Praatgroep - Verslaafd aan vissen (juli 2018)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 10 Juli 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Heb inmiddels 20x mogen vissen, heb het goedkoopste en het duurste voer gemaakt. Ik blijf erbij dat het duurdere voer beter is. Daar elke keer de octopus of marlijn en bij het goedkoopste veelal die papegaaivis. De staak ga ik makkelijk halen, gezien we nog maar vanaf vanmiddag bezig zijn en ik nu al 20x heb gevist. Ik blijf hier en daar nog wat goedkoop maken omdat ik de staak niet wil mislopen, maar ga vooral voor het duurdere voer.

    Uit de kistjes heb ik eenmaal 40muntjes gekregen, een paar van die oranje muntjes, 15x SV, nog een keer SV, een boom en nog een paar minder belangrijke dingen. Ik vind de kistjes op zich wel leuk, vooral omdat ik de munten niet nodig heb en de andere staken allemaal compleet heb. Prima event voor mij.
     
    rikmark vindt dit leuk.
  2. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik heb 33 keer gevist, met het goedkoopste aas, en toch een keer of 4 de marlijn gevangen en verschillende keren een octopus.
     
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Kijk die wilde ik horen
    Ik wilde al gaan voor duurste nu weet ik het zeker
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  4. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik heb net 6 x gespeeld...3 x marlijn. :inlove:...met goedkoop aas....tis gewoon geluk hebben......:p
     
    rikmark vindt dit leuk.
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik heb 51 keer gevist (was dat ene kadootje vergeten haha) en de bonestaak is dus binnen. :D

    Heb alleen het goedkope voer gebruikt en 19 kadootjes gekregen. Alle soorten vissen gekregen, maar het valt me toch mee.
    Morgen stap ik over op duurder voer.
     
    -mikmak- en hendrika73 vinden dit leuk.
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Mijn strategie is een andere. Geen behoefte om vaker dan 50 keer te vissen.
    Dat zou nu al kunnen met de drops die ik binnen heb. Maar ik gooi nog geen enkele hengel uit.

    Ik ga nu het Deluxe aas steeds maken en gebruiken zodanig dat als ik onverhoopt in tijdnood kom om te oogsten en dus drops te verzamelen, ik altijd aan de 50 keer vissen kom.
    Waarschijnlijk wordt dat dus 49 keer met Deluxe aas plus het gewone aas dat we kregen. Als ik normaal kan oogsten komende speldagen, dan heb ik zeker genoeg drops daarvoor.

    Het is even rekenen en steeds wat Deluxe aas maken want ik moet er niet aan denken de laatste nacht nog 50 keer te moeten vissen. Maar ik vis dan wel met de beste beloningen.
     
    -Coco1968-, BoerAnnelies, -mikmak- en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Dat is ook mijn strategie. Ik heb een excelbestandje gemaakt dat uitrekent hoeveel ik van iedere drop over moet houden, om in totaal 50x te vissen met gewoon aas. Zolang ik die aantallen overhoudt, produceer ik van de rest het Deluxe aas..
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  8. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik heb de staak binnen. Ik lees nergens dat je met het duurdere aas mooiere prijzen krijgt. Het duurdere aas is veel duurder in verhouding tot de vis die je krijgt. Ik heb nu ook best vaak de marlijn binnen gekregen. Maar goed we hebben nog verschillende dagen te gaan.
     
  9. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Nu 19 x gevist met het deluxe aas . Ik verwacht dat dit event zaterdag door mij afgerond word . Het deluxe aas geeft niet de laagste 2 vissoorten . Maar het leukste is doordat je alles in 3 voud krijgt je bij de marlijn wel heel veel cadeautjes krijgt . Eerlijkheidshalve geef ik toe dat ik de haakjes zelf heb gemaakt waardoor ik nu oversl stallen en bomen heb staan
     
  10. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Heb nu 40 keer gevist. (waarvan 17 keer achter het net :p)
    Maar als ik de 50 keer haal, kan ik dan nog verder vissen?
    Of is het dan gewoon gedaan met de pret?
     
  11. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik ga zaterdag 3 weken op vakantie dus ik maak zo snel mogelijk 50 gewoon aas en dan zie ik wel, dan heb ik alvast de wolkenrij.
    Stand tot nu toe 30 keer gevist, schiet al aardig op.

    Succes iedereen. xD
     
    BoerAnnelies en farmermikkie vinden dit leuk.
  12. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    je kan altijd verder vissen zolang je aas kan maken. succes
     
  13. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Dank je wel!
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Bij mij loont het deluxe aas echt wel. Vanmorgen kon ik 5 deluxe en 6 gewone maken. Zit nu op 30x hengelen. Gaat prima dus.

    De tijdquest waar ik mee bezig was is gehaald. Nu ga ik verder met de volgende; van onderen. Daarvoor heb ik 40 kapokbloesem, 50 sandelhout en 40 yangmei nodig. Die staan nu op het land, als ze klaar zijn eet ik een ananastaartje, activeer ik de tijdquest, oogst ik en kijk ik wat ik nog nodig heb zodat daar tubro en suzi overheen kan.
    Heerlijk hoor een event zoals deze, waardoor je ook aan de rest kunt werken :inlove:.

    Mochten er nog boertjes zijn die sieritems van de oudere staken missen, laat het maar even weten. Ik kan hier en daar wel een sieritem voor iemand uit de winkel halen. Wel tijdig melden, anders koop ik de voetbalwinkel namelijk leeg :p
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier maak ik alleen het normale lokaas, kan nu 78 keer vissen, het deluxe aas kost in verhouding met het normale 6 keer zoveel vishaakjes (12 om 2) en 5 keer zoveel metalen schijfjes (11 om 2) en de kans op beloningen is hetzelfde
     
  16. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik denk hetzelfde als Annelies. Deluxe aas werkt bij mij veel beter dan de andere 2 goedkopere. Met deluxe heb ik persoonlijk veel vaker de merlijn of de octopus. Ik ga vanaf nu alleen nog maar vissen met het duurste aas, ik heb nu 26x gevist dus de rij komt wel goed. En mocht ik twijfelen of ik het haal dan maak ik gewoon een paar goedkope :)
     
    BoerAnnelies en Daxter1966 vinden dit leuk.
  17. Jorieke123

    Jorieke123 Junior expert

    Ik heb inmiddels 47 keer mijn hengel uitgeworpen. Al leuke prijzen binnen geharkt. Omdat ik nog niet lang speel, nou ja aantal maanden heb ik de andere vissen wilkerijen niet. Ik heb inmiddels wolkenrij 2015 wel met de munten gekocht. Die andere wil ik ook nog allemaal (het liefst) proberen. We zien wel hoe ver ik kom.
     
    hendrika73 vindt dit leuk.
  18. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik vis ook met deluxe aas en heb 25 x gevist . We zijn nu nog geen 24 uur bezig dus dat gaat goed komen . Het leuke van de deluxe is dat bij de merlijn je dus 3 beloningen krijgt . Hier al heel wat raadselbomen:inlove: binnengeharkt . Helemaal happy . Het is wel zo als ik gewoon aas had gemaakt dat ik de wolk al binnen had kunnen hebben
     
    _Jeanie_ en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  19. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    De wolk is hier binnen.
    En ook de eerste keer geactiveerd.
    Wat een leuke beloningen kan je krijgen uit 5 keer een kist vol vis! Helemaal geweldig.
    Nu ga ik verder met vissen en gebruik ik geen gewoon aas meer maar neem ik het betere aas. Tijd genoeg en voor dit event hoef je geen moeite te doen want tijdens oogsten krijg je vanzelf de DI.

    Succes allemaal!!!
     
  20. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    vis tot aan de wolk met het goedkoopste voer. is de wolk binnen dan ga ik vissen met het duurde voer. nu 38 keer kunnen vissen denk wel dat ik stallen moet bijzetten. Maar dat kan op baha wel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.