Praatgroep Viking sage event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik zou iedere avond kijken hoe de verhouding drops/eventgewas is. Als de drops achterlopen, zou ik 's nachts bijvoorbeeld cantharellen (level 62) of hazelnoten (level 63) zaaien. o_Ok op kwartveldjes, dan heb je meteen een mooie opbrengst van je akkers. Met die opbrengst kan je weer WAC's kopen.
    Altijd alles met water.

Het hangt er ook vanaf hoe laat je kunt oogsten. Belangrijk is zo snel mogelijk te oogsten, zodat je akkers zo min mogelijk staan te niksen met gewassen die al klaar zijn.

Rozen kunnen ook, maar mijn ervaring is dat bovengenoemde gewassen veel drops geven. En ze leveren op de markt veel meer boerenduiten op dan rozen.

annigjen, daisy17858, Snowdrops1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Ik heb deze keer toen ik alles aan had staan om het eventgewas op peil te brengen (stollen, wolkenrij, witte onschuld), een paar velden met veredelde anjers gezaaid met SM en water. Die kan ik dan meteen weer oogsten, en zie daar je hebt meteen extra DI. Als je nog geen anjers hebt, zou je het de volgende keer ook met veredelde rozen kunnen doen.

Borkie, annigjen, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. kimmie2012

kimmie2012 Forummeester

Oke. bedankt voor de tip! Ik ga kijken wat ik ermee kan.:) zo fijn dat ik altijd zo word geholpen! Ik word nog eens een goede boer dankzij jullie allemaal :D

Borkie, hendrika73, Snowdrops1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik zou overdag geen rozen zonder supermest gaan zaaien en dan s'nachts eventgewas. Dat is krom. s'Nachts eventgewas willen zaaien omdat je anders niet genoeg oogst en dan overdag een ander lang gewas gaan doen. Zonder supermest is het alleen maar een alternatief voor de nacht. En zoals farmermikkie terecht zegt: Je kunt ook een ander lang gewas doen, als het met water maar klaar is wanneer je weer kunt spelen. Met 2 oogsten eventgewas en 1 langer gewas, houd je de drops vermoedelijk wel goed in evenwicht.

Borkie, daisy17858, Snowdrops1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. kimmie2012

kimmie2012 Forummeester

Ik heb nog geen Anjers. haha dus zeker nog niet veredeld ;) dus dat is nog geen optie voor mij

6. -Coco1968-

Maar met de veredeling wordt echt het gebruik van supermest bedoeld. En niet de veredelingen die jij noemt. Extra ep levert geen extra drops, en de tijdswinst die je met je veredelingen hebt, is overdag niet voldoende en s'nachts heb je er vermoedelijk niets aan omdat je dan toch niet zo snel weer achter de pc zit.
    De veredeling van de hazelnoten, uien en koolraap zijn wel interessant voor gebruik met alleen water, omdat dat de tijd net zoveel helpt dat je een normale nachtrust overhoud, al is die voor iedereen verschillend natuurlijk.

Borkie, Snowdrops1, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Maar wel rozen, en als je die veredeld hebt dan werkt de truc ook

8. -Coco1968-

De truc van gelijk klaar werkt alleen met de veredeling van beide soorten supermest bij de rozen, en daarnaast ben je dan de juiste wolkenrij ook nog nodig samen met witte onschuld en een stol.
    Wanneer kimmie met een volgend event wel royaal in de supermest zit, kan ze aan de mogelijkheid denken om gelijk rozen met supermest te zaaien wanneer de witte onschuld en stol toch geactiveerd zijn. En ondertussen kan ze dan door sparen voor die veredeling.

Borkie, daisy17858, Snowdrops1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. kimmie2012

kimmie2012 Forummeester

hazelnoot duurt 14 uur en met water dus nog rond de 12 uur en mijn rozen veredelt duren 10 uur en met water nog 7.57 uur en geven meer EP. dus die passen juist perfect in de nacht voor mij. vandaar rozen ;)
    En met gewas leverde meer EP toch juist wel meer drops op? bij bomen gaat t om de 20 uur maar bij gewas ging t toch juist om de EP of...??? heb ik dat verkeerd begrepen?

Borkie, daisy17858, sky57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Dat bedoelde ik ook te zeggen, maar ik ben her thuis ondertussen ook van alles aan het doen zodat mijn man zo op tijd de deur uit gaat voor het werk, vandaar :oops:

Borkie, Snowdrops1, -Coco1968- en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Zo wolkenrij is binnen en de stallen ook . Ik heb er lekker de sokken in al zeg ik het zelf:p

@kimmie Gewas gaat ook om tijd

Borkie, annigjen, hendrika73 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Leo.netten

Leo.netten Teller

wolkenrij gisteren al binnen vandaag het bovenste rijtje diversen gekocht en van de onderste rij de party draaien.
    Mijn gemiddelde is 46 dus niet slecht farm weer terug naar normaal.

Borkie, annigjen, hendrika73 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Hazelnoot met water duurt 11 uur en 11 (12?) minuten.
    Dat is perfect te combineren met 2 x per dag eventgewas. Dan maak je optimaal gebruik van je akkers voor zoveel mogelijk drops.
    Rozen duren een stuk korter, dan zou je nog een ander wat korter gewas kunnen inzaaien.

Het is ook persoonlijk wat iedereen prettig vindt. Ik vind het prima om een lange nacht te hebben, en eerst even de kinderen naar school te helpen, en dan pas te hoeven oogsten :)

Borkie, annigjen, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

Voor zover ik weet gaan de gewassen om de ep. En als 8 uur voor jou precies goed uitkomt, dan heb je veel aan die veredeling.
    Rozen met water, en zonder veredeling, duren 8:38. Dat is voor mij een goede nachtrust.
    Hazelnoten duren 11:12, dat vind ik meestal een beetje lang. Dus met de veredeling vroegrijp zijn die binnen de 10 uur klaar, wat ik weer prettig vind.
    Op dit moment heb ik de koolraap geactiveerd staan. Die duren 14:30. Met water 11:36.
    Dankzij de vroegrijp van 9% en waterliefde van 7,2% effectiever water zit die bij mij binnen de 10 uur.
    De drops kom ik dan wel goed uit, dus doe ik dat liever dan rozen die me niets opleveren.
    Maar volgens mij wil je de supermest veredeling van de rozen nog en 8 uur vind je een prima tijd, dus kun je dan het beste vannacht rozen zaaien.

Gistermorgen heb ik express laat geoogst en 36 uur knechten aangezet. Vanmorgen express vroeg geoogst en nu moet ik vanavond goed opletten, de knechten heb ik nog 5 minuten nadat de oogst klaar is. Dat is om kwart voor 8.
    Morgenvroeg uitslapen, dus bij mij gaat er vanavond brocoli op. Die is dan morgen rond 9 uur klaar. Kan ik dan weer knechten activeren en precies nog 2 oogsten doen.

Borkie, annigjen, sky57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Coco als dat zo is waarom geven blauwe bessen dan net zoveel drops als de rozen beide 10:00 maar groot ep verschil??

Borkie, annigjen, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

De rozen zijn zelfs 10:48, en de laatste keer dat ik rozen heb gezaaid leverde die duidelijk meer drops op dan de papaver.
    Maar dat kan best geweest zijn in de tijd dat de bomen ook nog om de ep draaide. Voor zover ik weet gaf Ron vorig event nog aan dat alleen de bomen zijn veranderd en de stallen en gewassen om de ep gaan.

Borkie, Snowdrops1, kimmie2012 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Inmiddels 28x gegooid en heb nu 1239 munten bij elkaar gesprokkeld...over iets meer dan 3 uur is m'n gewas weer klaar en heb nu nog 206 DI op voorraad.
    Ik heb inmiddels wel meer plek vrij gemaakt om nog meer gewassen te telen.

Borkie, Snowdrops1, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Nog 6x geworpen en nu 399 muntjes verzameld. De 5 bananen genomen voor 300. Nu de knechten voor 120, ik heb al 99 muntjes.
    Totaal bij elkaar geworpen 31x 1459 aan muntjes. Nu verder met 3 velden, gaat nu wat langzamer met gooien, maar ik heb al vele mooie prijzen en ga gewoon verder met 3 velden.
    Aan di heb ik nu 465 en aan gewas 8990 gebruikt.
    Bomen en stallen staan op het land. :music:

Laatste bewerkt: 13 Mei 2016
    Borkie, rikmark, Snowdrops1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. sky57

sky57 Forum prof

Inmiddels 1.536 munten klaar liggen voor de wolkenrij. Gewassen genoeg, alleen een te kort aan hoorntjes.o_O

Morgen ben ik weg, dus dan kan er mooi biologisch katoen (langste gewas) op de veldjes. Ik ben dan heel benieuwd wat er 's avonds laat aan di uitkomt.

Borkie, Snowdrops1, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. blackscorpion64

blackscorpion64 Alwetend orakel

Momenteel na 44 worpen 2040 munten binnen.
    Gemiddeld dus 46,36 per worp.
    Niet slecht toch deze score te gooien liggend vanachter een rots xD

Borkie, rikmark, sky57 en 6 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.