Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Tja, en nu ga ik even het tegenstelde melden;) Gewoon als tegengeluid. unity werkt hier naar behoren. Nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen ,maar ik kan alles doen, en nee ook ik heb niet de jongste pc.
    Waar het verschil in zit? Helaas geen idee, misschien toch in de cookies di bij mij standaard bij het afsluiten van de browser weggegooid worden.
     
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
  2. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Hier begint op het hoofdboerderij rechtsonder 1 kwart veldje (zo nu en dan) te knipperen.
     
  3. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Net als de laatste keer dat we in de test fase speelden, ondervind ik nu ook weinig last. Het gaat snel, in tegenstelling bij sommigen waar het dus heel erg hapert of traag is. Hier helemaal geen last van.
    - Niks beweegt, wiebelt, waggelt of glinstert meer op die zon na.
    - Velden wisselen gaat snel, inloggen gaat ook snel.
    - Wolkenrij is wel van slag. Dat is 1 groot roze vlak en de rijen zijn nagenoeg niet zichtbaar. Ze zijn wel gewoon te oogsten. Als je oogst is de lay out weer normaal. Ben je klaar met de staken te oogsten knalt hij weer roze.
    - Gewassen zijn nog steeds niet zichtbaar als ze klaar zijn, hierboven las ik dat je dus kunt zien als ze klaar zijn als de water en mest bordjes weg zijn.
    - Wat ik vervelend blijf vinden is wanneer je inzaait of oogst, je stallen oogst/leeghaalt/eten geeft dat je cursor in een bloempje veranderd die een aantal cm naar rechts en omhoog schiet. Ik denk steeds dat het mijn muis is die over het scherm vliegt.
    - En wat ik nog niet gelezen heb geloof ik en zelf ook ergerlijk vind is dat wanneer je bv wat zoekt in je inventaris en je maakt een typ fout, je niet een letter kunt aanpassen midden in het woord. Dan wordt het balkje blauw en is gelijk het hele woord weg. Net als bv 15 voer aanzetten in de molen, voorheen zette ik gewoon een 5 naast de 1. Nu kan dat niet omdat het balkje blauw wordt en moet je zelf ook de 1 invoeren. Links van het getal kun je wel een getal invoeren zonder dat het verdwijnt, rechts niet.

    Voor de rest valt het mij alleszins mee gelukkig. Ja het is wennen, de markt is heel erg wennen, dingen die veranderd zijn is wennen maar tot nu toe nog geen moordneigingen gehad :). Blijf het wel ontzettend vervelend vinden voor degenen die amper iets kunnen of zelfs helemaal niet. Geeft een hoop frustratie:oops:.
     
    LucieSchreurs en gelderblom vinden dit leuk.
  4. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik speel het spel onder Edge en werkt prima ...ik heb wel client gedownload dat gaat nog sneller ...alleen probleem daar is dat ik constant op forum duitsland kom ....ik denk dat het komt omdat ik ook in duitsland woon en duits ip adres heb
     
  5. francinehots70

    francinehots70 Gelegenheidsauteur

    Ik speel in unity maar het is niet te doen,veranderen van speelveld lukt niet,maar vraag me wel af als je client download kan je dan vanaf 13dec. opnieuw met flash spelen.Anders is dat 2dagen kwijt van het event
     
  6. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    af kloppen het gaat beter .

    in het begin dacht ik daar gaat mijn farm

    heel de farm rond gelopen :)
     
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
  7. farmer_345

    farmer_345 Gelegenheidsauteur

    Mijn bomen stonden "plots" allemaal als geoogst, maar als ik erop klikte stonden ze "vol", dus moest ik ze nog oogsten, gewoon zo met de muis erover om te zien welke nu OK waren en welke niet.

    Het lijkt ietsje sneller te gaan (en ik heb de richtlijnen gevolgd kwestie graphics), maar dit kan echt niet zo door blijven gaan. Kwestie eigen computer-vereisten zit ik prima, het ligt dus bij Unity.

    Eer je handmatig (ik doe het altijd zo) je eigen velden hebt gedaan. o_Ok tig keer met je muis op een veldje klikken voor het wil reageren. Ik zit hier met bevende handen.

    Zijn er geen andere mogelijkheden dan Unity?

    Ik stel me bvb. voor wat YouTube moet gaan doen, daar is nog geen sprake van iets anders.
     
    flater vindt dit leuk.
  8. muis1992-1961

    muis1992-1961 Regelmatige auteur

    Wat een drama weer, elke keer is er wel weer wat!
    En ik heb 2 boerderijen maar ik kan er maar op 1, is dit nu wat het is?
    Als dit zo doorgaat dan houd ik het voor gezien na ruim 10 jaar spelen want hier zit ik niet op te wachten, even vlug is het niet meer en om er elke keer zoveel tijd er voor uit trekken kan gewoon niet.
    Elke verandering is vaak geen verbetering bij Farmerama zonde hoor maar ik baal als een stekker.
    Elke keer als ik nu op mijn ene boerderij wil komen moet je onderhand met een omweg, echt wat een ellende!
     
  9. BoerinRietje

    BoerinRietje Forum prof

    Als dit zo blijft dan stop ik na ruim 10 jaar spelen met dit spel en stop ik hier mijn geld niet meer in. Wat een drama is dir sorry dat ik het zeg. De hulp toetsen werken niet meer optimaal en het duurt lag voordat je op het spel bent. Wanneer je een bakkie koffie pakt en wilt verder spellen ben je al weer uitgelogd. Je ziet niet of je iets kunt oogsten en je moet maar kijken of je wat kunt doen.
    Jammer, jammer, jammer.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  10. Jenny262

    Jenny262 Gevorderde

    witte strepen sierveld baharama
     
  11. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    • Dubbelposten niet toegestaan, gebruik de bewerkknop als je nog iets wil zeggen of toevoegen.
    roze vierkant in de siertuin item schatdetector

    ik kan ook niet inloggen in de client krijg ook wit scherm

    in de browser lukt het wel maar het gaat traag

    lukte bij mij ook niet kreeg ook een wit scherm bij de stand alone, hele tijd zitten wachten maar het laadt niet
     
    Laatst bewerkt door moderator: 11 December 2020
  12. BoerinJorna

    BoerinJorna Gevorderde

    witte strepen sierveld baha
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Op de standalone werkt ie echt heel mooi!

    De normale Unity-versie werkt bij mij ook nog steeds prima. Je moet wel je koekjes even opeten voor je in Unity begint, zeker als er nog Flash-koekjes in zitten want die verdragen elkaar niet zo.
     
    Laatste bewerkt: 11 December 2020
    LucieSchreurs en -doppie- vinden dit leuk.
  14. misty1961

    misty1961 Forumleerling

    vanmorgen redelijk snel in het spel, vanmiddag rond 14.00 uur anderhalf uur draaiende bloemen. daarna de mededeling dat pagina niet reageert.
    om 16.00ur weer geprobeerd ik zit in het spel maar is heel traag. zet maar weer lang gewas dit is niet meer ontspanning. het event is niet te halen op deze manier maar ik doe wat ik kan. weg knechtencoupon, wac en cat helaas.
     
  15. joke200

    joke200 Forumleerling

    hallo, bij mij werkt het redelijk, het is natuurlijk ook een kwestie van wennen. ik heb alleen in de linkerbovenhoek op het hoofdveld een kwartakker staan die ik niet kan oogsten omdat het gele veldje met tekst eroverheen staat, en dan nog iets de kistjes kan ik niet goed openmaken het schiet elke keer weer terug naar het begin
     
  16. speedy4

    speedy4 Forumleerling

    kan op de oude pc niet met spel bezig loopt meteen vast jammer op de nieuwe is niet te zien dat het gewas klaar is
     
  17. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    Hier werkt zowel stand-alone als via browser prima, zij het met de reeds bekende en gemelde bugjes.
    Bij mij is het stand-alone venster precies even groot als dat het in de browser is. Nu moet ik zeggen dat ik die zoom-optie nooit gebruik (ook niet in de browser), dus ik merk geen verschil. Dat komt waarschijnlijk door de beeldscherminstellingen.
    Voor mijn CPU is de stand-alone duidelijk minder belastend. Jammer dat ik nu nog even via de browser-versie naar het forum moet, maar ik neem aan dat dat wel gerepareerd gaat worden (net als onthouden login-gegevens).
    Al met al vind ik het prettig werken. (Win7 64bit, 8Mb RAM. 250Mbps download)
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  18. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    in client kom ik niet op het forum met mijn ID , spelersnaam.
    het lijkt of ik niet ingelogd ben op het spel.
    in unity gaat het wel zoals je ziet.
     
  19. Yolanda64

    Yolanda64 Forumleerling

    werk met apple, op de pc erg traag en op mobiel en iPad doet hij helemaal niet meer.
    Komt hier nog verandering in ? anders geen nut om verder te spelen
     
  20. flater

    flater Forumleerling

    hoe langer je het gebruikt hoemeer je tegenkomt
    ook de markt heb ik minder,kan bijvoorbeeld geen voer meer kopen
    ten minste ik kan dat niet vinden
    als ik stallen op het veld zet gebruik ik de control knop zodat ik er meerdere op kan zetten ,maar dat werkt nog maar twee keer dan moet je weer de stal opzoeken
    en aan mijn pc kan het ook niet liggen