Praatgroep Valentijnsdag 2018 / memory

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 13 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja, dat kan ook.Maar morgen en overmorgen ben ik vrij, dus waarom zou ik.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    als je overal eventgewas hebt dan krijg je zo'n 600 extra gewas als je dat maal 4 of 6 doet scheelt dat natuurlijk wel wat oogsten en wac :)
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende


    Ik denk dat het al aanzetten van de oogstbonus bij het oogsten van de rogge maar 2 uur uitmaakt. Na de rogge gaat er, neem ik aan, eventgewas op met supermest. Het is dus hoogtens 1 oogst eventgewas die je mist door die rogge al met oogstbonus te oogsten. Dan is het de vraag of je liever 1 x memory extra speelt, of 1750 extra rogge krijgt (en ook 100 extra eventgewas van die 2 rondjes eventgewas met supermest).
    Als je op de 2e dag (edit: dit moet zijn de 3e dag) al vroeg genoeg begint, zodat je voor 14 uur al 2 x eventgewas hebt geoogst, kost het je zelfs helemaal geen eventgewas en levert het je 1750 rogge op.

    Het maakt dan nog wel uit wat je in de 1e nacht zaait: eventgewas of een langer gewas. Daar loop je dan wel 600 eventgewas mis, maar levert de bonus je wel weer 600 ander gewas op.
     
    Laatste bewerkt: 14 Februari 2018
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  4. erikkoomen

    erikkoomen Gelegenheidsauteur

    nou kijk hoe ver ik kom tekening overgenomen met plaatjes en morgen poging wagen
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De eerste 2 oogsten heb je vaak grote velden. Dat levert dus veel minder extra gewas op. Voordeel is natuurlijk wel dat dat met supermest gebeurd, zodat die oogsten snel klaar zijn. Extra interessant om daarnaast kort gewas te zaaien om dat op te krikken.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik zet die oogstbonus pas aan als er overal eventgewas staat op kwartakkers, niet als er een lang gewas klaar is :)
     
    voesje en farmermikkie vinden dit leuk.
  7. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Het in ieder geval niet zo dom spelen als op het fillempie, steeds dezelfde pakken om weer de mist in gaan.
    Ja, ik weet het, het is expres gedaan om een voorbeeld te geven, maar dit is voor spelers die denken dat het zo als het voorbeeld moet NEE dus.
    Het lijkt mij wel handig om kaartjes te maken, het ziet er naar uit dat er geen tijd limiet aan verbonden is zoals met de taarten en kun je rustig aan doen.
    Tenzij de achtergrond kleuren steeds per dier veranderen. :)
     
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Je speelt of op dier of op achtergrond kleur.
    persoonlijk lijkt mij op dier makkelijker ik weet niet waarom
    dus welke kleur erachter zit maakt dan niet uit
     
    LadyFamerieke en boermars vinden dit leuk.
  9. liaab

    liaab Regelmatige auteur

    Mieke heb je ook de link.
    Als ik nu klik dan krijg ik de konijnen dingen.
    Bedankt vast.
     
  10. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ik wil eigenlijk wel echt even mijn geheugen gaan trainen maar als me dat teveel munten gaat kosten ga ik wel over op een systeem die me helpt onthouden. Maar hoop dat ik die niet nodig ga hebben 8)

    Ik zit dat filmpje nu ook te kijken, nee is niet zo handig op die manier inderdaad.
    Ik heb er wel zin in.
     
    Laatste bewerkt: 14 Februari 2018
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Gisteren gezien dat er een event zou starten vandaag en daarom heb ik er lange gewassen op gezet. Ik heb niet omgebouwd, dus alles staat op hele akkers. Zag wel zo snel dat baha niet mee doet, alweer niet. Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Van mij mag het wel een keertje andersom. Op baha heb ik mijn gewassen goed op voorraad, op de gewone farm word er elke keer een aanslag gedaan op mijn schuur.
    Ik heb nog een klein half uurtje om jullie adviezen te lezen en dan mogen we van start gaan.
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb ook alles op hele akkers staan hoor. Ik verwacht niet dat kwartjes me meer drops op gaan leveren, en ik zie me in staat om per ongeluk mijn eerste tien eventgewassen dan ook op die kwartjes te zetten xD
     
    BoerAnnelies en -Coco1968- vinden dit leuk.
  14. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik heb nog snel even voor 3 uur de knechten uit de strip genomen.......:music:nu 212 drops
     
    Laatste bewerkt: 14 Februari 2018
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  15. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik sla ook even over en ga lekker verder met de producten voor de nieuwe quests in de cooperatie. Ben events echt even zat en niet vanwege de stress maar omdat ik alles op peil wil krijgen en dit zo niet lukt.:(
    Voor de quests heb ik heel veel producten nodig en deze kan ik niet bij elkaar krijgen door steeds eventgewas te zaaien en ik weiger ze te kopen, eendendons voor ruim 45.000 BD, no way.:wuerg:
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  16. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Hier 257 di's, en een keer memorie gespeeld daar uit 42 muntjes.
     
    Daxter1966 en -mikmak- vinden dit leuk.
  17. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    235 drops. En ook 42 muntjes uit de gratis memory, is wel makkelijk te doen zonder papiertje of zo erbij. Valt me niet tegen. Zo jammer dat ze nu de stermunten wel op 0 hebben gezet bij aanvang. Heb er met het carnavalevent 822 vergeten in te leveren. Succes allemaal!

    En ik laat op mijn boerderijtje de menangerie ( echt ik krijg dat woord niet onder de knie) en fabriek gewoon staan tijdens events. En toch haal ik alles, zo kan ik events doen en questes.
     
    boermars, -Coco1968- en Daxter1966 vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    195 DI en ik heb de bonus wel geactiveerd!
     
  19. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Mag ik ff...>:(:mad:
    Geef ik m'n eventgewas SM...maar er stonden ook nog 100 kwartakkertjes met honingklaver die pas om 15.00 uur klaar waren...tja wat denk je....grrrr...ach ja eigen schuld dikke bult...

    Veel suc6 allemaal met het event en een Happy Valentine :inlove:

    160 DI uit bomen en stallen, ik moet nog 300 kwartakkertjes honingklaver oogsten.
     
  20. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Dat is erg Sinkie, heb ik ook al eens gehad. Jammer van de SM.
     
    sinkieboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.