Praatgroep - Tuin van de alchemist

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 23 April 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Waarom nu al dat geklaag over de DI's? We weten nog niet eens hoe de droprate af is gesteld. Laten we dat eerst afwachten en dan kan er altijd nog geklaagd worden.
    Vergeet niet dat je de DI's van alle 6 de akkers krijgt.
     
    bepsels, herma1234, knoepertje en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Over het andere event is idd nog weinig bekend, maar waarschijnlijk hebben we daar ook eventgewas en di's voor nodig,
    Als je als speler alle 6 de velden hebt dan is het eventgewas een stuk makkelijker / sneller bij elkaar te harken.

    Hieronder een Duitse samenvatting van het event wat waarschijnlijk woensdag start

    http://de.bigpoint.com/farmerama/board/index.php?threads/nächster-halt.74256/page-2#post-3475081

    Niet iedereen heeft 6 veldjes en geloof dat ik er afgelopen week 137 di's had van 3 veldjes
     
    schaapje52, Borkie, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik zag ook een fout konijn staan, ik heb er geen en er zijn er maar drie op mijn markt te koop.
     
    schaapje52, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje heb alleen maar Foute KonijntjesxD:oops:

    Altijd beginnen met klagen ...Anders weet Varun niet dat Hofje het veels teveel vind :p
    En waarom klaagt Hofje ..hallo het zijn nu onderhand 3 events tegelijk ..degene die nog niet klaar zijn met het lopende event ..
    Kunnen dan morgen niet oogsten op de boerderij zelf ...en voor de rest mag je gaan zitten wachten tot 16.30 uur ..
    wat een tijd ook :eek:
    Het gaat weer de kant op ..dat het een spel wordt wat alleen nog maar voor de rijk gefortuneerde boeren en boerinnen te spelen is:wuerg:
    Laat Hofje dat nou net niet zijn -.- ben een eenvoudige simpele boerin ..en dat wou Hofje maar zo houden 8)
     
    owl., knoepertje, schaapje52 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende

    En daarom sla ik maar weer eens een keertje over en farm lekker op mijn manier verder .....vind het wel goed en mooi zo
     
    boermars, knoepertje, schaapje52 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Niet iedereen heeft 6 veldjes en geloof dat ik er afgelopen week 137 di's had van 3 veldjes[/QUOTE]

    Maar dat wil toch niet zeggen dat je nu weer 137 di's krijgt. Dat ligt aan de afstelling. En als je niet alle 6 de velden hebt, dan kan het moeilijker worden, maar ook de gevorderde spelers met 6 velden zijn ooit beginners of halfgevorderden geweest en konden toen ook niet alles halen.
    Ik ga er voor alsnog vanuit dat mijn glas halfvol is en dat het gewoon goed komt met de DI's.
    Mss kom ik er over een paar dagen op terug, maar vooralsnog heb ik er alle vertrouwen in.
     
    herma1234, Borkie, -Coco1968- en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Nu verwacht ik minimaal 300 di's van 6 velden :p , en morgen maar eerst eens kijken wat we bij het andere event moeten leveren de beloning van de wolkenrij is nogal magertjes
     
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    16.30u beginnen morgen, dat is eens wat anders dan om 14.00uur. Even kijken hoe ik dan vanavond uit kom met mijn gewassen. Heb ik weer wat meer tijd, gezien ik nu nog met het huidige event bezig ben.
     
    -Mandy-, schaapje52, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik weet nog niet of ik voor het hele event ga. Ik ga wel voor de wolfraam stallen en de geest stekjes, dat zeker. Ik heb het vorige event ook niet mee gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat het me prima is bevallen:). Ben heerlijk bezig om mijn gewassen op te krikken én in te leveren in de bodemloze put van quests :music:, gaat eigenlijk heel lekker weer om zo te farmen. Geen druk, gehaast of gedoe om op tijd te moeten oogsten. Als de events echt zo ontzettend vaak blijven komen en heel veel tegelijk ga ik vanaf nu veel minder vaak mee doen, alleen wanneer ik de wolkenrij echt, echt en ook echt de moeite waard vindt. Wel alvast aan een ieder veel plezier, geluk met de DI en gewassen ;)
     
    keukendeur64, boermars, schaapje52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik zie ook nog geen beren op de weg....maar wel 1 fout konijn. Die heb ik maar van de weg geplukt. xD

    Toen ik in 2011 begon was mijn eerste grote event dat van de aardbeien. Net begonnen, niet of nauwelijks spullen zoals een wac enz. Ik heb toen alleen op grote velden gespeeld en toen mijn eerste lage aardbeienkraam gehaald. :music:De updates zaten er niet in. Weken heeft de aardbeienkraam alleen gestaan. Nu bijna bij level 100 en ben nog steeds een klein boerinnetje wat vaak en event niet kan halen vanwege mijn werk. Geeft niets, ik vind het gewoon leuk om mee te doen en voor de leuke prijsjes te gaan. Intussen veel leuke bomen, stallen enz op mijn boerderij, gewonnen met een event, geruild of gekregen. Ik ben er blij mee. :music:

    Of ik nou 15.000 of 20.000 gewassen moet hebben of 500 di of 1000 di, ik zie wel waar ik uit kom. Waar het om draait is dat je het leuk vind en dat is bij mij nog steeds zo. Dus ik begin gewoon lekker morgen aan het event.

    Ik zie na dit schrijven nog steeds geen beren op de weg. xD
     
    woeffie71, tikivogel, mamiagk en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik heb een aantal jaren echt heel fanatiek gespeeld, wilde en moest ook alle events meedoen én halen. De laatste maanden ( sinds er zo ontzettend veel events zijn ) merk ik dat ik minder moeite heb om een event niet mee te spelen of alleen voor de prijzen die ik leuk of de moeite waard vind. O ok heb ik heel veel bomen nog niet wat voorheen bijna ondenkbaar zou zijn haha, ik wilde toch echt wel alles hebben wat er te hebben viel. O ok daar ben ik veel relaxter in geworden. Ik heb bv nog steeds geen ambergom boom of amberboom en nog een aantal bomen wat ik niet heb. Nou dan koop ik de vruchten toch op de markt? Ze zijn wel duur maar heb BD genoeg. Dus eigenlijk dankzij de vele events sinds een paar maanden ben ik relaxter geworden xD Ik ga lekker mijn eigen gewassen doen en mijn dieren en producten allemaal wat naar een hoger lvl tillen, inleveren in de quests en zie dan wel weer wat er op mijn boerderij padje komt. En heb nog steeds heel veel plezier in het spel, het enige spel dat het heeft volgehouden in de loop der jaren van alle spellen die ik al gespeeld en uitgeprobeerd heb :music:
     
    bepsels, -butterfly-, keukendeur64 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. mariaschot

    mariaschot Junior expert

    Heb nieuwe event gelezen, het huidige event staat als makkelijk en ik kan het niet halen en het nieuwe event is gemiddeld, ik doe niet mee, ik ben gekke Bartje niet.
    Ik ga wel met de guesten aan de gang met event op event kom je daar nooit aan toe er staan er wel 30 te doen.
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Glanspoeder is al lang in het spel, de parfumerie is nog maar kort te maken voor gereedschap. Dergelijke producten werden ook altijd al gevraagd voor de bingo. Goede handel als je zo'n werkstal wel gekregen hebt (vaak van de trein of een fokevent), en een dure grap als je het hele event wilt doen en de werkstal niet hebt.

    Het is misschien even wennen, maar de marktprijzen mogen van mij wel een stuk omlaag. Dus ja, zolang de marktprijzen zo hoog zijn, is het handig om dan iedere dag 300 gewas te kopen en verkopen. Dat schiet iets meer op dan 100. En helpt vanzelf de marktprijzen iets omlaag.

    En inderdaad, als je 3x wilt oogsten wordt het morgen laat, ik ga gewoon een keer minder oogsten, tenslotte kan ik op de laatste dag zonder hulpmiddelen een keer meer oogsten. Dus morgen 1 ronde met supermest en suzimest, en dan 180 (20 startgewas maal 9) op grote velden zonder supermest. Daarna de andere gewassen erop voor de nacht, en dan de volgende ochtend voor het eerst kwartvelden gebruiken en een KC. Zoals je zelf zegt krijgen we dit event weer geen nieuwe KC, dus een dag besparen ligt me wel.
     
  14. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Onderhoud is voorbij alleen de broeikas is nog steeds in onderhoud :sleepy:
    (Zolang zou dat toch niet hoeven duren?)
     
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Maar dat is toch juist leuk dat je ook op een andere manier de boerderij leuk blijft vinden. xD Wat ik juist zo leuk vind is dat je op vele manieren de boerderij kan blijven spelen. Ieder op zijn of haar manier actief op de boerderij. Met events, zonder events, af en toe een event, snel levelen, veel BD, alle quests wegwerken, af en toe een beetje lekker klagen of gekkigheid uit halen. Zo is er voor iedereen wat te doen en dat maakt het juist zo leuk en spannend. :music:
     
    woeffie71, tikivogel, janniekwak en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Opa doet weer mee. :)
    Gelukkig laat beginnen dus minder tijdsverlies als ik uit mijn werk kom. :music:

    Morgen ook maar eens 2620 sterren in de boom gooien want dat wordt ook mogelijk.
    Wel even puzzelen welke van de 32 runes ik ga nemen want alles vullen lukt nog niet ;)
     
  17. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Komt mooi uit, dat we wat later beginnen... heb net nog een rondje eventgewas gedaan. Kan ik mooi rond 20.00 uur de bomen opzetten voor morgen.
     
    farmermikkie, blackscorpion64 en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ben ook zeer gelukkig met mijn Roze Boerinnen Pensioen ...:inlove:
    Al blijft het jammer , dat er van alles ietwat teveel is ...en het voor Hofje bijna onmogelijk wordt om nog ergens aan mee te doen ..
     
    Borkie, schaapje52 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  19. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ga morgen eerst eens kijken wat de faq van dat andere event brengt.

    En dan beslis ik of ik mijn kastanjebonestaakrij voor snellere supermest al ga gebruiken.
    Als er bij het andere event ook drops gevraagd worden, die met de kastanjerij sneller binnengehaald kunnen worden, dan bewaar ik die kastanjerij nog even.

    Als het andere event bijvoorbeeld op het eventveld gespeeld gaat worden (waar geen supermest gebruikt kan worden), dan gebruik ik de kastanjerij morgen wel al en dan gaan om 16.30 de eerste eventzaadjes erop met supermest, rond 17.30 de volgende lading met supermest, en rond half 8 zonder supermest.

    We zullen zien wat het wordt.
     
    Laatste bewerkt: 23 April 2018
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Als ik nou ook met roze boerinnen pensioen :music:ga, kunnen wij samen op onze slofjes een event spelen. :DxD Dat moet ons lukken toch? Jij in de roze konijnen en ik in roze schapen. xD

    Als ik je ergens mee kan helpen, laat het maar weten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.