Praatgroep Tycoon van de maanlichtwinkel

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 31 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Tis een leuk volle maan event, maar ik zou niet weten hoe ik dit moet gaan doen. Ben nog bezig met de buizen en die lukt al niet qua tijd. Wilde daar nog proberen om of de wolk te halen of de snoepjesfabriek. Bij dit event zelfs 3 schaapitems, pfffff. Hele week tot laat werken dus komt er van de buizen en volle maan weinig van terecht. Ik moet dus een keuze maken of verder met de buizen of beginnen met volle maan of beiden maar verder laten lopen vanwege tijdgebrek.
     
    daisy17858, boermars, simmeke54 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. rikmark

    rikmark Forum freak

    In al die jaren dat ik speel heb ik bijna nooit een event over geslagen, maar de laatste tijd kijk ik of het haalbaar :oops: is en of de prijzen me aanstaan......RL en werken gaat toch echt voor de farm.

    Denk dat ik de linker kant doe en het daar bij laat. Ga proberen om nog een stukje volle maanveld open te spelen.

    Iedereen die er voor gaat succes;)
     
  3. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    Ik neem time out.....ben tijdens een zeer moeilijke periode 8 jaar geleden met dit spel begonnen door toedoen van mijn jongste zoon..
    puur voor afleiding en wat afwisseling in de dag te hebben.. Door een time out te nemen wil ik het gevoel terug krijgen dat het een leuk spel is om te spelen....met time out bedoel ik niet stoppen maar gewoon dagelijks zaaien en oogsten enz.....pure ontspanning.
    Zo ..dat wilde ik even kwijt...mijn doelstelling was level 100....die is geweest
     
    schaapje52, .babouska., rikmark en 15 anderen vinden dit leuk.
  4. jennyfarmer

    jennyfarmer Alwetend orakel

    Ik maak me tegenwoordig niet meer druk of ik een event kan uitspelen. Ik zorg er wel voor dat ik geen grijze wolkenrij krijg. Als die eerst komt en dan pas de ontbrekende items laat ik het lekker gaan. We zijn met pensioen en het lijkt wel of ik een volledige baan terug heb. Morgen lekker vollemaan spelen en wat buisjes leggen. Gewoon een spelletje.
     
  5. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Het IS een volledige baan. Tegenwoordig is wassen en plassen, strijken, dweilen en ramen zemen mijn ontspanning na al het zware (reken)werk op de boerderij. Eén klikje op de knop van het strijkijzer en hup, na een half uurtje ligt alles netjes in de kast. Dweiltje uitwringen, zwabber zwabber en vloertje blinkt. Zo ontspannend en je hoeft er niet bij na te denken. Maar...'t is toch zo moeilijk om afscheid te nemen van de boerderij, dus blijven we maar boeren maar dan wel op een lager pitje.
     
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  7. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Oh oh nu komen er weer klachten over de lange gewassen die gezet zijn voor de drop items:wuerg:

    Maar we kunnen nu wel 2 events tegelijk doen:p

    En de klachten zijn wel degelijk door gespeeld naar BP anders waren er geen veranderingen.
     
    Daxter1966, janniekwak, jolanda13 en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. boermars

    boermars Forum-hertog

    Ik vind het positief, Ron bedankt hoor voor jullie inzet!
    Zag het niet zitten en wilde alleen buizen doen en wat griezelgewas om quests af te ronden.
    Nu toch maar vol erin.
    Suc6 allemaal
     
    Borkie, daisy17858, -doppie- en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik vraag me zelf af of het wel zo`n positieve verandering is, niet iedereen heeft al ruimte vrijgespeeld op het paddenstoelenwoud en je moet evengoed toch aardig wat gewas kweken. o_Ok kunnen er geen bekers worden versleept (als je ze nog niet in de boom hebt) voor de di. En normaal had je de ruimte kunnen gebruiken om verder te kweken voor de dingen die je nog mist om in te leveren in een van de armen, voor de questen of om de vleermuisjes te voeren. Hier staat in ieder geval de pijpbamboo weer op het veld om nog een paar items binnen te halen voor de ruil.
     
  10. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    De aantallen van de gewassen en Di's zijn ook aangeepast blijkbaar......... :) maar inderdaad niet iedereen heeft al de ruimte vrijgespeeld.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    650 drops als je maar 1 vollemaan veld nog hebt is denk ik niet een gemiddeld niveau van event..........
    4500 gewas is ook niet te doen in de tijd volgens mij.......
    Niet voor de gemiddelde speler
    geen ruimte om de gevraagde gewassen voor de armen te maken:sleepy:

    Ik ga de tabel straks aanpassen.... later vandaag
     
    Borkie, -matthias1952- en bjorke-annika vinden dit leuk.
  12. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    In de update staat 3000 gewas en 350 DI, in de aangepaste FAQ 4500 en 650. Dit is nogal een verschil. Is de FAQ niet goed aangepast, of klopt de info in de update niet?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Ze zijn verlaagd met die aantallen dus kom je uit op die in de faq.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Oei, ik ben persoonlijk niet blij met deze verandering. Tegelijkertijd vind ik het goed dat bp aanpassingen doet naar aanleiding van de opmerkingen van de spelers. Alleen vind ik deze oplossing niet de juiste. Maar ja, we gaan er gewoon mee aan de slag.

    Ik was op de griezelakkers graag aan de gang gegaan met gewoon griezelgewas, en had genoeg gehad aan 3 dagen (na het frappé olé event) om de Gifplant te verbouwen.
    Ik heb gisteravond een heel lang gewas ingezaaid, zodat vanmiddag om 2 uur veel drops uit de akkers zouden komen. Daar had ik dus liever pijpbamboe verbouwd. Dat scheelt me 3 x 1750 pijpbamboe verbouwen.

    Maar het is niet anders, we gaan vol goede moed weer verder boeren.
     
  15. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Tsju, zonde van de verandering. Sluit me bij je aan Mikkie
     
    Borkie, Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Na gistermorgen 9 uur niet meer op het forum geweest, en heel wat bijgelezen.
    Zoals Farmermikkie uitlegde dat ze het ging doen in de eerste post, had mij ook wel wat geleken.
    Met natuurlijk het voordeel dat de drops dan weer bij te maken waren geweest met de kastanjerij als dat nodig was geweest.
    Op het vollemaansveld had ik dan volop voor het vleermuizenvoer kunnen gaan.
    Nu moet alles op dezelfde velden.
    Maar vanmiddag maar eens zien wat ik er van maken kan. Het eventgewas erop, samen met het nieuwe gewas voor het vleermuisvoer, de stallen laat ik opstaan voor de questen van het paddestoelenwoud. Ik moet nog 1x bomen oogsten om weer een stukje vrij te spelen, die ga ik inleveren voordat ik bij het event ga inleveren.
    Ik heb maar 80 bottenstruiken, dus de rechterarm voor de BD laat ik zitten.
     
  17. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ben ook niet blij met deze verandering. Nu 2 eventgewas op volle maan dus geen tijd om gewas voor rechterarm (2) te verbouwen, of paddenstoelveld uit te bouwen.
    Dat er iets moest veranderen was wel duidelijk maar of dit nu zo moest. Had juist heel lang gewas gezet voor een goed begin met drops obsidiaan. En ik had het best leuk gevonden om met kastanje wolkenrij drops te kunnen maken (extra) met veredelde anjers, dat gaat ook niet meer door jammer. Had wel leuk geweest en moersleutel en obsidiaan uit hetzelfde veld. ;)
    En zoals mikkie al zei had ik inderdaad dan ook liever pijpbamboe ipv lang gewas opgezet. :wuerg:

    We zien wel, misschien valt het achteraf allemaal wel mee, we gaan het beleven.

    Iedereen veel succes met hoe je het ook doet, of niet natuurlijk, dat mag ook. xD
     
    Laatste bewerkt: 1 Februari 2018
    Borkie, Daxter1966, -matthias1952- en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik doe het niet;)
     
  19. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Het is wel fijn dat BP naar ons luistert, maar ze hebben niet echt goed geluisterd denk ik. De klacht was dat er teveel events tegelijk zijn. Door nu alles op het VM-veld te schuiven, wordt de druk er alleen maar hoger van. Ik heb twee volledige akkers ter beschikking,maar vele van ons nog niet. Dus BP, graag MINDER events TEGELIJK...... Dat zou een goede oplossing zijn voor de komende maanden en dat is ook de werkelijke klacht die er ligt.
     
    BoerAnnelies, Borkie, jolanda13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Er moet ergens in de nw getallen van het event gewas gifplant een tikfoutje zitten in de faq;)
    Mijn excel zegt 4420 gewas......:music:
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.