Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. SwissRatte

    SwissRatte Forumleerling

    met apple en dus geen client.... alleen heel ergelijke problemen op de markt.... je kunt nix in 1 keer kopen. Opnieuw inloggen is ook niet altijd werkzaam.... meer moeizaam....
     
    vinc05, chayenna67 en Butsmuts vinden dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hier ondervind ik ook nog steeds problemen waardoor ik er al voor kies om minder op het spel te zitten en events gewoon niet te doen. Alle velden oogsten met knechten kost mij ongeveer 20min, wat eerder met gemak in 5 min kon. Dus effe snel je spel doen met knechten zit er niet meer bij. Zonder knechten... dat doe ik niet eens meer. Wel fijn dat er dus geen onkruid meer komt want anders had ik dat altijd op mijn velden gehad xD.
    Met de hand spelen is gewoon niet meer te doen, wat ik best vaak deed.

    Het veldje / boompje of wat er ook maar staat rechts boven in de hoek kan met de hand niet geoogst worden.
    Duifjes sturen is blind typen, dat kan ik maar het is wel moeilijk als je wel andere tekst ziet.
    De markt.. phoe wist niet dat een spel zo lang kon laden zeg.

    Op de mobiel of ipad kun je het spel openen maar daar is ook alles mee gezegd.
    In het kort; het werkt voor geen meter en haalt mijn motivatie behoorlijk weg.
     
    Eefke!, vinc05 en Butsmuts vinden dit leuk.
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Kwam er net achter toen ik de woonhuisbestellingen deed dat de enter toets weer werkt :D
     
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    op de markt doet hij het ook

    Escape bij de gratis draaien ook
    We hebben effe moeten wachten
    Maar dan heb je ook wat echt geweldig
     
  5. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    0ok in de pakhuizen werken de pop-ups weer.:D
    Langzaam komen we er wel....
     
  6. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Het spel was het afgelopen weekeinde weer drama, tot 100% laden en dan blijven hangen, de cliënt uitgegooid worden.
    Ik sla nu maar de evenementen over, oogst 1x per dag, hooguit 2x.
    Veel te tijdrovend zo.
     
    Eefke!, Sintra98 en Butsmuts vinden dit leuk.
  7. -farmerbert-

    -farmerbert- Junior expert

    Als ik iets op de markt verkoop en ik druk op het minnetje om de prijs te verlagen, en daarna vul ik het goederenaantal in, dan springt de prijs weer naar het midden.
     
    Eefke! en Butsmuts vinden dit leuk.
  8. Lieve

    Lieve Halfgod

    Je kun van het veld weer niet rechtstreeks naar markt voor mest
    het is 2 stappen vooruit en eentje achteruit:p:p
     
    Eefke! en Butsmuts vinden dit leuk.
  9. Arvonvan

    Arvonvan Levende forumlegende

    Opgelost
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  10. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ik wil even melden dat de zoekfunctie veranderd is. Als ik een Menagerie wil vullen dan moet ik bij elk vakje weer opnieuw het zoekwoord invullen om de stal te zoeken. Dit is volgens mij sinds kort (aantal dagen). Daarvoor bleef het zoekwoord staan en kon ik sneller de volgende stal in de Menagerie zetten.

    Aanvulling: Volgens mij is dit het geval op diverse plekken in het spel. Volgens mij keer je na elke actie weer terug naar het begin. Dit valt mij op bij het plaatsen van stallen via zoeken, maar ook via sortering op alfabet. Je komt niet terug op de plaats waar je bij de vorige actie was. En ook in de questenlijst volgens mij, maar die weet ik niet zeker. Ik dacht dat je daar normaal gesproken ook weer terug komt op de plek waar je het laatst was. Maar nu kwam ik weer bovenaan de lijst terug...

    Dit betekent dus dat momenteel veel acties een of twee extra klikken kost.
    Geen halszaak natuurlijk, maar iets meer omslachtig...

    Edit: Inmiddels gaat het nog vreemder... nu bewaart ie af en toe het zoekwoord van de vorige invoer en daarna is het zoekveld weer leeg. Of ik klik stallen aan om te plaatsen en er gebeurt niets en moet ik de actie opnieuw uitvoeren.
     
    Laatste bewerkt: 6 September 2021
    Sintra98 en janniekwak vinden dit leuk.
  11. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    wat hier boven staat zie ik hier ook....al een aantal dagen...wat me ook opvalt is dat als ik naar de ambachten buurt ga en vandaar bv bij de bakker een kadootje wil sturen naar 1 van mijn buren dan is mijn vriendenlijst leeg.....moet dan eerst weer F5 doen en dan is alles er wel weer.....dus buiten de "normale" dingen die nog niet zijn opgelost is dit volgens mij nieuw.....
     
    Eefke! en Sintra98 vinden dit leuk.
  12. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    o_Ok bij mij spelen alle zaken die Borkie hierboven meldt.
    Nogal irritant als je 'even snel' alles wilt ombouwen...
    Ambachtenbuurt heb ik nog niet uitgeprobeerd.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  13. janniekwak

    janniekwak Levende forumlegende

    :wuerg:Hier is dat ook het geval.
     
    Laatste bewerkt: 6 September 2021
  14. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    Hier ook al een paar dagen.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb dat ook vaak en dan moet ik meestal weer van af het begin weer opnieuw beginnen d.w.z uitloggen Ccleaner erover en dan wee inloggen en vaak blijft het vorige zoekwoord hangen
     
    simmeke54 vindt dit leuk.
  16. Lieve

    Lieve Halfgod

    Ja velden wijzigen is een miserie bomen planten of stallen zetten duurt een eeuwigheid, je bent gewoon moe geklikt
    de menagerie vullen of arboretum is ook een heel geklik concert :music::oops:
    ook op de siervelden iets verplaatsen veel geduld heel veel geduld
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  17. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Nou breekt mijn klomp!o_O
    Kies ik in de Tiki Menagerie een wandelende tak verblijf om daar te plaatsen, zet ie ineens de beide stallen die ik daarvan heb erin...:p
    Dit foutje mag wel blijven, hoorxD
    Werd helaas niet herhaald toen ik er agama verblijven bij in ging zetten:music:
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  18. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Het valt mij vandaag op dat het scrollen in de lijst met quests is veranderd. In plaats van dat ik geleidelijk door de lijst scroll, gaat ie nu in grote stappen naar het einde van de lijst. Ik heb mijn muis gecontroleerd, maar de scrollsnelheid is nog gewoon. Verder kan ik hier op het Forum wel normaal scrolleno_O

    Ik neem aan dat er nog steeds gewerkt wordt aan het oplossen van diverse probleempjes en ongemakjes t.g.v. het overstappen naar Unity. Hopelijk zijn dit soort ongemakjes die nu verschijnen tijdelijk:oops:
     
  19. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    even een goed puntje melden zie gelukkig niet meer dat driehoek bordje meer in het midden van het scherm
     
    -matthias1952-, Borkie en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  20. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    En ik ben blij dat het woord dat ik in het zoekschermpje tik nu weer blijft staan:inlove:
    Als ik nu "mest" intik bij de consumptiegoederen, zie ik alle kisten met mest en die sortering blijft gewoon staan totdat ik een andere zoekwoord intik:D Dat werkt toch wel weer lekker met het zoeken van bepaalde kisten en daarna het openen daarvan. Ik hoef nu niet telkens weer opnieuw het zoekwoord in te tikken8)
     
    -matthias1952- en Boeretrien1 vinden dit leuk.