Praatgroep Strip event VII - Vogelperspectief

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 13 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    weer een leuk event ...en gelukkig geen 8 uurs gewas :music:
     
  2. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Coco, wat bedoel je met meer ep voor bomen in het bos? Ik zit me het ongeluk te rekenen om te kijken of ik het ga halen met paasjam, lentekrans en uil. Ik heb maar 1 mammoetboom en moet het verder uit mijn gewone bomen halen, dus elke verhoging is meegenomen.
     
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Zou de extra EP van susi's supermest ook meetellen voor de EP van het event? Dan is dat ook nog een hulp voor wie krap zit.
     
  4. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum


    ja waarom zou dat niet tellen dan??? hoort er gewoon bij
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Gecopiëerd uit de FAQ over de open plek:
    De extra weide (Open Plek)
    De extra weide heeft nu meer ruimte voor alle soorten items. En heeft een aantal magische eigenschappen.
    Door de rivier die er is hoef je hier geen water te kopen voor je akkers en stallen, dit is gratis, maar je moet het wel zelf geven.
    Tevens heeft dit een magisch effect op je stallen, fokstallen en bomen, je ontvangt daarvoor extra EP

    Die extra ep is 10%.
    Ja, ik neem aan van wel. Dat is ook nog eens 50%.
     
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dit is een super event, heb het eerst 3x gelezen en dacht jippie dit is echt een moeilijk event, maar wel leuk.

    Waarom vragen ze altijd gewassen die ik niet genoeg op voorraad heb :wuerg:xD Speciale tarwe maar 457, rode kool maar 532 en het rode hoedje met witte stippen (paddenstoelen) maar 149 stuks.

    Ga eerst eens even rekenen de aantallen van mijn bomen, hokken en de ep en tep. Dan nog kijken naar de aapjes, die bezit ik dus ook niet xD. Gaat lekker zo 8)

    Dan de markt afsnuffelen op zoek naar hulpmiddelen en dan heb ik het rondje gehad.

    Ik weet niet waar de beer zit, maar daar ga ik voor en de rest is leuk meegenomen, haal ik dat niet dan heb ik er geen probleem mee. De wolkenrij zit gelukkig in de laatste fase :D.

    Tot laters, ik ben inkopen aan het doen op de markt, ga effe hamsteren 8)
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De beer zit in de fase van 60.000 ep aan stallen. Als dat voor jou de hoofdprijs is, dan kun je daarmee misschien het beste wachten tot vrijdag na werktijd, zodat je zaterdag zo goed mogelijk kunt oogsten. En goed uitrekenen hoe je er komt. Je moet natuurlijk dan morgen wel de bomen gelijk kunnen oogsten en de gewassen al op 2000 kunnen krijgen. Misschien wordt het dus een dag later voor je aan de stallen toe bent. Succes.

    Eigenlijk zit ik nog met een vraag: krijgen we deze keer met één eventgewas echt maar 5 om te beginnen? Dat gaat voor mij het verschil maken tussen s'avonds fase 2 kunnen doen of niet.
     
    Laatste bewerkt: 14 Januari 2015
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik kan dit alles met werken nooit bij elkaar krijgen. Dus moet ergens een streep trekken en dat is dan maar bij de beer. Ik ga niet voor een half event alles duur kopen op de markt en dan al mijn BD kwijt voor gele kameleonverblijven en dan het event niet halen. Er staat ook bij dat het een moeilijk event is, dus voor mij met werken niet haalbaar. Geef niets, volgende keer kan ik het event misschien wel weer halen. Ik kan ook de kameleon zonder geel verblijf ;) gebruiken, dus voor mij geen echte noodzaak. Maar ondanks dat ik alle spullen niet op voorraad heb, is het wel een echt uitdagend super event!
     
  9. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Aangezien het algemene draadje nog niet open is en ik toch al een vraag heb stel ik hem maar hier. Ik hoop dat dat niet erg is.

    Ik heb een vraag er wordt aangeraden stallen te plaatsen en werkplaatsen tellen niet maar tellen de reuzestallen wel??

    Bedankt alvast voor het antwoord.
     
  10. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    reuze stal is geen werkplaats dus die kun je in mijn ogen gewoon zette
     
  11. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Zou ik ook zeggen maar ik zou het toch wel graag zeker weten anders mis je weer een hoop ep's ;)
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik ken je werktijden niet, maar als je vandaag alle bomen opzet, denk ik dat je morgen de eerste fase bijna binnen hebt. Die 2000 eventgewassen van de 2e fase zijn ook nog wel een keer te doen, maar maakt het plannen iets lastiger. Vervolgens in het weekend een dag de stallen erop, zodat je voldoende ep op de stallen kunt scoren.

    Voor mezelf ben ik er ondertussen uit dat ik morgen ook maar een keer supermest op kwartveldjes moet gooien. Dan heb ik morgen fase 2 bijelkaar en start ik vrijdagochtend fase 3. Maar ik heb nog geen idee hoe ver ik daar mee kom. In 24 uur zou ik een heel eind moeten komen, maar op vrijdagochtend ben ik vaak een stuk eerder dan op zaterdagochtend. Dus vrijdagavond hoop ik het wel af te hebben. En het liefst met kameleons op het veld en 7 ketelwerkplaatsen die niet meetellen, wat de ruimte voor andere stallen aardig beperkt.
     
  13. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Heel leuk event zo te lezen.

    Maar ik vind het niet terecht dat sommigen van te voren weten wat er gevraagd word.De speciale tarwe bvb werd al een paar dagen opgekocht tot 200 bd per plantje terwijl die normaal onder de 100 zit.
    Voor mij maakt het niet uit ik heb er nog zo'n 10.000 maar voor een hoop spelers is dat erg veel.
     
  14. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Leuke uitdaging weer. Leuk dat er toch weer een kleinfokelementje in zit. Ik ga vanavond alvast de 4 ontbrekende doodskopaapjes fokken, alle hoge bomen erop en een lang gewas voor de drops. Helaas heb ik van de rode kool en de speciale tarwe maar ongeveer 150 stuks, dus daar moet nog wat van bij. Dat komt wel, eerst de bomen en de eventgewassen doen en dan de hoge stallen erop.
     
  15. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik lees veel enthousiaste reacties. Dat is heel fijn, klagen is ook niet alles. Maar toch ga ik dat hier wel doen (een beetje dan)Ik ben namelijk wat minder enthousiast. Dat komt omdat ik 60000 ep voor de bomen en voor de stallen wel heel erg veel vind. En ook vind ik het lastig, dat je de stallen moet doen nadat je 2000 event gewassen hebt verbouwd. Dat betekent dat je toch weer je boerderij een paar keer moet verbouwen en daar ben ik niet zo van.
    En ook heb ik er minder zin in om alles uit te rekenen of ik wel aan mijn ep kom. Het staat me kortom tegen.
    Maar.......ik heb besloten om wel mee te doen. Want het voordeel van de tijdsquesten is dan wel weer dat je hoe dan ook , na 24 uur weer verder kan. Alleen kan de beloning dan wat minder zijn. En ik vind het niet erg: dan maar wat minder kameleonverblijven geel, knechtencoupons, partytickets etc. Ik zie dus wel hoever ik daarmee kom. En ik heb al 1 berenverblijf! dus een tweede is welkom,maar niet persee nodig.
    Dus minder enthousiast, maar ik doe mee voor wat ik mogelijk vind.:sleepy::)
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  16. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Ben aan het rekenen welke stallen, de 17 reuzestallen met SV, dan alle roze, rode en onje stallen, ook met SV, dan moet het te doen zijn :p
     
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ach buuf, zie gewoon de lol ervan in om mee te doen xD. Ik vind het wel leuk een beetje van alles en nog wat en dan de hele hut weer om te bouwen. Alles wat je kan halen is leuk en een doel stellen is ook leuk en dan proberen je doel te halen. Ik heb heel veel appelbomen, dus de 60.000 ep zijn gelijk binnen :wuerg:.
     
    .babouska. vindt dit leuk.
  18. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ja hoor, natuurlijk ga ik meedoen. En ik ben al bezig met het verbouwen van mijn boerderijtje. alle dierenstallen die klaar zijn, daar zet ik mijn hoogste bomen neer. Ik heb 9 mammoetbomen, die staan standaard in het bos. Ik heb zoete rozenjam gekocht, zelf had ik nog 3 paasjam op de plank staan. Dus die ga ik ook gebruiken. Eventueel maak ik daar nog wat van bij (hangt ervan af of ik alles in voorraad heb om te kunnen maken)Voor bahamarama heb ik nog een ananastaartje om te gebruiken. Ik weet alleen niet of ik die wil inzetten, omdat dit een diamanten slot is en ik dat ook nog nodig heb voor de WAC
    Je ziet dus, ben al volop bezig met strategische plannetjes:)
    Alleen ga ik dus niet uitrekenen of dat allemaal genoeg is. Het moet maar genoeg zijn en anders....jammer dan:sleepy:;)
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  19. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik ben dit weekend weer de hort op , dus zie wel hoever ik kom :wuerg:
     
  20. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    werkstallen tellen die ook mee ???
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.