Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Wat ik voorheen in 10 minuten kon (met knechten) doe ik nu bijna een half uur over. Per oogst diverse keren, soms wel 3 of 4 keer, opnieuw opstarten en maar kijken naar dat vervelende schaap dat het andere in de kruiwagen voortduwt:cry:( vond ik altijd grappig, nu niet meer), kortom er mogen echt nog wel diverse zaken verbeterd worden.
    En kopen op de markt of in de winkel is ook een ellende, alles duurt zo lang. Zelfs een ambachtsproduct eten duurt een eeuwigheid.

    o_Ok ik twijfel of ik nog wel door wil blijven spelen, speel al vanaf het begin.

    Ben eigenlijk geen klager, maar het begint me steeds meer tegen te staan hoe het gaat.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  2. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Mijn reactie is ook niet negatief bedoeld, maar wat al vaker (ook bij andere topic's) gezegd is door mods is de reactie die BP aan hun geeft dat ze die dan hier op het forum plaatsen. En daar moeten wij het mee doen.
     
  3. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Vanaf vanmiddag heb ik problemen met opstarten... inloggen is geen probleem, maar daarna gaat het fout met het laden van de pagina in de browser. Het eerste scherm gaat nog goed, dwz ik kom vrij snel tot 100% en dus op de landkaart. Daarna laadt ie nog een keer voor de nieuwspagina en dan kom ik na herhaalde pogingen niet verder dan ergens in de 10 tot 20%. Ik probeer te verversen, alles inclusief de laptop opnieuw opstarten, op mijn mobiel met Vivaldi... daar heb ik dan precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn Wifi thuis verbeterd, provider KPN. Alles opgeschoond en opnieuw opgestart... niets helpt:cry:
    Heb in het begin de client gedownload en uitgeprobeerd en dus uit nood deze maar weer opgestart, zodat ik in ieder geval iets met het event verder kom. Zal dit vannacht ook maar doen (nachtdienst:sleepy:)..., maar speel liever via de browser.
    Hopelijk gaat het morgen weer goed...:music:
    Ik speel op de laptop via Windows 10, browser Chrome, alles is volgens de nieuwste updates bijgewerkt.
     
  4. Lieve

    Lieve Halfgod

    zal niet te vlug juichen en hout vast houden , maar het loopt beter heb heel de boerderij kunnen oogsten zonder terug moeten opstarten. Nu afwachten dat het zo blijft de browser heeft ook geen enkele keer gemeld webpagina vertraag de browser dus dat is ook fijn

    Nu lees ik bij de geruchten in de kalender veel events tegelijk weer, oei dikke kaars branden als dat maar goed ga
     
    Laatste bewerkt: 13 April 2021
  5. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Vandaag gelukkig geen problemen met het laden van het spel in de browser. Wel bevriest het spel geregeld, wat irritant is maar niet onoverkomelijk... :sleepy:

    Wil nog even zeggen dat het openen van de kistjes nu wel lekker gaat. Ja, de kistjes blijven staan (op 0) als je ze geleegd hebt... maar je kunt nu makkelijk van pagina naar pagina gaan en alle kisten openen als je het woord "kist" in het zoekveld tikt. Ben ik het overzicht even kwijt en wil ik dat de boel weer wordt opgeschoond, dan verlaat ik de schuur even en ga opnieuw de schuur weer in... de lege kisten zijn dan opgeruimd:p en ik kan weer verder met het selecteren van de kistjes die ik wil openen...:music:
     
    popje4 vindt dit leuk.
  6. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Geen idee wat vandaag weer loos is.( naast alle voor tegenwoordige tijd standaard problemen)
    Ik kan in postkantoor geen buur vinden,
    Ik kan producten wel aanklikken in de winkel en kopen maar er veranderd niets
    en bij het wisselen van het veld lopen de schapen denk ik eerst de vierdaagse.

    En uiteraard heb ik de standaard trucjes als cache en opnieuw inloggen etc geprobeerd
     
  7. Lieve

    Lieve Halfgod

    Het is weer zover je zaait en er sta een ander gewas
     
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Sinds de invoering van unity, verspringt de bonestaakrij na het activeren van de eerste rij in een bepaalde categorie (bijvoorbeeld met het groene vlaggetje), vanzelf naar de categorie met het vraagteken. Dit is onhandig, want ik wil eerst de rest van de rijen met een groen vlaggetje activeren.

    Als ik handmatig 1 rij in een categorie aanklik, springt het spel naar de categorie met het vraagteken.
    Als ik met de knecht een hele categorie in 1 keer aanklik (bijvoorbeeld met het groene vlaggetje), springt hij ook naar het vraagteken.

    Het gebeurt me regelmatig, dat het spel langzaam reageert. Ik vraag me dan af of ik wel raak geklikt heb, en klik dan nogmaals.
    Het spel voert met vertraging alsnog de opdrachten uit, en oogst dan de rijen onder het groene vlaggetje, maar ook de rijen onder het vraagteken (wat helemaal niet de bedoeling is, want die oogst ik 1 voor 1, afhankelijk van wat er op dat moment te oogsten is.)
    Gisteravond om 21.46 gebeurde dit ook weer, waardoor allerlei rijen geoogst zijn, die ik vanochtend pas had willen gebruiken.

    Ik hoop dat ik het zo begrijpelijk uitleg. Anders graag een reactie.

    Edit: En vandaag om 17.55 gebeurt het me weer :sleepy:
     
    Laatste bewerkt: 25 April 2021
    Dorette58, -matthias1952- en Butsmuts vinden dit leuk.
  9. jkantenzn

    jkantenzn Gevorderde

    zijn er meer mensen die niet meer op spel kunnen komen......moet nu de cliënt downloaden
    snap er niks meer van
     
  10. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Klopt, de boerderij is nog slomer dan sloom, werkt voor geen meter en je kan tig keer inloggen en vaak kom je dan niet verder als het hoofdveld vol draaiende bloemen-.-
    Verrassend met zoveel events tegelijk.... Als er nu eens een wijze opstaat en eerst begint met het gewone (om dat goed te laten lopen) en daarna met kunstjes (events, 1 voor 1 uitproberen) Zou wel handig zijn voor de gebruiker. Ik heb een coupon staan en kan er zo geen gebruik van maken, het is gewoon niet te doen.
    Overigens is de cliënt ook schier onmogelijk.
     
    Butsmuts vindt dit leuk.
  11. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    het is nu bijna 0900 en het is nog steeds mega sloom en traag. Word er moedeloos van. Wanneer worden dingen nou toch eens gefikst en verbeterd:oops:
     
    snietje1 en -Elly1955- vinden dit leuk.
  12. Lieve

    Lieve Halfgod

    voor mest kun je weer zoals vroeger direkt naar de markt


    dinsdag : geraak niet bij de kistjes ze zijn niet zichtbaar en loopt telkens vast
    aan de fok is ook veranderd
    En de schaapjes doen weer overuren och arme die pootjes van dat huppelen
     
    Laatste bewerkt: 12 Mei 2021
    Maris2020 vindt dit leuk.
  13. Arvonvan

    Arvonvan Levende forumlegende

    Kan het kloppen dat met de overgang naar Unity het visuele verschil tussen het normale Luiaardverblijf en het Luiaardverblijf classic is verdwenen? De "gouden rand/gloed" is namelijk niet meer zichtbaar, waardoor deze exact dezelfde uitstraling heeft als het normale Luiaardverblijf. Deze "gouden rand/gloed" is bijvoorbeeld nog wel zichtbaar bij de anaconda Classic.
     
  14. chayenna67

    chayenna67 Forumleerling

    Als ik alle reacties lees is het er de afgelopen maanden nog steeds niet beter geworden. We gaan maar weer verder op rust en hopen dat het òòòit een keer beter wordt en het spel weer fatsoenlijk speelbaar is.
     
    Butsmuts vindt dit leuk.
  15. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    vind het best mee vallen gaat steeds beter .

    soms zijn er wat dingentjes ggggr even opnieuw starten en we gaan weer :)
     
  16. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    das mooi, voor jouw.

    -Hier nog geregeld dat er een ik ben klaar bordje midden in het veld staat als er een wolken rij klaar is.
    -Niet door kunnen van gewone draaien naar party draaien zonder eerst van veld te wisselen.
    -Geen functionele enter toets bij de markt, openen van kistjes, plaatsen van items op sierveld.
    -dat het veld niet wisselt maar de schapen wel eerst de vierdaagse lopen( uitloggen en opnieuw inloggen dan)
    -de cursor verdwijnt en een bloemetje word maar er gebeurd verder niets.
    -Als je buren een cadeau wilt doen dat de buren lijst niet zichtbaar is( soms f5 anders opnieuw inloggen)
    -niet onthouden wat je doet bv bomen plaatsen, dus per boom weer selecteren bomen, en gekozen volgorde.
    - zon/schijf ding is nu meestal weg, maar nog niet alle animaties uit als je instellingen op uit staan.

    -en zo is er vast nog meer, maar niet alle genoemde dingen in dit draadje heb ik zelf ook ervaren

    We zijn nu goede 5maanden onderweg, mensen melden dingen niet en/of slikken het maar of vertrekken.
    Ik koop ook niets meer en log gemiddeld nog maar eens per dag in.( had heel veel knechten staan) Eerst maar eens kijken of er nog eens wat verbeterd voor ik er weer geld in stop.

    zo jammer dat we geen terugkoppeling krijgen van uit BP

    Trouwens DIKKE complimenten voor de modjes
     
  17. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende

    Ben het helemaal met je eens Butsmuts , ik ben iemand die niets meer meld , er komt toch geen reactie in de vorm van communicatie , naar spelers toe ,
    Wat je bovenstaand schrijft klopt helemaal , ik erger me er vreselijk aan . Dat je als uitgever van een spel dit op deze manier aanpakt .
     
    Laatste bewerkt: 22 Mei 2021
    chayenna67 en Butsmuts vinden dit leuk.
  18. Lieve

    Lieve Halfgod

    Ik denk dat iedereen zich ergert aan gebrek van communicatie, en er zijn wel wat dingen die ze niet goed krijgen.
    En de dingen die terug werken zoals rechtstreeks naar markt voor mest bv moet je zelf ontdekken
    Mag toch iets van gemeld worden
    We zien wel dat er gewerkt word maar we mogen niet weten aan wat, blijf frustratie over
    Weet niet of het ooit word zoals voorheen , de mentaliteit is veranderd en de gezelligheid is weg Heel spijtig
     
    Butsmuts en .Fisherman. vinden dit leuk.
  19. francinehots70

    francinehots70 Gelegenheidsauteur

    Ik speel met client en dat gaat goed,soms wel met kleine haperingen,maar ik ben toch tevreden zoals het nu gaat:inlove::inlove:
     
  20. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    ik speel ook met client en heb daar geen problemen
    soms als er een hapering is dan ga ik er helemaal uit en log opnieuw in, en het is supersnel