Praatgroep 'Tempel van de deuren - event'

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 7 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Gaat mij echt niet lukken. Hij heeft niets met de computer en de farm.
    o_Ok dat gaat niet lukken. Ik zal het echt zelf moeten doen. Ik zal maar niet zeggen wat hij voor reactie gaf toen ik zei 25.000 gewassen. xD
     
    daisy17858, sproetje06, sanne22334 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Denk niet dat schaapje zijn lievelings--eten klaar maakt. Anders had hij de gewassen wel gedaan
    Schaapje zeg het antwoord. Wij willen ook wel even lachen
     
  3. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je moet ook niet praten over het aantal gewassen ,maar in oogsten8).
    Het is iets minder dan 6 oogsten 4 uurs en iets minder dan 3 oogsten 8 uurs.
    Tenzij je niet de goede sleutels krijgt dan word het gewoon iets meero_O:D
     
    Sifaka, eevee60, annigjen en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dank je wel. En de 8-uurs s'nachts en de 4 uurs 2x per dag en dus na 3 dagen klaar. Dat moet goed te doen zijn. o_Ok als er dan een extra oogst gedaan moet worden.
     
    annigjen, daisy17858, sproetje06 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Wendie

    Wendie Forumbewoner


    helemaal mee eens
    die lang durende gewassen hangen me ontieglijk de keel uit en ontnemen me meteen al een groot gedeelte van mijn speelplezier

    Tevens vind ik dit soort events compleet de plank misslaan !
    wat is dat nou?

    worst case scenario:
    pietje heeft ontzettend veel tijd om langdurende gewasjes bij elkaar te kweken, krijgt vrijwel meteen de sleutel die ie nodig heeft: binnen no time dus klaar met het event (tijd te over)

    jantje heeft een ernstig tijdgebrek, vooral met die lange gewassen, moet tig keer inleveren om een bepaalde sleutel te krijgen, krijgt de gewassen niet bij elkaar door te weinig tijd, en haalt het event dus niet

    ik hou absoluut niet van kans en geluk hebben als het zich om een event gaat

    Ik hou de kans op DI nu al een tijdje in de gaten op 3 boerderijen: 1 van mij, 1 van mijn vriend en 1 van een vriendin. Ikzelf heb de meeste kans op DI (howies, bekers, hoogste level van alle 3 enz) die van m'n vriendin de laagste kans op DI, geen Howie, geen begonia beschikbaar enz)
    zij krijg de laatste tijd veel meer DI dan ik bij een event! bekers schelen al 3%, en dan nog de howie bij mij erbij en het level, .... heel erg oneerlijk, klopt toch ergens iets niet. Waarom heb ik dan het werk in bijvoorveeld de bekers gestoken, terwijl zij met 3% minder in de bekers, toch meer DI krijgt

    als de DI er net zo goed uitkomen als bij het vorige event, dan gaat bovenstaand op
    maar als ze niet uit de grond te stampen zijn, dan heb je een probleem als je de
    8 uurs-gewassen in de nacht opzet want dan ga je een hoop DI tekort komen
     
    VosStiertje, DarkDevilDude en sky57 vinden dit leuk.
  6. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Ik heb toch wel wat vraagjes bij je verhaal je vriendin heeft bij de bekers 3% minder, maar hebben jullie exact het zelfde op je akkers staan ? En de 8 uur gewassen zijn toch perfect voor de nacht. Ik heb me verder nog niet in het event verdiept wel de berichten hier gelezen. Vind de lange gewassen altijd wel fijn die kan je perfect gebruiken als je wat langer van huis bent. Nog een vraagje maak je alles leeg lees hier op het forum vaak ik heb nog een paar stallen en bomen laten staan. Als je van tevoren weet dat de drops een probleem geven zorg dan dat je bij aanvang allemaal gewone bomen heb staan. Ik ben het wel eens met je dat de kans factor voor veel mensen een enge gedachte is. Ik heb de bekers op 30% en maak alle akkers helemaal leeg zelfs mijn 28 xxl en 10 xl mammoets gaan er af. Dan zo snel mogelijk de event gewassen produceren zodat ik mijn akkers weer kan inrichten met xxl bomen om de drops te halen. En al een hele tijd dagen voor de eind van een event klaar. Maar iedereen moet spelen zoals hij of zij het leuk vind
     
    Laatste bewerkt: 9 April 2016
    Borkie, annigjen, daisy17858 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. miex84

    miex84 Gevorderde

    Lijkt me een leuk, maar op eerste oogopslag ingewikkeld event, al zal dat vast meevallen! Succes alvast iedereen.
     
    annigjen, daisy17858, sproetje06 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Snowdrops1

    Snowdrops1 Forum-analist

    Ben het met je eens, Leo... op een veld met 20-uurs bomen krijg ik meer DI dan op een veld met lange gewassen of stallen met veel EP. Heb hier speciaal op gelet bij de laatste 3 events met DI. :) Dus bij mij gaan alle 20-uurs bomen erop ditmaal en indien nodig koop ik er wat bij...:p
     
    annigjen, daisy17858, sproetje06 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. beereekhoorn

    beereekhoorn Forum prof

    Oef wat een uitzoeken :eek: ik ga gewoon beginnen en zie wel waar het schip strand;) enne ik vind 8 uurs gewassen heerlijk als ik moet werken komt precies uit inzaaien, werken, oogsten xD
     
    voesje, -matthias1952-, annigjen en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. sanne22334

    sanne22334 Forum-commissaris

    Ik heb niets met hele korte gewassen, ik kan gewoon niet zovaak achter de computer:wuerg: 8 uur voor de nacht is prima, de kortere gewassen is voor mij altijd een drama om daar genoeg van de oogsten, die hoeveelheden liggen zoveel hoger. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren en zal de ene keer de een en de andere keer de ander zijn zin krijgen:D Enne.... 8 uur slaap heeft bijna ieder mens nodig dus hoezo zou een 8 uurs gewas niet goed zijn;)

    Ik ga gewoon weer proberen hoever ik kan komen en ga vooral plezier hebben:music::inlove:
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Alle verschillende sleutels zijn nodig. Wanneer je eerst gaat voor de prijzen die je het liefst wilt, hoef je je niet te laten frustreren of je op het eind wel of niet precies goed uitkomt. Klaartjuh heeft aangegeven dat zij 2 sleutels van 1 soort overhield en de andere beide op 0 had. Voor spelers die het aantal gewassen precies uitrekenen, is het goed om te weten dat je vermoedelijk niet precies uitkomt. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat spelers aan het eind met 20 sleutels blijven zitten en dan nog een missende sleutel hebben.

    De 8-uurs eventgewas leveren net zoveel op als de lelies van ruim 12 uur. Ik denk dat je daar beter eerst voor kunt gaan, wanneer je na 3 dagen alle gewassen bijelkaar hebt, kun je dan nog gaan voor de drops. En ben je dan aan het eind nog wel net wat gewas nodig, dan heb je vast nog wel een veld waar dat past.
    Dat is het leuke, dat iedereen toch zelf keuzes kan maken. Vorige keer kwam ik niet uit met de xxl bomen, dus heb ik die er toen voor de verandering afgehaald en vervangen door gewone voor het event. Ik had inderdaad veel meer drops. Toch heb ik zoveel vertrouwen in de drops dat ik van plan ben om de xxl bomen gewoon weer te laten staan. Wanneer ik ze ook tijdens het event laat staan, ben ik natuurlijk ook een dag langer bezig met het eventgewas, maar blijven ondertussen de drops wel goed komen.
    Dat plezier is het belangrijkste. Voor spelers die de eindstreep willen halen, kan dat plezier behoorlijk worden verknald wanneer dat dan niet wil lukken. Andersom mist het ook de voldoening wanneer alles gemakkelijk te halen is. Dus ik hoop dat je vooral veel plezier hebt aan het event.
    De reden dat Wendie twijfelt of de 8-uurs gewassen wel goed zijn is dat zij, en de meesten, langer dan 6:24 slapen. Rozen met water zijn in 8:38 klaar en leveren ruim 30% meer ep, en dus in principe ook 30% meer kans op een dropitem.
    Van de korte gewassen is inderdaad veel meer nodig, dus wanneer je merkt dat de lange gewassen in de nacht en gedurende de werkdag vlot zijn gelukt en de korte gewassen en drops achter blijven, kun je de korte gewassen op comfortvelden zaaien met op de hoekjes xxl bomen. Na 12:48 klaar, met mest net binnen de 12 uur zodat je ze 2x per dag kunt doen.
     
    beereekhoorn, annigjen, daisy17858 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Maar dat is met kwartakkers en knechten.

    Ik speel de hele week met comfort en heb dan weinig ruimte vanwege de 8 uur gewas, die moeten er in de avond weer op tijd op om weer op tijd klaar te zijn. Dus blijft er weinig tijd over om met grote velden nog een extra ronde van 4 uur te doen in de avond. Ik zal denk dan dus veel vaker moeten oogsten. Maakt niet uit. Ik doe mee omdat ik het leuk vind en de rest zie ik wel. Ik weet niet wat het beste is om te doen om bij de stekjes te komen. Alle sleutels waar alleen gewassen voor nodig zijn of toch andere sleutels meenemen om bij de stekjes te komen. De wolk en sieritems laat ik dit keer lopen want met alleen comfort en grote velden spelen is dit volgens mij niet haalbaar. Ik heb weer zin om mee te doen en dat is het belangrijkste en de rest zie ik wel.
     
    annigjen, daisy17858, sproetje06 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik haal nooit wat leeg, alleen de dieren in het bos gaan er af. bama 2 staat vol met sier en bomen, laat ik staan. En ja dan haal ik het niet in 3 dagen, maar waarom zou ik. Door er wat langer over te doen heb ik altijd voldoende di en geen stress. Dat is mijn manier;)
     
  14. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Als je alles eraf gooit , overal comfort gooit en alle kwartjes ook benut kom ik met PPJ op 3 oogsten 8 uurs en 4 oogsten 4 uurs.
    Als je alles eraf gooit kom ik op comfort met gebruik van wac op 2 oogsten 8 uurs gewas en 4 oogsten 4 uurs. Dat betekend wel dat je als je de 8 uurs gewassen op comfort gooit je wel mest moet gaan gebruiken
     
    annigjen, daisy17858, sproetje06 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dank je wel! Maar dat is dan 2x avond 8 uur gewas, 4 avond 4 uur gewas, dan kom ik toch tijd tekort. Duurt maar tot zondag middag. Dan kan ik ma, di, woe, do en vrij comfort leggen, maar de zaterdagavond lukt dat niet meer want dan duurt de comfort te lang. Mijn ervaring is met alleen comfort dat je ook minder di krijgt omdat je maar 1x oogst en geen bomen hebt staan voor extra di en dan moet ik ook nog wel gelijk de juiste sleutels krijgen. Misschien is dit wel haalbaar als ik van fase 1, 2 en 3 maar 1 inlever en de rest laat lopen. Kan ik dat gewas en de di gebruiken om in te zetten bij 4, 5 en 6. Doe ik bijv alleen van 1, 2 en 3 de vierkant, daar is geen di en 8 uur gewas voor nodig. Zou dat een optie zijn?
     
    DarkDevilDude, daisy17858, annigjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. kimmie2012

    kimmie2012 Forummeester

    Ik heb nu comfort velden met spinazie staan. ( mijn hoogste gewas) vanavond haal ik van elke boom die ik kan oogsten vast de xl of xxl upgrate af. en haal ik vast wat dieren weg waar ik dan weer comfort met rozen kan zetten. zo hoop ik vast veel DI binnen te krijgen en dan zodra event begint gewoon vast beetje opbouwen van allebei de gewassen. s'nachts 8 uurs en overdag de kortere. Dan zie ik wel hoe ik uitkom. natuurlijk zodra t kan kwart velden met wac. en dan gewoon kijken hoe t loopt

    komt vast wel weer goed.

    heb beker nu bijna op 13%. Hoop ik voor dit event begint idd op 13% te hebben
     
  17. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik heb me nog niet zo in de tempel verdiept doe ik zo
    Maar als je begint met 4 uur op comfort kun je na je werk ombouwen tot kwartjes en dan nog 1 oogst binnenhalen terugbouwen naar comfort. Dan heb je na 2 dagen haast alle 4 uurs binnen je voelt de Rsi haast opkomen haha .Dan nog 2 dagen met de 8 uurs . Op die dagen kun je niets met je farm en heb je 1 oogst gewassen . Als het goed uitgerekend is heb je dan vrijdagavond alle gewassen binnen . Dan heb je de zaterdag om bij te sturen i ,v. m. de sleutels en eventueel drops

    toevoeging
    om de raadselbomen Ural en Tobega binnen te halen heb je 16 vierkante, 5 golf ,1 cirkel en 2 driehoeksleutels nodig.
    Dat is minimaal 6480 4 uurs gewas , 1480 8 uursgewas en 144 drops nodig
     
    Laatste bewerkt: 9 April 2016
    DarkDevilDude, daisy17858, annigjen en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Wanneer je echt alleen voor de stekjes gaat, kun je bij 1,2 en 3 inderdaad beter voor de vierkantjes gaan. Dan kun je fase 6 er misschien nog achteraan doen voor het supervoer.

    Wanneer je overal comfortvelden legt heb je na 3 oogsten de lange gewassen binnen, daarvoor zijn er geen kwartveldjes bij nodig. Daar kun je 20-uurs bomen neerzetten voor de drops. Je bent wel mest nodig om dit binnen de 24 uur klaar te laten te zijn.
    Als ik me niet vergis heb je wel knechten, dus geen rsi met ombouwen. Dus kun je een dag lange gewassen op comfortvelden doen, en daarna een dag korte eventgewas met s'avonds nog een keer korte gewassen op kwartveldjes erachteraan. Een WAC is niet meer zo duur. Na 4 dagen heb je op deze manier allebei 2x geoogst en een grote kans dat je ook de wolkenrij met sieritems binnen kunt halen.
    Lukt het niet helemaal dan heb je de zaterdag om op kwartveldjes het laatste binnen te halen, dan heb je wel vrij als ik het goed heb.
     
    DarkDevilDude, sky57, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dan ga ik toch maar eerst voor de 2x bomen op comfort, dat aantal moet haalbaar zijn. Ik ga echt niet beginnen aan kwartvelden te oogsten zonder knechten en alles steeds ombouwen, dat is echt een heel werk alles met de hand in de avond plus de tijd die daar voor nodig is.

    Ik heb geen knechten. Maar ik ga de tip van Daxter en jou gewoon samenvoegen en gooi alles vol met comfort en daarom heen zet ik allemaal bomen op de randjes. Ik ga voor de 2x bomen omdat dat haalbaar is en de sieritems met wolk is denk ik gewoon te veel om te halen. Alleen aan de wolk heb ik dit keer niets want er zijn geen dubbele items. Dat is dus ook geen oplossing. Misschien kan ik dan nog voor 1 sieritem gaan als ik tijd over heb.

    Ik heb er reuze zin in om aan dit event te beginnen en ga vanavond maar even de hele hut verbouwen, zet ik alle bomen er op die ik bezit en de rest vul ik dan aan met gewas op comfort voor een goed beginnend di.
    Gaat vast wel weer lukken.

    Reuze bedankt voor jullie tips, ik ben daar altijd erg blij mee en waardeer dit heel erg. :D
     
    DarkDevilDude, sky57, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. mmans

    mmans Forum-hertog


    Hoi,
    Volgens mij heb je voor die raadselbomen maar 8 vierkantjes nodig!
    Dat scheelt toch een hoop gewassen (2800 minder 4-uurs), of maak ik nu zelf een vergissing??
     
    sproetje06, DarkDevilDude en sky57 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.