend gewas 8)
     
  5. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Een boemerang, hoe verzin je het. xD
    Ik doe ook weer mee hoor.
    Lijkt mij niet zo'n moeilijk event.
    Gewoon goed naar de groene lampjes kijken en dat onderdeel dan idd houden voor die beurt en volgende ronde van 5 opnieuw lampjes kijken en houden wat goed is.
    Om 1800 uur maar weer de 20 uurs bomen opzetten en kwartveldjes aanleggen.
    Morgen weer diverse WAC's eten, staak activeren, witte onschuld en stol eten en een pinkie pie erachter aan.
    Knechtenbon aan en gaan met die banaan.
    Heb er al weer zin in en bukken als Schaapje gooit [​IMG]
     
    DarkDevilDude, astrid1960, rikmark en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Kleine aanvulling denk ik.
    Waarschijnlijk zie je de lampjes pas als je met een kop, heft, run gegooid heeft

    De heft kan je altijd goed hebben.
    Dus heb je 4 pogingen om de juiste keuze te maken uit 8 koppen (voor de rekenaars onder ons een kans van 50%) dat je de juiste kop vindt.
    Je hebt 4 pogingen om de juiste keuze te maken uit 10 runes (voor de rekenaars onder ons een kans van 40%) om de juiste runes te vinden.

    Gaan we verder redeneren met dit gegeven en de keuzes die je hebt is er per kop een mogelijkheid van 50 verschillende bijlen (5 keer een heft en elk heft kan je dus combineren met 10 runes)

    Doorrekenen is nog leuker want dat betekent dat je 400 verschillende bijlen kan maken. 8 verschillende koppen en allemaal 50 keer.
    Van de 400 bijlen is 1 bijl de juiste.

    Nu kan je nog verder er in duiken want door 5 keuzes kan je in ieder geval het heft weten
    Dus kan je aannemen dat er qua combinaties mogelijk zijn 8 koppen en 10 runes
    Dus 80 bijlen zijn er mogelijk en er is er 1 juist.

    Door te proberen kan je van 4 koppen weten of ze de juiste zijn of niet en van 4 runes weet je of het de juiste is of niet.
    Dat betekent dat je van de 80 mogelijkheden die er zijn er maar 20 kan uitsluiten.

    Reken ik met dat gegeven dan zijn er dus nog 60 mogelijkheden over die je niet heb geprobeerd.
    Met 1 samenstelling moet je dus maar weten of 1 van deze 60 bijlen de juiste is.

    Misschien redeneer ik verkeerd of gaat de kansberekening de mist in maar ik weet wel dat als dit klopt ik het event laat schieten.
     
    Laatste bewerkt: 10 Mei 2016
    VosStiertje, DarkDevilDude, Errim en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    ik heb het ook even door gelezen en vind het wel het proberen waar deze keer niet voor de wolkenrij , maar er staan genoeg leuke dingen in de winkel ...gewoon afwachten meschien val het nog mee ...[al geloof ik daar niet zo in ] het vorige was me ook tegen gevallen....succes allemaal en af en toe even bukken want schaapje heeft een boemerang achter de hand ...haha ....:D:music::music:
     
  8. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    event ziet er ingewikkeld uit met een hoge random-kans, bij benieuwd hoeveel gewassen we werkelijk moeten gaan verbouwen om op zijn minst aan de staak te komen, terwijl er ook zeer leuke andere prijzen te winnen zijn. Dus voor de beginners zijn er genoeg opties, maar voor de wat meer gevorderde spelers kon dit wel een frustrerend event worden....maar ja zeer moeilijk.... We hebben toch lang genoeg om diversiteit in de quests en moeilijkheidsgraad gevraagd...
     
    VosStiertje, Borkie en dutchboy vinden dit leuk.
  9. whealy76

    whealy76 Junior expert

    Het doet me denken aan het spel mastermind.
     
  10. kimmie2012

    kimmie2012 Forummeester

    erg leuk! heb er erg veel zin in. maar ga ik voor de wolkenrij of voor de stekjes en stallen mmmmm moeilijk
    iig gewoon beginnen met gewas maken en kijken hoe vaak j mag gooien.
    Dan maar kijken hoeveel munten ik bij elkaar weet te gooien en beslissen wat ik koop. de prijzen zijn zeker de moeite waard :D

    Mag ik ook een magneet achter t bord plakken?? dan gooi ik iig altijd 50 munten :p
     
    VosStiertje, Snowdrops1, rikmark en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Tesselschade

    Tesselschade Veteraan

    ....alleen hoef je daar geen soep voor te maken.... 8)
     
    boemer49, daisy17858, knoepertje en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik begin ermee en zie wel waar ik eindig. Lijkt pittig te worden.
     
    Borkie, daisy17858, knoepertje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. whealy76

    whealy76 Junior expert

    Ik verwacht dat je per vissoep minimaal 15 punten krijgt. Voor de wolkenrij betekent dat 1650/15=110 x gooien. Is 110*290=31900 gewassen en 110*15= 1650 dropitems. Dat is pittig.
     
    DarkDevilDude, Borkie en dutchboy vinden dit leuk.
  14. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    ik heb het recept van chocolade saus al maar vele nog niet lijkt me ook de moeite waard
     
    Laatste bewerkt: 10 Mei 2016
  15. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Ik heb nog een vraag maar ik weet niet of die beantwoord kan worden.
    Bij hoeveel lampjes van de 15 krijg je een een hogere rang qua sterretjes.
    In de FAQ staat namelijk dat als je 6,5 lampjes hebt branden (op het plaatje) je 15 sterretjes krijgt. Bij 7 lampjes krijg je 25 sterretjes en bij 12 sterretjes krijg je er 40.
    Bij hoeveel lampjes krijg je er dan 32?

    En de samenstelling van de koppen betreft 8 verschillende hoeveelheid lampjes. Welke waarde zijn hier bij te vinden dan? Of zijn er koppen die net zo veel lampjes laten oplichten als andere?

    Kan ik bij de runes ervan uitgaan dat het minimale lampje wat hier gaat branden een halve is?
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De beredenering mag aardig kloppen, maar het gaat er niet om dat je een 6 moet gooien voordat je door mag naar de volgende ronde.
    En om het iets eenvoudiger te houden, als je uitgaat van de kanspercentages waar je mee begint, dan heb je dus 50% van 40% kans om in de roos te schieten. Dus 20% kans, dat is gemiddeld 1 op de 5x. Door de voorgaande pogingen (je gaat ook netjes uit van 4 kansen en niet van 5) is er ook een behoorlijke kans dat je al wel een goede kop en rune bent tegen gekomen, ook al is deze niet perfect.

    Met een beetje opletten, is er weinig kans dat je regelmatig de 15 punten scoort. Het gemiddelde van 32 lijkt me een aardig uitgangspunt.
     
    BoerAnnelies, Errim, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. LolaV1205

    LolaV1205 Forumleerling

    Vraagje over de FAQ,
    Bij het eerste mandje staat dat het 1250 Rozewortel bevat. Dat lijkt mij nogal veel?

    Verder heb ik er weer zin in. Ben benieuwd!
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Dat ligt er helemaal aan hoe de verdeling is opgebouwd van de lampjes. Om een voorbeeld te noemen en ik maak het niet ingewikkelder dan het is maar er zijn 8 koppen en 10 verschillende mogelijkheden qua lampjes omdat men er voor kiest om met halve lampjes te werken.

    Betekent dit dat bijvoorbeeld 4 en half lampje er niet bij zit en 4 lampjes niet? Want dat heeft er ook weer mee te maken hoe de uiteindelijke uitslag zou zijn.

    Ga je voor de staak en de sieritems dan kan je als je al het geluk hebt in 33 keer klaar zijn.
    Ga je uit van een minimale score dan ben je in 110 keer gooien klaar (zoveel pech is ook niet te verwachten zeker gezien het feit dat bij 7 punten de volgende rang behaalt wordt en je 5 lampjes kan laten branden van je heft)

    Dus ergens tussen de 33 en 110 keer gooien zal het aantal zijn wat er nodig is voor het event.

    Ga je uit van de 32 die jij zegt dan moet je 51 keer gooien. Praat je toch al over 15.000 gewassen en ruim 750 DI.
     
    Errim, daisy17858, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Ik zie er van komen dat na dit event verscheidene,
    boeren en boerinnetjes opgenomen worden in een
    revalidatie centrumxD;)
     
    astrid1960, Borkie, daisy17858 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Trix00

    Trix00 Actieve auteur

    Ben er nog steeds niet goed uit wat nu de meeste dropitems geeft, als ik het goed heb moet je uitgaan van de basis EP bij bomen, maar hoe zit het bij de stallen. Als ik een neon varkensstal zet telt dan de EP van de neonstal of de basis EP van de gewone varkesnsstal ? Is er iemand die dit weet ?
     
    Borkie en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.