Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. tinekesfarm

    tinekesfarm Gevorderde

    Wat een drama vandaag loop constant vast pffff
    Kistjes openen lukt 1 gaat goed rest waardeloos elke keer opnieuw inloggen
    Draaien aan het rad staan geen draaien
    Ik vind dit niet leuk meer :cry::oops:
     
  2. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Wat mij verbijsterd is dat ik thuis enorme internet problemen heb , niet het nieuwste qua apparatuur en tegelijkertijd geen last heb van de draaiende bloemen .Dat het spel veel soepeler loopt dan dat hij ooit onder Flash heeft gedaan. Teams en Zoom werkt hier niet maar Unity wel. Over het vastlopen van de kistjes wil ik zeggen , dat doet hij bij mij alleen als ik de middelste kist op de onderste balk open . Misschien dat een programmeur er wat mee kan . Verder is het erg fijn dat je het spel nu op een ipad en iphone kunt spelen zonder dat je verplicht puffin moet installeren .
     
    vinc05 en -freedom5555- vinden dit leuk.
  3. stelhoeve

    stelhoeve Forumkoning

    Wat jij hier allemaal hebt genoemd sluit ik mij bij aan. We krijgen weinig reactie terug en dat vindt ik heel jammer.
     
    jolanda13 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  4. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    kan sier item eekhoorn in doos niet handmatig oogsten . het scherm van wat ie geeft punten en tijd staat over de doos heen kan er zo niet bij. verlang terug naar flash:oops:
     
  5. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Het valt me op dat een aantal zaken toch langzaamaan op orde komen bij mij. Zo zie ik bv. op de nieuwspagina nu daadwerkelijk de nieuwe zaken en niet meer de aanduiding van het nieuwe vuurtorenveld. Ik zie daardoor toch echt wel dat BP bezig is om beetje bij beetje de "foutjes" weg te werken. Verder doet Unity bij mij alles wat nodig is, maar door de enorme werkdruk bij ons in het verpleeghuis heb ik geen tijd om van alles uit te proberen. Vooralsnog blijf ik in de weinige vrije uurtjes met plezier spelen.:music:
     
    gelderblom en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  6. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Met de tip van @-matthias1952- is het gelukt om wel sier item te oogsten of verplaatsen. Heb het daarna wel weer terug gezet.
    Plak de tip hieronder;
    bij de radertjes,onderste knop, dan naar uitgebreide instellingen
    "infobox aan muisteken" op aan zetten.
    dan kan je bij de items die eerst niet konden.
     
  7. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Spijtig om te moeten zeggen, maar ik blijf bij m'n eerste (boven aan staande) reactie. Want ook nu ook na (meerdere keren) verversen van de pagina krijg ik als ik op bv. hoofdakker druk het veld van de open plek te zien.

    Ik meende van de week bij een andere topic een soort gelijke melding al voorbij te zien komen.

    Ik speel nog steeds via Unity.
     
  8. stelhoeve

    stelhoeve Forumkoning

    Ik heb dit ook en speel ook via Unity.
     
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nog wat kleine dingetjes gevonden ;

    De luiaardstal xxl - je weet wel die mooie gouden - Die zijn niet goud meer :eek:
    Mijn fabrieken geven niet aan dat ze klaar zijn - Er komt geen speentje bij.
     
  10. Eefke!

    Eefke! Junior expert

    Het is vandaag hopeloos ,je kunt een paar kisten openmaken en dan is het weer over,ik gaf de molen net opdracht om supervoer te maken,dan gaan de goederen er van af ,maar de molen doet het niet.Vanmorgen was het zo als ik naar een speelveld toe wilde het steeds tot 100% laadde en vervolgens kon ik niet op de velden komen. Ik heb maar uitgelogd, dit is niet leuk meer, ik heb client gedownload en daar speel ik op.​
    :oops:
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  11. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier is het niet meer te doen....:oops:..via unity kan ik helemaal niet spelen door dat groene vlak....de client loopt steeds vast en zegt farmarama reageert niet en kan dan zelfs niet afsluiten........:wuerg:.... en mijn hele computer is super traag.
     
    Eefke! vindt dit leuk.
  12. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende

    Soms gaat het een poosje redelijk , en dan krijg je dat wat Mikmak hier boven schrijft

    Niet kunnen afsluiten , draaiende bloemetjes enz

    En waar ik mij het meest aan erger is het feit dat BP niets maar dan ook niets van zich laat horen , hoe het er nu voor staat
     
    Eefke! vindt dit leuk.
  13. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    denk dat het voor bp ook moeilijk is .

    er zal achter de schermen best hard gewerkt worden .

    ik zag er ook heel erg tegen op maar al hapert unity nog wel eens op nieuw inloggen en al de velde afgaan .

    wat ik wel iritant vind de groote klok is mee te leven
     
  14. nouk64

    nouk64 Doorzetter

    Jeetje, wat een drama weer zoals in stand alone en unity, allerlei problemen: in beiden kan je de kistjes niet openen, om van het 1 naar het andere veld te gaan lukt niet blijf maar draaiende zonnetjes te zien...daar gaan mijn ingezette WAC , bonussen op stallen, duur gekochte supermest enz...echt balen.
    Ik geef best wel wat geld uit aan dit spel, maar dit houd een keer op natuurlijk :(
     
    sanne1000 vindt dit leuk.
  15. Maris2020

    Maris2020 Forum-expert

    Ik heb op zich weinig problemen. Waar ik wel al een aantal keren tegenaan ben gelopen is op de markt.
    Ik koop mest, maar als deze al verkocht blijkt te zijn. loopt die vast. Dan moet ik refreshen om weer verder te kunnen.

    En wat ik ook lastig vind, is dat je nu op je akker niet direct naar de markt gelinked wordt. In Flash kreeg je de melding "je mest is op, ga naar de markt" En dan kwam je gelijk bij mest op de markt.
    Nu moet je al die stappen doorlopen om daar te komen.
    akker, plattegrond, markt, producten en dan mest....gedoe. En zeker als de bovenste al verkocht is....dan eerst weer refresh, en je staat weer op je akker
     
  16. Tuning_farm

    Tuning_farm Forumleerling

    Het spel gedraagt zich nog steeds wel erg instabiel, soms werkt the webversie prima. Maar zo even vanmorgen was ik het na de derde keer verversen wel weer even zat en heb ik de client erbij gepakt.
    Qua performance loopt de client volgens mij wel achter. Waar ik in de webversie het klikken eigenlijk al week op 80 ~ 90% v.d oude snelheid gaat, is de client gewoon trager.

    Maar, ik merk over de weken heen wel stukje bij beetje dat het lekkerder loopt. Daar bedoel ik niet het laden van het spel mee, maar vooral hoe snel het spel reageert op muis (in mijn geval vanwege RSI klachten een pen tablet). Veld colliders zijn beter geworden, je hoeft niet op compleet andere plekken te klikken als je gewent was, en je kunt alweer wat beter achter elkaar doorklikken. Vier weken geleden was de responsie zo slecht dat ik zomaar bijna een uur aan het klikken was, en dat was het spelen van het spel het gewoon niet waard. Nu vind ik het nog wel te lang duren en te onhandig klikken om überhaupt aan events mee te willen doen (4x4 veldjes klikken is al vervelend genoeg, moet ik er niet aan denken om naar 1x1 veldjes te gaan), maar het begint wel wat comfortabeler te voelen.

    Ik blijf het nog even een paar maanden aankijken voordat ik weer volledig mee wil gaan doen, maar ik begin er wel een beter gevoel bij te krijgen.
     
  17. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik voel me bijna schuldig als ik meld dat het hier gewoon goed loopt.
    Wel fijn dat we ook weer op een berichtje kunnen reageren. Alleen als ik dan ga typen heb ik niet mijn eigen bericht in beeld, maar het berciht waarop ik reageer. Als ik dan probeer om terug te scrollen naar mijn eigen bericht, kan ik niet verder typen en als ik het dan weer aanklik en verder type, verspringt ie weer. Is dus "op gevoel" een reactie typen en daarna kijken of het goed staat. :oops:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    nou ik ben er klaar mee .ben het zat om naar die draaiende bloemetjes te kijken.en ik voel het als tijdverspilling om op farmarama te zitten.jeetje wat een ergernis. steek er geen geld in voorlopig zonde. geef alleen buurtjes wat verder niks.
     
    jolanda13 en Butsmuts vinden dit leuk.
  19. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Nou die kistjes is echt een rampenplan baal hier zo van :oops::oops:

    Op mijn huisdieren veld staat een panda ei maar je ziet hem niet helaas ,,,,wilde een 2tje neerzetten maar ging niet vandaar kan hem ook niet verplaatsen helaas
     
    Laatste bewerkt: 16 Januari 2021
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Probeer eens de instelling te veranderen, hierdoor kon ik wel items verplaatsen/verwijderen.
    Bij uitgebreide instellingen "infobox aan muisteken" op aan zetten.
     
    jolanda13 en LucieSchreurs vinden dit leuk.