Praatgroep Uitgekookt / Hongarije event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    ik ga comfort akkers plaatsten met daarop anjers.... (gebruik dan wel supermest want anders zou ik hele weekend niet kunnen spelen)
    En dan als het begint natuurlijk eventgewas...... En als ik denk dat het krap gaat worden met de drop items dan kan ik nog met veredelde rozen aan de slag. (maar dat is een laatste redmiddel voor me meestal niet nodig)
     
    ymked55, dutchboy en maad vinden dit leuk.
  2. maad

    maad Forum prof

    Bedankt
    Maar is het niet zo dat je met kwartakkers meer kunt krijgen.
    Ik dacht uit een comfortveld kan er ook maar 1 komen,maar dat is dan niet zo als je goed begrijp
     
    ymked55 en dutchboy vinden dit leuk.
  3. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    • Dubbelposten niet toegetaan, gebruik de bewerkknop als je nog iets wil toevoegen
    kan wel doe je net alsof je gaat veredelen (broeikas) kies je bijv. anjers en dan zie je welke veredelingen je hebt
    Oeps je hebt gelijk dat als je gewassen in je broeikas hebt staan dit niet gaat hahaha dat vergat ik want dat is alweer heel lang geleden dat ik dat gedaan hebt.

    Uit een comfort komt inderdaad maar 1 DI maar dan krijg je bijna wel uit alle comfort akkers er 1
    Dacht ik eerst ook altijd want ja van kwart akkers kun je er meer van kwijt dus meer kans maar heb nu aantal keren Comfort geprobeerd en kreeg daar toch meer Di uit (maar kan ook geluk zijn natuurlijk)
    En moet er misschien bij zeggen doe dit alleen op hfd akker en WW en laat het bos zoals het is vol met bomen (die ik dan nadat event begonnen aantal van verwijder om plaats te maken voor gewas) maar baha doe ik panda / kameel en comfort met langste gewas en ook daar laat ik de bomen staan.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 19 Juli 2015
    ymked55, issymyaki, maad en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. maad

    maad Forum prof

    Ohh dankjewel voor de uitgebreide uitleg.
    Dan ga ik dat deze keer ook eens op comfortvelden proberen;)
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    zelf heb ik altijd lange gewassen op de 2 velden staan (anjer of die er net voor staan, zoals prei en spelt enz). Ik zet ze op grote akkers en niet op comfortvelden. Op de hoekjes heb ik mijn XXL bomen en bijzondere bomen staan. Mijn XXL bomen oogst ik in de ochtend nog en dan kan ik ze in de avond nog een keer oogsten, daarna gaan ze er af. De gewassen oogst ik pas na 14.00uur netzo als de bijzondere bomen. Die verwijder ik vervolgens.
    Op de open plek heb ik stallen staan en XXL bomen. Voor de bomen geld het zelfde en voor de stallen: die oogst ik pas na 14.00uur en dan verwijder ik ze. Meestal heb ik dan de volgende ochtend nog een paar stallen er staan omdat die niet op tijd klaar waren, maar dit keer ga ik de stallen iets beter plannen.
    Baha laat ik gewoon zoals ie is. Die oogst ik misschien in de ochtend, misschien niet. Je krijgt er wel DI over, maar de gewassen kun je daar niet kwijt. Als ik heb geoogst in de ochtend, plan ik wel zo dat het gewas na 14.00uur klaar is zodat daar zoveel mogelijk DI uit komen. De hoge stallen laat ik staan, want die geven DI en dan ga ik daar verder met kwartveldjes (gewassen opschroeven).
    Normaliter plaats ik in de nacht het lange gewas op kwartveldjes, maar nu kan het best zijn dat ik het 4uurs gewas op comfortvelden zet. Even kijken hoe het gaat.

    Als laatste redmiddel ga ik ook voor de rozen. Ben er vandaag achter gekomen dat als ik de veredeling activeer, ik in 7 min de rozen klaar heb :). Dus dan moeten de DI's geen probleem worden.
    Daarnaast sla ik een aantal fases over. Ik ga eerst voor de staak.
     
    maad en ymked55 vinden dit leuk.
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je hebt gelijk. Je moet dan kijken op het moment dat je net nieuwe gewassen in de broeikas stopt.
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  7. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Leuk, ik ga ook weer mee doen. Tis een tijdje geleden dat ik een event gedaan heb, zo voelt het. Wel de ganzen gedaan, maar dat was zo klaar :). (was net voor 10 uur 's avonds klaar daarmee, op zondag, net voor de BBD afgelopen was, want ik was het hele weekend druk) Ik heb alles vol staan met Anjers op comfortvelden, die had ik er al opgezet.
     
  8. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Hoe kan jij in 7 minuten rozen klaar hebben? Ik heb Waterliefde (korting met water), vroegrijp (korting met tijd), hersenvoer (meer ep) en sm (korting met super mest) aan veredelingen aan...

    Dus met water, mest en supermest duurt het nog 2 uur voor mij?

    EDIT: Heb gekeken, er is er nog een, duomest. Voor supermest en mest. Dan ga ik die wel krijgen en ruilen voor meer ep.
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  9. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Ben heel benieuwd, heb gewoon 2 werkdagen staan, kijken of het event dan nog te halen is????
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  10. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Heb nu alle 4 de hokjes vol met vroegrijp, duo mestliefde, waterliefde en sm liefde. Even aan het testen zonder witte onschuld en stol.
    Op de gewone akker 1.30 min en 95.52 EP en op comfortveld: 5.38uur en 191.04EP
    Dus al ik dan de witte onschuld en stol nog eet, moet het volgens mij goed komen. Wel een beetje dom van mij zelf dat ik niet eerder er aan gedacht heb om alles er in te zetten. Die duo mestliefde en SM liefde had ik namelijk allang :(

    We zullen zien of het van de week nodig is om rozen in te zetten. Maar dit geeft de burger wel moed :)
     
    hendrika73, ymked55 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  11. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ben ik blij dat ik nog niet geoogst had toen ik online kwam net! Dacht even forum kijken hoe laat event begint...

    Vandaag om 14:00 uur! :eek: Geluk, dan wacht ik nog even! Succes iedereen! :D Alles wat we halen is leuk meegenomen.


    • Actief van: 20-07-2015 circa 14:00 uur – 22-07-2015 circa 14:00 uur
     
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hier alle XXL bomen geoogst, samen met mijn staken (sommige niet omdat die straks meer EP en TEP geven) en de siertuin en schateiland. Nu wachten tot 14.00uur, tot het event online gaat!

    Update: Heb alles geoogst en mijn eventplanten staan er op. Over een half uur kan ik baha nog oogsten, daar staan comfortvelden. Heb voor nu 93DI binnen. Lijkt mij dat het hier goed moet komen :)
     
    Laatste bewerkt: 20 Juli 2015
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  13. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    eerste 121 cascobel binnen, valt mee. Waar is Coco dan, op vakantie??
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  14. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    eerste 145 cascobels binnen lijkt erop dat we de 260 wel gaan halen!!!
    Succes iedereen.

    Grtz Fam.Farmer
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  15. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    137 di binnen dus gaan we halen, hoeven er maar 260 of zo iets. De rest moet te doen zijn, hoop ik.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  16. irene257

    irene257 Gelegenheidsauteur

    Het kopen van een mand lukt niet, met mastercard.
    Groet Irene
     
  17. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik heb er 126 binnen. Ik blijf positief! :D

    Succes iedereen! :D

    Edit: Heb even gekeken naar de beloningen.

    Fase 3 en 6 wil ik helemaal (de mysterie stallen en bomen), de premium rad tickets wil ik eventueel ook natuurlijk. Dus daar ga ik naar streven. De rest vul ik op als ik genoeg voor heb.
     
    Laatste bewerkt: 20 Juli 2015
  18. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    160 van de 260 di's heb ik al binnen, als de rest nou ook zo voorspoedig verloopt ben ik tevreden.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  19. jkantenzn

    jkantenzn Gevorderde

    de eerste 177 dropitems binnen:D
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  20. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    eerste oogst; 131 binnen, komt dus wel goed met de drops :) nu de rest nog.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.