Praatgroep Viking Sage 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 28 April 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    ik vind de gewassen ook te lang duren, ik begin er een beetje van te balen de laatste tijd
     
    Tuintje57, sanne1000, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    En ja hoor...-mikmak- is ook weer van de partij....:p..stiekem in het bos nog even oefenen8)
     
    rikmark, BoswachterAtusia, eevee60 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ziet er heel ingewikkeld uit voor mij...

    Om de wolkenrij te krijgen moet je 35 keer gooien las ik hier? Dus dat zijn 7 molenproducten want per product kan je 5 keer gooien? Of zie ik het verkeerd?
     
    rikmark, eevee60, -elvira101- en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Zo makkelijk maakt BP het niet, je zal 35 molenproducten moeten maken en dan heb je per molenproduct dus 5 kansen om een zo`n best mogelijke score die ronde te halen.
     
    daisy17858, eevee60, omaatje75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Eindelijk weer eens iets echt leuks, ik ga er helemaal voor. Nu maar hopen dat de di dat ook doen ;). Sinds koningsdag heb ik ook een schaduwboerderij (nu level 14 en going strong), eens kijken hoe dat gaat.
     
    simmeke54, eevee60, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. balletdanseres

    balletdanseres Regelmatige auteur

    Helemaal zin in. Ik ga al dansend de bijlen gooien en hoop daarmee ook weer de geweldige prijzen binnen te slepen;)
     
    daisy17858, simmeke54, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Leuk, leuk, leuk, ik vind dat bijlen gooien zo leuk! Mooie prijzen ook. Alleen die 8-uurs gewassen is het enige jammere......... zo weinig te doen dan op de boerderij.
     
    Tuintje57, daisy17858, simmeke54 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Je kunt merken dat je er even uit bent geweest. Heb jij deze niet eerder gespeeld? Of de zingende Viking gehad?
    Volgens mij is dit de 3de keer dat we een event met vikingen spelen, allemaal een beetje op dezelfde manier.

    o_Ok het systeem van een winkel hebben we vaker gehad. Hierdoor is er vaker voor iedereen wat te halen. Op zich een mooi systeem, helaas (vind ik) heb je dan ook een mini spel in het spel die meestal 30sec per keer kost. Zoals nu weer.
     
  9. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Nee deze nooit gespeeld. Maar je moet dus 35 molenproducten maken... Dat is 1.750 drops en 16.450 gewas... Dat is pittig dan om de wolkenrij te halen...

    Ik heb daar geen tijd voor om te doen... Ga nu 40 uur per week werken voor een ritme in mijn leven. Ga wel gewoon gewas maken en proberen zoveel mogelijk, maar denk dat dit niet haalbaar is.

    We gaan het zien ;)
     
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Gefeliciteerd met je baan. Veel belangrijker dan een spel.
    Maar als je wilt zijn er misschien meer mogelijkheden dan je denkt.

    Wanneer je de beschikking hebt over alle velden heb je volgens mij 960 kwartveldjes tot je beschikking. Met een WAC is dit 2880 per oogst. Dat zijn nog geen 6 oogsten.
    De drops blijven vaak achter. Wanneer je gewoon van maandag tot en met vrijdag werkt, is het dus verstandig om in de avonduren wel vast je startvoorraad te maken, maar verder gewassen op te zetten met zoveel mogelijk ep. Wanneer je die s'ochtends en s'avonds kunt oogsten heb je de meeste drops. Oranje stallen en hoger die je 2x per dag kunt oogsten zijn natuurlijk ook goed. En vooraf gewone bomen zetten voor veel drops, daar kunnen dinsdagavond dan de xxl overheen als je die 2x per dag kunt oogsten.
    Vervolgens zaterdag en zondag 3x eventgewas (vrijdagavond laat dus ook zaaien).

    Op die manier maak je de meeste kans dat je het event haalt, ben je de minste knechten en WAC kwijt en kun je voordat je begint met eventgewas zien of je wel ongeveer voldoende drops haalt.
    Wanneer je woensdag, donderdag en vrijdag overdag en s'nachts eventgewas zaait, heb je de eventgewassen ook bijelkaar, maar dan heb je heel veel verloren tijd die je in het weekend met de drops vermoedelijk niet meer inhaalt.

    Ik ga op beide accounts voor de 40x. Misschien een keertje vaker. Maar op het account van dit jaar ga ik denk ik niet voldoende drops halen om nog vaker te spelen en op mijn hoofdaccount heb ik niet zoveel belang bij de sieritems.
    Wanneer het in 40x niet lukt om de gelukstreffer te hebben in 1x in de roos te schieten, is het de vraag of het daarna wel lukt. En uit de winkel heb ik maar belang bij spullen voor 1000 munten. Die moet ik dan ook gemakkelijk hebben.
    Jammer dat de diverse prijzen niet vaker aan te schaffen zijn. Ik had met plezier voor maximaal gespeeld als ik onbeperkt 24-uurs coupons had kunnen kiezen.

    Gelukkig ben ik op het account van dit jaar van het gesleep met de bekers af. Die heb ik net boven in de boom gezet en gelijk het percentage verhoogd tot 20%.
     
    Laatste bewerkt: 29 April 2017
  11. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    wat ben je toch een top boerin die iedereen wil helpen nieuwelingen of oud gediende . Ik heb veel respect voor jou :)
    Ik doe het je niet na :D

    8 uurs gewas is weer een uitdaging . Beter dan 2 gewassen met verschillenden tijden, en nog veel beter dan een 4 uurs gewas.
    Ik snap de boertjes wel die 4 uurs gewas geweldig vinden. Ik heb daar niets mee , 6 uurs gewas vind ik top!
    succes met het eerst volgende event .
     
    Laatst bewerkt door moderator: 29 April 2017
  12. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    zet de 8 uurs gewassen gewoon op baha, supemest er bij en een annastaart en het komt vanzelf wel goed denk ik
     
    blackscorpion64, beereekhoorn en eevee60 vinden dit leuk.
  13. jennie79

    jennie79 Forum freak

    ananastaart is niet voor de gewassen maar voor de bomen dan krijg je +1 extra
     
  14. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Is voor bomen en akkers.......
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  15. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Maar niet voor eventgewassen toch, best jammer.
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Goede vraag ik dacht nml van wel Wac en pompoenjam werkt ook gewoon op eventgewassen......
    Snap alleen niet waarom iemand ananastaart wil inzetten i.p.v Wac of pompoenjam Tenzij die persoon natuurlijk veel bomen op baha heeft staan......
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  17. beereekhoorn

    beereekhoorn Forum prof

    ik ga meedoen ben verzot op minigames :) wil in elkgeval eerst de eekhoorn :) op mijn andere accounts kijk ik wel hoever ik kom. enne acht uurs gewas vind ik prima, kan ik in RL ook iets anders doen.
     
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het levert op hele velden 2 extra gewas op, dus meer dan een pompoenjam en is stukken goedkoper dan een WAC.
    Dus er is een tijd geweest dat het interessant was om de eerste dag met een ananastaart te werken wanneer de beide Bahamarama velden gebruikt konden worden. De extra oogst van de bomen en andere gewassen pak je dan extra mee.
    Op mijn kleine account gebruik ik de eerste dag geen WAC omdat ik dat te duur vind.

    Helaas is eventgewas een aparte categorie en valt niet onder de Bahamarama gewassen, je krijgt er geen extra gewas meer mee op eventgewas.
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  19. majacymadonna

    majacymadonna Forumbeginner

    leuk event ik ga ervoor hopelijk veel mooie prijzen
     
  20. hildemarc

    hildemarc Forum-analist

    Het ziet er leuk uit, maar ik ben enkele dagen op vakantie, dus geen event voor mij deze keer.
    Lieve buren geef je cadeautjes maar aan iemand die het kan gebruiken. Voor iedereen veel succes, en mooie prijzen.
     
    eevee60, daisy17858, bepsels en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.