Praatgroep Viking Sage 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 28 April 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyFamerieke

LadyFamerieke Forumkoning

Zie het kadootje ook niet. :p

Ik blijf weer hangen op een chronisch te kort aan drop items. Wel heb ik alle rijen in de roos gespeeld, maar als ik geen pakket koop kom ik niet tot de laatste. Aan mijn buren ligt het niet, die sturen tot de max. Is er nog een tip voor waar je de meeste DI mee kan verdienen? Ik lees hier en daar iets over anjers? Rosenwortel heb ik wel genoeg (na deze oogst kom ik bij de 5000)

Katinka1700, eevee60 en annigjen vinden dit leuk.
  2. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Hoeveel bijlen heb je al gegooid?

Het maakt voor de drops weinig uit welk gewas je oogst, als je maar direct oogst als het klaar is.
    Tenzij je veredelde gewassen hebt, die zijn sneller klaar dan normaal, terwijl je evenveel drops krijgt als wanneer ze niet veredeld zijn.
    Een beetje uitzondering zijn de rozen, omdat die in verhouding wat meer ep geven dan andere gewassen, dus die geven iets meer kans op drops.
    Bij lange gewassen is het gunstiger om op kwartakkers te zaaien, dan op grote akkers, omdat je dan 4 x kans maakt op een drop in plaats van 1 keer.

Je zet toch geen eventgewas 's nachts? Dat is te kort.

Ter vergelijking: ik heb een klein boerderijtje, level 78 nu, en Bahamarama pas voor 3/4 vrijgespeeld. Regenwoud is wel open.
    Daar heb ik nu 30 x met de bijlen kunnen gooien, ruim op schema dus.
    Overdag zet ik daar 2 x eventgewas met water, en in de nacht veredelde uien met water. (Uien duren normaal met water 12 uur, en bij mij nu 10.30 uur, prima voor de nacht).

Je zou anjers of rozen of uien kunnen gaan veredelen. Het is een lange termijn project, maar wel heel handig om te hebben.
    Verder zou je supermest kunnen gaan gebruiken, maar ik denk niet dat je daar veel voorraad van hebt, dan is het zonde.
    Je hebt toch al wel de veeteeltbeker en de tentoonstellingsbeker bovenin de boom bij de rune 'levende legende' ingeleverd? En hoe hoog staan je bekers?

Wie weet zit de gouden tip hier tussen.

Laatste bewerkt: 6 Mei 2017
    Katinka1700, eevee60, annigjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Lange termijn project? Zeg dat zeker! Ik zet elke dag de veredeling voor anjers in. Krijg alleen geen veredelings. Krijg BD, Anjers terug of SM...

De vroegrijp heb ik, dus algemene tijdkorting op anjers. Maar die voor supermest en water wil ik hebben en dat lukt maar niet. Heb nu al zoveel veredelingen van 1800 ingestart maar wil niet lukken tot noch toe. :'(

_Jeanie_, Katinka1700, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Borkie

Borkie Levende forumlegende

De aanhouder wint, DDD! 8) Heb er ook lang over gedaan:oops:
    Gelukkig zijn anjers redelijk goedkoop op de markt...:p

Heb de wolkenrij binnen... nu nog ff door om Ingrid binnen te slepenxD

Katinka1700, eevee60, annigjen en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Ik heb nu 29 keer gegooid. Heb net weer eventgewas opgezet voor laatste keer. Vanaf nu alleen nog anjers/ rozen voor de drops. Want in het begin had ik meer drops dan eventgewas. Nu andersom. :p Dus nu gaan we voor de drops :D

Katinka1700, eevee60, annigjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. fairie

fairie Commandant van het forum

Wat mij vorig event en dit event aan meer DI's helpt is op Baha. Ik heb daar snacht's en soms ook overdag de Protea gezaaid. Deze is met alleen water 8 uur en je krijgt daar 46 TEP voor op een 1x1 veldje (groot veld 184 TEP). Ik heb nog even gekeken en deze is vrij te spelen in kamer 4 sinds maart dit jaar.

7. LadyFamerieke

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik ´bewerk´als je iets toe wil voegen
    Poehee wat een vragen... Ik oogst bij events (bijna) direct als het klaar is. (ben hier ook weer omdat ik nog 10 minuten heb)
    In het verleden heb ik getracht wat te veredelen, maar de zin daarvan is mij ontgaan. Ik lees nu dat ik me daar wat meer in moet verdiepen. Die veeteelt- en tentoonstellings bekers heb ik, zilver, na dit event dus nog even upgraden.

Ik zaai altijd op kwart akkers omdat ik in het verleden had uitgerekend dat deze meer opleveren. Bij events haal ik, voor twee dagen, overal alles leeg daar waar gezaaid kan worden, beetje bij beetje want dat heeft geen zin om dat bij een oogst van 50 stuks.
    Bij de eerste zaaiingen gaat de supermest erdoor en na 1 volle oogst zet ik de WAC in en dat houdt ik vol tot ik op alle beschikbare plekken 2 dagen het eventgewas zaai en oogst. o_Ok vlak voor ik naar bed ga want dan is het ook klaar als de nieuwe morgen is aangebroken, bham meteen oogsten en zaaien. Vandaag is de laatste dag voor alle velden, maar dan denk ik dat ik vannacht de rozen ga zaaien. Morgen komen de stallen weer uit de schuur. Dan is het alleen nog wachten op voldoende DI's.
    Mijn supermest is op, nu ja, bijna, bedankt Farmermikkie (zijn we ergens familie van elkaar???? :p)

Owww voor ik het vergeet, ik heb 19 keer gegooid.

Bedankt voor de tip, ik krijg bijna weer bananen zodat ik die protea kan vrijspelen.:D

Daar ik zelf ook aan kunnen denken, tjonge wat ben ik blond zeg, bedankt dat je me daar even aan herrinnert. :p

Ga me vanaf nu eens verdiepen in dat veredelen, wie weet heb ik mazzel, ooit...

Laatst bewerkt door moderator: 6 Mei 2017
  8. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Nu 35 keer gegooid, wolk is binnen. Ik krijg de laatste keren wel 50 of 40 punten maar de bijl valt plat tegen de schijf:eek:
    Zal wel geslepen moeten worden. Is er een scharen(bijlen)sliep die nog werk aanneemt?:wuerg:
    Graag prijsopgave.

9. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Hier aan het wachten op de molen, had niet goed naar de tijd gekeken.
    Ik zat er maar 12 uur naast.

10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Een paar dingen begrijp ik niet helemaal. Je hebt de bekers op zilver, maar waar heb je die bekers?
    Zo gauw ze boven in de boom staan, staat er geen brons of zilver meer bij. Zolang ze daar niet staan, werken ze alleen op het veld waar ze staan. Tot het vorige event heb ik dus netjes de bekers versleept op mijn nieuwe account om zo meer drops te krijgen.
    Zo gauw ik dacht dat ik het zonder slepen ook wel ging redden, gingen de drops omlaag, dus als je voldoende tijd neemt en reset, dan werkt het echt.

Je zegt dat je altijd met WAC en kwartveldjes werkt, ik begrijp daaruit van ook nu met langere gewassen. Wanneer je vaak een tekort aan drops hebt, is het dan slim om gelijk de eerste nacht al een langer gewas te zaaien. Die dan wel klaar zijn wanneer je verder wilt met spelen. En dus niet eerst 2 dagen alleen maar eventgewas, terwijl dat s'nachts ongunstig is.

Katinka1700, eevee60 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  11. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Ik heb nu 41x gespeeld. Alle prijzen binnen van diversen. Ik ga er nog over nadenken of ik verder speel voor de sieritems.

Laatste bewerkt: 6 Mei 2017
    hildemarc, Katinka1700, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. .babouska.

.babouska. Forum-baron

41 keer gespeeld. Ik ga nog even verder. Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor het sieritem ciaantinten. 1 veldje en lekker veel ep. Nu wil ik nog zo'n klein sieritem kopen, nog ruim 300 munten. Morgen weer twee rondes met eventgewas en vannacht bomen en rozebottels. Ik hoop dat het gaat lukken. Lukt het niet, dan maar wat supermest of supervoer uit de winkel halen.:)

Katinka1700, eevee60, annigjen en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

"Die veeteelt- en tentoonstellings bekers heb ik, zilver, na dit event dus nog even upgraden."
    ==> Zilver? de bekers kennen ieder 15 levels, dus totaal +30% kans op dropitems. Ik denk dat hier veel winst te behalen valt. Ik vraag me af of je ze wel hebt ingeleverd bovenin de boom der wijsheid.

"Bij de eerste zaaiingen gaat de supermest erdoor en na 1 volle oogst zet ik de WAC in en dat houdt ik vol tot ik op alle beschikbare plekken 2 dagen het eventgewas zaai en oogst."
    ==> Doe je de eerste 2 dagen dan eventgewas in de nacht? Dat zou ik niet doen, beter een wat langer gewas. En waarom pas na 1 volle oogst een wac aan?

"Bij events haal ik, voor twee dagen, overal alles leeg daar waar gezaaid kan worden, beetje bij beetje want dat heeft geen zin om dat bij een oogst van 50 stuks."
    ==> Als je zorgt dat alle akkers klaar zijn bij de start van het event, kan je in de tijd dat de 10 en de volgende zaadjes staan te vermeerderen, een ander gewas zaaien. Dat levert je gegarandeerd extra drops op. Dus niet beetje bij beetje.

"o_Ok vlak voor ik naar bed ga want dan is het ook klaar als de nieuwe morgen is aangebroken, bham meteen oogsten en zaaien."
    ==> Als je 2 x per dag eventgewas met water doet, en 1 keer bijvoorbeeld rozen, houd je nog tijd over. Gebruik die voor een korter gewas. Of zaai in de nacht een wat langer gewas (persoonlijk vind ik de rozen niet zo prettig, zijn net iets te kort voor mij). Ik vind bijvoorbeeld hazelnoten of cantharellen veel meer drops opleveren dan rozen. Zolang je geen veredeld gewas hebt ;)

"Morgen komen de stallen weer uit de schuur. Dan is het alleen nog wachten op voldoende DI's."
    ==> Mijn ervaring is dat er meer drops komen uit gewas op kwartakkers dan uit stallen. (Als je geen knechten hebt, zijn stallen natuurlijk veel prettiger dan kwartakkers gewas.)

"Mijn supermest is op, nu ja, bijna, bedankt Farmermikkie (zijn we ergens familie van elkaar???? :p)"
    ==>Graag gedaan, en wie weet, zijn we familie, geen idee.

Tot slot: 19 bijlen is echt nog niet veel, er moet ergens winst te behalen zijn.

Succes, wie weet heb je nog wat aan de losse flodders die ik hier heb neergeschreven.

hildemarc, Katinka1700, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Bij al deze adviezen wil ik toch nog iets toevoegen....omdat ik daar zelf goede ervaring mee heb...

Juist als je weinig WAC en knechten hebt...is het van belang om dag en nacht het event gewas te blijven zaaien en oogsten...
    Als je goed in de richting zit van het te behalen doel ...Dan wordt het zaak aan de DI te gaan werken..
    grote en halve velden neerleggen met inderdaad hoog/lang gewas..
    Op de hoekjes die overblijven de XXL bomen en eventueel stallen met een hoge EP waarde erbij...

Zo heb ik op mijn Farmdochter menig event toch kunnen halen...

Katinka1700, eevee60, farmermikkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. LadyFamerieke

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    Nou ik merk het alweer, ik heb HEEEEELLLL lang niet opgelet, ik dacht dat je die beker dingen op je velden moest zetten, het dier voor het veld met de stallen en dat mais voor het gewas en zilver omdat het die kleur heeft. Vond het wel goed zo maar dat is dus kennelijk niet juist. Ik moet die boom ook kennelijk beter bekijken, heb er veel vandaan gehaald hoor, maar dat ik die dingen in moest leveren wist ik niet, ik ga op zoek.
    Ik lees dus nu dat het event gewas voor de nacht dus kennelijk geen optie is, weer geleerd, hoewel ik hier met mijn oren sta te klapperen. Als 1 veld klaar is start ik met de 1e WAC, niet bij het begin dus. Ik bedoelde dus ook dat de andere velden pas leeg gaan als er voldoende te zaaien valt en dat doe ik dan 2 dagen. Ik moet nu dus door gaan met gewassen, okay, doe ik.
    Dan ga ik vanaf nu beginnen met andere gewassen, ik heb wel een knechten abonnement. Had ik al verteld dat ik een luie boerin ben, een hobbyist? Ik wil nog wel even op merken dat ik niet zoveel slaap, als ik 5 uurtjes haal is het een goede nacht geweest.
    Dat is dan ook de reden dat die gewassen van 18 uur bij mij niet zoveel gezaaid worden.

Bedankt weer tot zover en met familie bedoel ik farmara familie ivm onze namen, niets serieus hoor, woord grappie ;)

Ik heb gelukkig wel knechten, dat is een van de weinige items waar ik geld aan uit geef bij BP. Dus die kwartakkertjes blijf ik gebruiken.
    Wac kan ik zelf niet maken, dus ja, daar ben ik wel wat zuiniger mee, maar in het verleden wel zo wijs geweest om op de markt voordeeltjes te kopen. Soms heb je die mazzel.
    Bedankt voor je tip:)

Ik dacht dat die dingen op de juiste velden moesten staan, het dierenbeeld bij de stallen en het mais bij de gewassen, weet niets van inlevern in bomen en die quest is ook nog niet af. Ik noem het zilver ivm de kleur.
    Wac alleen voor eventgewassen hoor en ook nog afhankelijk van het event, deze vind ik te gek.
    Ik heb begrepen dat ik het vanaf nu anders moet aanpakken.
    Hartelijk bedankt voor de tips. :)

Laatst bewerkt door moderator: 6 Mei 2017
  16. enk52

enk52 Levende forumlegende

LadyFarmerieke wil je erom denken dat dubbelposten niet is toegestaan. Als je op meer posten wil reageren kan je bij allemaal op reageren drukken, dan komen ze in 1 post te staan en kan je ze daar beantwoorden:)
    Als je nog iets toe wil voegen kan je 'bewerk' gebruiken.

Katinka1700 vindt dit leuk.
  17. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Voor mij zit het event er op...
    Ik heb 43x gegooid en daarmee heb ik 1548 muntjes gescoord en Ingrid de diamanten dame heb ik ook gehaald.
    Ik heb heel de diversen winkel leeg gekocht, uit de klassieke winkel had ik niets nodig.
    Nu heb ik nog 43 muntjes, 510 rozewortel en tot nu toe 51 drinkhoorns over...dus lieve buurtjes jullie mogen mijn cadeautjes sturen aan de boertjes en boerinnekes die het hard nodig hebben.
    Ik wens iedereen die nog bezig is veel suc6 en voor degene die ook al klaar zijn...gefeliciteerd!!

18. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb de gewassen uitgerekend om op precies 40x uit te komen. Cyaantinten erbij gekozen, omdat ik het gevoel heb dat die het meest wordt gevraagd tijdens ruilevents. En verder gekeken hoe ik zoveel mogelijk munten kon opmaken.

Katinka1700, eevee60 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  19. polkey

polkey Oudgediende

Achter elkaar 36 keer het spel gespeeld en dacht klaar te zijn, ineens zie ik dat 40 er ook nog is.
    Had bij het begin van dit onderwerp gelezen 16450 gewassen totaal en dat als eind gezien, nu zie ik dat ik er nog 180 over heb en moet weer met sm een voorraad maken.

eevee60, annigjen en Katinka1700 vinden dit leuk.
  20. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Hier nu 29 x gegooid. De gewassen zijn voor de 35 morgen binnen en nog 300 di te gaan voor de 35. Ik ben bang dat ik de wolk niet ga halen. Nou ja, dan heb ik mooie sieritems gehaald en nog leuke prijzen uit de winkel die ik nog moet opzetten op het land. Dat doe ik morgen wel. Misschien komt daar dan nog een nieuwe boom of stal uit. :inlove:

Die Ingrid lukt ook niet, nou dan maar de lage Ingrid. xD

eevee60, annigjen, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.