Praatgroep - Verslaafd aan vissen (juli 2018)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 10 Juli 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je voor de reactie.

    Ondanks dat maak ik denk ik nog steeds wel luxe voer. Met de DI die ik nu dankzij mijn lange gewassen en tijdquest (dus extra bomen) binnen heb gehaald kon ik meer dan 20 voer maken. Ik heb er voor gekozen om 10 goedkoop voer te maken en 3 luxe. Denk dat ik het zo een beetje ga doen. Vind de beloningen van het dure voer ook beter.
    Die 50x vissen ga ik mij in ieder geval geen zorgen over maken.

    trouwens: 116 haken, 73 veren en schijfjes.
     
  2. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    ga mijn muntjes van het voetballen gebruiken in de winkel van het vis event. heb alles wat ik wilde hebben al uit de voetbal winkel gehaald.

    en wil graag alle wolkenrijen proberen te krijgen bij het vissen
     
  3. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik heb het goedkoopste aas gemaakt. Nu 31 keer gevist. Ik moet wat extra stallen neerzetten want dat aas kom ik tekort
     
  4. Waterbuffel

    Waterbuffel Gelegenheidsauteur

    Misschien een rare vraag, maar (ervan uitgaande dat we na de 50x gewoon door kunnen vissen) zouden we deluxe lokaas maken en niet de goedkoopste lokaas? Want die goedkope levert dan miss wel maar 1 vis op, maar 3x het goedkoopste lokaas kost beduidend minder dan 1x deluxe lokaas. Het is natuurlijk wel zo dat je dan minder 'dure' vissen vangt miss, maar zou het vaker kunnen vissen met de DI dat niet compenseren?
    Miss zie ik helemaal iets over het hoofd, maar ik was mn strategie aan het bepalen en kwam er nog niet uit :music:
     
  5. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Heb je bij voorgaande visevents dan geen wolkenrijen vrijgespeeld?


    Er is nu 1 nieuwe en de rest is van voorgaande visevents.
     
  6. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ben vandaag voor het eerst sinds zondag weer op het spel, goed dat ik hier even bijlees. Daardoor weet ik nu dat de viswinkel niet interessant is, omdat ik de oude wolkenrijen allemaal al heb. Ga dus proberen zo snel mogelijk veel muntjes te halen om de voetbalwinkel verder leeg te kopen. Verder vooral die 50x spelen zien te halen voor de nieuwe wolkenrij.
     
    rikmark, farmermikkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  7. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    alles gelezen maar toch niet aan het opletten; eet trouw mijn stol en witte onschuld om me daarna af te vragen waarom ik geen eventgewas kan planten.....terwijl er helemaal geen eventgewas is!
     
    -Coco1968-, farmermikkie, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    zo 476 metalen schijfjes wat zal ik daar eens mee gaan doen......
     
    BoerAnnelies, janniekwak en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    ik mis er om de een af andere reden een 2 .
     
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Vorige visevents bleek het voor de uitkomst van de vissen veel interessanter om vooral voor het duurste aas te gaan.
    Bij het goedkopere aas krijg je inderdaad maar 1 vis, maar je maakt ook kans op de laagste vissen.
    Bij het duurdere aas maak je bij goed mikken, geen kans op de laagste vis.
    Vorige visevents vond ik persoonlijk het duurdere aas ook veel fijner, omdat je daar niet alle soorten drops voor nodig had.

    Nu het systeem iets anders is, namelijk dat je met 50 x vissen, ongeacht welk aas, de bonestaak bemachtigt, is het de vraag.
    Het hangt er ook vanaf hoeveel drops jij verwacht binnen te halen. Heb je normaal moeite een event te halen, dan zou ik voor de makkelijkere weg gaan.

    Ik zou sowieso gewoon even wachten met je keuze, tot je bijvoorbeeld na een dag of 2 een idee hebt hoe het gaat met de drops.
     
    Waterbuffel vindt dit leuk.
  11. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik heb het idee dat de drops best goed gaan, na de eerste oogst dan. Ik ga eerst voor de wolkenrij en dan kan ik altijd zien daarna of ik luxe aas ga maken.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  12. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Volgens mij ben ik 1 van de enige die het vissen niet veel aan vind.. Heb nu 9 of 10 x gevist waaronder 3x de luxe maar geen octopus of marlijn gezien nog. Heb 1x een beloning ontvangen en dat was ( ik geloof ) 14 turbomest voor bomen. Of ik nu op het groene rondje sta, er net boven, er net onder, nog iets meer eronder, maakt niet uit. Ik ga enkel voor 50x vissen en voor de wolkenrij, die kistjes vis vind ik altijd erg leuk om te openen omdat er mooie beloningen in zitten :)
     
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Wanneer krijg je ook alweer de muntjes. Ik heb de tweede ronde volgens mij helemaal geen muntjes gekregen en had een paar keer Marlijn.
     
    rikmark en Daxter1966 vinden dit leuk.
  14. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Je krijgt nu geen muntjes maar een kistje als je een rij vissen vol hebt en in die kistjes kunnen muntjes zitten maar ook andere prijsjes. In de faq staat waar je kans op maakt.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dankjewel. Maar ik heb nog geen kistje open gemaakt en heb toch al 75 muntjes. Vandaar dat ik dacht dat er muntjes bleven steken. Dan heb ik met het lezen dit even ergens gemist. :oops: Of gaan die kistjes vanzelf als de melding krijgt wat je hebt gewonnen? Ben even helemaal de weg kwijt met vissen geloof ik. Ik ga opnieuw lezen, pfff. :(
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  16. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die kistjes openen meteen als je daar recht op hebt. De munten van het voetbalevent kan je ook in de hengelsportwinkel besteden.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel hoor. Dan zijn die 75 muntjes uit het voetbalevent. xD Met 14x vissen dus nog geen enkele munt verdient. 8) Ben wel lekker bezig hoor. Ik zit een vlag te maken in de molen voor de wolk van voetbal, heb ik die al lang compleet. :oops: Ik ga opnieuw starten geloof ik. :wuerg:xD
     
    Laatste bewerkt: 11 Juli 2018
    Reggaefeeks, Daxter1966, Sanham en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. mrkoen313

    mrkoen313 Forumleerling

    Ik krijg alle dropitems wel maar de vishaakjes heb ik nog niets van, toch al 2 keer een veld vol geoogst met een gewas van 24 uur(baha) en 18 uur op de gewone akker, meer mensen die hier last van hebben?
     
  19. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Nee, ik heb bij gewas gewoon vishaakjes gekregen.
     
  20. mariaschot

    mariaschot Junior expert

    Hoi, ik hoopte ook op andere prijzen, het zijn alleen items van oude wolken en de wolken daarvan zijn uitverkocht en de nieuwe wolk met items moet je bij elkaar zien te vissen, jammer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.