Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Met de entertoets kan je de pop up bevestigen (in flash) als je op een wolkenrij drukt :)
    je kan alle kleine pop ups bevestigen met enter- of weghalen met de escape toets zoals bij de:

    kistjes
    zaadhandel
    markt
    burencadeau's
    aan het rad (bij een hoofdprijs)
    woonhuisbestellingen
    en misschien vergeet ik nog wel wat

    Ik heb hier bij de uitgebreide instellingen de ''oogstanimaties inschakelen'' en de ''scherm-animaties inschakelen'' op uit gezet zo krijg je als je je gewassen bomen en stallen oogst geen di's meer te zien, dat oogst hier een heel stuk beter, het nadeel is alleen dat je niet ziet wat er uit de grond komt
     
    Laatste bewerkt: 19 December 2020
    _Jeanie_ en liaab vinden dit leuk.
  2. (chris)

    (chris) Doorzetter

    Op standalone nog 2 problemen:
    1) Wanneer ik bruine kisten open vanuit de reserve, keert het telkens de naar de beginpagina
    2) de farm staat op 100 % maar wanneer ik op 125 % (om het groter te maken) klik is het onderste deel van de farm niet zichtbaar.
     
  3. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Heb net effe een inlogtestje gedaan om te kijken hoelang het duurt om in te loggen met unity en met flash.
    Heb op homepage gedrukt op inloggen en dan de tijd stil gezet op het moment dat ik erin was. Ik dacht altijd dat Flash sneller was, maar hier de resultaten van mijn primitieve simpele test. Unity 28 sec en Flash ......... ook 28 sec. Dus even snel. Daarentegen vind ik het beeld in Flash weer wel prettiger voor mijn ogen. Hoop dat ze daar in unity nog wel even aan gaan sleutelen. Vooral die hinderlijke zon in overzichtsveld. ;)

    Moet wel zeggen ik heb snelle i7 game laptop en glasvezel.
     
  4. calimero1962

    calimero1962 Forumleerling

    slaapmuisvoer staat in de farm molen EN de bahamarama molen!waar hoort die nou thuis :p
     
  5. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Bij de gewone farm, is al ergens gemeld. Zal tzt wel aangepast worden. ;)
     
  6. liaab

    liaab Regelmatige auteur

     
  7. ansimon

    ansimon Doorzetter

    Als ik voer wil kopen lukt dat niet en loopt het spel vast.
    *Edit*
    Als ik dat bordspel doe, krijg ik geen vraag te zien, maar wel een groen vinkje bij de pion.
     
    Laatste bewerkt: 19 December 2020
  8. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Hier loopt Unity als een zonnetje, op een paar kleine puntjes na, maar die zijn al regelmatig genoemd, dus ik ga ervan uit dat die nog op het bordje van BP liggen. Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag gebouwd. :)
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  9. BoerinRietje

    BoerinRietje Forum prof

    Hoe kan ik makkelijk iets aanklikken voor heen gebruikte ik de enter toets om bijvoorbeeld snel iets in de winkel aan te klikken nu moet je alles met de muis aanklikken.
     
  10. jolanda56

    jolanda56 Forumleerling

    hallo, ik kan mijn wolkenrijen niet oogsten, als ik naar flash ga is er geen probleem maar ja dat houd dadelijk op dus ik hoop dat het spoedig opgelost word
     
  11. boskat52

    boskat52 Forummeester

    Wat mij betreft is Unity waardeloos. Het downloaden van client heeft geen effect. Als ik het spel opstar vanaf dat nieuwe icoontje, krijg ik Farmerama in miniformat wat in niet groter kan maken en als ik op de normalen manier opstart maar in Unity ipv Flash dan heb ik een beeld waarvan ik het idee heb dat ik een verkeerde bril op heb. Bij oogsten en laden schiet mn cursus alle kanten op. Op dez manier ga ik stoppen want dit is echt niet leuk meer. Zonde van al het geld dat ik er in gestopt heb. Enige voordeel voor mij dat ik nu minder geld uitgeef. Ik ben echt zwaar teleurgesteld.
     
    Butsmuts en Sintra98 vinden dit leuk.
  12. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Aangezien ook ik al doende wat wijzer wordt hier een tip die sommige van jullie kan helpen. Aantal spelers hebben nogal eens het probleem dat ze een bepaald item op een bepaalde plek niet handmatig kunnen oogsten. Kleine aanpassing in de instellingen kan dit probleem oplossen.
    Zet hiervoor 'infobox aan het muisteken tonen' op aan en sla dit op.

    instellingeninfobox.jpg
     
    snietje1, Butsmuts en Sintra98 vinden dit leuk.
  13. tikivogel

    tikivogel Forumleerling

    De Client gaat hier als een speer. Nog sneller geworden na de update van gisteren.
    Goed bezig geweest Team Farmerama!!

    Alvast fijne feestdagen en een gezond 2021!
     
  14. mmans

    mmans Forum-hertog

    Ik heb vanochtend al gereageerd, maar nu nog maar een keertje. Vanavond weer veel problemen met inloggen. Normaal had ik zo'n beetje de hele dag het spel openstaan en switchte tussen diverse tabbladen en naar andere pagina's. Als ik terugswitchte naar het tabblad van de farm, kon ik daar bijna altijd gewoon doorspelen, een enkele keer na F5 gedaan te hebben. Nu niet. Ik moet iedere keer opnieuw inloggen en ook dat wil dan niet altijd lukken. Vaak moet ik de hele browser sluiten om opnieuw te openen en naar de juiste pagina te gaan.

    Het witte scherm dat hierboven wordt genoemd, heb ik ook al een paar dagen tussendoor last van. Het is overigens niet helemaal wit: helemaal linksboven in het hoekje staat een kruis (geen x, maar een christelijk kruis, wat doet denken aan de dood :( ). Ja, de pagina is dood.
    Net weer via de stand alone geprobeerd: als ik daar een aantal gewone draaien aan de molen heb gedaan en daarna naar de party tickets gaat, dan hangt hij vast. Dit heb ik gisteren en vanochtend ook gehad in die standalone.
    Dus maar weer naar de gewone browser (Microsoft Edge), maar ook daar niet alles in een keer kunnen doen. een aantal verschillende velden lukt, hoewel alles lang duurt. Tegen dat ik bij het vuurtoren veld ben, blijft hij hangen (ik speel altijd: molen, wolkenrijen, huisdierenveld, 5 velden baha, hoofdakker, woelige weide, vuurtoren, sierveld, open plek, griezel sieritems). Op het vuurtorenveld blijven bloemetjes draaien, maar ik kan wel oogsten. Idem op het sierveld. Op de open plek zie ik ook bloemetjes, maar omdat ik daar weer opnieuw moet zaaien, moet ik eerst uitloggen en inloggen om te zien, wat ik aan het doen ben.

    Alles bij elkaar dus telkens een "zware" opgave om even vrolijk naar de farm te komen.
    De bonus van de uilenboom duurt 10 minuten. Meestal lukte het (hoewel net) om alle velden te oogsten en opnieuw in te zaaien, incl. voeren van dieren. Nu mag ik blij zijn als ik heel baha af heb in die 10 minuten.

    Van nature ben ik niet geduldig, maar ik doe mijn best. maar langzaaam begint het hier toch ook te irriteren. Ik speel bijna zolang als het spel bestaat en ben level 226, dus een trouwe speelster. Ik geef het nog niet op, maar hoop wel, dat er snel iets gaat gebeuren :(

    Kom op programmeurs, zet je schouders eronder en maak er weer iets moois van!!

    Goedemorgen,
    In verband met de vraag van Catje post ik mijn bericht van gisteravond ook hier nog een keer.
    Ik ga nu mijn ochtendoogst doen en zal dan ook daarvan verslag uitbrengen :)

    Wat me als allereerste opvalt en wat ik nog niet eerder heb gemeld: mijn laptop wordt erg warm en de ventilator draait als een tierelier. Dit is me natuurlijk wel al eerder opgevallen, maar breng ik nu pas in verband met de farm!
    o_Ok nu weer na zoveelste switch van veld alleen maar bloemetjes en verkeersborden. Ik kan wel oogsten, maar zie geen sieritems.
    Als ik naar een ander veld wil gaan, begint eerst de teller te lopen tot 100%. Daarna moet ik opnieuw op de pijl van de landkaart drukken en gaat hij naar de overzichtskaart van baha. Bij een (nog niet eerder bezocht) nieuw veld, gaat op de overzichtskaart weer de teller lopen tot 100. Pas bij de tweede keer openen van het veld, gebeurt dat ook, om vervolgens te stranden in een veld met draaiende bloemen. Toch maar even F5 gedaan, want het begint weer echt te storen.
    Nu alles langzaam maar wel volledig kunnen afmaken.

    Extra aandachtspunt, dat ik niet eerder meldde:
    als ik iets voor de eerste keer gebruik, moet dat volledig opgebouwd worden (Ik kan het zien gebeuren): de sortering van het zaaimenu staat blijkbaar standaard op "duur" ingesteld (vermoed ik): ik zie eerst een andere volgorde en zie langzaam alle plaatjes veranderen in mijn sortering (aantal). Idem als ik zelf scrol door de wolkenrijen: hij neemt dan zichtbaar de plaatjes van de vorige bladzijde mee, die hij langzaam verandert in de plaatjes van deze bladzijde.

    Tja, mooier kan ik het niet maken. Ik hoop, jullie wel :)

    O ja: een pluspunt: ik heb vanochtend geen gebruik van de standalone hoeven maken!
     
  15. rien63

    rien63 Junior expert

    1 Ik kan maar steeds twee kistjes open en dan loopt alles muurvast, alleen op nieuw opstarten helpt., ,
    2 Hoofdakker oogsten gaat, maar loopt dan vast moet weer opnieuw opstarten voordat ik kan zaaien.
     
  16. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Voor mij heeft het uit kunnen schakelen van de animaties prioriteit. Het vreet vermogen en geheugen van mijn laptop, waar ik normaal een hele schooldag (8:30-17:30u) op kan werken, moet ik nu bijna permanent met netstroom verbonden zijn.
     
  17. charlie1956

    charlie1956 Gelegenheidsauteur

    Wat ik niet zo prettig vind is dat mijn muis alle kanten op gaat. Het voer aanmaken moet ik steeds opnieuw naar rechts om de minste te zoeken voorheen, bleef het staan. En cadeautjes geven moet ik steeds mijn buren zoeken. Tot nu toe nog geen vooruitgang dus. En ik kan bij berichten geen antwoord geven. Groetjes van Charlie en hele fijne feestdagen.
     
  18. Pioen1966

    Pioen1966 Gelegenheidsauteur

    Zowel het inloggen als uitloggen geeft problemen en loopt vast. o_Ogsten op de weide is een probleem als een popup in de weg zit. Verder is het een probleem met de stallen: oogsten, mesten, voeren en water geven kan niet achter elkaar, moet altijd een tijd wachten voor ik verder kan met de volgende opdracht. Het wisselen van velden kost ook enorm veel tijd. Lastig dat ik mijn wachtwoord bij client niet kan opslaan en iedere keer opnieuw moet inloggen, daarnaast zou ik weer graag zien dat het beeld op fullscreen gezet kan worden. Jammer, maar de ergernis is nu wel groot. Flash werkte perfect en veeeeeeeeeel sneller. 3 seconden op een mensenleven is niet veel, maar als dat bij elk velde is, wordt het wel langdurig.
    Succes met het oplossen van deze problemen!
     
  19. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Dat van die kisten loop ik ook tegen aan. Heel vervelend als er heel veel kisten te openen zijn. Ik ben maar even terug gegaan naar Flash. Maar ja dat kan straks niet meer.
     
  20. tollertaygo

    tollertaygo Forumleerling

    Bij mij ging het vanmorgen goed, tot ik Baharama ging oogsten toen liep alles weer vast.
    De dagelijkse inlogbonus is weer opnieuw gaan tellen sinds gisteren. Ik sta nu weer op dag 2. Ik heb echter nog nooit een dag gemist. Wachtwoord met de client iedere keer weer opnieuw ingeven, ondanks de update. Flash is er hier al af, dit gaat toch verdwijnen. Probeer hier het beste van te maken:)