Praatgroep - van Flash naar Unity: de laatste fase!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Lieve

Lieve Halfgod

Hier liep het vanmorgen redelijk vlot
    Alleen ik weet niet waarom de film er nog tussen sta is al zolang dat er niks meer gegeven word
    Of zou hij met het nieuwe systeem toch terug werken
    o_Ok als je inlog Het is of je Bommel niet bezoekt hebt telkens plus de andere dingen blijven ook of je ze niet gezien hebt
    Soms sta alle dingen precies stil en dan weer beweegt er een groot deel

Ik dank Bigpoint dat ze farmerama toch over gezet hebben er zijn veel spelletjes verdwenen omdat de makers het niet zagen zitten om het te doen
    Dat verdient toch een pluim en de rest komt ook wel goed met wat geduld

2. CorinneB

CorinneB Forumkoning

Ik zie wel een verbetering ten opzichte van de vorige test. Het spel is al wat sneller en blijft ook niet meer zo makkelijk hangen met draaiende bloemetjes als gevolg. Ik speel in Chrome misschien scheelt dat.
    Natuurlijk zijn er nog kleinigheden maar ik heb goede hoop dat de meeste problemen wel opgelost zullen zijn. Trouwens: de bomen laten niet zien wanneer ze klaar zijn (het is bij mij wel goed zichtbaar dat ze 'in bloei' staan) maar de raadselbomen krijgen wel een uitroeptekentje. Lastig is het openen van kistjes, dan gaat het spel terug naar het eerste scherm in plaats van te blijven staan bij de kistjes. Misschien t.z.t. een apart scherm voor kistjes en kratjes enz?
    Houd moed bouwers. We zijn op de goede weg. Dank voor al het harde werk:inlove:

3. aubry47

aubry47 Forumkoning

Als ik een normale stal plaats en ik wil een upgrade naar oranje koala bijv. dan springt hij niet terug naar de k van koala maar weer naar het begin en moet ik telkens de koala weer opzoeken. Dat is jammer, misschien is hier nog iets aan te doen?
    De voermolen werkt op dit moment niet bij mij. Kan er slechts 1 inzetten. Bahamamolen kan ik niets inzetten

Laatste bewerkt: 25 November 2020
  4. thea1963

thea1963 Forum freak

Ik weet niet of dat het hier al gemeld is maar hier heb ik een weergaveprobleem bij de plantenveredeling waar de sloten niet zichtbaar zijn maar de broeikas wel en dit heb ik ook al andersom gehad.

5. (chris)

(chris) Doorzetter

bij de zaadhandel, de markt en de inventaris : telkens ik bvb een kist open, keert het terug naar de 1ste pagina.
    Bij markt, zaadhandel en inventaris wanneer ik iets aanklik, bvb om een kist te openen, keert het terug naar de 1ste pagiina. Dan moet ik opnieuw klikken om op de gewenste pagina te komen.
    kortom, na iedere klik op om het even welke pagina , sta ik opnieuw op de 1 ste pagina. Het spel keert telkens terug naar de 1ste pagina
    Met als gevolg dat het een half uur heeft geduurd vooraleer ik alle kisten in de inventaris open gekregen heb.Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer vervelend.​

6. Yzaura

Yzaura Forum freak

Bij mij de volgende punten om op te lossen in volgorde van belangrijkheid:
    1 (bekend) Het lastigste: ik kan niet meer zien aan gewassen/bomen of ze klaar zijn om te oogsten. Dit betekent dat ik elke keer over alle bomen die ik met extra mest moet verzorgen moet hooveren om te kijken of ze net zijn geoogst en dus weer bemest moeten worden. :-(( Dit is waarom ik de unity versie de eerste keer niet lang heb gespeeld.
    2 (doorgegeven) Het spel logt meteen uit of loopt vast als je even wat anders doet op internet of gewoon tijdens het spelen. Waarschijnlijk is het weer vastgelopen als ik dadelijk terugkeer na het typen van deze post :-( Als het is vastgelopen, kun je gewoon niets meer openen: er komt wel een balkje om bijvoorbeeld een veld te openen of een kist te openen maar vervolgens wordt deze actie niet uitgevoerd.
    3 (onbekend in de lijst) Bij het openen van kisten springt de view elke keer weer terug naar het begin zodat je niet alle kisten na elkaar kunt openen :-( Dooropenen gaat alleen als je sorteert op "kist"... Het openen van kisten heeft ook veel wachttijd.
    - (onbekend in de lijst) Elke keer als je het spel opent staat de balk met de vrienden uitgeklapt en kun je die pas met twee keer proberen wegklikken: irritant!
    - (onbekend in de lijst) De prijsmolen lijkt wel nóg trager te zijn geworden.
    - (bekend) Ik kan de animaties niet uitzetten. De knop is er nog wel maar werkt niet: alles blijft geanimeerd.
    - (onbekend in de lijst) Als ik een actie aanklik, verschijnt er een "wachtbloem" op een andere plek dan waar ik klik. Daardoor lijkt het alsof mijn muis de hele tijd verspringt.
    - (onbekend in de lijst) Elke keer als je het spel opent staan alle boodschappen weer aan alsof je ze niet hebt gelezen en lijkt het alsof je je cadeau van Bommel nog niet hebt opgehaald. Dit zorgt voor onnodig klikken. o_Ok zit er een slot op het vuurturenveld, totdat ik het veld heb geopend.
    - (onbekend in de lijst) Deco item Pompoenpoppenspel zweeft boven het veld.
    Wél fijn: je kunt velden al oogsten voordat ze volledig zijn geladen en de bomen in het arboretrum beginnen bij status ongeplant (maar daarna groeien ze niet op) :)

7. -Dobbertje-

-Dobbertje- Forummeester

vroeger kon je kistjes achter elkaar openen (stonden naast elkaar ), nu vliegt ie steeds naar de beginstand, dus steeds met pijltje naar rechts klikken.
    enkel in zoek, kist( jes) in typen, word ie blanco...doet ie niet, ook niet na opnieuw inloggen...
    vervelend al je s'morgens veel kistjes moet openen.

8. ghs4

ghs4 Junior expert

Hier gaat het al best snel, ik oogst met de knechten maar ook met de hand gaat het prima. Sinds nu kan ik zien dat het gewas klaar is, de bomen geven dat niet te zien. De xxl bomen vind ik vervelend schitteren net als de zon bij het wisselen van speelveld. Ik kan prima een bericht versturen en ook het aantal voer in de molen invullen. Bij het openen van de kistjes springt hij hier ook naar het begin dus elke keer weer opnieuw zoeken. Bij de ambachten kan ik niets meer zien als ik geleverd heb, fase 4 is dan helemaal leeg.

9. bibi9999999

bibi9999999 Teller

Als premiumboer kun je je velden bewaren en later op herstel klikken zodat je zelfde opstelling weer hebt..... Alleen heb ik 3 opgeslagen 1 met bijv. bomen zonder upgrade, 1 met bomen met xxl upgrade en 1 met bijv. stallen erbij
    Probleem nu is dat je op de plaatjes nu niet kan zien wat welke is Je ziet grijze schermpjes met een !
    en ik had ook bij mijn stallen geen borden staan dat ze klaar waren, wat ze dus wel waren......
    Bij mijn toverbomen staan wel bordjes maar ze zijn gewoon blauw dus aan boom zelf kun je niet zien dat ie klaar is
    Ik sorteer mijn sieritems altijd op "ep per uur" dan staat hoogste vooraan en laagste achteraan Nu dus niet meer begint met laagste super onhandig (vooral als je je sierveld opnieuw indeeld.......

En tja blijf het jammer vinden dat ik nu niet op ipad kan spelen (speel farmerama voor 99% op mijn ipad :()

10. Maxthon

Maxthon Forumleerling

Ik kan wel spelen op mijn Ipad via Safari. (is wel een nieuwe van dit jaar :music:)

11. HannyBalleke

HannyBalleke Regelmatige auteur

Het helpt misschien wanneer je in het zoekvak KIST intikt en dan zie je alleen maar alle kistjes.

.Fisherman. vindt dit leuk.
  12. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

hier net m3et de hand geprobeerd oogste ging nog niet lekker en die dansen de schapen met kruiwagen word ik wel een beetje zat

13. RAGOGR

RAGOGR Actieve auteur

Hallo
    Een puntje op de markt bij dieren wilde ik bamarama dieren verkopen kreeg nix in beeld wel het bamboe huisje aangeklikt uiteindelijk staan er dieren maar alles doorelkaar gewone farm en bamarama
    Gr Oma

14. ghs4

ghs4 Junior expert

Dat had ik gisteren ook van iemand gehoord, zelf heb ik een hele oude maar op die van mijn man (een paar jaar oud) wil het ook niet. Dus dat word wel een heel duur grapje, wacht nog wel even af.

15. ghs4

ghs4 Junior expert

Dit is een goede tip, super dankjewel!

16. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Nog een klein uurtje en dan schakelen we weer terug naar de flash. Ik heb alle voorgaande problemen verzameld en klaarstaan in het engels om door te sturen. Mochten jullie nog andere problemen hebben wat hier nog niet is gemeld hoor ik dat nog wel graag.

17. bibi9999999

bibi9999999 Teller

heb nog aan mijn post hierboven wat toegevoegd weet niet of je dit gezien hebt ?

die van mij is 5 jaar oud en ik gister wel geprobeerd (had het hier ergens gelezen van ik meende Thea) maar op die van mij wou het niet geen reactie als ik mijn naam en Ww invulde en natuurlijk op inloggen klikte Niets nadda :(

Klaartjuh vindt dit leuk.
  18. _Jeanie_

_Jeanie_ Teller

Vergeleken bij gisteren:
    - De stallen dansen niet meer, ook niet na een paar keer in- en uitloggen. Ze blijven mooi stil staan. De bomen daarentegen blijven glinsteren, net als de zon linksboven in de landkaart. De wolkenrijen dansen er nog wel op los maar daar heb ik persoonlijk geen hinder van.
    - Het zaai menu is minder fel, heeft niet meer zo intens die nare gloed over de plaatjes maar het is er nog wel. Ik las dat je dan de graphics op gemiddeld moest zetten maar ik durf dat niet meer uit te proberen, toen ik gisteren de instellingen wijzigde begonnen mijn stallen te bewegen en die zijn nu mooi stil, dat wil ik graag zo houden.
    - Dat malle bloemetje dat naar rechts schiet als je zaait/oogst/stallen leegt is er ook nog steeds.
    - Met kistjes openen eindig je nog steeds aan het begin.
    - Ik heb geen last van traagheid van het spel, kan snel van het ene veld naar het andere zonder problemen.
    - Als gewas klaar is, is het nu ook zichtbaar als klaar ipv dat het lijkt of je naar een leeg veld kijkt. Bomen heb ik eerlijk gezegd niet op gelet vanochtend..
    - De ticket molen heeft de ene keer meer zin dan de andere keer. Hij landt wel snel op de gewonnen prijs maar duurt langer dan voorheen voor ik een nieuwe draai kan geven. Vanochtend zat de molen vast toen ik party tickets ging draaien.

Al met al wel weer dingen opgelost/verbeterd t.a.v. gisteren op mijn account en gisteren zag ik al duidelijk verbetering bij de 1ste testfase.
    Mods succes met alle opmerkingen/klachten doorgeven en dit draadje door te spitten en iedereen verder veel geduld gewenst. Het komt vast ooit goed, we houden de moed erin! :)

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  19. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Nu doen de weergave van bomen en gewassen het weer uitstekend duidelijk wanneer het klaar is ook bij de sieritems
    De wolkenrij wiebelt nog wel gezellig een rondje
    o_Ok doet de molen het nu naar wens
    Toch wel goed dat rondje met de dweil over de farm kennelijk
    Maar hier zeer goede hoop voor de toekomst:music:

20. Roos

Roos Forum-baron

Van mij een ieniemieniebijdrage:
    Ik vond de boodschap "je kunt gewoon spelen" niet zo. Vooral omdat dat alleen geldt voor wiens computer zover is. Maar het stond letterlijk bij de aankondigingen in het spel "je hoeft niets te doen, je kunt gewoon spelen".
    Mijn browser does not support... Ik weet dat je mogelijk een andere browser nodig hebt, maar dan is de boodschap dat ik niets hoef te doen en gewoon kan spelen, niet logisch.

Vooral omdat er (zo te lezen) nogal veel mensen niet alles lezen (snap ik), lijkt mij dat je met een duidelijkere boodschap in het spel minder ergernis krijgt. Een boodschap zoals "de komende 24 uur (aftellend klokje?)" of "tot woensdag 14u" en dan zoiets als 'loopt er een test. Zie het forum voor uitleg.'