Praatgroep Verjaardagsdrukte

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 22 Januari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ga proberen :oops: overdag 4 x eventgewas te oogsten en dan kijken hoe het gaat met de drops en beslissen wat er in de nacht op gaat. Dan zou die 145 x haalbaar moeten zijn. Ben wel 3 dagen van huis, dus misschien wat te hoog gegrepen. We gaan het zien.
    Op zich een leuk event.
    Deze minigames zijn helemaal niet mijn favoriet, maar ja. Doe mij maar ballonnen schieten xD
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Succes hoor! Ik ben al helemaal niet van het zoeken, heb graag alles op vaste plek liggen. xD
     
  3. (chris)

    (chris) Doorzetter

    Enkel de plantage doet niet mee. De ene keer doen de kristalwatervallen niet mee, de andere keer doet enkel de plantage mee. Ik wordt moe van het steeds verhuizen van stallen en bomen.
    De vorige voorwerpen zoeken in plaatjes met de mediatheek, had ik een trucje: mijn broer (die ook farmt) aan de telefoon, keek naar de plaatjes in de mediatheek terwijl ik de minigame speelde en hij me zei waar de voorwerpen te vinden waren en daarna wisselden we af (ik aan foon en hij minigamen). misschien kunnen sommigen van jullie ook een foon vriendje/buur hebben.
    Of een familielid:vriend viug vlug een nieuwe farm beginnen tot level 3. Is op 1 dag mogelijk.
     
    sproetje06 en Margreeth vinden dit leuk.
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

    plantage doet ook mee ;) , 6 velden om di's en eventgewas te verzamelen, (3 van de farm en de 3 op baha)

    Hier staan overal kwartakkers met lang gewas, op de farm met honingklaver en op baha met saguaro
     
    sproetje06 vindt dit leuk.
  5. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    pffffffff we zullen maar weer met frisse tegenzin beginnen aan de verjaardagsklus. Ik wordt bij voorbaat altijd zo moe als ik de FAQ lees tegenwoordig van een nieuw event en als ik dan eenmaal bezig ben valt het vaak wel weer mee maar om te beginnen heb ik steeds meer tegenzin. Meestal geeft degene die jarig is een feestje en krijgt die kado's maar ik vind dat BP wel hele grote kados wil hebben dit jaar en hoopt dat iedereen veel geld gaat uitgeven om op hun feestje te kunnen komen. Nou van dat geld uitgeven daar trap ik steeds minder in en ik vind het steeds minder erg om een event niet te halen;)
     
    stien56, lovely en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  6. Margreeth

    Margreeth Forum-expert


    Betekent dit dit ik overal alle stallen weer moet verwijderen en overal weer kwartveldjes moet neerleggen morgen?:oops:
     
    sproetje06 en schaapje52 vinden dit leuk.
  7. flater

    flater Forumleerling

    jammer van de vikingsoep en de zebrastal .
    maar die zoekspellen begin ik niet aan.
     
    sproetje06 vindt dit leuk.
  8. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik ook;)
     
    schaapje52 en sproetje06 vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    fijne is dat het ook op vaste plek ligt in de plaatjesxD
     
    farmermikkie, sproetje06 en schaapje52 vinden dit leuk.
  10. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Nogmaals leuk event en inderdaad belachelijk veel DI en gewas
    Maar we zien wel s6
    Gr Tineke
    Zoek en vind vind ik leuk ;)
     
    sproetje06 vindt dit leuk.
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Misschien kan iemand anders zeggen wat je het beste vanavond neer kan leggen en welk gewas. Ik ben daar niet zo goed in. Er zijn hier farmers die echt expert zijn op dat gebied. Ik ben maar een klein rommelig keuterboerinnetje.
     
    sproetje06 vindt dit leuk.
  12. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zo dan, dat wordt inderdaad een hele drukte xD

    Ik ga gewoon weer voor het hele event. Wordt wel een hele klus want ik moet 29 keer oogsten, dus in het weekend ga ik proberen 6 keer per dag te oogsten. Voor nu heb ik saguaro op Baha gezet, de bomen op de hoekjes en de slangen/pottenbakkerijen heb ik laten staan. Dan kan ik morgen meteen zien hoe die droppen want de vorige keer dropten stallen veel beter dan gewassen (en dat is weer nuttige informatie voor als ik na het maken van de gewassen nog drops nodig heb).

    Op de farm is het wachten op de konijnen en een stel werkstallen, en als die klaar zijn zet ik overal anjers neer, en bomen op de hoekjes.
     
    sproetje06 en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Succes hoor. Heb je niet nog toevallig die oogstbonus van 8 uur in je schuur? Scheelt een hoop gewas.
     
  14. sproetje06

    sproetje06 Forumbewoner

    Ziet er leuk uit!
    Wordt hard werken op de boerderij...

    Ik heb nog nooit zoekspelletjes gespeeld, dus ben benieuwd! :)
     
    janniekwak, kakelot69 en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee die heb ik niet meer :cry:

    Maar gelukkig heb ik meer dan genoeg knechten, en heb ik de rare eigenschap onmiddellijk weer in slaap te vallen als ik midden in de nacht even wakker word om te plassen of te oogsten. En wie weet zit er nog een oogstbonusje voor me in de molen. Die heb ik al in geen weken gedraaid dus je zou zeggen dat het wel weer eens tijd werd xD
     
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Das waar, maar we moeten dan toch eerst gaan zoeken waar het vaste plekkie is. xD
     
    sproetje06 vindt dit leuk.
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Mijn ervaring is dat dat een kwestie is van oefenen. De eerste paar keren dat je een kamer speelt duurt het allemaal echt gruwelijk lang, alleen al doordat de namen die ze aan de voorwerpen geven soms helemaal nergens op slaan xD . Maar gaandeweg wordt het altijd wel beter.
     
    sproetje06 en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dus als er als naam emmer staat, dan zoek ik naar een zwabber. xD
    Ik heb het vorige event met zoeken niet gedaan. Is niet mijn ding.
     
    sproetje06, hwjstolwijk en Margreeth vinden dit leuk.
  19. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Nou ik heb al gespiekt bij Kakelot, maar dus zucht, ja weer alles eraf op een paar na. Maar ik ga er mooi niet een boom afhalen, die blijven allemaal staan. Ik hou van mijn boompjes. :inlove:Natuurlijk wel weer een uitdaging om te zien hoever ik kom....:p
     
    sproetje06 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Misschien lees ik er overheen, ik heb dezer dagen zoveel getallen en informatie te verwerken.
    Maar ik zie in de berekeningen steeds 75 en 100 spellen (wat klopt) maar nergens wordt meegerekend dat je de eerste 3 bij de start geboekt krijgt.
    Wat de aantallen minimaal benodigde eventgewas en drops een beetje vermindert.

    En, als ik mag, een tweede kleine opmerking. in de prijzen zitten ook een eventgewas-oogstbooster. Die kun je vrijelijk inzetten, dus als je die slim inzet kun je met drie oogsten met plus 1 op kwartakkers een leuke eindspurt maken.
    (Het prezieze rekenwerk en hoeveel je extra kunt halen laat ik aan jullie boeren zelf over).
     
    Kabouter_1, janniekwak, rikmark en 6 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.