Praatgroep Tractor-race 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 November 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je krijgt alle sieritems 2x net als bij een voorgaand event.
    Dus in de voorgaande races verdien je alle sieritems, de laatste race krijg je als eerste grotere prijs de wolkenrij en vervolgens is ieder extra sieritem mooi meegenomen voor siertuin of schateiland.
    Je kunt dus beter niet eerst sparen, maar race voor race gewoon afmaken. Iedere prijs is meegenomen en je zit nooit met een grijze staak.
     
  2. john-j

    john-j Forum-hertog

    Dus als ik het goed begrijp gaan de meeste alleen voor de drops en geen eventgewassen wat dus inhoud dat je elke x 1 stap vooruit gaat?

    Vraagje waarom is de faq laat geplaatst heb allemaal werkstallen er staan en die moeten nog een tijd.
    Mvg john-j
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De faq is om 12 uur geplaatst. Als je vanuit de geruchtenkalender al een beetje rekening houd met wat vermoedelijk komt, is dat nog een aardige tijd om te beslissen of stallen wel of niet moeten worden gevoerd.
     
  4. whealy76

    whealy76 Junior expert

    Ik heb ook even een rekenpoging gedaan. Mocht je veel tijd hebben om eventgewassen te kweken... en premium biobrandstof wilt inleveren dan heb je in totaal 1021 drops nodig, 17835 eventgewassen en 2475 zonnebloemen. Rekening gehouden met rest stappen.
    1e fase 7 premium en 2x4 turboline.
    2e fase 10 premium
    3e fase 10 premium 1 bio en 2x4 turboline
    4e fase 11 premium 1 bio en 2x4 turboline
    5e fase 10 premium 1 bio en 1x4 turboline
     
  5. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Het klopt wel wat beereekhoorn zei. De twee zwarte vlammen krijg je pas na de wolkenrij. Bij de laatste race.
     
    beereekhoorn en Borkie vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt voor het corrigeren en voor de waarschuwing. Dan spaar ik bij het laatste deel ook eerst voldoende voordat ik de bonenstaakrij neem.
     
    beereekhoorn en .babouska. vinden dit leuk.
  7. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Ziet er weer goed uit, dus we gaan er maar voor;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    ik ga zeker zaaien voor het event gewas . Want om alleen maar af te wachten op DI ??? In mijn mening geen goed plan. Met planten van het event gewas en het ontvangen je DI kun je sneller het eind doel halen. Laat die molen maar draaien !!! plus de zonnebloemen niet te vergeten ~!
     
  9. whealy76

    whealy76 Junior expert

    Als je geen grijze bonenstaak wilt, moet je wachten met inleveren tot je minstens 132 drops hebt (als je het alleen met drops doet)
     
  10. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Volgens mij hoeft de zwarte vlam niet op de wolkenrij en uit de duitse faq krijg je deze ook maar 1 keer. Volgens mij staat dat verkeerd in de nederlandse faq.
     
  11. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hoe bedoel je dat met de kastanje wolk ?
     
  12. whealy76

    whealy76 Junior expert

    Het verschil in dropitems met of zonder eventgewassen is 195. Dit vind ik persoonlijk niet zo veel. De dropratio op eventgewassen moet wel hoog ingesteld zijn. 17835 eventgewassen zijn ongeveer 6x oogsten op alle veldjes. Als de drops achterblijven, heb je genoeg gewassen, maar kun je geen premium biobrandstof maken vanwege een tekort aan dropitems.

    #stoffie78#
    Volgens mij hoeft de rode donderstraal niet in de wolk geplaatst te worden (volgens onze FAQ)

    En volgens de Duitse FAQ (en engelse faq zoals stoffie78 verderop laat zien) Is daar de zwarte vlam extra en krijg je 1x en moet de rode op de wolkenrij. FAQ zal later wel aangepast worden. Dus zit je niet met een grijze wolkenrij als je deze vrij hebt gespeeld.
     
    Laatste bewerkt: 23 November 2015
  13. mmans

    mmans Forum-hertog

    Als je naar de plaatjes kijkt, moet de zwarte vlam wel op de wolkenrij. Heb ik toenstraks tenminste gecontroleerd. :oops:
    Maar ik ga het nog eens controleren :D

    Ja hoor, het derde vakje is de zware vlam.
     
    beereekhoorn vindt dit leuk.
  14. Wandermans

    Wandermans Gevorderde

    ziet er een leuk event uit
    en weer is iets anders dat we zelf kunnen beslissen of we al dan niet willen event gewassen kweken om het event te halen, of liever meer DI's proberen te halen met andere gewassen/bomen/stallen.
    Ik ga ook niet de hele farm ombouwen, eerst maar is kijken hoe de DI's uit de grond willen komen, als dat behoorlijk gaat dan zal er ook op deze boerderij niet zoveel event gewas verbouwd worden.
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Spannend. Er zit inderdaad verschil in de plaatjes van de wolkenrij en van de beloningen.
     
    beereekhoorn vindt dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    De zwarte staat inderdaad op de wolk en ik mis daar de rode donderstraal in de FAQ

    In de finale mis ik ook de rode donderstraal. 2x zwart is wel goed. Als je dan tot en met de wol k komt en je haalt geen zwart meer kan je ruilen om toch de wolk compleet te krijgen.
     
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ga wel een klein beetje eventgewas gewas maken, gewoon voor de lol, om te zien hoe het eruit ziet.
    Maar gewoonlijk haal ik zoveel drops, dat ik ervan uit ga, dat ik met gewone gewassen/stallen/bomen het event vast wel zal halen.
    Mocht het aan het eind toch niet genoeg blijken, dan heb ik altijd nog veredelde gewassen en supermest achter de hand om dat op te lossen.
    De voorraden zijn hier door de top1000 van vorige week zo laag, dat ik graag weer gewoon gewas ga zaaien en de dierenvoorraad weer opkrik.

    Op de kinderaccounts ga ik het helemaal anders aanpakken. Daar staan alleen maar 20 uurs bomen, en die laat ik het hele event staan. Kijken hoever ik daarmee kom met de drops. En dan eventueel ook de laatste dag nog extra drops halen met veredeld gewas met supermest, als het nodig is.

    Veel plezier allemaal weer met dit event.
     
    BoerAnnelies, Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  18. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Heb ook nog even bij de engelse faq gekeken en daar staat het specifiek bij:

    Event Cloud Row
    [​IMG]
    Effect: 4500 EP, 4500 Baha-EP
    Cooldown time: 9 hours
    Requires 4 of the event items: Red-hot racer, Blue streak, Go for gold, Green menace.
    It does NOT require Black flame


    Nederlandse faq is inderdaad anders
     
  19. mmans

    mmans Forum-hertog

    Misschien kan een mod dit voor ons uitzoeken? Er is echt verschil tussen de diverse landen :)
     
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Op dit plaatje staat inderdaad de rode ipv de zwarte.
    Als dit zo is dan kan je tot en met de wolkenrij en heb je dan toch alles compleet. Kan je dan de rest niet meer halen dan is er geen man overboord.
    Maar dan mis ik nog wel de rode in de finale want daar staan ook 2 zwarte?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.