Praatgroep Strip event VII - Vogelperspectief

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 13 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, dat staat in de FAQ bij de benodigde totalen.
     
  2. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik weet niet of ik goed reken, en hoever je bent op BaHa, maar ik zet regelmatig al mijn BaHa-bomen neer en heb dan ongeveer 13.000 TEP per dag. Dit kun je 2x doen dus 26.000 TEP. Ik heb 3 Mammoetboom met suzi 2x oogsten geeft ongeveer 2x 6500 EP dus 13.000 EP.
    26.000+13.000 is 39.000. Paasjam en Lentekrans geeft 60 % extra EP. Maakt in totaal 62.400. Volgens mij moet het dus te doen zijn, of zie ik iets over het hoofd? Je kunt de rest van je boerderij gebruiken om eventgewas te zaaien.
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De paasjam en lentekrans gaat niet over de suzi heen. En ik weet niet of je die TEP normaal met of zonder huisdieren haalt, want ook daar gaan de ambachtsprodukten niet extra over. Je moet dus naar de basis kijken, en dan de verschillende percentages erbij tellen.
     
  4. jethro98

    jethro98 Forumbeginner

    ik heb een vraagje... de werkplaatsen tellen niet mee, maar hoe zit het met de reuze stallen en de superbomen? tellen die wel mee?
     
  5. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    thnx Coco ik had er overheen gelezen....
     
  6. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    moet je ook bomen op bahamara zetten voor die tep?
     
  7. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De mammoetbomen en de reuzestallen tellen inderdaad gewoon mee voor de ep. Veel succes met het event
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  8. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Als ik s'morgens mijn MM xxl oogst, heb ik per boom 7200 EP, met paasjam, lentekrans en alle huisdieren.
    Stallen ook mijn berekening klaar liggen ;)
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  9. kato-62

    kato-62 Gevorderde

    Als ik het goed heb moet je op je veld 18.000 ep-waarde aan bomen hebben.

    Totaal is 60.000. Twee keer oogsten maakt 30.000.
    lentekrans en paasjam geven samen 60%.
    60% van 30.000 is 18.000.
     
  10. Toontje2

    Toontje2 Global Team Leader Team Farmerama NL


    Zie de laatste aanpassingen in de F.A.Q.
     
  11. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Dit is inderdaad .....SLIK..... Een spannend en inventief event. Ik ga alle tips nog eens goed doorlezen en dan mijn plan de campagne maken. Ik krijg het nu al warm bij de gedachte poeh poeh
     
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb alle bomen die ik bezit geplaatst en heb 1,5 veld vol, op Baha 1 kwart vol met bomen, meer bezit ik niet. Ik heb 2 ananastaartjes gemaakt, 1 zet ik morgen in bij het oogsten van de bomen en verwijder deze dan weer voor de wac in te kunnen zetten. Ben nu bezig met de aapjes en het 1,5 veld staat vol met rode kool op kleine veldjes. Net 600 paddenstoelen gekocht voor een koopje 190.000 bd :wuerg: . Het is gewoon leuk om mee te doen en zie wel waar ik uitkom. Haal ik de aapjes niet dan zet ik deze wel weer te koop.
     
  13. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Wat word er met het volgende zinnetje uit de FAQ bedoeld ?
    staat niet verder aangeduid
    "hoe meer EP/Tep je oogst, hoe hoger je beloning."
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik lees het nu ook 70 X je eigen level. Ik had gelezen: 70 punten -.-
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Op die manier kom je er ook. Als je bijna het dubbele aan ep-waarde op het veld kunt zetten, ben je er gelijk de eerste oogst vanaf.
    Daarbij spelen huisdieren en de open plek dan ook nog een rol.
    Bedankt. Ik ben er blij mee.
    Wanneer je minder oogst krijg je een kleiner deel van de beloning. Wat in de FAQ staat is de maximale ep en beloning. Om verder te kunnen, moet er óf 24 uur verstreken zijn, of moet je het maximum hebben gehaald.
     
  16. mmans

    mmans Forum-hertog

    Dit is helaas verkeerd om geredeneerd!
    18.000 EP + 60% = 28.800 EP en niet 30.000 EP. Dus even goed opletten, kan net het verschil maken ;)
    Je moet dus 18.800 EP aan bomen plaatsen
     
  17. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    In de faq staat dat als je meer als 4% van de gevraagde EP/TEP inlever je al een beloning ontvangt dus als je alles inlever word je beloning hoger
     
  18. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Ach zeg dat dan als je na leveren van 2400 EP/Bep in fase 1 en 3 de beloning minimaal is ga naar het volgende level.
     
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Wat ik me afvraag is gebruiken jullie eerst paasjam en lentekrans of stol en witte onschuld om sneller aan
    eventgewas te komen want beide kan niet. Allemaal gouden slot ?????

    Mvrgr Fam.Farmer
     
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Begrijp ik het nu goed dat je of
    minimaal 2400 ep/tep gehaald moet hebben of 24 uur om door te kunnen naar het volgende lvl te gaan.
    Als je minder hebt dan 2400 in fase 1 kan je fase 3 niet doen, maar als je dan opnieuw 24 uur aanzet kan je wel verder met fase 2.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.