Praatgroep - Vakantie Forumcompetitie 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door vinc05, 2 Juli 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. vinc051

vinc051 Forum-overlever

Zoals ik al eerder schreef ben ik bezig met de kijkdoos.
    Moeten alle onderdelen die je er in maakt zelf gemaakt zijn of
    mogen er ook kant en klare onderdelen in??

2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik vind het ook zo knullig als ik ook een snert recept neer ga zetten......

3. ienemienie

ienemienie Oudgediende

Ik had ook geen schoenendoos.:wuerg:Ben naar de dichtsbijzijnde schoenenwinkel gegaan en erom gevraagd. Ik kreeg meteen een doos mee.:inlove:Hoefde gelukkig niet eerst een paar nieuwe schoenen te kopen;)

Proficiat winnaars van week 5. Tja mijn 1ste plaats heb ik uit handen moeten geven door tijdgebrek.:cry:. Maar ik blijf ervoor gaan8)

4. vinc05

vinc05 Forum freak

Ja ook ik had geen problemen om 2 schoendozen te bemachtigen.
    Ze staan klaar om in de verf gezet te worden.
    Dus dat gaat helemaal lukken.

5. vinc051

vinc051 Forum-overlever

Miekje.
    Misschien zijn er recepten waar veel fruit in past en die passen wel in " de oude doos".
    Kreeg bijvoorbeeld op verjaardag oma altijd glaasje ......

boemer49 vindt dit leuk.
  6. fairie

fairie Commandant van het forum

Miekje, volgens mij maakt het niet uit of het een oud of een nieuw recept is. In de O.A. staat: Maak een recept dat je oma zou maken. Als ik het goed interpreteer zou je zelf ook iets kunnen verzinnen. Misschien heb je zelf iets dat je altijd al maakt en wat zij ook lekker had gevonden.

Zelf ga ik iets neerzetten wat ze zelf altijd maakte en erg lekker vond. Het is dus veel gegeten door haar en ook de rest van de familie.

-Coco1968- vindt dit leuk.
  7. miekje9

OK dan nu dus denken maken en foto maken:wuerg:
    Het zal wel iets roods worden denk ik :music:

8. boemer49

boemer49 Oudgediende

succes mieke , maar ik zit wel een beetje met de laatste opdracht ,ik ga volgende week vrijdag met vakantie, en weet niet of ik de schoenendoos dan al af zou hebben.....ik heb nog een week maar moet nog beginnen>:( maar ik heb a gezegd en moet dan ook maar alles doen ...druk druk druk:oops:

9. miekje9

Die schoenendoos opdracht wordt dramatisch denk ik voor mij

edit
    Heb ik toch net een mega brainwave

Laatste bewerkt: 11 Augustus 2017
    boemer49 vindt dit leuk.
  10. HannyBalleke

HannyBalleke Regelmatige auteur

Podiumplaats zit er niet meer in maar opgeven…? Geen sprake van! Hoewel… die kijkdoos…schoendozen genoeg maar daar zitten schoenen in, één voor een linkervoet en één voor een rechtervoet maar om van die doos een kijkdoos te maken heb je handen nodig, één linker- en één rechterhand en dàt is nu het probleem.. twee linkerhanden dus.
    Maar soit, dat de beste moge winnen! Succes allemaal!

11. fairie

Je bent niet de enige die nog moet beginnen. o_Ok ik heb het druk, druk, druk. Daarom steeds de weekopdrachten ook op het laatst. Die van deze week wist ik al gelijk wat ik wou doen maar nu nog uitwerken. Kijken of ik vanavond en morgenavond al wat kan doen, want morgen overdag ben ik er niet. In tegenstelling tot jou ga ik niet op vakantie en heb ik wel tot de sluitingsdatum tijd, uitgezonderd de losse dingen die moeten gebeuren. Ik wens je veel succes met de kijkdoos en hoop dat je hem wel op tijd af hebt. Je doet er niet voor niets moeite voor.

12. vinc051

vinc051 Forum-overlever

Ja ook ik ga dus volgende week weg.
    Dus vandaag de hele dag maar bezig geweest met de eerste kijkdoos.
    Dat is lang geen appelepap.

13. Katinka1700

Katinka1700 Forum-hertog

Ja, voor die kijkdoos heb ik tot nu toe ook weinig inspiratie. Wel schoenendozen genoeg dank zij de kinderen.

14. miekje9

Hier is hubbie in de laatste week 5 dagen vissen dus moet denk ik wel gaan lukken recept komt al van de grond zeg maar
    Wel ook de stucadoor over de vloer dus beetje een puinhoop hier

15. Katinka1700

Katinka1700 Forum-hertog

Succes! Niet vergeten er je naam en userid bij te doen als je een foto van het recept maakt.

16. miekje9

Nee ben ik niet vergeten deze keer
    pffff

17. vinc05

vinc05 Forum freak

Nu moet ik dus foto van die kijkdoos maken.
    Vervolgens : hoe kan ik de foto verkleinen??

18. Katinka1700

Katinka1700 Forum-hertog

Ik gebruik IrfanView om mijn foto's te bewerken. Je hebt daar onder Image de optie Resize/Resample waarmee je ze eenvoudig kleiner maakt. Ik veronderstel dat andere fotoprogramma's ook zoiets dergelijks hebben.

19. miekje9

vinc volgens mij hoef je niet te verkleinen doet het forum automatisch tegenwoordig en anders kan een mod het doen als het erg storend is

PS recept eindelijk klaar

20. fairie

Ik verklein mijn foto's met paint. Ik ga op mijn foto staan, rechter muisknop en dan openen in paint. Dan klik ik formaat wijzigen en dan neem ik de optie van de pixels. Deze formaat (formaten) vergelijk ik dan met wat je banner op het forum mag zijn. Dan weet ik ongeveer de grootte en pas dan de pixels aan. Je kan ook i.p.v. de pixels aanpassen gelijk de grootte in percentage verkleinen. Het is maar net wat je makkelijker vindt.