Praatgroep Tractor-race 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 November 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmhouse10

    farmhouse10 Junior expert

    euhm ik ben even wat in war
    is het de bedoeling dat ik afwacht wat er uit de lucht komt vallen ?
    hoef ik geen gewas te zaaien ?
    is het zo simpel ?
     
    Daxter1966, DarkDevilDude en schaapje52 vinden dit leuk.
  2. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Alle prijzen opgeteld bij elkaar als je alles hebt ingeleverd:

    TEP: 53.300
    EP: 47.600
    BD: 27.700

    5 sterren
    25 supermest
    5 raadselboom "Uele"
    3 mysteriestal "Phoenix"
    3 partytickets
    2 knechtencoupons (3 uur)
    2 wortelappelchutney
    40 Suzi's mest
    30 supervoer
    5 Gouden Bananen

    2 rode donderstraal
    2 blauwe bliksem
    2 ga voor goud
    2 groene dreiging
    2 Zwarte Vlam
    1 eventwolkenrij tractorrace
     
    LucieSchreurs, BoerAnnelies, katbla en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik vraag mij af of het wel zo simpel is om even 1216 drops in 6 dagen te halen. Dat is wel 202 drops per dag. Als ze goed uit de grond komen is het meegenomen maar als ze slecht komen wordt het een hele klus.
     
    farmhouse10, DarkDevilDude en Daxter1966 vinden dit leuk.
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je moet wel 1216 drops zien te verkrijgen. Ik denk dat dat voor mij haalbaar is of dat voor jou ook het geval is weet ik niet
     
    farmhouse10 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Mooie berekening en zoals hierboven al is aangegeven ga ik ook alleen voor de DI. Misschien dat ik op 1 compleet veld wel wat eventgewassen ga verbouwen, maar dan meer zodat er overdag ook wat te doen is. Ik ga mijn boerderij niet verbouwen en als ik geen 18.000 eventgewassen nodig heb, ga ik die ook echt niet zaaien en oogsten. Het verschil van 200 DI moet wel te doen zijn. Mocht ik het niet redden dan ga ik wel een paar keer veredelde rozen zaaien om zo aan mijn DI te komen.

    Gemiddeld 200 DI per dag. Vanavond zet ik anjers op (die heb ik toch nog nodig voor een quest) en op baha zet ik comfortvelden met iets haha. Dan morgen wel wachten met oogsten van de akkers tot 14.00uur. De XXL bomen oogst ik in de ochtend wel, zodat ik die in de avond gewoon weer kan oogsten en mijn stallen oogst ik ook.

    Ben benieuwt hoever ik kan komen met voornamelijk alleen DI!
     
    DarkDevilDude en Borkie vinden dit leuk.
  6. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik heb op alle velden bomen staan. En dan ga ik wel kijken hoeveel eruit komt en dan rozen gewoon die kunnen 3x per dag.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb besloten om voor de rode dondersteen te gaan, de bomen en stallen, dan ben ik tevreden. Dat de eerste en de tweede race. Ik laat het eventgewas aan mijn deur voorbij gaan.

    Ik ga verder met verbouwen van de anjers en prei en lavendel en salie voor de guest de tuinshow en geen rust op mijn erf. Kom ik daar misschien weer een stukje verder mee.
     
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Als jij anjers en prei in de nacht verbouwt en overdag salie en lavendel (of hoe het jou het beste uitkomt) dan moet je volgens mij ook wel een heel eind met de DI komen. Prei en anjers geven over het algemeen wel veel DI, door de hoge EP.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Overdag kan ik niet zaaien. Ik zet in de avond prei of anjers en als ik thuis kan ik misschien 1 rondje salie of lavendel doen in de avond. Lukt dit niet dan is het ook niet zo erg. Haal ik het event wel, dan is het leuk meegenomen, haal ik het niet, zit ik er totaal niet mee. Ik ga proberen de rode dondersteen te halen en de bomen en verblijven en dat is het voor mij een mooie score en ben ik tevreden. Kan ik nog wat verder komen is het leuk.
     
  10. farmhouse10

    farmhouse10 Junior expert

    ja dat begreep ik maar vond het vreemd dat zo simpel leek
    idd zal ik goed mijn best moeten doen maar het maakt voor mij een groot verschil of
    een x aantal event gewassen moet halen of dat ik het doe om makkelijker het eind doel te halen
    er moet ook wat spanning inzitten
    benieuwd maar we gaan ervoor ik heb nog heeeeeel veel wolkenrijen nodig
    ik wens iedereen veel succes
     
    Laatste bewerkt: 23 November 2015
  11. mvv100

    mvv100 Forumleerling

    ik denk dat 1216 drops halen met gewassen naar eigen keuze makkelijker is dan ruim 1000 drops te moeten halen met de eventgewassen. Keuze is dus gauw gemaakt. Zeker wanneer je gebruik kunt maken van diverse veredelingen en ambachtsproducten kunnen rozen en/of anjers bijvoorbeeld sneller klaar zijn dan de eventgewassen en vele malen maar EP opleveren.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  12. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Welke ambachtsproducten moet ik gebruiken voor meer drops?
     
  13. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik ga het ook met alleen drops proberen. Straks gaan al mijn hoge bomen erop. Dan een hoog gewas en op bahamarama gember op comfortvelden met supermest. Leuke uitdaging ruim 1200 drops in 6 dagen. Eventueel van het weekend kan ik nog rozen op comfortvelden met alle veredelingen erop en eraan.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  14. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    dan moet je wel erg veel supermest op vooraad hebben8)
     
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik weet niet welk gewas je al kan gebruiken maar het event gewas duurt wel 6 uur en geeft 16 ep. Dit is bijna gelijk aan de venkel qua ep en die duurt maar 2.30 uur. Volgens mij kan je beter gaan voor een eigen hoger gewas, maar ik ben een leek. Er zijn hier veel farmers die er echt meer verstand van hebben dan ik. Tevens kan je een eigen gewas weer gebruiken voor een quest. 18000 eventgewassen zaaien is wel heel veel werk. Volgens mij zit er genoeg spanning in dit event, alleen de drops al proberen te halen is spanning genoeg toch? Zo kijk ik ernaar, maar ik kan wel helemaal fout zitten hoor. Dus ga aub niet af op mijn advies. :oops: Dit schaap rommelt altijd maar wat aan. -.-
     
    BoerAnnelies, LucieSchreurs, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    mvv heeft het volgens mij over de combinatie van ambachtsproducten en veredeling. Dus de witte onschuld, stol en kastanjerij, gecombineerd met supermest zorgen dat je op comfortvelden ongeveer net zoveel drops krijgt als je supermest gebruikt.
    Die 16 ep is per kwartveldje en bij de venkel voor een heel veld. Per heel veld is het eventgewas dus 64 ep en dat zit tussen de blauwe bessen en papaver rond level 54. Zolang blauwe bessen dus het langste gewas zijn, kun je beter eventgewas zaaien in de nacht, daarna kun je beter papaver en langere gewassen zaaien met water en alleen overdag eventgewas.
    Omdat jij s'morgens niet kunt oogsten, zijn je langste gewassen inderdaad het slimst. En dan kan het helpen om s'avonds wel een keer eventgewas te doen, maar als dat net te lang duurt is salie en lavendel een goed alternatief. Je hoeft niet te kiezen tussen 18.000 eventgewas of geen eventgewas. Eventgewas zorgt ervoor dat je minder drops nodig bent om verder te komen.
    Ongeveer 1200 zou genoeg moeten zijn. Als je morgen de kastanjerij in kunt zetten kun je een half uurtje later en 1200 supermest later gewoon klaar zijn. Maar bij de eerste oogst krijgt ze ook vast wel drops.
    Ik heb ruim 8000 supermest. Leuke voorraad voor het volgende event want mijn xxl mammoetbomen laat ik gewoon staan en ik verwacht het event te halen zonder supermest te gebruiken.
    Tijdens het vorige event heb ik de xl mammoetbomen eraf gehaald en xxl bomen geplaatst voor de BD, dat heb ik nog niet weer omgewisseld en laat ik nu maar even zo voor de drops.
     
    Errim, Borkie en farmhouse10 vinden dit leuk.
  17. beereekhoorn

    beereekhoorn Forum prof

    Heb ik de Faq nu goed gelezen ?? bij de laatste race krijg je eerst de wolken rij en een heel eind verder pas die zwarte vlam (oid) die ook op de wolkenrij moet?? dan ga ik voor dat stuk eerst sparen voordat ik ga racen :)
     
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Die 16 ep is per kwartveldje en bij de venkel voor een heel veld. Per heel veld is het eventgewas dus 64 ep en dat zit tussen de blauwe bessen en papaver rond level 54. Zolang blauwe bessen dus het langste gewas zijn, kun je beter eventgewas zaaien in de nacht, daarna kun je beter papaver en langere gewassen zaaien met water en alleen overdag eventgewas.
    Omdat jij s'morgens niet kunt oogsten, zijn je langste gewassen inderdaad het slimst. En dan kan het helpen om s'avonds wel een keer eventgewas te doen, maar als dat net te lang duurt is salie en lavendel een goed alternatief. Je hoeft niet te kiezen tussen 18.000 eventgewas of geen eventgewas. Eventgewas zorgt ervoor dat je minder drops nodig bent om verder te komen.

    Ik zat er dus weer helemaal naast met mijn advies. :wuerg: Maar goed dat ik het aan een expert overlaat. Dank je Coco. :music:
     
    Borkie en Farmer121965 vinden dit leuk.
  19. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Zo lees ik het ook.

    Het lijkt me wel heel leuk ..racen..
     
  20. -kamanda-

    -kamanda- Junior expert

    Ik denk dat ik die hoeveelheid DI nog niet bij elkaar krijg. Maar het lijkt mij wel een leuk event. :)
    Toch maar een poging wagen en kijken waar de tractor strandt.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.