Praatgroep - Verslaafd aan vissen (juli 2018)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 10 Juli 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterbuffel

    Waterbuffel Gelegenheidsauteur

    Die tactiek heb ik ondertussen ook maar bedacht, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik gewoon de wolk ga halen :)
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb nu 20x gespeeld en denk erover nu toch eerst maar af te wachten hoeveel drops ik krijg. Maar misschien bedenk ik me morgen wel weer. Het event duurt tot dinsdag. Dinsdagochtend kan ik het aas nog maken en dan net na de lunch spelen.
    In ieder geval ben ik meer lokveren nodig, dus een 2e veld met stallen gezet.

    Op het andere account moet ik nog extra stallen zetten. Daar ben ik een stuk minder ver, maar ook daar ga ik even wachten met vissen tot ik klaar ben met voetballen. Ik vind het zo best wel veel mini-spelletjes.
     
    rikmark en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Als ik lees hoeveel luxe aas jullie kunnen maken, vraag ik mij af wat er bij mij mis gaat.
    Ik heb over de hele dag 5 metaaldingen ontvangen. Op bahama 1 veld met stallen en bomen, 1 veld met gewas en bomen en 1 veld met bomen.
    Op de "normale" boerderij heb ik alle velden met stallen en bomen, 5 stuks :cry:. Misschien moet ik stoppen met vissen, morgen alles weer reorganiseren want hier heb ik wordt ik niet vrolijk van. Ik vind het vissen leuk, doe het ook niet slecht met mijn "gewone" aas, merlijn, inktvis en een paar anderen, ik had gisteren meer metaaldingen, waarschijnlijk van de buren gekregen.
     
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik vind dat vooral de stallen vrij goed droppen. Daarom heb ik kortere stallen overdag staan, die bijvoorbeeld maximaal 6 uur duren.
    Als je langere stallen hebt staan, krijg je gegarandeerd 1 drop. Maar met kortere stallen krijg ik in diezelfde tijd misschien wel 2 of 3 drops. Misschien dat dit je helpt?
    Op baha staan vooral de classic++ stallen, en de oranje en rode apen en zo. 0ok lekker kort en echt aardig drops.

    Je moet vooral de verhouding tussen de drops in de gaten gaan houden, als 1 drop achterloopt. Dus dan je akkers anders vullen.
    Succes!
     
    rikmark en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  5. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Je hebt het over 3 velden op Baha maar daar doen maar 2 velden mee. Kristalwatervallen geeft geen drops.
     
    LadyFamerieke en farmermikkie vinden dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik denk dat BP de droprate naar beneden heeft gezet vandaag, gisteren ik kreeg aardig wat drops van me kwartakkers en vandaag erg weinig, hier gaan de kwartakkers er af en zet ik er hele akkers op met lange gewassen (scheelt me bovendien een hoop geklik) :pxD

    (Hier nu 91 keer gevist met normaal lokaas)
     
    LadyFamerieke vindt dit leuk.
  7. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Te druk om alles te lezen en te druk om echt uitgebreid te spelen. Heb dus maar 50 gewoon aas gemaakt en de wolkenrij binnengesleept. Nu kijk ik wel hoeveel deluxe aas ik kan maken om extraatjes binnen te slepen. De wolkenrij was easypeasyxD
    Nog een dikke week werken en dan vakantie:p eindelijk tijd om de farm eens goed onder handen te nemen:music:
     
    boermars, farmermikkie, _Jeanie_ en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik heb van alles wat, roze, neon, oranje, normale stallen enz, dus er zou meer uit moeten komen dan 5 stuks als je alles oogst.
    Op kristalwatervallen heb ik alleen bomen staan, maar wist niet dat die niet mee deed, ik dacht dat ik daar een veer had binnen gehaald, zeker in de war.
    Ga morgen proberen wat meer "snelle" stallen neer te zetten. Maar ik heb net geoogst en het zag er wel wat beter uit.

    Dat kan zo zijn, maar dan blijven die anderen velden toch achter.

    Heel goed mogelijk, maar 91 keer kunnen vissen zeg, dan zit het bij echt niet goed. En ik weiger een mandje te kopen. -.-
     
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Voor metaalschijfjes heb je bomen nodig, bomen, bomen en nog eens bomen!

    Dit staat namelijk in de F.A.Q.

    DropitemKomt van deze akkersKomt uit
    Vishaak

    [​IMG]
    Hoofdakker
    Woelige weide
    Open plek
    Bahamarama plantage
    Regenwoud
    Gewassen
    Burencadeaus
    Metalen schijfje
    [​IMG]
    Hoofdakker
    Woelige weide
    Open plek
    Bahamarama plantage
    Regenwoud
    Bomen
    Toverboom
    Burencadeaus
    Lokveer

    [​IMG]
    Hoofdakker
    Woelige weide
    Open plek
    Bahamarama plantage
    Regenwoud
    Stallen
    Werkplaatsen
    Tijdens het fokken
    Burencadeaus

    Ik speel gewoon lekker met deluxe en maak van wat ik over heb nu gewone voer. Staak is inzicht en ik heb al mooi wat prijzen binnen gehaald. Ben het wel met coco eens dat het momenteel wel veel mini spelletjes zijn, kost best wat tijd.
     
    Laatste bewerkt: 12 Juli 2018
  10. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik heb het gelezen en daarom heb ik heel veel bomen staan en veel stallen en werkplaatsen (nodig voor de lokveer) Ik heb maar 1 veld met gewas, de rest zou meer moeten geven, maar ik ga morgen stallen plaatsen die sneller klaar zijn en kijken wat daar uit komt en nog meer bomen....:p
     
  11. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Welke bomen heb je staan, ik heb de 20:00 uurs bomen staan met mest, geen Xl/XXL versies die geven wat ik gemerkt heb minder drops. Misschien het proberen waard.

    Succes in ieder geval ;)

    Ik heb ook 90 keer gevist maar niet met luxe aas hoor hooguit 6/7 keer, rest met gewoon aas. Denk niet dat iemand die 90 keer gevist heeft dit alleen met luxe aas doet verkregen met drops uit alleen maar zaaien en oogsten, dat kan ik me niet voorstellen. Zou me ook niet blindstaren op die grote aantallen.
     
    Laatste bewerkt: 13 Juli 2018
    LadyFamerieke en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  12. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik gebruik ook nog ambachtsproducten die de stallen versnellen (ik heb de valentijnsverrassing). En ik maak goed gebruik van huisdieren en bonestaakrijen, zoals versnellers voor stallen, snellere bomen etc.
    Ik gooi mest over het gewas, is nu niet zo duur. En ik gebruik ambachtsproducten voor bijvoorbeeld snellere groenten, als er groenten op de akkers gaan.
    Zo zijn er nog meer mogelijkheden om sneller te kunnen oogsten, en daardoor meer drops op een dag binnen te halen.

    Ik heb nu 51 keer goedkoop aas en 34 deluxe aas gemaakt. Daar is geen supermest en supervoer aan te pas gekomen. Maar wel howies.
    Edit: zonder howies zou ik dan ongeveer 30 x normaal aas en 20 deluxe aas bij elkaar hebben gesprokkeld.
     
    Laatste bewerkt: 13 Juli 2018
    LadyFamerieke, jolanda13 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier ook de staak binnen. :music:Ik heb nu 56 gevist, waarvan denk ik 8 tot 10 keer het middelste aas en de rest gewoon aas. Nu ga ik over op het middelste aas want de wolk is binnen. Kreeg al mooie prijzen, 1 en 3 uur KC, bomen en stallen.
     
  14. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    Hier 50 keer gevist en de wolkenrij binnen
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hier nu 8x de luxe aas aan het maken. Dan houd ik voldoende over om de 50x vol te kunnen maken. Het 2e veld stallen helpt dus goed. En verder doe ik helemaal niet mijn best om zoveel mogelijk drops te krijgen. Dus gewoon oranje werkstallen erop staan die ik maar 1x per dag kan oogsten. Ik had ze er eigenlijk af moeten halen om eerst kortere stallen te doen en dan in de namiddag die werkstallen er weer op. Maar de wolkenrij ga ik halen en de rest maak ik mij niet druk om.
     
    farmermikkie, jolanda13, _Jeanie_ en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dankzij dit heerlijke event weer een tijdquest af :). Op naar de volgende.

    Heb inmiddels wel wat meer bomen geplaats, die boomvruchten heb ik toch nodig en het zorgt ook voor wat meer metalen plaatjes. Mijn molen draait momenteel 5 luxe aas en dan heb ik de staak binnen. Daarna ga ik gewoon door, DI komt vanzelf. Echt een top event :inlove:
     
    LadyFamerieke, jolanda13, _Jeanie_ en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Heb nu 38x gevist. Ik schat dat daarvan hooguit 10x is gevist met lokaas of premium lokaas. De rest met de luxe. Flink veel SV binnengehaald, paar keer KC, stallen, bomen en veel soorten mest, ook de farmmunten komen regelmatig voorbij. Tot nu toe erg blij met alle prijzen! Mijn DI blijven keurig perfect samenlopen, ik heb nooit ergens teveel of te weinig van. Heb de 20 uurs bomen er wel af gehaald en vervangen door de xxl en de lange stallen/werkplaatsen eraf gehaald en vervangen door stallen die 2x per dag geoogst kunnen worden. Verder hou ik 2 velden vrij voor gewas, mooi bezig om lievevrouwe bedstro en madeliefjes binnen te halen voor een quest :)
    Trouwens nog niet 1x een stermunt gezien.. Nu hoef ik dat ook niet want er is niets dat ik kopen wil maar valt me wel op. Ben benieuwd of dat bij anderen ook zo is?
     
    LadyFamerieke, farmermikkie en jolanda13 vinden dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb 2x stermunten gekregen, 1x 40 en die andere was 30. Daar heb ik nu het sieritem mijn boot is mijn kasteel van gekocht voor op mijn schaapjes veld.:music:
     
  19. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Was begonnen met deluxe voer, maar toch overgestapt op gewoon voer om zekere te zijn dat ik de wolkenrij binnenhaal. Nu 37x gespeeld, dus dat komt wel goed. Ga denk ik nu weer overstappen op een van de andere soorten voer. Ik heb niets aangepast in mijn velden. Merk dat ik eigenlijk in verhouding te weinig stallen heb staan, maar ga het zo ook wel redden en ben lekker bezig met aanvullen van voorraden.
     
    -Coco1968-, _Jeanie_, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Tot mijn verrassing kreeg ik vanmorgen best veel metalen schijfjes, toen heb ik de rode, roze en neon stallen zoveel mogelijk verandert in oranje en "normale" stallen en van de bomen heb ik van alles wat. Door deze oogst heb ik de wolkenrij binnen kunnen halen en kunnen de velden weer gereorganiseerd worden en wat daar uit komt kan ik altijd nog gebruiken voor luxe aas om te vissen - wat ik leuk vind - en extra prijzen binnen te halen.

    Tja, ik moet toegeven dat ik daar niet aan gedacht heb, mest wel, daar oogst ik nu meer dan genoeg van, maar deze tip moet ik wat meer in mijn oren knopen, eerlijk gezegd gebruik ik over het algemeen alleen maar de WAC, Pinkie pie en Pompoen jam, ik moet me daar dus meer in verdiepen.
    Dank je voor deze tip ;) Goed aan denken de volgende keer.

    Die tijdquesten doen ik ook wel een goed idee, ik heb er een hekel aan, maar nu is het een goede periode om daar wat van weg te werken. :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.