Praatgroep - Tot op het strand (dagelijkse questenreeks)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 11 Juni 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier kreeg ik uit me kwartakkers met hortensia 158 speelgoedemmers
     
  2. vinc05

    vinc05 Forum freak

    110 DI van Honingklaver ook bij broerlief...
     
  3. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Kreeg hier uit superbomen en half veld kwartakkers boekweit 148 speelgoedemmers.
    Eerste gewas over 50 minuten weer klaar , ga ff bij de molen kijken of ik nog wat
    extra erbij kan draaien.
     
  4. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    hier kreeg ik 118 emmers zo blij mee,
    anders zat ik altijd onder de honderd,ik ga er weer voor,
    succes allemaal
     
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    hier van een veld Riet en 5 arborteum vol bomen 113 emmers..... (op andere maar 85 daar ook riet en aantal bomen) Nu zien wat er van het eventgewas qua di af gaat komen......
     
  6. Roos

    Roos Forum-hertog

    Hier ook hortensia. Geen 158 helaas, maar toch wel 112. Niet onaardig..
     
  7. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik had wat wolkenrijen die ik kon oogsten die extra kans op di's geven, hier staat er nu rond de 10 velden eventgewas kwartakkers met vereeldeelde anjers met SM
     
  8. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Als het nodig is kan ik dat met krokussen morgen nog doen. Laatste week erg veel supermest gebruikt omdat ik telkens tijd tekort kwam (niet genoeg eventgewas en/of Di) Dus eerst maar zien of het nodig is en hoeveel
     
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dat is voor veel spelers heel herkenbaar, heb nu bijna 800 SM voor de dag questen gebruikt, hier staan er nu ook anjers omdat de wolkenrijen die extra kans geven op di's erop werken, anjers duren met ambachtsproducten erbij hier 40 minuten :)

    edit: kreeg van me 10 velden eventgewas en de rest kwartakkers anjers 85 di's
     
  10. vinc05

    vinc05 Forum freak

    waarom doe je kwartalkers anjers ik dacht dater altijd hele voor stonden?
     
  11. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Reden dat ik krokussen doe is omdat die meteen klaar zijn (met 2 veredelingen en ambachtprodukten en supermest natuurlijk) en zet dan vaak comfortvelden weet ik zeker dat ik 1 Di per veld krijg en kost me dan ook 1 supermest (heb het gevoel dat op die manier het me het minst aantal supermest kost, maar dit niet uitgetest met kwartveldjes)
    Soms doe ik ook wel anjers maar alleen als ik de kastanjewolkenrij kan activeren zodat ook anjers meteen klaar zijn:)
     
  12. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Weet nu even niet wat ik precies moet zeggen maar voorbereiding is wel belangrijk.
    Gebruik meestal 150 supermest voor de eerste 2 rondjes , en 75 supermest.
    Niet iedereen heeft dit , dus kan best moeilijk zijn om te halen.
    Maar voor iedereen die mee doet succes.
     
  13. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    ik heb er nu grote velden op en doe het eventgewas met alles erop en eraan.
    heb nu , na de honingklaver en 100 drops van de start, 187 drops en 1114 gewas.
    volgende oogst bijna klaar..

    voor de laatse dag nu 1300 parasollen voor 35 duikbanden voldoende di
    hoe staat het er bij jullie voor?
     
  14. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier heb ik 326 eventgewas en 279 di's. kan over 5 kwartier het eerste rondje oogsten van me kwartakkers, de rede dat ik de anjers op kwartakkers had staan is dat het event maar op 1 veld is en de beperkte tijd die we maar hebben.
     
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hangt een beetje af van de droprate (en van je supermestvoorraad xD)

    Een veld vol kwartakkers anjers kan meer DI opleveren dan een veld vol hele akkers, simpelweg omdat je meer kwartjes erop kwijt kunt dan hele. Maar het kost je dus wel idem zo veel supermest, en de droprate ligt meestal niet zo hoog dat bijna ieder kwartje een drop oplevert.

    Zelf zet ik de anjers meestal op halfjes als ik drops bij wil maken, dat is een mooie polderoplossing.
     
  16. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Hier ook alles af, heb al genoeg tegenwaarde voor Q10. Alles alweer omgebouwd. ;)
     
  17. Roos

    Roos Forum-hertog

    Hier is het spannend hoor. M'n hortensia komt er bijna uit... maar dan moet ik nog een ronde eventgewas. Dat betekent dat ik in de laatste minuten voor 14u weet of ik genoeg drops ga hebben. Ga er nu vanuit dat ik over ga hebben :oops::music:
     
  18. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    hier en bij grote broer ronde 9 klaar dus maar weer de parasollen buiten gezet (voor tegenwaarde morgen.)
    Stoeltjes er onder kunnen we buiten zitten , dat is zonder parasollen niet mogelijk.
    Het is namelijk al erg warm in de zon.
     
  19. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Hier dag 9 ook afgerond en heb al genoeg tegenwaarde voor ronde 10.
     
    vinc051 vindt dit leuk.
  20. mmans

    mmans Forum-hertog

    Ik probeer altijd zuinig te zijn met de kastanjerij.
    Als ik dan DI te weinig heb, zet ik veredelde anjers op (met kastanjerij, stol en witte onschuld, in een keer klaar) comfortvelden.
    Gegarandeerd een DI per veld, dus soms zet ik er op een gegeven moment ook nog maar 12 of 18 of wat ik nog nodig heb. Het voordeel van de comfortvelden is dat dan ook een grotere oogst de schuur invliegt. Voor op momenten, dat gewassen gedropt moeten worden is dat altijd een bijkomend extraatje en kan ik dat doen van mijn grote voorraad anjers :)

    O ja, met alle DI die nu verzameld zijn, samen met de extra eventgewassen, verwacht ik straks zonder veel problemen dag 10 meteen in te kunnen leveren.
    Zonder extra molenproducten gedraaid te hebben, want ik ben wel altijd zuinig op mijn producten :)
     
    vinc051 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.