Praatgroep Tractor-race 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 November 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theav71

theav71 Levende forumlegende

Stol vergeten te eten?

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Maar waar gaat de berekening dan fout?
    Met de kastanjewolk, witte onschuld en rune is er nog 25% over. De SM-liefde is 20% en de duo-mestliefde 9%. Is samen ruim 100%. Hoe kan het dat dan toch de stol nog gegeten moet worden?

3. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Hm... heb me nooit verdiept in die percentages... gebruik ze alleen... maar kan het zo zijn dat de percentages niet cumulatief zijn, maar na elkaar werken? Dus dat niet de percentages opgeteld, maar na elkaar toepast worden? Dan kom je natuurlijk nooit op 0 minuten.

4. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Dat vroeg ik mij dus ook al af, ik ging uit van dezelfde berekening.

5. theav71

theav71 Levende forumlegende

Dat zal iemand van BP ons moeten vertellen, in principe zou je geeneens de kastanjewolk nodig moeten hebben. 60% rune , 10% witte onschuld, 5 % stol , 29% rozenveredeling = ook al ruim over de 100%. Maar op een of andere manier berekend BP het anders en is de 5% van de kastanjewolk toch nodig + de 5% dus in Stoffie zijn geval van de stol.

DarkDevilDude vindt dit leuk.
  6. mmans

mmans Forum-hertog

Jemig, wat een hoop tekst!! Maar wat SUPER uitgelegd :) wordt ik helemaal vrolijk van. Zometeen ook nog maar eens naar de veredelingen kijken :)

7. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Druk bezig met de 2de race. De stekjes en stallen staan op het land. Ben erg benieuwt wat er uit komt. Tot nu toe valt het mij nog mee om aan DI te komen. Heb nu 1,5 race af en dat ik nog geen 1 dag tijd :)

8. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Het gaat fout dat de tijd standaard op een comfort veld hogeris dan een gewoon veld en daar gaan de percentages vanaf:music:

9. lovely

lovely Forummeester

Dat klopt Miekje,bij mij is de tijd op gewone velden net zo lang als op de comfort.In dit geval iets langer dan 30 min.

10. neva1

neva1 Forumkenner

Coco je bent mijn held!! :D:D

11. -Coco1968-

Jullie kunnen blij zijn met mijn duidelijke uitleg, maar ergens zit er een fout in. En ik ben er nog niet achter waar die fout in zit.
    percentages blijven percentages. Dus verschil in tijd verklaar je ermee, maar dan zou het met de zelfde hulpmiddelen op gewone velden wel gelijk klaar zijn, en op de 1 of andere manier gaat dat toch niet op. Ik blijf dus nieuwsgierig waar de fout zit.
    Dan moet dat toch met andere hulpmiddelen zijn.

12. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

De vroegrijp bij rozen is 7,5 % in plaats van 9%

13. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Als ik rozen op comfortveld zet, met mest, water en supermest en witte onschuld, duurt het nog maar 2:20 uur.
    Wow, dat scheelt aanzienlijk vergeleken de 8 uur op 1 veldjes met water alleen haha dan duurt het nog 7 uur dacht ik.

Daxter1966 vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

Dank je, maar dat is niet de reden voor de restanttijd.
    De enige mogelijkheid dat gewassen klaar zijn op het moment dat er supermest op wordt gegooid, is wanneer de supermest zorgt voor 100% snellere gewassen.
    Als ik probeer heel diep in mijn geheugen te graven, dan is het wel eerder besproken. 1 of meerdere zaken nemen een percentage van de 50% snellere gewassen, ipv dat het zoveel sneller is. Maar ik weet niet meer welke en kom er nu ook even niet uit.
    Rozen met alleen water duren 8:38. Je hebt vermoedelijk dus een veredeling van rozen, want met de hulpmiddelen die je opnoemt, kom ik op een veel hogere tijd uit dan de 2:20 die jij noemt.

15. Daxter1966

Bij mij waren de rozen altijd direct klaar ,wel met de stol.
    Volgens mij kun je de percentages niet bij elkaar optellen en heb je daar de stol nog voor nodig.

Ben ik trouwens de enige die van het race filmpje duizelig word. Ik heb net de eerste 200 batterijen ingeleverd en de kamer draait nog steeds:eek:.Die andere races laat ik wel door mijn dochter doen .
    o_Ok even niet capabel om met je mee te rekenen Coco sorry

daisy17858, Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  16. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Je mag de percentages niet optellen!!
    50% sneller door sm gaat er van 10 uur 5 uur af
    dan 10% door water gaat er 10% van de 5 uur af.. dat is minder dan 10% van de 10 uur dat is namelijk 1 uur
    misschien is dit wat je zoekt coco

-Tits- en Borkie vinden dit leuk.
  17. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Dan gaan de volgende percentages dus van de nieuw berekende tijd af en zou je dus eigenlijk nooit op 0 kunnen uitkomen....

18. Daxter1966

Klopt maar wel zo dicht bij de nul dat het lijkt of ze direct klaar zijn.
    Hetzelfde geld voor de anjers , uien , prei etcetera.
    25 % voor de sm met de stol ,w.o. ,bonestaak. en snellere rune kom je als je ze optelt op 105%
    Dus moet je door blijven rekenen en komt het misschien niet op nul uit . Maar het lijkt wel zo

Borkie vindt dit leuk.
  19. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Ik ben me toch maar eens aan het verdiepen in die veredeling...heb nu een grote kas met rozen staan.
    Vroegrijp, waterliefde...nu nog duo mestliefde en sm-liefde.

Wat betreft het event...ik heb de 1ste race af en van de 2de race moet ik nog de laatste 18 stapjes waarvoor ik nog 64 DI nodig heb.

daisy17858, Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  20. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Ben ooit eens begonnen met veredeling.... sla, geloof ik.... snapte er geen jota van. Toch maar weer eens proberen...o_O

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.