Praatgroep Tsjechische wortels

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 12 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    In de kalender staat vandaag al Tsjechische wortels. Is dat omdat vandaag de FAQ online komt of gaan we vanmiddag beginnen??
     
  2. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    morgen begint het de 14e
     
  3. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Ga zeker weer meedoen . Alle dieren en boomvruchten op voorraad. Na het event moet ik de dieren wel aan gaan vullen. Mooie prijzen.
    Vanavond de lange gewassen weer zaaien.
     
    schaapje52 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb zitten rekenen wat je nodig hebt voor beide wolven:
    1 t/ 5 zilver en dan goud en diamant: 3950 Marjolein, 2700 hopplant de luxe en aan drops 205. :inlove: Dan heb je de 2 wolven :inlove:.
     
    daisy17858, Daxter1966, tinus138 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    De prijzen zijn zeker de moeite waard.
    Maar ook ik vind het jammer, dat het alleen de maaidorser is die je kan winnen.
    Met meerdere accounts scheelt het natuurlijk wel met het oogsten ;) maar om dan daarna
    met de hand te zaaien en water en/of mest te geven is toch nog een hele klus :wuerg:
    Maar we zien wel hoever we komen. Ga in iedergeval zeer selectief kijken wat ik wel en niet wil/kan halen.
    Dieren en vruchten genoeg op voorraad, dat is dus geen probleem.
    En het aantal DI's valt deze keer mee...... dus als ze goed uit de grond komen, zal het voor de meeste goed te doen zijn.
    Ik wens iedereen die meedoet heel veel succes.
    Degene die niet meedoen, probeer je BD op te schroeven, door de dieren en de vruchten te verkopen op de markt.:p
     
    DarkDevilDude en schaapje52 vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En dat is op 128 comfortvelden van Farmerama 1536 per oogst, dat is 2x hop oogsten en 3x marjolein. De hop is met water binnen 24 uur klaar en kan ook op Bahamarama. Met mest erbij is er nog voldoende tijd over om ook nog een keer de marjolein op gewone velden te doen. Ik denk dat je zonder veel inspanning ook nog wel een lindeboom en een egelstal binnen kunt halen. Als je er vanuit gaat dat je de wolkenrij laat zitten en daarom ook niet zoveel belang hebt bij de sieritems, kun je dit event relaxed 1x per dag spelen door morgenavond er met supermest wel even tegenaan te gaan voor voldoende zaaigoed.
    Meerdere accounts zonder knechtenabbo is natuurlijk wel echt tijdverdrijf voor spelers die verder niet veel te doen hebben. Maar dit event vind ik wel leuk om met alle accounts te spelen. Dit account met kwartakkers en WAC om alles te halen, de rest op grote velden opstarten en dan verder met comfortvelden voor een wolf, egel en linde. De maaidorser is op die accounts vooral leuk voor de siertuin, die ik zonder maaidorser altijd laat zitten.
     
    Laatste bewerkt: 13 April 2015
    Katinka1700, owl. en polkey vinden dit leuk.
  7. owl.

    owl. Levende forumlegende

    Dank je wel schaapje52, voor je rekenwerk :). Dat gaat zeker lukken. Mag alvast wel voer gaan maken, want als ik niets te eten voor ze heb, gaan ze er weer vandoor ;)
     
    FarmerBroek62, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    En dat is op 128 comfortvelden van Farmerama 1536 per oogst, dat is 2x hop oogsten en 3x marjolein. De hop is met water binnen 24 uur klaar en kan ook op Bahamarama. Met mest erbij is er nog voldoende tijd over om ook nog een keer de marjolein op gewone velden te doen. Ik denk dat je zonder veel inspanning ook nog wel een lindeboom en een egelstal binnen kunt halen. Als je er vanuit gaat dat je de wolkenrij laat zitten en daarom ook niet zoveel belang hebt bij de sieritems, kun je dit event relaxed 1x per dag spelen door morgenavond er met supermest wel even tegenaan te gaan voor voldoende zaaigoed.

    Dank je wel voor de extra berekening met comfort want daar werk ik inderdaad de hele week mee. De egel heb ik helemaal nog niet en ik heb wel 1 wolf. Klinkt misschien raar maar ik ga eerst voor de 2 wolven, ik ben helemaal gek van het wolvenhol. Als ik tijd over heb ga ik voor de egel en dan als laatste voor de linde. De egel zit in 3 goud en dan heb ik extra 500 marjolein nodig en 550 hop de luxe en aan di 32 stuks. Voor de linde alleen maar 6 zilver, dat is 550 marjolein en 13 di. Het hele event halen is dit keer niet mogelijk vanwege tijdgebrek, dus de wolkenrij laat ik zitten. Ik ga dus echt voor de wolven, daarna de egel en de linde.
     
    Daxter1966, tinus138 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  9. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ziet er leuk uit, alleen wat jammer van die halve knechten.
     
  10. polkey

    polkey Oudgediende

    Ben altijd zo blij met het rekenwonder Coco :D , ziet het er altijd weer minder erg uit dan het is ( iets tijdgebrek )
    Ik wil nog wel de losse sieritems, wolkenrij hoeft niet want doe niets met kruidendrankjes.
    Eindelijk de wolf, daar ga ik voor.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dank je, en de wolkenrij is behalve de 10 kruidendrankjes ook om de 12 uur 2500 TEP en EP.
    100 varkens inleveren voor 10 kruidendrankjes per dag vind ik ook niet echt de moeite, maar gecombineerd met de (T)EP wel.
    En kruidendrankjes kun je altijd gaan gebruiken. Het helpt je echt sneller op Bahamarama met gebruik van Bahamarama gewassen. Zolang je nog volop in kunt leveren in de coöperatie gaat dat natuurlijk voor. Maar kruidendrankjes bederven niet.
     
  12. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dit is een tijdelijk event en dus bij tijdelijke events geen sterren.
     
  13. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Als ik goed heb opgeteld zijn dit de prijzen als je alle levels uitspeelt.
    Zeker mooi prijzen dus.

    Strakjes lange gewassen er op.
    Voor de rest alles op voorraad.

    Succes iedereen.

    1 Bloembed Tsjechië
    1 Egelstal
    1 Event wolkenrij Tsjechische wortels 2015
    1 Jakub's suikerklontjes
    1 Mucha's meesterwerk
    1 Tsjechische wortels 2015 sticker
    85 Supermest
    40 Suzi Turbomest
    74 Susi's supermest
    4 Linde
    2 Egelstallen
    2 Wolvenhol
    72 uur Maaidorser
    6 Party ticket

    109.600 EP

    61.385 EP Bahamarama
    87.150 BD
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  14. tinus138

    tinus138 Teller

    Leuk allemaal weer, en hier gaan we ook voor de wolven. Iedereen veel succes gewenst.
     
    Daxter1966 en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    We gaan er weer tegen aan.
    mooie prijzen,moet kunnen in zes dagen.
    alle farmers veel plezier en succes met dit event.
     
    farro en langeveentje vinden dit leuk.
  16. langeveentje

    langeveentje Doorzetter

    ook hier er weer tegenaan
    een ieder veel speelplezier
    E P bedankt voor de mooie prijzen
     
  17. anneke071997

    anneke071997 Forumbewoner

    Ik heb toch ook een opmerking.
    Enk zegt dat je hop de luxe alleen op de bahamarama kunt oogsten, maar ik heb de faq 2 x gelezen en daar staat toch echt dat je de hop op alle velden kunt oogsten.:(
    ben ik nu kippig of lees ik het nu echt wel goed?:(
     
  18. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je leest het inderdaad niet helemaal goed. Er staat dat alleen hop op bahamarama kan, dus niet de marjolein. Dat is dus net iets anders als dat hop alleen maar op bahamarama geplant kan worden en niet op de andere velden. Het spijt me als dat niet helemaal duidelijk was.:)
     
  19. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Ik heb er ook weer zin in! Bijna genoeg dieren op voorraad, dus die kan ik vandaag nog aanvullen. Ik ga voor alle prijzen :D als het me lukt :p Ik heb nog geen egel, dus daar ga ik als eerste voor, daarna de nieuwe boom, maar als het even kan de rest graag ook!
     
    DarkDevilDude en Farmer121965 vinden dit leuk.
  20. farro

    farro Forumkenner

    That's the spirit !!!!!!!!!!!!!!!!
     
    Errim vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.