Praatgroep verjaardagsevent 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 25 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enk52

enk52 Levende forumlegende

In de faq staat ook een heel mooi schema wat je krijgt voor ieder vakje.
    https://board-nl.farmerama.com/inde...t-2016-heel-farmerama-bakt.19740/#post-266540

2. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Ik vind 8 grauwe ganzen t.w.v. 4 miljoen BD wel heel erg duur voor 5 gouden bananen. Je hoeft dat vakje niet perse te openen toch om alles te halen?

Wat doen jullie? Leveren jullie gewoon 4 miljoen BD aan Grauwe Ganzen in voor die 5 banaantjes?

3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik niet. En ik ga ook niet voor de extra sieritems.
    Ik ben nu op 2 velden met mijn WAC bezig om de korte gewassen weer op peil te krijgen. Op Bahamarama (2x) en in het bos staat event gewas. Om 3 uur vanmiddag is mijn knechtencoupon afgelopen en ga ik alleen op de velden van Bahamarama met grote akkers nog wat zaaien. Misschien deze week nog 1 sieritem. De wolkenrij is geactiveerd en bijna alle kaarsjes heb ik uit kunnen blazen. Ik moet er nog eentje.

BoerAnnelies en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  4. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Hier loopt het wel.
    Alleen kwam ik vanmorgen ergens achter wat ik vreemd vond.
    Als je water op je boerderij op 0 is kan je ook in de molen op Baharama geen aquufaba draaien.
    Dus ik zag in gedachten al mezelf varen met een bootje om 10 water naar de andere kant te brengen. (terwijl er tropisch water genoeg was)
    Voor mij was water, water maar dat is dus een verkeerde aanname geweest.
    Het maakt me niets uit en er hoeft ook niet naar gekeken te worden door de mods, maar het was te GRAPPIG om niet te delen.

schaapje52, stien56, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Katinka1700

Katinka1700 Forum-hertog

Ik heb de vakjes met de gewone gewassen ingeleverd (behalve de grauwe ganzen, daar denk ik nog even over na). En drie kaarsjes aangestoken. Waarschijnlijk raak ik vanavond aan het kaarsje met de bananen.

daisy17858 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het Bahamarama water is dubbel zo duur. Ik ben wel blij dat het van je gewone water gaat, ongeacht in welke molen en vanaf welke plaats je de aquafaba aanzet.

daisy17858 en farro vinden dit leuk.
  7. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Hier nu 5 kaarsjes aan gezet. Straks de wolkenrij alvast en weer wachten op de volgende oogst. Best grappig om de kaarsjes uit te blaen als ze klaar zijn

schaapje52 en daisy17858 vinden dit leuk.
  8. miex84

miex84 Gevorderde

Ik heb ook een taart uit 2010, als ik hier niet gelezen had had ik die taart ook niet binnengehaald :)

Hoop dat ik dit event kan halen, wil m wel helemaal doen denk ik, gister wel de 10 kikkererwtjes gezaaid maar vanochtend pas verder mee gegaan, zal dus spannend gaan worden :)

suc6 iedereen!

farro vindt dit leuk.
  9. yvon61

yvon61 Forum-analist

Vraagje, kan je de kaarsjes nog steeds uitblazen als je klaar bent met het event?

En gelukkig dat je maar een paar schuimpjes per keer kan maken. Zag vanmorgen dat wat ik voor rood aan zag toch echt roze moest zijn. Pfffffffff, heb nu maar 1 rood schuimpje te veel gelukkig.

tinus138 en wima3102 vinden dit leuk.
  10. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  11. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

We hebben alleen de keuze uit blauwe, oranje en rode schuimpjes. De rode schuimpjes zien er wel roze uit, dus ik denk dat je niet iets verkeerd gemaakt hebt.

daisy17858 vindt dit leuk.
  12. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Nog 5 kaarsjes en 8 vlakjes te gaan.
    Het wachten is op de kikkererwten (nog 15395) en de DI (nog 654).
    Over iets meer dan 3 uur kan ik het kaarsje van de GB aansteken :D

tinus138 vindt dit leuk.
  13. neva1

neva1 Forumkenner

Goedemorgen luitjes, de nacht heeft niet veel DI gebracht , zit nu op 200 totaal dus dat wordt nog spannend want ik heb net mijn stallen verwijdert voor extra velden waarop mijn kikkerwerwten kunnen groeien dus die ben ik ook kwijt. Nou ja ..in het begin van een event wordt er toch al vaak geroepen dat het niet gered wordt en we zijn pas de eerste volle dag bezig;). mijn eerste kaarsje is gisteravond in ieder geval gaan branden en mijn molen draait nu voor nummer 3 dan kunnen we gewassen inleveren en cadeautjes krijgenxDxD.
    Gister nog even mijn fokhotel aan het werk gezet,met het beetje SV wat ik nog had kreeg ik een grauwe gans extra en snel op de markt gezet :music: zoooo das lekker verdienen. Lees ik nu dat er een babyfok aankomt:wuerg::wuerg: weg voer...:cry:

14. haughty9846

haughty9846 Forummeester

baal met je mee lees altijd eerst de aankondigen als ik in log stond niets over bbd nu 1 miljoen lichter in mijn account door haflingers te kopen

15. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

ben erg blij met de extra fok op donderdag, kan ik mijn ganzen en haflingers op peil brengen, de reuzestal gaat helaas niet snel genoeg.

16. neva1

neva1 Forumkenner

dat snap ik niet zo goed hoor hoe die markten zo kunnen verschillen... gisteren bij mijn buur de grauwe ganzen op 350000 en bij mij nog geen 200000 zo ook met de haflingers bij mij 3000 stuk en bij mijn buur over de 10000 maar heb dat al vaker gemerkt ...heb een hele goedkope markt ( prima als je koopt natuurlijk;)). en ik baalde alleen omdat mijn voer weer foetsie is omdat ik die nu al gebruikt heb.

17. yvon61

yvon61 Forum-analist

Ok dan bedoel ik dus oranje, vind het verschil slecht te zien, maar komt goed.

p.s. de kleur is in de molen wel goed te zien, op de taart minder.

farmermikkie vindt dit leuk.
  18. Mieke_D

Mieke_D Junior expert

Hoe krijg je de kaarsjes (en andere vlakjes) aan het branden/geactiveerd? Ik klik op de kaars, heb de benodigde inleg, maar er gebeurt niets :(

19. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

mieke je moet in het rechter deel op versieren klikken:music:

20. _Jeanie_

_Jeanie_ Teller

Nog 10 oranje schuimpjes en 5 roze om bij de GB te komen. Dan heb ik die ook aan, dan nog de kaars van SM en branden ze allemaal. Alle vakjes dan open op de vakjes van het eventgewas en de DI na :). Dat gaat nog wel even duren, ook om bij die GB te komen maar komt goed!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.