Praatgroep Tractor-race 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 November 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hey schaapje een goeie tip. Maar zo doe ik het altijd. Kijk eerst naar de meldingen. Maar deze keer had ik er schijnbaar ook 1 gemist. Dank je wel voor je reactie. Zal er nog beter op gaan letten
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    :D Dat zal mijn zoon dus gedaan hebben. Ik krijg er dan 3 onder elkaar. 1 met nieuw event, 1 met de faq en nog eentje, maar die ben ik effe kwijt.

    @annigjen: Ik heb nog wel een reserve brilletje in de la. ;)
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het is een goede tip en ik krijg ook altijd wel meldingen als er iets nieuws ergens neer word gezet maar niet van de events en ik heb geen idee hoe ik dit ooit heb gedaan en hoe dit moet. o_Ok met bovenstaande kom ik er nog niet uit :eek: blond he!?

    Voor de nacht heb ik alles klaar staan. Net om 22.30 mijn XXL bomen weer geoogst, op baha heb ik gember op comfortvelden met SM staan (toch iets ombouwen) en op de gewone farm mijn bomen, stallen en 2 velden anjers. Ben erg benieuwt hoeveel DI ik morgenavond heb. Denk wel dat het haalbaar is, want meestal heb ik DI over. Ik ga hier en daar wel wat eventgewassen zaaien, meer om te zien hoe het er uit ziet, nog een beetje premium te kunnen maken. We zien wel.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    8) ik ben gelukkig dus niet de enige. :music:

    Ik heb ook alles klaar staan en de start kan wat mij betreft beginnen. Morgen nog een rondje oefenen om de boerderij en dan zo door naar start.xD
     
    bjorke-annika en ienemienie vinden dit leuk.
  5. lizzy422

    lizzy422 Forumleerling

    faq "Je moet je eerst door de voorronde heenwerken voor je het echte werk kan beginnen.
    Win je van de oranje tractor, dan kun je doorgaan en racen tegen de de blauwe, de gele en de groene tractor. Deze races kun je zelfs tegelijkertijd doen!
    Heb je deze drie races ook gewonnen, dan mag je naar de finale en het opnemen tegen de zwarte tractor."


    Als ik het zo lees, kan je fase 2,3 en 4 tegelijkertijd doen; dus in 71 stappen....
    Dan zou je dus nodig hebben;
    fase 1, 7 premium en 2x4 turboline
    fase 2,3,4 11 premium 1 bio en 2x4 turboline
    finale 10 premium 1 bio en 1x4 turboline

    huttentut10450
    turboline602
    zonnebloem1450

    Ben ik de enige die zo denkt? 8)
     
  6. farmerstorjo

    farmerstorjo Commandant van het forum

    Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Ik denk dat hier bedoeld wordt dat je race 2, 3 en 4 naast elkaar kunt spelen. Dus eerst een stuk van race 2, dan een stuk van race 3 en vervolgens een stuk van race 4. Daarna kun he weer terug naar race 2 en zo voort.
    Dit naast elkaar spelen kan handig zijn, vooral als je denkt niet alles af te krijgen. Je kunt dan kiezen welke tussentijdse beloningen je wilt hebben. Bijvoorbeeld ga je eerst voor de bomen en stallen in race , daarna voor de bananen in race 4. En als laatste pas voor het sieritem in race 2.
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Helemaal goed.
    Uiteraard moet je iedere race apart volmaken.



    Ik heb de faq nu aangepast op datgene wat we de meest waarschijnlijke laatste versie voor dit event achten.
    Helaas hebben verschillende testservers andere versies staan en is de geschreven faq plus de per e-mails verstuurde aanpassingen aan geen gelijk.
    We denken na overleg met collega's in andere landen dat dit het wordt.
    Testen kunnen we dat pas als het event online is en dan moeten we ook even de tijd hebben. Maar gaan we zo snel mogelijk doen.
     
    BoerAnnelies, neva1 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  8. venlo1

    venlo1 Gelegenheidsauteur

    Kan iemand mij proberen uit te leggen hoe de veredeling werkt, waardoor je sneller je DI bij elkaar verdient?
     
  9. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het komt er op neer dat je een aantal van een gewas inzet en daarvoor beloningen krijgt aangeboden die je kunt accepteren of weigeren.
    De beloningen kun je daarna gebruiken. Veel spelers hebben eerst de rozen veredelt. Zal de FAQ even toevoegen waar je alles rustig kunt nalezen.
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/f-a-q-plantenveredeling.4769/
     
    Laatste bewerkt: 24 November 2015
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik heb het nu wel 10 keer nagerekend maar ik kom in de tweede race volgens de faq nog steeds op 57 stappen.
    In de faq staat een totaal van 60 aangegeven.
    Is het totaal fout of de lijst met stappen per fase in de tweede race?
     
  11. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik heb ook dat vinkje aangeklikt, maar om voor mij onduidelijke redenen werkt dit niet altijd.
    Gisteren dus ook niet. Maar dat zou wel eens kunnen zijn, omdat er ook helemaal geen officiele aankondiging is van dit event. Ik heb het nog even erop nageslagen. Logisch dat je hem dan ook mist:)
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is wel een OA, in de rubriek events.
    Ik kwam gisteren ook op 301 stappen, dacht dat ik me vertelt had.
     
  13. venlo1

    venlo1 Gelegenheidsauteur

    Dank je wel, ik zal het eens rustig gaan doorlezen.
     
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nee hoor we hebben samen goed geteld.:music:
     
  15. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Het ziet er weer tiptop uit. Ik zal mijn knechten hard laten werken om dit gave event te halen.;):)
    Dank voor alle bruikbare tips.:)
     
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  17. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    hier vind ik nog geen antwoord op, ik zou dit ook graag weten en hoe komen we aan de kastanje wolk?
     
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het antwoord is helaas heel simpel: NIET!

    Dit is een staak die vorige jaar met het oogstfeest te verdienen was. Je kreeg dan de staak en de sieritems die er op moeten. Dit alles samen geeft zoveel % snellere werking van de SM. Maar als je de staak hebt, is het bijna onmogelijk om de losse sieritems nog te krijgen en zonder staak heeft het helemaal geen nut.
    Deze staak was ook erg moeilijk om te halen toen omdat er erg veel EP ingeleverd moest worden en als ik mij niet vergis veel fokdieren, maar dat weten andere boeren beter.

    Nog 1uur geduld voor alles geoogst kan worden. Heb de XXL bomen en andere bomen al wel geoogst en 2 dieren die om 14uur toch weer klaar waren.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  19. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Dit is een wolkenrij die te winnen was met het oogstfeest (event) van 2014 en die wolkenrij geeft je 5% snellere supermest.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het plaatje van wat op de wolkenrij past is ook aangepast. Dus de eerste 4 op de wolkenrij, dan de wolkenrij, dan in dezelfde volgorde de eerste 4 nog een keer verdienen en tot slot de Zwarte Vlam, die dus volgens de laatste aanpassing niet op de wolkenrij hoeft.
    En daarmee is het wel weer logisch, en hoef je de laatste 50 stappen niet te zetten voor een volle wolkenrij.
     
    BoerAnnelies en -matthias1952- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.