Praatgroep Strip event VII - Vogelperspectief

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 13 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tootster

    tootster Gelegenheidsauteur

    Ik heb nu eerst de bomen die dagelijks in het bosen op baha staan(xxl-xl en een paar gewone)weer laten staan.Morgen kan ik pas rond 18.00 uur beginnen,vrijdag pas rond de klok van 16.00uur en zaterdag ook pas na 13.00 uur.Dus ik begin gewoon eerst met de eventgewassen
     
  2. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Als je op baha 41 pandaverblijven zet, hierop water en supervoer (ok..kost wel 164 sv..), zijn deze na 6 uur klaar....
    Stel dat je deze binnen de 24 uur 4 x kan oogsten levert dit al 41 x 4 x 210 bep = 34440 bep op....is al meer dan de helft van de 60000 alleen op baha...en nog zonder buffs en huisdieren...

    De italiaanse FAQ geeft overigens de deelbeloningen bij deel 1 en 3
    http://it.bigpoint.com/farmerama/bo...rmerama-n-7-a-volo-duccello.15640/#post-91716
    Vertaald naar engels:
    [​IMG]
    Hieruit blijkt dat bij bv stap 1 je voor elke 6000 ingeleverde bomen-ep je 1 party draai krijgt en zo verder
    Voor de berenstal moet je de complete 60000 inleveren...
     
    Laatste bewerkt: 14 Januari 2015
    bassiefarmer vindt dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ga in ieder geval met alle classic stallen de gaatjes opvullen, kan ik meerdere keren oogsten per dag en deze geven best nog wel veel ep bij 4x per dag oogsten. Morgenavond maar eens rekenen met de stallen/verblijven.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    In level 1 van het event moet je binnen 24 uur de bomen EP zien te oogsten.
    Daarna moet je in level 2 2000 eventgewas inleveren.
    En daarna pas kan je het klokje aanzetten voor de 24 uurs race met de stallen.
    Dus de stallen die je morgen meteen oogst, tellen nog niet mee voor de EP's van het event.
    Ze helpen natuurlijk wel voor de dropitems.
     
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Morgen begin ik met de bomen ep.Die is dankzij mn mammoeten met uil zelfs zonder ambachten te halen.Daarna rooi ik de mammoeten en plaats al mijn reuzestallen.In alle kleuren en maten die ik maar heb.Morgenavond plaats ik alle roze ,rode oranje stallen en vul ik de rest op met alle andere stallen Bahama zet ik vol met Panda,s.Als ik vrijdagavond dan thuis ben oogst ik alles met een PJ en een lentekrans Dan zal ik wel al een heel eind op weg zijn
     
  6. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    je moet in fase 2 eerst nog 2200 eventgewassen leveren
    die moet je dan tussendoor ook nog kweken.
     
  7. bassiefarmer

    bassiefarmer Gevorderde

    P.S.:
    Er zijn sommige werkplaatsen die wel meetellen in de EP berekening van de stallen. Dit doordat deze in de database nog geen seperate naam hebben voor de werkplaats. Dit zijn de Papegaai, Olifant en Bever.
    Dit geldt tevens voor de griezelige werkplaatsen.

    Bovenstaande heb ik gekopieerd uit de FAQ. Was mij eerder ontgaan, of is er later bijgezet. Vond het wel de moeite waard hier nog even onder de aandacht te brengen.
     
    eevee60, -Coco1968- en Daxter1966 vinden dit leuk.
  8. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Morgen om 2 uur zijn mijn bomen klaar om geoogst te worden.Ik ga dan direkt op alle velden behalve het bos waar dan de reuzestallen staan eventgewassen kweken.Met 3 rondjes met hele akkers met alles erop en eraan gaat het snel.Daarna kan er nog er nog 1 rondje met kwartjes gedaan worden op 3 velden
     
  9. goldtrix

    goldtrix Gevorderde

    Jammer genoeg heb ik geen reuzestallen. Hopelijk lukt het ook om de nodige EP's met oranje stallen en Classic stallen te halen, morgen even rustig berekenen. Leuke uitdaging!

    De doodskopaapjes zonet op de markt gekocht.
     
  10. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Wordt met deze werkplaatsen de werkplaats voor papegaaiveren, de pindakaas fabriek en de beverwerkplaats bedoeld? Weet iemand dit?? Want dat is wel lekker als die ook geplaatst kunnen worden

    Mijn velden staan vol met mijn bomen, ik moet wel anderhalf keer oogsten. Ik heb nog een heel veld over dus ik kan morgen ook met het eventgewas beginnen. Als ik de bomen heb geoogst gaan al mijn reuzenstallen erop. Ik heb goede hoop dat ik daar ook 60.000 EP mee ga halen. De doodskop aapjes waren zo gekweekt, ze sloegen niks over en ik had weer extra apen ervoor terug.
     
  11. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    heb nog in de schuur mysterie schemer stallen en mysterieuze stalknecht staan. weet iemand of die ook voor de stallen ep s tellen.
     
  12. VlinderHoeve

    VlinderHoeve Gelegenheidsauteur

    Kom er net achter dat het event vanmiddag begint, :oops: oeps heb me een dag vergist
    Maar ja mag de pret niet drukken dacht ik zo :D
    Maar de pret wordt toch wel een beetje gedrukt, want nu moet je doodskopaapjes hebben, dus kunnen fokken met de apen en die heb ik nog niet vrij gespeeld....... vorig event hard moeten levelen op de bahama om de Lycheeboom vrij te spelen en daarvoor al erg me best moeten doen om de Hibiscus vrij te spelen. Had toen gelukkig wel al 72 GB bij elkaar gespaard. Had er iets van 82 nodig ofzo ( voor de Hibiscus ), dus minimaal 2 keer levelen. Voor de Lychee had ik ongeveer 46 GB nodig. Dat is ook gelukt, had al weer wat gespaard en moest 6 keer levelen. ...... Maar eerlijk gezegd mijn aantal GB staan nu echt op 0 en nog Bromelia voor 10 rode bowl om op te eten, dus dat gaat me nu niet nog een keer lukken om 4 keer te levelen. Erg jammer dat er alweer iets van de bahama wordt gevraagd, voor de hogere levels en een ieder die wel kan fokken natuurlijk een leuke afwisseling. Bij mij houdt het toch echt even op met snel levelen.
    Helaas dus geen wolkenrij voor mij :cry: ......... de rest kan ik wel halen. Mijn pret wordt dus toch wel een beetje gedrukt
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat ligt eraan hoeveel ep je nu op je land hebt staan, en hoeveel ruimte de stallen innemen. Ik heb ook alleen bomen en stallen staan.
    Om 2 uur ga ik de werkstallen oogsten en verwijderen en Bahamarama gewassen oogsten. Dan heb ik ruimte voor de eerste ronde. De 2e ronde zal krap worden, dan kijk ik welke stallen het minst opleveren en ga die erbij oogsten, zodat ik 80 grote velden kan zaaien.
    Om half 5 kan ik mijn draakje al activeren, dan ga ik de mammoetbomen oogsten en van het land halen. Met paasjam heb ik dan de bomen ep binnen. En van de 80 velden heb ik dan 480 gewassen. Ik weet niet hoe ik daarna met eten koken en eten uitkom, maar nog 2x zaaien met supermest op kwartveldjes moet lukken. Van die 80 velden kan ik dan 960 oogst per keer halen. Die ga ik inleveren en de stallen aanzetten en dan oogsten. Op die manier maak ik gebruik van de bomen en de stallen die ik op heb staan.
     
  14. coolemoemie

    coolemoemie Gelegenheidsauteur

    hoi hoi, heeft iemand een idee of je bijvoorbeeld eerst kunt starten met de startknop voor level 3 om eerst stallen te oogsten, als alles binnen is of toch de nodige Ep dan voorbeeld starten met de bomen en erna pas met de eventgewassen of zou je het echt op de juiste volgorde moeten doen, iemand een idee?? alvast bedankt
     
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Wat een enorm leuk event is dit.
    Ik ben net als jij, Coco, aan het puzzelen of het haalbaar is om de stallen die er nu staan vandaag al te gebruiken voor level 3. Het lijkt er wel op. Bomen staan er nu genoeg op, dan de 2000 eventgewassen op de opengevallen akkers snel produceren, en dan aan level 3 beginnen. Komende nacht dan nog stallen erop en dan moet level 3 morgenochtend wel gehaald zijn.
    Het zou me wel goed uitkomen als dit plannetje lukt, want we hebben komend weekend een jarige hier (bassiefarmer).

    @coolemoemie: je moet echt eerst de bomen EP binnenhalen, dan de 2000 eventgewassen inleveren, en dan pas kan je aan de stallen EP beginnen.
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met dit weer even weinig zin in boodschappen doen en naar de markt gaan. Maar dat zal ik zo eens gaan doen.
    Ondertussen lijkt het erop dat ik de kastanje vanmiddag kan oogsten, zodat ik dan 6 uur lang snellere supermest heb. Dan heb ik ieder uur de eventgewassen klaar. De mammoetbomen heb ik uitgerekend dat ik ook zonder draakje wel kan doen, dan kunnen de xxl er om 3 uur af om ruimte te maken voor gewassen.
    En ik heb een leuke bug in het spel zitten. Ik heb op dit moment 100% extra ep op alles, ipv op alleen de gewassen. Als we dat voordeel 24 uur houden gaan de stallen helemaal goed komen.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  17. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ben als de dood dat mijn premium abonnement roet in het eten gaat gooien. Heb heel veel bomen staan en heb het vinkje uitgezet voor automatisch bomen oogsten. Het staat nog goed sinds gisteren, maar is ook wel eens gebeurt dat er s'nachts toch geoogst werd en het vinkje dus weer aan was gegaan.
    Duim, duim, duim.
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik zie nog wel een klein addertje onder het gras: in level 2 moeten er 100 dropitems ingeleverd worden. Normaal geen probleem, maar nu zijn de stallen nog niet geoogst. Dus dat wordt nog even een probleempje, denk ik.
    Enne.. ik heb maandknechten. Daar moet ik met m'n vingers afblijven, anders oogst hij de stallen ook. Oef, echt even koppie erbij houden vanmiddag.
     
  19. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik lees jullie over Mammoetbomen? Waar kan ik die kopen? :eek:

    Ik heb bahamarama allemaal bananenbomen
    Op mijn normale weide diverse bomen, van eieren bomen, geurbomen, gouden blaadjes, magnolia e.d.
    Een plek staat vol met allemaal sinassappelbomen
    En een andere vol met pruimen, peren en walnotenbomen.
     
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Heel soms is er een speciaal event, waarbij er een treintje rijdt. Daar kan je de mammoetbomen winnen. Ze geven veel EP. Helaas zijn ze niet gewoon te verkrijgen.
    Je hebt het goed gedaan door al je bomen erop te zetten. Ik zag in een ander draadje dat je schrok van de prijzen van ambachtsproducten. Die zijn tussen de events door meestal een stuk goedkoper. Ik zal je er 1 sturen. Succes!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.