Praatgroep verjaardagsevent 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 25 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik gebruik zelden of nooit een wac buiten een event. Ik werk veel en vind het zonde om een wac in te zetten voor 1 oogst per dag met grote velden. Ik werk alleen met kwartakkers tijdens een event en als ik werk gebruik ik comfortvelden tijdens een event.
     
    Boerke en Daxter1966 vinden dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Een WAC is wel rendabel, ook buiten events, als je veel kwartakkertjes met gewas hebt op je akkers. Als je vooral dieren en bomen hebt, loont het niet. Als je eens kijkt wat je langste gewas opbrengt, dan kan je uitrekenen wat een investering van een WAC (kost hier 40.000 boerenduiten) je oplevert.

    Als ik 's nachts een lang gewas op kwartakkers zaai, dat bijvoorbeeld 111 boerenduiten oplevert op de markt (-/- 10% marktprovisie = 100 boerenduiten per gewas), levert me dat alleen al op de hoofdakker 202 akkertjes x 2 extra gewas = 404 extra gewas op. Als dat gewas dus 100 bd oplevert per stuk, heb ik op 1 akker die WAC alweer terugverdiend. Dan zijn de extra gewassen van je overige akkers + alles wat je de rest van de dag oogst, pure WINST.

    Maar... als je geen knechten hebt, is het wel een hoop geklik.
     
    Laatste bewerkt: 1 Februari 2016
    Leo.netten, Daxter1966, knoepertje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dan doe ik het dus goed. xD Veel bomen en verblijven op de velden en aangevuld met een paar grote velden om de voorraad een beetje op peil te houden zonder een wac. Schaap leert het wel hoe het werkt. :p
     
    Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Stuur mij maar een duifje als er weer een ruilevent is. We komen er vast en zeker wel uit ;)

    Mijn advies is om ze allemaal te laten staan. Het zijn goede bomen die je hebt gekregen. En wat hierboven ook staat, als je ze nog niet hebt vrijgespeeld maar ze staan nu wel op je land, moet je ze er niet afhalen, want dan krijg je ze er niet meer op.
    De sorbus, nectarine, Japanse esdoorn, perzik, mispel en carmabool zijn allemaal bijzondere bomen. Deze kun je alleen krijgen uit myst stekjes. Dus dit is echt een super uitslag voor jou. En een oranje paard is ook erg mooi.

    Zo had ik het nog niet eerder bekeken. Ik eet meestal alleen een WAC als ik kwartveldjes heb liggen en met volle maan. Dan wil ik zo snel mogelijk, zo veel mogelijk gewassen binnen halen, dus een WAC. Tegenwoordig eet ik veel ananastaart voor baha. Die gewassen en boomvruchten kan ik goed gebruiken en het loont zeker wel.
     
    jan110116 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Leuk dat je nog op mijn vraag gereageerd hebt. Zoals je al gelezen hebt de banaan dus absoluut niet van je veld halen.
    Voor de meeste drops kun je de andere bomen beter wel van je veld halen en zonder upgrade terugzetten morgenavond.
    De wasbeer is een mooie lange stal waar zeer regelmatig een drop uitkomt. En een paard oranje is voor de drops ook altijd goed.
    Aangezien je nog geen bijzondere stallen had, is de uitslag heel leuk. Geen stallen waar je geen voer voor kunt maken en geen dubbele.
     
    jan110116 vindt dit leuk.
  6. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Wat je zegt .....wat een geklik:(.
    Zet ik er morgen weer gewone akkers op.
    Normaal gesproken oogst ik ook maar een keer per dag :oops:.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  7. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Houd er wel rekening mee dat er als het goed is woensdag weer een nieuw event begint. Het zou zonde zijn als je de verbouwing voor niets doet als je met het event op kwartakkers zou gaan werken.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  8. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    o_Ooo dank je wel ;).Heb er wel naar gezocht maar niets gevonden:(.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  9. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Als je maar 1 keer per dag oogst kun je ook comfort leggen , duurt wel 4 x zo lang maar toch 15 oogst.Dan kun je je middellange gewassen ook op peil houden

    Woensdag om 14.00 begint er weer een event . Je kunt wel ombouwen ,maar is wel veel werk.Ik heb gedeeltelijk omgebouwd
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  10. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Dank je wel.
    Ik laat het wel zo staan dan.
    Met een event oogst ik twee maal .
    Dinsdag dus lange gewassen en woensdag na 2 uur oogsten.
     
    farmermikkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    In de speculaasjes staat iets over een drop die van velden en bomen komt, en een andere die van stallen en werkstallen komt.
    Ik zou daar wel rekening mee gaan houden als ik jou was. Net zoals met het visevent Ik verwacht morgen om 11,00 of iets later de faq.
    Dan weten we het zeker
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  12. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Op het forum zie je geruchten & speculaasjes staan. Als je deze aanklikt zie je op de pagina daarna een eventkalender staan. Hierin staat dan voor een hele maand de te verwachten events. Dit is dus geen 100% zekerheid maar vaak klopt het wel.
     
  13. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Gevonden , bedankt.
    Wordt erg druk .
     
  14. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Gelukkig maar. Nu je het weet kan je je vast voorbereiden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.