Praatgroep Strip event VII - Vogelperspectief

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 13 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hetty1

    Hetty1 Junior expert

    Nou dit is een echt event met uitdagingen, met een full time baan en een druk weekend voor de boeg even puzzelen hoe ik dit het beste kan gaan spelen:oops: Maar heb helaas nog steeds geen berenstal dus daar wil ik wel voor gaan. Wel uit de mysterieuze stal een Hanenhok en 2 oranje paarden stallen gekregen en die geeft ook weer lekker veel ep's.

    Voor iedereen die meedoet, veel succes!:)
     
  2. bobje96

    bobje96 Forumleerling

    ik las net van het event dat morgen begint, maar ik zal dat bij lange na niet redden.
    Ik moet 2 hele lange dagen naar school en zaterdag zijn mijn ouders 25 jr getourwd dus zeer weinig tijd om te oogsten/zaaien.
    dat wordt heel erg lastig voor mij, maar ik zie well hoe ver ik kom, haal ik hhet niet pech gehad, de volgende keer beter denk ik zo.
    verder wens ik iedereen veel succes ermee.

    bobje96
     
    Rijanne en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Zie antwoord van Enk.

    Voor de bomen zie ik geen probleem maar voor de stallen wel.
    Wat zie ik over het hoofd?
    Ik heb maar 3 gewone reuze stallen en 2 oranje.
     
  4. boerinmadison

    boerinmadison Forumleerling

    130 ep lijkt veel voor het hananhok maar dan moet je hem nog 461x zetten-.-
     
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Wat erg zeg, dit wist ik niet eens en nu heb ik net met de hand alle bomen op baha gezet :cry:
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  6. sopor1

    sopor1 Junior expert

    als je ctrl ingedrukt hou, dan lukt het wel
     
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Nou dat valt nog wel tegen. Ik heb alle bomen op de landjes staan en geprobeerd de meeste op de open plek te zetten, gezien de 10% extra. Maar zo gek veel bomen heb ik niet. Ik heb normaal al al mijn XXL bomen op staan en op alle hoekjes ook al bomen, dus heel veel verschil zit er niet in voor mij.
    (Heb nu nog 3 x een XL up grate van de perzikboom in mijn schuur staan, daarnaast is ie leeg).

    Maar wat is de beste techniek. Ik heb van alles voor bij zien komen: lentekrans, rozenjam, paasjam, ananastaart. Welke kunnen samen werken en welke werken het beste (naar verhouding)?

    En dan voor de stallen heb ik ook al van alles gelezsen. Reuze stallen, rode, roze en oranje. Welke ambachten werken daar het beste voor?

    Dus als ik het goed begrijp doe ik er goed aan om gewoon morgen mijn XXL bomen te oogsten om 9.00uur want dan kan ik ze in de avond om 21.00uur en de volgende ochtend om 9.00uur oogsten. Als ik wacht tot 14.00uur dan kan het zo zijn dat ik ze om 14.00uur en de volgende dag kan oogsten (in de nacht slaap ik). De rest van de bomen laten wachten tot 14.00uur nadat ik het klokje heb aangezet en mijn ambachten heb geactiveerd.

    Op zich ga ik proberen het event te halen, maar een berenstal heb ik al dus daar doe ik het niet voor. Het is gewoon weer de uitdaging om een event af te maken :)
     
    Laatste bewerkt: 14 Januari 2015
  8. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Help, wat een event, ik zie door het bos door de bomen niet meer.
    :oops: of was het nu door de bomen het bos niet meer.
    Ik tel me suf, volgens mij, als ik goed heb geteld krijg ik in 1 oogst maar iets van 44000 ep van de bomen.
    Dit is incl. 30% van de herfstkrans en 30% van de paasjam.
    Ik kan niet alle bomen neerzetten :cry: want ik had de rozen op comfortvelden geplaatst en die duren nu nog 13:49 uur.
    Op baha staat hibiscus op comfortvelden.
    Ik dacht deze keer slim te zijn om zo meer drop items te krijgen.
    Het zal ook eens een keertje goed gaan:eek:
     
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Daisy...volgens mij kan jij nu het beste gewoon die comforts laten liggen..gewoon morgen oogsten alst event begint..
    en dan vast beginnen met gewasvoorraad maken....Dan voor jezelf even uitrekenen 20 uur verder of 18/12 uur xl/xxl bomen
    Dan de bomen neerzetten en die dan vrijdag ochtend met lentekrans en paasjam enz oogsten..NA de startknop te hebben aangezet..
    Ik denk dat je best tijd genoeg hebt hoor..
    succes !!
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  10. -miekedo-

    -miekedo- Regelmatige auteur

    Dan kun je misschien eerst met de gewassen beginnen en dan voor de nacht de bomen planten! Pas het klokje aanzetten als je bomen klaar zijn ... je kunt dan 2x oogsten!

    succes!!!
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als ik het goed lees, kun je rustig het klokje starten. De eerste oogst 44.000 en daarna nog een keer, en waar nu comfortvelden liggen de eventgewassen morgen zaaien. Niets aan het handje toch?
     
  12. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als ik goed geteld heb zou ik ± 64000 EP halen met de bomen (zonder ambachten etc.) op 3 velden (heb nog steeds 15 (werk)stallen staan en de 18 kameleons. Baha nog even wat extra TEP scoren met happy gewassen dag. Kan dan direkt beginnen met eventgewas. Nog even tellen hoeveel ik met de stallen kan halen.
     
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb alle ambachten nog eens even nagelopen en gekeken wat ik kan plaatsen voor de bomen. Alle bomen staan op het land, de schuur is leeg xD de rest is op gevuld met rode kool op kleine akkers.

    Voor Bah zet ik een ananastaart in, is een diamanten slot, die verwijder ik na het oogsten om de wac te kunnen plaatsen voor zo snel mogelijk de gewassen bij elkaar te hebben en natuurlijk voor mijn rode kool.

    Dan neem ik een lentekrans 30 % ep en een paasjam 30 % beiden een gouden slot.

    Dan neem ik extra een appeljam voor mijn appelbomen, dit is zilver en 20 % ep.

    Dan maar zien wat ik totaal aan ep binnen heb gehaald en dan daarna nog een keer hetzelfde inzetten voor de 2e ronde want die heb ik wel nodig. Intussen kan ik dan op de lege velden beginnen met het event gewas te kweken en na 24 uur inleveren en hopen dat ik dan wel genoeg aan di heb binnengehaald.

    De ananastaart haal ik weg om plaats te maken voor de wac en dan moet ik nog een gouden slot verwijderen voor de witte onschuld te kunnen plaatsen.

    Hoop dat ik niet vergeten ben en nu nadenken en de ambachten nalopen voor de stallen.
     
  14. laatstepoging

    laatstepoging Forumleerling

    als je de bomen plant en je hebt nog een halve veld over, mag daar dan niets komen te staan of kan ik gewas er bij zaaien, telt de bomen met oogsten dan apart????????
     
  15. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Je kunt gewoon gewassen of stallen op de rest van de velden zetten. Liefst lekker lang, dat morgen rond 2 uur (of wanneer jij kunt oogsten) klaar is, zodat je ook veel dropitems binnenkrijgt bij de 1e oogst.
     
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    De apen zijn wel ontzettend stout zeg :mad: Ik heb nu al 4 chimpansee gekregen ipv een doodskopaap.
     
    daisy17858, Farmer121965 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  17. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Schaapje, waarom zet je een ananastaart in, die geeft toch extra gewas en geen ep?
     
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik dacht dat die ook extra ep gaf door de extra vrucht die je dan krijgt, maar was al door een medespeler getipt dat dit niet zo is. Ik dacht meerdere vliegen in een klap, extra vruchten, extra paprikagewas op comfortvelden dan ook extra ep, lol, ik ben de weg weer eens kwijt xD. Kan me beter bezig houden met schaapjes 8) oa Strikkie :inlove:.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  19. mvv100

    mvv100 Forumleerling

    Heb effe zitten puzzelen, maar mijn plan de campagne is klaar. Ik heb sowieso altijd mijn mammoetbomen in het bos staan en die leveren me dagelijks meer dan 100.000 EP op. Dat is dus geen probleem. Aangezien ik morgen van 14.00 tot 22.00 moet werken, begint mijn event pas om 22.30. Niet vergeten het klokje aan te zetten en dan de bomen oogsten. Ik vervang mijn bomen direct door 30 gele reuze stallen, die zaterdagochtend klaar zullen zijn. Ondertussen kan ik op de andere 3 velden volop parachuteplanten produceren. Klokje aanzetten en gebruikmakend van paasjam en lentekrans (+60%), rune (+10%) en huisdieren (+25%) leveren deze stallen mij 30*525EP*95% bonus=30712EP.
    Dan de gouden buffs vrijmaken en gebruik maken van voorjaarsboeket (+10%) en valentijnsverrassing(+10%), Rune (+5%) en drie keer de bonenstaak met snellere stallen (3+5%). Hierdoor zijn de gele reuzestallen binnen 24 uur (21 uur en 36 minuten) klaar en kan ik via de hierboven genoemde methode nog een keer 30712EP scoren.
    Ik hoop dat ik geen rekenfout heb gemaakt.

    Succes iedereen
     
    -Coco1968- en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. kolibrie

    kolibrie Gelegenheidsauteur

    ik heb alleen bomen en hokken geplaats.
    maar ik heb begrepen dat je eerst bomen ep
    dan eventgewassen in moet leveren .
    en dan pas de hokken ep.
    nu ben ik bang dat mijn ep van de hokken verloren gaan is dat zo??
    wie kan mij antwoord geven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.