Praatgroep Viking Sage "Doelwit oefeningen" oktober 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 4 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heeft er iemand tips voor mij hoe ik dit event het beste kan aanpakken en mijn velden in kan richten?
    alvast bedankt!
     
    blackscorpion64, HappyChiefCook1 en eevee60 vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt de tips van Miekje pakken
    http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/#Miekje9

    Kleine variatie: zoveel mogelijk 20-uurs bomen, alle upgrades eraf. Kijken wat meer ep geeft, je langste gewas of de hoogste stallen.
    In het stallenmenu kun je kiezen op meeste ep per veld. Daar kun je zien welke stallen je hebt die meer ep geven dan je langste gewas.
    En met de hand vind ik kwartveldjes teveel werk, dus ik heb hele velden.
    Vandaag voorbereiden en morgenvroeg van je velden afblijven. Alleen de siertuin en de kristalwatervallen oogsten.

    Dat telt ook voor het vervolg. Als je met knechten werkt, is Miekjes tip heel erg slim. Maar anders kun je hetzelfde doen met grote velden. Tot je voldoende eventgewas hebt voor allemaal kwartveldjes. Op dat moment kiezen of je nog een oogst zonder supermest op kwartveldjes kunt doen, of dat je beter een lang gewas voor de nacht kunt zetten en de volgende ochtend met behulp van knechten alles ombouwt en op kwartveldjes verder gaat met eventgewas.

    Afhankelijk wanneer je weer kunt oogsten wel of geen mest gebruiken, en voor de nacht kijken naar een gewas dat met water en mest net weer klaar is wanneer je in de ochtend gaat oogsten. Alleen de pakhuizen die je hebt laten staan voor de mest en de drops. En bij de kristalwatervallen stallen zetten voor de mest.

    Wanneer je alles eraf haalt, heb je iedere dag aan een 12-uurs coupon genoeg om 2x per dag eventgewas te doen en daarmee voldoende eventgewas te hebben voor het hele event en daarnaast een lang gewas te zaaien.
    Als je wel knechten hebt, is gebruik van water en mest handig en 3x eventgewas per dag met in de nacht rozen.
     
    Laatste bewerkt: 4 Oktober 2017
    farro, blackscorpion64, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. -elvira101-

    -elvira101- Forum-expert

    ziet er idd weer leuk uit.
    vooral weer leuke prijzen om te winnen:inlove: al die stallen en stekjes, we gaan er weer voor.
    iedereen succes
     
  4. klakje

    klakje Oudgediende

    Ik gooi het bijltje er voorlopig nog niet bij neer.
     
  5. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Leuk, bijltjes gooien, blijft een leuk event. De prijzen zijn ook weer de moeite waard. Ik wil in ieder geval nog een watersalamander, de knechtencoupons, alle stekjes en stallen, het supervoer en verder zie ik wel of ik nog munten over heb. Keuze genoeg.
     
    rikmark, blackscorpion64, omaatje75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Ik heb er weer zin in! Vind dit zo leuk! Gelukkig heb ik wel alle stallen behalve de fazant, dus ik ga voor de mysterie stallen. Veel plezier allemaal!
     
  7. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    YES, YES, YES! Geweldig. I Love ithu :music:
    Krijg de indruk dat dit een goedmakertje is voor de vorige miskleun.
    Kijk naar het aantal drops die je moet hebben om alles uit te spelen en dan ook nog eens met 5 velden ipv 3. 8)
    Dan Ingrid helpen om in de bijl in de roos te smijten, zalig.
    Jullie snappen het al, dit vind Lady F leuk. :D


     
  8. HappyChiefCook1

    HappyChiefCook1 Levende forumlegende

    gezien, gelezen en me verbaasd. Alweer bijlen gooien??? niks origineels meer te verzinnen?
    Maar ja, dit moeten we nu wel uit ons hoofd kennen.
    ik zaai de edelweiss aangevuld met honingklaver, dat zijn mijn langste gewassen op de farm. Voor baha moet ik nog kijken welk gewas.
    Mocht je bomen zetten dan basisbomen die minimaal 20 uur zijn met een hoge ep-waarde.
    tijdens event zelf kan je ze veranderen in xxl-bomen
     
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    OK

    Ik dacht als volgt
    Als je tijd hebt om 18:00 kun je de 20 uurs bomen zetten
    Maar aangezien er ook werkende boertjes zijn die niet om 1800 tijd hebben om de farm te verbouwen kan je ook op die andere tijden de xl bomen zetten bij voorbeeld.
    Soms is het zo dat het gewas of bomen die er staan nog niet klaar zijn dat kan ook een reden zijn om de xl bomen te zetten ietsje later op de avond

    Ik hoop dat het zo duidelijk is??

    Dus als je graag 20 uurs bomen wil zetten voor de drops dan moeten ze wel om 18:00 staan verder zijn er nog meer opties zoals ik had uitgelegd.
     
  10. voesje

    voesje Oudgediende

    Leuk! bijltjes gooien. Blijft een leuk event. We gaan er weer voor
     
  11. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Ja hoor dat wel maar is toch weer anders lijkt mij
    Maar komt goed hoor
    Gr Tineke
     
  12. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Weer bijltjes gooien en dan cadeautjes kiezen! Heb alle te winnen stallen al binnen dus kan me storten op de diversen.
     
  13. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Okay, die link van werkende die voor zessen thuis zijn en degene daarna heb ik niet gelegd. Nu snap ik het, dank je wel voor je uitleg.
    Het is allemaal goed uitgelegd hoor, alleen hier zat ik even mee.;)
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  14. Nella58

    Nella58 Forum-expert

     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hoera, ik mag weer gooien. Wordt vast weer een boemerang effect. xD

    Zoek maar vast dekking als schaap gaat gooien. :wuerg:

    Ik heb maar vast een hoed neergezet voor de liefhebber. ;)

    [​IMG]
     
  16. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Er zijn een hele hoop mooie prijzen te winnen met de stermunten.
    Als ik 40x speel en telkens de 1x keer de roos al raak heb ik 600 stermunten.
    Ga ik uit van een meer realistisch scenario dan haal ik ongeveer 39x2+10+10= 98 stermunten.
    Wil toch zeggen dat ik maar een paar kleinere prijzen kan winnen.
    Het is dan zelfs een hele grote uitdaging om stekjes (150 stermunten) of de stallen (210 stermunten) te kunnen bemachtigen.

    Of kijk ik ergens overheen?
     
    LadyFamerieke en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  17. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Jij rekent alleen de bonus munten er boven staat ook nog een ander plaatje die aan geeft hoeveel muntjes je krijgt afhankelijk van hoe je hebt gegooid. [​IMG]
     
    LadyFamerieke, Sanham, farro en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Inderdaad, die had ik over het hoofd gezien.
    Dan worden het er ongeveer 40x45=1800 meer.
    Dan is er inderdaad veel meer keuze in de prijzen.
     
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Schaap heeft even in het eigen archief gekeken. Bij het vorige event had ik 1510 aan muntjes, dus dat moet ik evenaren of overheen. xD Kan ik alvast beginnen? 8)

    Iedereen veel succes en speelplezier. Zoals gewoonlijk start ik wat later op de avond. Heb ik in ieder geval alle bijltjes gooiers voor mij uit en hoef ik niet te bukken. ;)
     
  20. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    xD
     
    Sanham, blackscorpion64 en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.