Praatgroep 'Tempel van de deuren - event'

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 7 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Ik denk dat BP er beter aan gedaan had als je kon kiezen: tablet, ronde sleutel,
    driehoek sleutel of golf sleutel als buren cadeau.
    Dan was het event leuker geweest en had iedereen kans gehad om het te halen.
    Een kleine toevoeging aan het random gebeuren had voor meerdere spelers het verschil
    kunnen maken.

sky57, polkey, DarkDevilDude en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Als je had gewacht met inleveren en hier en daar gekozen had voor de vierkantjes kon je gewoon de rij en de items halen!!

Kwestie van goed de tabel bestuderen

DarkDevilDude, daisy17858, Borkie en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. neva1

neva1 Forumkenner

welja ... gewoon haar eigen schuld dus...je weet geeneens wát ze gedaan heeft !! kwestie van helderziend zijn

sky57, Daxter1966, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Bah wat een nare ..en dan hou ik het nog netjes..opmerking..en ook nog met !!!!!
    Tis voor de meeste zo ik lees een kwestie van geluk of ongeluk geweest...
    En als je dan besluit om te stoppen...daar zit vaak meer achter dan alleen dit vervelende event..
    Dan is dat best verdrietig..en dat komt echt niet omdat ze toevallig jouw tabelletje niet gevolgd zijn...
    Echt niet leuke opmerking....-.-

Ik hoop van harte dat BP nu eens na de weet ik het hoeveel keer stopt met zulke events....8)

owl., sky57, daisy17858 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. voesje

voesje Oudgediende

Hee leuk zo'n banner.....Hoe doe je dat?

sky57 vindt dit leuk.
  6. miekje9

Ik heb het zelf zitten berekenen voor mensen die 3 driehoekjes tekort kwamen en de rij en de items waren wel mogelijk
    Ik geef toe was wel lastig
    Ik had het hier eerder vandaag ook al neergezet Helaas is er dus overheen gelezen

Neemt niet weg dat het random niet zo fijn was (kort gezegd)

daisy17858, schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  7. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

De uitslag van de stekjes:

Farm:
    aardbei XXL
    Kwee XXL
    Dadel XXL
    Suikeresdoorn XXL
    Pruim XXL

Baha:
    2x Sukade XL
    Sukade XXL
    Cacao XXL
    Nectarine

Ik ben er weer blij mee. Weer wat extra XXL boompjes erbij. :music:

sky57, DarkDevilDude, daisy17858 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. syphie

syphie Forumleerling

Uiteindelijk ben ik 1x met dropitem sleutels rondgegaan en 1x met vierkantjes. Golfjes lieten op zich wachten en uiteindelijk was ik door de DI's heen. De wolkenrij heb ik na advies toch maar laten staan en heb inderdaad gekozen voor het decoratie-item en het supervoer, aangezien ik daar meer baat bij heb met mijn level.

Heeft iemand al bonus ontvangen voor de restanten sleutels en bloemen? Ze zijn weg uit mijn voorraad, maar het is me niet opgevallen dat ik ervoor beloond werd, zoals beschreven bij het event.

Het was een stressvol event dat veel appelwortel chutney en arbeid verbruikte, maar het leverde wel veel EP en waardevolle bomen op. Ik ben voldaan, maar uitgeput :)

edit: oh ja mijn bomenopbrengst:
    banaan XXL
    tamarinde XL
    grapefruit
    nectarine
    mandarijn XXL

mispel XL
    mispel XXL
    aardbei XL
    dadel XXL
    zwarte wilg

Laatste bewerkt: 17 April 2016
    DarkDevilDude, daisy17858, Borkie en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

sorry, maar ik ben hier heel verbolgen over. als je alles haalt behalve de wolkenrij omdat je de verkeerde sleutels krijgt dan is dat geen kwestie van verkeerd kiezen of de juiste weg niet volgen. als je de juiste sleutels niet krijgt geraak je niet door de laatste deur.

sky57, DarkDevilDude, Daxter1966 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. miekje9

Ik zal bij een volgend event mijn strategien wel weer in het fansite draadje neerzetten
    Helaas was ik daar deze keer fysiek niet toe in staat

11. voesje

voesje Oudgediende

Boompjes uitslag( ik had er nog een paar in de schuur staan waarvan ik het bestaan niet meer wist)
    Jeneverbesboom :D
    Sakuraboom XXL:)
    Zwarte wilg:inlove:
    2x Mispel XXL en 1x XL:)
    2x Aarbeienboom XXL:inlove:
    Lijsterbes XXL en XL:D

sky57, DarkDevilDude, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. jtkoehoorn

jtkoehoorn Doorzetter

Dankzij veel vrienden en buren heb ik dit leuke event bijna uit kunnen spelen. Iedereen bedankt!

sky57, DarkDevilDude, daisy17858 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Ik ben een van de gelukkigen die het event gehaald heeft.
    Maar dat neemt niet weg dat BP hier de plank volledig mis heeft geslagen.
    Opmerkingen als "Het is maar een spelletje" of "De verkeerde strategie" schieten bij mij echt in het verkeerde keelgat.
    Wie daar zo over denkt prima, maar plaag een ander daar niet mee.
    Net als een hoop anderen wil ik gewoon alles halen en hoe ik dat bereik maakt me niet veel uit als ik er maar kom.
    Dat kan in mijn optiek niet afhankelijk zijn van random die zo slecht is afgesteld.
    Bah!

owl., sky57, Lokerengirl en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Achteraf waren de spelers die eerst alle sleutels gingen halen voordat ze iets gingen inleveren dus het slimst. Op dat moment kun je er voor jezelf het maximale uithalen.
    Blijft lastig te beoordelen of iedereen dan de wolk met sieritems had kunnen halen. En als er dan zoveel sleutels over zijn dat bij een goede verdeling van de sleutels het hele event te doen was geweest, dus niet kiezen tussen stekjes of wolkenrij met sieritems, en ook de laatste 50 supervoer binnen kunnen halen omdat je voldoende gewassen en drops hebt om 3x rond te gaan, dan is dat heel frustrerend.
    Maar met slechts een paar tekort, van welke soort ook, was de wolkenrij met sieritems inderdaad haalbaar.

We hebben ook al eens een event gehad waarbij we het molenproduct op de markt konden zetten. Wanneer het mogelijk was geweest om sleutels op de markt te zetten of te ruilen, was het event veel leuker geweest. Dan hadden veel spelers het event wel kunnen halen. Dan ging het om het spelen en niet om het kanselement. Terwijl je toch niet gelijk door de kamers heen had kunnen wandelen, eerst een rondje ruilen wat je in een volgende kamer nodig bent, is dan niet handig. Een hele week spelen en het event niet kunnen uitspelen is niet leuk.
    En wanneer je dan 15 of meer sleutels over hebt, en iemand komt met de opmerking dat je dan maar anders had moeten kiezen, is zout in de wonde. o_Ok al heb je dat niet zo bedoeld.

De sleutels als drop kunnen geven,zoals sommigen voorstellen, had het hele event uit het verband getrokken. Er waren best veel gewassen en drops nodig voor een sleutel. Dus als je dan 20 sleutels per dag kunt krijgen, stelt 42 sleutels in 6 dagen niets voor. Niet de moeite om voor te gaan spelen. Het event was leuk, als de verdeling van de sleutels beter was geweest, dus minder random iedereen van alle sleutels ongeveer evenveel.

sky57, sproetje06, DarkDevilDude en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Eens, zeker als ik lees, van mensen waarvan ik weet dat het ervaren spelers zijn, dat zij het niet gehaald hebben. Dat heeft echt niets van doen met een strategie. Wel van alles met de random factor.

Te persoonlijk wil ik het niet maken, maar posten met tekst over een strategie volgen waaruit en tussen de regels door lezende, op te maken valt, dat het dan wel gelukt zou zijn, zouden bij mij (als ik het event had mee gespeeld wat ik overigens niet gedaan heb) ook in in het verkeerde keelgat zijn geschoten.

Wat Coco ook al schreef, en kijkende naar de hoeveelheid verkeerde sleutels die mensen over hadden "aan het eind van het event", was het voor sommige spelers dus gewoon niet haalbaar, door de random factor!

m.kreuning, sky57, DarkDevilDude en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. -Mandy-

-Mandy- Gelegenheidsauteur

Nee inderdaad. Ik heb dezelfde ''strategie'' uitgevoerd op 2 accounts,bij 1 was ik donderdagavond klaar en bij deze gisternacht. Bij die van donderdag nauwelijks extra sleutels over,en op deze had ik er in totaal 22 sleutels over. Zo random als het maar zijn kan,jammer genoeg

sky57, sproetje06, DarkDevilDude en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. mamiagk

mamiagk Forum-expert

ik heb het event wel gehaald, maar vond het ook niet leuk, voorals omdat er velen zijn die enthousiast spelen en het niet gehaald hebben , alleen door de kansfactor. erg jammer.ik heb ook niet zoiets dat ik goed gespeeld heb omdat ik het wel gehaald heb, heb ook ruim 2 dagen gewacht op de goede sleutel, bijna al mijn gewassen erdoor gedraaid omdat ik niet oplette. nee volgende keer doe ik wel mee denk ik want kan het toch niet laten, maar ga dan toch eerst alle sleutels maken of dat wat er nodig is en dan pas inleveren....

18. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Coco ik heb een vraagje? Ik wil jou en miekje en wie dan ook niet voor het hoofd stoten en ook niet zeggen van dat het haalbaar was, maar ook zeker geen extra frustratie of wat dan ook aanzwengelen, maar ik ben wel benieuwd hoe jij dit dat ziet met de volgende zin:

Maar met slechts een paar tekort, van welke soort ook, was de wolkenrij met sieritems inderdaad haalbaar.

Uit bovenstaande zin maak ik uit op dat de wolk en sieritems wel haalbaar is geweest met een paar tekort. Als ik deze zin verkeert begrijp, dan hoor ik het wel. Maar jij zegt dus hetzelfde als miekje dat het dus wel haalbaar was.

Kan jij aan mij dan uitleggen hoe je dit dan had moeten/kunnen/willen spelen? Mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ben heel benieuwd.
    Niet om olie op het vuur te gooien, maar puur voor mijzelf omdat ik er totaal geen idee van heb, hoe je dit dan had moeten aanpakken.

sky57, sproetje06, DarkDevilDude en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik heet wel geen Coco, maar ik zie het als volgt:

Om de complete wolkenrij met sieritems te halen plus alle stekjes, zou je kunnen laten schieten:
    level 1: deur 2 of deur 3 (óf 1 golfje + 1 rondje óf 1 golfje + 1 driehoekje)
    level 2: deur 2 of deur 3 (óf 3 rondjes, óf 2 rondjes + 1 driehoekje)
    level 3: deur 3 (1 rondje, 2 driehoeken), dus geen 30 supervoer
    level 4: deur 3 (1 driehoek, 1 golfje, 2 rondjes), dus geen partytickets
    level 5: deur 1 (4 vierkantjes), dus geen knechtencoupon
    level 6: deur 1 ( 5 vierkantjes), dus geen 50 supervoer

De vormpjes hierboven zou je dus minder hoeven te leveren dan de 3 x 14 stuks

Misschien nog wel makkelijker uitgelegd:
    Je zou 2 keer alle levels moeten doorlopen, en dan de vierkantjes inleveren bij level 1 t/m 4, en juist geen vierkantjes inleveren bij level 5 en 6.

Of nog een andere manier om het te zeggen:
    Je zou tekort mogen hebben:
    óf 2 golfjes
    óf 6 rondjes
    óf 5 driehoekjes

Laatste bewerkt: 17 April 2016
    sky57, sproetje06, DarkDevilDude en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. sanne1000

sanne1000 Forum-baron

coco alles goed en wel maar als je die ene driehoek niet krijgt wat je ook doet dan is het echt niet haalbaar. speel al jaren en altijd events gehaald de gewassen heb je zelf in de hand maar wat je krijgt beslist niet wat voor berekening je ook maakt. ik zelf zat 2 dagen te wachten op nog een driehoekje wat niet is gekomen eentje maar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.