Praatgroep Verjaardagsdrukte

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 22 Januari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marliza1

marliza1 Forum prof

Pfoe, tegen die tijd dat ik bij upgrade 40 ben, weet ik helemaal niet meer dat ie op het nieuwe veld kan.
    Laat staan dat ie dan ook meer ep geeft.
    Ik was het nu al kwijt.-.-

jolanda13 vindt dit leuk.
  2. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

hoe heet jouw fabriek nu?

3. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Wat jammer toch dat zoveel harde werkers deze quest op geven. Ik ben er één van en ik zie ook al gebeuren dat ik het niet ga halen deze keer:cry:Ik ben level 214 dus geen beginneling en er zijn al meer moeilijke questen geweest maar deze spant wel de kroon:mad:Misschien kan BP voor deze laatste anderhalve dag de dropjeskraan een beetje wijder open zetten? Dit moest toch een feestje zijn??? Veel succes ploeteraars en ik hoop dat jullie de zebra en de TG toch nog halen:music:

jolanda13, boermars, catootje65 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. hoppetje

hoppetje Regelmatige auteur

o_Ok hier grote nood aan drops. Normaal droppen bomen nog wel goed. Helaas deze keer ook niet.

Dus tips zijn welkom.

jolanda13, _Jeanie_ en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. boerfurk

boerfurk Actieve auteur

Ik heb elke dag 4 soms 5 keer geoogst tot zebra moet ik nog 17 keer. 78/73. andere spelers zijn veel verder, hoe doen jullie ?
    ik spel met 5 velden 1 met dieren. met wac en water. 1 keer ep en eventboester. veredeling paar keer geprobeerd maar niks.
    ik moet nog den ik 10000 gewassen en 800 di tot zebra.
    event gewassen geven meest 200ep, of moet ik s'nachts iets anders zaaien ?

Laatste bewerkt: 29 Januari 2019
  6. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Tienduizend gewassen, dat is drie keer oogsten als je alles leeg haalt (op een paar stallen na voor de vergrootglaasjes). Daarvan haal je ongeveer 110 drops per keer. Als je morgen overdag die drie oogsten doet kun je nog twee nachten lange gewassen neerzetten (uien en bisschopsmuts bijvoorbeeld) voor de resterende 500 drops en dat lijkt me prima haalbaar.

Ik heb er nu elke keer veredelde anjers op en chayote met tikimasker (en wat toekans op de watervallen) en daarvan haal ik per oogst zo'n 450 drops, dus dan zou 250 drops met uien toch moeten kunnen?

7. Roos

Roos Forum-baron

Ik moet nog helemaal beginnen met zoeken :p:wuerg:xD

Wie kan mij vertellen of er een vaste volgorde is waarin de platen komen? En welke volgorde dan?
    Ik begreep al dat het begint met tuin, slaapkamer, eiland (de nieuwe platen).

Ik vind sommige platen wat lastiger. Degene die ik makkelijker vind, wil ik proberen om 135 te halen. Maar dat moet ik wel weten wanneer die komen 8)

8. bibi9999999

bibi9999999 Teller

inmiddels 133 spelen gespeeld en rechterkant (punten) klaar
    Nog 12 spelletjes te gaan (en nu ik geen punten meer nodig heb schakel ik weer over naar 10 items zoeken heerlijk en gaat stuk sneller)

jolanda13, boermars, _Jeanie_ en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. connie1959

connie1959 Gelegenheidsauteur

hier nog 24 verjaardag albums nodig en dan ben ik klaar aan de linker kant ... nr 45...50 tg hopelijk ga ik het halen:):)

jolanda13, _Jeanie_ en Margreeth vinden dit leuk.
  10. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

toen ik overschakelde naar de 60 binnen de 90 sec. begon ik weer opnieuw met de "nieuwe" plaatjes. daarna kwamen ze weer op volgorde. ik heb al 2 keer alle items gevonden. (slaapkamer en keuken) de rest altijd over de 100 punten gescoord.

Roos, jolanda13 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  11. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Hier alles weer omgebouwd op de boerderij. xD Ik heb 46 x gespeeld en ben blij dat ik de boom heb gehaald. :music:
    Als er weer zo'n zoek spel is, dan sla ik over. :music:Tis niet mijn ding met die tijdslimiet. :wuerg:

Morgen een extra dagje vrij en ga lekker aanklooien op mijn boerderijtje.

Iedereen nog ontzetten veel en super succes. Ik hoop dat jullie het gaan halen. :music:

jolanda13, harm-jan70, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Paulien64

Paulien64 Regelmatige auteur

Bedankt voor alle antwoorden van het item dat ik niet meer wist: verjaardagsversiering! ik heb wel een half uur naar het antwoord lopen zoeken! ik kon hem niet meer vinden! ( ha,ha) .
    ik heb de eerste wolkenrij binnen! de tweede weet ik niet of het lukt! En wat gemeen... ik moet nog één vikingsoep, en daar moet je dan weer lang op wachten! Maar het komt vast op tijd! Succes iedereen! Paulien 64.

jolanda13 en Margreeth vinden dit leuk.
  13. marliza1

marliza1 Forum prof

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Grote fabriek 10.

Helemaal mee eens schaapje. Ik krijg ook d zenuwen van de tijdslimiet dus sla in het vervolg ook dit soort spelletjes over.

Laatst bewerkt door moderator: 28 Januari 2019
    jolanda13, schaapje52 en Margreeth vinden dit leuk.
  14. Margreeth

Margreeth Forum-expert

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Dat zou nog eens een feestje zijn:D .... ook hier blijven de drops namelijk achter

Laatste bewerkt: 28 Januari 2019
  15. kakelot69

Hier gaat het prima. Zowel vanmorgen vroeg als vanmiddag kon ik tien potjes spelen van mijn veredelde anjers/chayote met tikimasker/veldje toekans. Als dat zo doorgaat hoef ik woensdag helemaal niet meer met de supermest te gooien xD

jolanda13 en hendrika73 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

Het event op zich is heel leuk, maar ik zat er gewoon tegenaan te hikken dat ik moest gaan zoeken. Ik zag die balk steeds verder schuiven en werd er helemaal zenuwachtig van. Ik ging voor de boom en daarom ben ik doorgegaan maar anders was ik al veel eerder er mee gestopt.

17. boerfurk

boerfurk Actieve auteur

Van 1 oogst heb ik 2300 gewassen en 100 di (net geoogst 5 velden). van 1 veld ongeveer 20 di, denk je van uien krijg ik meer ? uien is maar 90 ep, anjers 118ep en eventgewassen 200 eps.
    vannacht ga, ik dan lange gewassen zaaien.
    dankjewel kakelo.

18. kakelot69

Ik scroll gewoon een beetje naar beneden, dat ik die voortgangsbalk niet zie xD

En ik speel alleen het tien-dingen-zoek spelletje, dus 70 punten krijg ik zeker. Dat vind ik ook wel een lekker rustgevend idee.

De spanning zit hem bij mij in het oogsten. Iedere keer dat ik mijn anjers/chayote oogst zit ik zwetend en nagelbijtend te hoofdrekenen of ik nog op koers lig voor de beoogde negen spelletjes hahaha, want bij negen spelletjes per oogst hoef ik maar één keer met supermest te smijten. Ik ben dan ook heel erg blij met mijn tien spelletjes per oogst vandaag. En die levensbron en levenselixer zijn echt de uitvindingen van de eeuw. Scheelt me toch zomaar twee miljoen BD per oogst, met de huidige mestprijzen xD

19. schaapje52

Succes hoor! Ik denk dat je het gaat halen. :music:

jolanda13 en kakelot69 vinden dit leuk.
  20. kakelot69

Van uien krijg je zeker meer DI. De dropkans is niet zozeer afhankelijk van EP, wel van de duur van het gewas. Ik heb zelf ook een tijdje uien gebruikt voor de drops, toen ik de anjers nog niet veredeld had, en dat werkte prima. En ze doen het vaak ook heel leuk op de markt, dat is een bijkomend voordeel xD

Als je wilt mesten zou ik trouwens wel halve veldjes neerzetten, dat levert net zoveel drops op als kwartjes maar het scheelt je echt heel veel BD met die mestprijzen van tegenwoordig. Je kunt ook kijken naar ambachtsproducten die de groenteproductie versnellen, die zijn nu ook goedkoper dan een berg mest. Mocht je mest op voorraad hebben dan verkoop je die gewoon, dan levert het je nog BD op ook.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.