Praatgroep Tijdreis

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    1 tm 7 zilver klaar . 4 goud ook af . Ik lig op een. goed schema . Leuk event
     
    Borkie, rikmark en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  2. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Hier 1 zilver, 2 zilver, 3 klaar en 4 klaar:)op naar nummer 5:)
     
    Daxter1966, Borkie en rikmark vinden dit leuk.
  3. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier zijn er 3 af. Ik doe ze gewoon op volgorde, kan ik me ook nergens vergissen. En ik doe zolang het kan op 3 velden steeds 3 fases. En de rest zijn extra gewassen zodat ik niets tekort kom..En even afkloppen maar nog geen fout gemaakt ( komt vast nog wel)
     
    boermars, Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  4. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Fase 1 zilver
    Fase 2 zilver
    Fase 3 klaar
    Fase 4 klaar
    Fase 5 goud...en we gaan gestaag verder ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nog 5 tijdquesten te gaan.....;)
     
    Borkie en bjorke-annika vinden dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hij gaat hier best wel lekker. Heb nu de eventgewassen voor fase 6 er op staan, waar we er 1000 voor moeten hebben. Op al mijn kwartveldjes samen kom ik op 992 gewassen uit, dus hier en daar wat suzi er overheen gegooid, ook wat extra. Mocht ik mij een veldje verteld hebben.
    Wat heb ik al af:
    Fase 1, zilver en goud
    fase 2, zilver
    fase 3 klaar
    fase 4 zilver en goud
    fase 5 zilver(Nog 10 tijdquesten te gaan).
    fase 6, inmiddels klaar

    Alleen voor de staak, waar er 1200 voor nodig zijn moet ik even gaan rekenen. Denk dat ik daar maar suzi voor ga gebruiken. Ik kan er nog 2 stallen af halen en op kristelgebeuren ook, maar dat ben ik niet van plan. Die 2 stallen zorgen weer voor 32 eventgewassen. Dus dan kost het mij nog 88suzi of ik moet een bonus gaan draaien :p
     
    Laatste bewerkt: 23 Februari 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  7. Susannamaria

    Susannamaria Keizer van het forum

    Ja hoor:cry:Mijn vinger is sneller dan m'n denkvermogen. Veld geoogst en de klok nog niet aangezet>:(
    Gelukkig schrok ik toen goed wakker en bleef het bij één veld. Nou ja nu heb ik genoeg gewas in de schuur voor als ik ook per ongeluk teveel inlever;) Succes allemaal!
     
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Voor de wolkenrij heb je er zelfs 1500 nodig.
    Als je op Baha en Regenwoud alle 188 akkertjes tot je beschikking hebt, krijg je 4 x 188 = 1504 gewas van die 2 akkers.
    Heb je nog zoveel andere zaken op je akkers, dat je zelfs met behulp van Watervallen geen 376 akkertjes vrij hebt?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Hier net zo, buuf:sleepy: hoofd is niet helder... heb van de twee resterende velden dan wel de eerste fases van de tijdquest afgerond. Nu proberen er aan te denken eerst de tijdquest aan te zetten voor de volgende oogstronde:oops:
    Heb tot nu toe opdracht 1 klaar, 2 zilver, 3 klaar, 4 en 5 zilver en goud en 6 ga ik straks goed proberen te doenxD
     
    Susannamaria, Reggaefeeks en bjorke-annika vinden dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ach hier ook al keer geoogst zonder aan te zetten.
    Maar als het goed is is het morgen ochtend klaar......:wuerg:
    Als ik goed helder blijf:D
     
  11. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    Er zijn 7 tijdquesten Die nummer 7 had ik bijna vergeten .
    Nu daarvan nog opdracht diamant evenals diamant van quest 1 en 2.
    Gelukje hier 24 uur 100% vanaf begin event dus bijna klaar.
    o_Ok de mooie blauwe bloem allemaal al geoogst dus nu de DI nog.
     
    Borkie, farmermikkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Lekker scherp van mij zelf weer zeg. Dan moet ik de watervallen denk ik toch maar gedeeltelijk leeg halen, anders kost het mij wel erg veel suzi en dat is ook zo jammer.
    Op de plantage heb ik op de hoekjes en een paar meer XXL bomen staan. Op het regenwoud staan mijn 3 fabriekjes, nog 2 stallen (die 2 gaan er dus af) en een hele verzameling aan bomen, zowel basis als XXL als XL. Die ga ik er niet af halen want ik vind het te veel werk om uit te zoeken wat er weer op wil hebben. Dan heb ik op de watervallen een combi staan van stallen, bomen en sieritems die veel TEP opleveren. Daar zou ik de stallen af kunnen halen. Dat zijn er 10 ofzo, dus weer 40 kwartveldjes + 8= 48 x 4 = 192 gewassen. Dan kom ik er nog niet :( Even kijken wat ik ga doen.

    Fase 6 met 1000 eventgewassen is ook klaar. Heb inmiddels 25 extra kwartveldjes gemaakt, maar ja dat schiet niet echt op.
    Bij de volgende oogst moet ik er op letten dat ik gewassen over hou voor in de schuur. Ik ga waarschijnlijk voor 7 zilver en 2 goud.
     
    Laatste bewerkt: 23 Februari 2018
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  13. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Wat je zou kunnen doen, als je net hebt geoogst en nog niet ingezaaid, en als je knechten hebt, is alle akkers verwijderen, en dan alle akkers er weer opzetten. Dan geeft de bouwknecht aan hoeveel kwartakkertjes hij neerlegt. Dan hoef je niet te tellen hoeveel je er al hebt. En kan je dus makkelijk uitrekenen hoeveel stallen/bomen je moet verwijderen voor die extra akkers.
     
    Reggaefeeks, Borkie en Jorieke123 vinden dit leuk.
  14. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    En een andere manier is een heel veld te oogsten voor een andere tijdquest en ff kijken hoeveel dat heeft opgeleverd... voor de tijdquest van 1000 was dat iig voor mij een handige manier.:music: Opbrengst Plantage of Regenwoud is inderdaad 752 per veld, maar dan heb ik ook alleen maar kwartakkertjes daar en geen Menagerie oid. Kristalwatervallen heb ik nog niet volledig vrij, dus die oogst ik met de hand nadat ik Plantage of Regenwoud met de knechten heb geoogst. De verwerking van het handmatig oogsten is wel wat trager, dus ik pauzeer af en toe even zodat de teller weer bij is.xD Nog 5 tijdquesten te gaan...:)
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb nog steeds geen knechten geactiveerd. Ik heb ze wel, maar omdat de gewassen elke keer na elkaar klaar zijn en ik dus 1x per zoveel uur een veld of 2 met de hand doe is het wel te doen voor mij.
    Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van ombouwen en laat ik graag mijn spullen staan (hou ook niet van verandering :oops:) vandaar dat ik er nog zoveel op heb staan. En dat terug zetten en uitzoeken wat er op moet staan vind ik helemaal rampzalig.
    Dus voor nu gaan de stallen er op de watervallen ook af, als ze klaar zijn. En met de volgende oogst doe ik zoals hierboven beschreven staat.

    De eerste keer heb ik gewoon kwartveldjes gelegd, gekeken hoeveel gewassen er in de schuur stonden, alles gezaaid en weer gekeken hoeveel gewassen er in de schuur stonden. Dat trek je van elkaar af en hop je weet hoeveel veldjes er liggen :).
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. Jacq57

    Jacq57 Doorzetter

    Kijk echt een slimme boer die annelies
     
    BoerAnnelies en Borkie vinden dit leuk.
  17. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    om te weten hoeveel veldjes ik heb heb ik gekeken hoeveel water ik verbruik.
     
  18. boermars

    boermars Forum-hertog

    nou ja zeg dit is een gouden tip,! Dit ga ik gelijk ff doen over 20 minuten, thankssssssssssssssss;)
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. klakje

    klakje Oudgediende

    ga nu snel fase 6 en 7 doen. wordt makkie met 24 uur oogstbonus. over 2 uur fase 6 klaar. dan over naar 7 daarna de rest
     
    Borkie, BoerAnnelies en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    9 tijdsquesten klaar, nog 8 te doen. Vanavond laat 7 diamant, en dan maar weer terug naar beneden.
     
    Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.