Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -Remy2013-

-Remy2013- Forum prof

het gene waar ik zo nu en dan tegen aan loop :

1. de vruchten van de bomen onder de toepassing van unity zijn niet altijd zichtbaar ( erg irritant zo moet ik over iedere boom heen om te zien of de boom al klaar is

2. om de 1 of andere reden zit er tijdens het oogsten van akkers een pauze van een aantal sec tussen (ook dit is onder de unity player) ik kan dus niet 1 2 3 van de ene veld klikken op de andere veld onder flash player heb ik der geen last van

3. sommige velden blijven licht geven je moet er eerst met de muis over zodat het weg gaat dit is ook met de bomen en stallen zo

2. Lieve

Lieve Halfgod

voor het witte scherm
    heb ik met rechtermuisklik op icoontje bureaublad krijg je een menuutje en daar compatiteitsproblemen oplossen genomen en had ik beeld, kon ik inloggen

3. hulst

hulst Levende forumlegende

Hier gaat Unity redelijk goed. Ik vind alleen lastig:
    1. je niet kan zien of iets klaar is qua bomen en gewassen.
    2. je nog steeds niet goed een berichtje kan antwoorden.
    3. je niet als de mest op is tijdens het zaaien op de groene link kan klikken om gelijk op de markt terecht te komen.
    4. de laadtijd moet ik ook nog erg aan wennen.
    5. wat ik het ergste vind is....dat je niet op je smartphone kan farmen. Dat ging hier zo goed. Ik las ergens (hoop echt dat dat niet waar is omdat ik veel tussendoor oogst via puffin) dat dat waarschijnlijk ook niet meer gaat gebeuren. Dat zou ik echt erg vinden hoop dat ze daar nog een x naar kijken. Snap wel heel goed dat dit geen prioriteit heeft hoor.
    6. lastig vind ik ook dat soms sieritems missen maar dit gaat al steeds beter.
    Ik speel via chrome of Edge. Heb windows 10 en alles is up to date. Mijn laptop is ongeveer 4 jaar. 4GB ram geheugen. 64 bits besturingssysteem x 64 prossesor.

Verder ben ik echt redelijk tevreden en petje af voor dit resultaat tot nu toe!

Laatste bewerkt: 11 December 2020
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
  4. omaagnes55

omaagnes55 Forum-overlever

Client is in ieder geval niet te downloaden op een MacBook, wordt niet ondersteund.

5. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Hier loop ik ook tegenaan. Maar als je via het spel naar het forum gaat kan je niet reageren. Moet je aan gemeld zijn. Ik dacht dat ik dat was.
    Maar voor de rest goed te doen. Ziet er mooi uit.

_Jeanie_ vindt dit leuk.
  6. sanne1000

sanne1000 Forum-baron

ik heb het weer geprobeerd maar de knechten zetten niet een de groenten op het veld. en je moet heel lang wachten voordat je op farmerama bent.sla wel een paar dagen over en anders kap ik er mee wat een gedoe zeg

7. raymon11

raymon11 Forumbeginner

waar om kan ik er niet normaal meer op

8. hulst

hulst Levende forumlegende

Dit is alleen zo (bij mij dan) in de download versie. Die heb ik ook geïnstalleerd werkt hier ook wel maar vind het kleine scherm niet fijn en na vergroten vind ik het ook niet prettig.
    Ik heb nog 1 dingetje als je een berichtje schrijft en het veld en je schrijft nog verder dan verspringt het veld telkens en kan je niet zien wat je aan het typen bent.

9. BoerinJorna

BoerinJorna Gevorderde

kan alleen op baha hoofdveld de rest ervan kom ik niet op knudde het is nog slechter geworden kom niet eens van de landkaart af om naar een ander veld te gaan, ga twijfelen of het wel allemaal goed gaat komen stoppen zit een zeer grote kans in

Ben je verplicht client de downloden, zie antwoord wel als ik er weer in kan komen

10. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Ik zal gelijk maar bekennen: ik ben grotendeels digibeet. Maar wat in vredesnaam is een client? (klient/cliënt/klaient) Ik denk dan aan een klant, waar ben je dan klant van?
    Ik heb het neergeladen maar het werkt niet optimaal, stopt er soms gewoon mee. Het scherm is klein en niet te vergroten, alleen het inlogdeel, wat weer naar klein verspringt zodra het spel geladen is.
    Ik heb de indruk dat er door de laatste werkzaamheden niets veranderd is, misschien was dat alleen om het nieuwe evenement te kunnen starten? Ik kan nog niet zeggen dat ik unity een verbetering vind, ik wacht het nog maar even af.
    Als het in januari niet is verbeterd, is het voor mij waarschijnlijk einde spel. Jammer, na ruim 10 jaar.

siobahn1 en popje4 vinden dit leuk.
  11. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Op zich werkt het hier wel, maar ik vind het wel vervelend dat je niet kan zien of iets klaar is.
    Alleen de stallen geven een uitroepteken, maar gewas en bomen blijven kaal.
    Laadtijd is langer en mijn Chromebook blaast zich een ongeluk, wordt ook warmer dan normaal.

12. popje4

popje4 Levende forumlegende

hier draait het oké....dat wil zeggen sneller...wel zie ik op schipbreukkust twee roze balken in beeld links.....bij het spookhuis zweeft een sieritem links inbeeld en de plek waar het moet staan is leeg....wat ik ook jammer vind is dat de knechten opent op verschillende manieren de ene keer krijg je gelijk maaidorser bij een ander veld start het met bv stalknechten...niet heel erg maar was handiger als alles gelijk is zeg maar....
    alle animatie staat hier nu stil en de bomen schitteren niet meer topppp....enkel de wolken rij dieren tja die springen er nog lekker op los..
    velden of bomen klaar is niet zichtbaar.
    dit alles "gewoon"in Unity en via googel ingelogd.. omdat het spel via client geen groot veld laat zien.
    daar waar je zou kunnen vergroten staat bij mij alleen maar..standaardthema geen zoom vergroten...

13. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik speel in unity
    de client kan hier niet ik heb geen windows

ik sta vast in het speelborden scherm
    verder lijkt het wel aardig afgezien van de al bekende klachten

correctie kan niet meer inloggen nu

14. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Ik heb bij instellingen de animaties weer aangezet, en nu zie ik wel dat iets klaar is.

Het event kan ik niet spelen nu. Het regeert helemaal niet als ik van speler wil wisselen of gewoon een spel wil spelen.

Edit: Het reageert uberhaupt niet....moet alles afsluiten, heel internet en opnieuw inloggen.

15. tooske58

tooske58 Forum-expert

ik speel in unity maar kan schateiland niet oogsten zie er maar een stukje van en achtergrond kleurt daar roze. knecht is daar helemaal niet te zien.

16. Lieve

Lieve Halfgod

unity spelen in google chrome lukt me niet, heb andere browser firefox genomen daar werkt het heel wat beter en de pc maak belangen veel minder lawaai hij protesteert hier minder, de snelheid van laden vind ik daarin ook korter
    Dus als het daar mee opgelost is ben ik super tevreden dan speel ik voortaan in firefox

17. francinehots70

francinehots70 Gelegenheidsauteur

Ik kan niet inloggen, het enige wat ik te zien krijg is een wit scherm

18. Lieve

Lieve Halfgod

heb je mannetje al op bureaublad daar op klikken met rechtermuisknop en compatiteitsprobleem oplossen en dan kreeg ik wel het scherm om in te loggen

19. calimero1962

calimero1962 Forumleerling

uiteidelijk toch gelukt om standalone client te downloaden en kreeg ook inlog scherm en heb ff gespeeld maar op een klein scherm moest voor updates even herstarten maar nu lukt het niet om weer via stand alone naar inlogscherm te komen :( ik krijg alleen zwart scherm met de 2 schapen met kruiwagen en laadbalk maar die blijft hangen en laad niet verder

20. _Jeanie_

_Jeanie_ Teller

heb client gedownload. Deze gaat razendsnel heb ik gemerkt. Helaas een klein scherm wat niet te vergroten valt. Alleen wat ik niet snap is: Moet je nu elke keer wanneer je uitlogt dat opnieuw downloaden of zo? Als ik uitlog krijg ik daarna weer de melding: loop het traag etc etc, download dan client. Maar die heb ik toch al gedonwload...? Of snap ik het nu weer eens niet :).