Praatgroep - Tempelapendag (fok-editie)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 12 Februari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. john-j

    john-j Forum-hertog

    hoi
    Is het event ook te doen zonder dat je hoeft te fokken en zo ja welke route is dan het handigst?
    mvg john-j
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  2. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Nee dit is niet mogelijk. Je moet namelijk 2 van de 3 totems per ronde kiezen.
    Er zitten er altijd 2 bij waarbij je fokbadges nodig hebt. Dus je kunt voor 1 totem met eventgewas en 1 totem met fokbadges kiezen. Maar helemaal zonder fokken gaat dus niet lukken.
     
    Katinka1700 en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Dit event is klaar...had geen geduld om te wachten op BB en m'n SV voorraad liet het toe om hem meteen te maken :p
     
    Katinka1700 en kroy62 vinden dit leuk.
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier toch ook maar begonnen met leveren had het fokhotel tot en met stap 6 gevuld met de gevraagde dierensoorten voor de badges,
    ik haal nu per totempaal de gevraagde badges / fokhotels leeg, hier krijg ik best vaak extra badges dus zou als tip mee willen geven om niet gelijk te veel van 1 diersoort te gaan fokken (scheelt je best veel SV :music:)

    ik heb hier nu 10 totempalen gevuld en al 16 extra badges gekregen
     
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Vanwege die mazzel die ik gisteren had aan het rad heb ik toch maar een veldje eventgewas neergezet, dat kostte me precies 10 SM en 10 Susi's voor het vermeerderen dus waarom niet. En dan zie ik nog wel of ik ga leveren en zo ja, hoe ver ik ga komen. Ik wil in ieder geval nog wel wat SV over houden voor de vollemaan dit weekend.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  6. boerwimmels

    boerwimmels Forumbewoner

    Katinka1700 vindt dit leuk.
  7. Laura512001

    Laura512001 Forumleerling

    Heel mooi event, maar heb geen totem madeliefjes gekregen dus kan er niets mee, beetje raar allemaal... dus ik sla wel over want kom niet verder dan 1e totem wel erg jammer had graag meegedaan
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  8. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die zijn alleen zichtbaar en te zaaien op de plantage op Bahamarama.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  9. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Die madeliefjes komen alleen op de plantage van bahamarama nergens anders, heb je wel bij het juiste veld gekeken.
    Had ik laatst ook last van xD
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Wat een rust hier, is iedereen al klaar of zit men te wachten op de babyboom?

    Ik zit nu op 17 en het wachten is op nieuw gewas. Tot nu toe valt het heel erg mee met de hoeveelheid SV die erin is gegaan, want ik krijg behoorlijk wat dubbele badges en ik kies elke keer de totem waar ik de meeste badges van op voorraad heb. Alleen de amfibieën mijd ik als de p*st, want mijn kikkers zijn schoon op en die dingen doen op mijn markt inmiddels ruim 100.000 BD per stuk xD

    Voor de rij moet ik nog één foktotem (en twee gewastotems), dus dat ga ik prima redden. Of ik daarna nog verder ga voor het sieritem moet ik nog even zien.
     
    Katinka1700 en kroy62 vinden dit leuk.
  11. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Kikkers...zei u...?:eek:


    *Rent naar de markt, met de manden vol met kikkers en ander gespuis*
    *Botst tegen omahenny op...*


    Ojee., concurrentie..-.-

    U ook hier, u biedt ook kikkers aan zie ik... Je ze benne mooi hoor. Heeft u er nog veel achter in de wagen liggen? Hoezo ik dat vraag.. Nou ja zomaar ...


    Kijk eens omahenny, daar loopt een dode kikker...doet die maar vangen, vast een collectus item. Ja, veel, heul veul bd waard.

    U ziet hem niet, ga maar even onder het kraampje kijken dan...xD


    Mooi haar kraam is leeg verkocht, nu ik.8)

     
    Laatste bewerkt: 15 Februari 2019
  12. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik had uitgerekend dat ik 260 badges nodig heb voor het event.
    Ik heb nu 170x gefokt en 293 badges. Van alle badges een aantal over.
    Ik ga nu ff de totempalen bouwen. Eventgewas is ook al klaar.

    Event heeft me dus 340 SV gekost, minus wat ik nog terug krijg. Maar dit had minder kunnen zijn.
    Ik had bijvoorbeeld 50 vissenbadges nodig. Had 45 fokken aangezet met vis, maar heb nu 63 vissenbadges.
    Voor degene die nog moeten beginnen: Minimaal 15 minder inzetten per soort en dan kijken wat er nog extra nodig is.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ben hier inmiddels druk bezig geweest met het inleveren, heb nu 18 t.palen gemaakt. Zit nu te wachten op het gewas wat over een uurtje klaar is en het fokken.
    Ga dit event volledig afmaken, vannacht zet ik er weer eventgewassen op. Dit kost mij amper iets omdat ik voor de rest ook speel op kwartveldjes met WAC en knechten. Het fokken vind ik niet zo heel erg, heb behoorlijk wat SV en de dieren hou ik toch over. Valt me wel op dat je altijd veel met kikkers moet fokken :sleepy:.

    Heb vooral gekeken naar de beloningen: update van het sieritem, SV en de sterren en dan natuurlijk wat het kost.
     
    Katinka1700 en kakelot69 vinden dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Daarom fok ik in afgepaste beetjes. Per totem kijk ik wat de meest gunstige optie is qua badges die ik tekort kom, en dan zet ik ook precies dat aantal fokjes in het motel. Dat duurt wel wat langer, maar ik kom om in de roze gelei en de parfum, en ik zit toch op gewassen te wachten dus wat maakt het uit.

    Wat ik tot nu toe aan SV kwijt ben weet ik niet precies, ik denk een stuk of 250-300. In ieder geval lang niet zo veel als ik had verwacht, dus ik ga het event nu helemaal afmaken ook.
     
    schaapje52 en Katinka1700 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben ook begonnen en zit op 4/12 en bijna 8 totempalen af.

    Ik doe steeds per onderdeel om te kijken wat ik heb en wat ik nog moet fokken. Ik kom 6 gewas te kort om in te leveren, dus dat wordt morgenochtend pas.
     
    gelderblom vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja, die gewassen dat weet wat. Morgen krijgen we van Bommel een oogstbonusje +1 van een uur, die ga ik in ieder geval maar inzetten.

    Edit: ziezo, ik ben uitgefokt. Met de SV die ik nog uit het event krijg hou ik er uiteindelijk zo'n 150 over, dan heeft mijn zombieschaap ook nog te eten. Nu alleen nog even de gewassen bij elkaar zien te sprokkelen xD
     
    Laatste bewerkt: 15 Februari 2019
    schaapje52 vindt dit leuk.
  17. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ben klaar met de totempalen
     
    schaapje52 en -doppie- vinden dit leuk.
  18. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Totempalen zijn klaar
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb de wolk gehaald. :D Was wel een opgave, heb bijna geen dier meer in de schuur.

    Ben bang dat ik de laatste 2 niet ga/kan halen. Morgen maar eens even goed kijken. xD
     
    kakelot69, gelderblom en -doppie- vinden dit leuk.
  20. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    schaapje feli en een dikke knuffff ;)
     
    -doppie- en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.