Praatgroep Strip event #5 - De Storm

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 8 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt. Ik heb de eerste 26 dus wel klaar. Maar met WAC, kwartveldjes en knechten maak ik daar tot morgenmiddag liever gebruik van. De laatste rabarber oogst ik zelfs met ppj, zodat ik geen extra WAC meer hoef te gebruiken. Met 380 kwartveldjes met ppj ben ik er.
    Morgenmiddag zet ik vast een deel van de cupcakes op zonder glazuur, en dan morgenavond 30 met glazuur. Op die veldjes hoop ik met glazuur door te kunnen gaan tot maandag. De rest kan ik dan morgenavond weer gewoon inrichten.
     
    langeveentje vindt dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hier is de rabarber klaar. De ballonbloemen vandaag nog 2 x oogsten, en morgen nog 1 keer.
    Glazuur heb ik er nu 64 van in de schuur, en 376 stripboeken voor fase 5.
    Nu staan er even kippen op de akkers, had een uurtje over vandaag.
    Komt dus helemaal goed, ondanks mijn misser om alle zaadjes in te leveren.

    Succes allemaal!
     
  3. joy1978

    joy1978 Gelegenheidsauteur

    Glazuur lijkt bij mij maar niet uit de grond te komen. Net de eerste fase ballonbloemen ingeleverd en over 6 uur is de tweede fase klaar. Dus nog hard in de weer hier. Ach zonder glazuur groeien de cupcakes ook wel. Nu eerst maar zorgen dat ik bij die fase terecht kom.
     
  4. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Inmiddels 5487 ballonbloemen en alle velden vol.
    6205 aan reuze rabarber, 376 stripboeken en 38 glazuur, met nog 94 uur te gaan.
    Nog 1x ballonbloemen oogsten en ik kan fase 1 en 2 inleveren.
    Vannacht weer rabarber en morgen weer ballonbloemen, dan hoop ik morgen of overmorgen 3 in te kunnen leveren.
    Dan nog de cupcakes, het zou haalbaar kunnen zijn.
     
  5. buikie1512

    buikie1512 Forum-baron

    Die glazuur heb je niet zo hard nodig. De stripboeken wordt voor sommige nog het moeilijkste van dit event.:eek:
     
  6. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Kan je wel zeggen, ik ga alles makkelijk halen, maar heb nu pas 235 stripboeken. Dat word straks anjers of rozen zetten om het af te krijgen.

    Oeps heb me gelukkig vergist. Had de stripboeken van 3 al ingeleverd, dus heb er eigenlijk al 485, dus dan gaat het wel lukken.
     
  7. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    klopt, dat wou ik ook al zeggen
    gewoon lange gewassen erbij zaaien of de reuzerabarber snachts erop zetten
     
  8. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Nou weet ik 't nog niet, als de cupcakes nog niet volgroeid zijn, kan ik het gewas dat al wel klaar is gewoon met de knechten oogsten, of zijn mijn cupcakes dan ook gerooid?
     
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Op de beide kleinste velden is al voldoende. Je bent in totaal maar 7000 reuze rabarber nodig. Nog 800 dus. Je kunt ook een lang gewas op Bahamarama zaaien en bos en 1 akker rabarber. Heb je nog 1 veld over voor langere gewassen voor de drops.
     
  10. enk52

    enk52 Levende forumlegende

    De knechten oogsten alleen cupcakes die helemaal volgroeid zijn
     
  11. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Dank je wel voor 't antwoord.;)
     
  12. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    ik heb vanmorgen geoogst met knechten en kwam er door toeval achter dat de cupcakes met de knechten alleen worden
    geoogst als die helemaal klaar zijn
    dus zolang ze nog geen xl cupcakes zijn blijven ze staan als je met knechten gewassen gaat oogsten.
     
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    o_Ok ik heb een vraagje over de cupcakes.

    Als ik fase 4 wil halen heb ik toch ook de cupcakes van maandag nodig. Daar kan ik op zijn vroegst zondag op maandag om 12 uur 's-avonds aankomen met in te loggen, toch? Of zie ik nu iets verkeerd. Maandag moet ik namelijk werken en kan pas om 18 uur openen op de farm maar dan ben ik te laat met 16 of 12 uur groeitijd. Ik kan het dinsdag niet in leveren want dan ben ik op het werk. Als ik thuis kom is het event afgelopen. Als dit zo is, dan kan ik het alleen maar halen door zondagavond op te blijven tot 12 uur en dan de cakes te plaatsen.
     
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt allebei. Dus om fase 4 helemaal te halen ben je de cupcakes van maandag nodig, en die krijg je vanaf zondagavond na middernacht. Ik weet niet of het verschil groot is tussen opblijven tot middernacht en een kwartier eerder opstaan om voor werktijd de cupcakes binnen te halen.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel voor het antwoord. Je bedoelt maandagochtend de cakes plaatsen op de akker en dan maandagavond oogsten. Dan kan ik ze maandagavond rond 10/11 uur oogsten en dan fase 4 en 5 inleveren als ik genoeg di haal.
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat bedoel ik inderdaad. En de glazuur bewaren tot maandagochtend, zodat je die laatste 30 na 12 uur klaar hebt. Of je dan s'morgens en s'avonds om 6 uur of om 10 uur kunt oogsten, weet ik niet, maar dat lijkt me wel het prettigst werken. 16 uur op een werkdag is slopend, zeker als je de volgende dag gewoon weer moet werken.
     
  17. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Bedankt Coco, je hebt gelijk, echter heb ik met mijn duffe hoofd alweer op alle velden rabarber neergezet.
    Och ja, in elk geval fase 1 en 2 kunnen inleveren. Morgen nog een paar keer de ballonbloemen en dan de cupcakes erop.
    Eens zien hoeveel drop items ik dan al heb verzameld, anders weer rozen zetten.
     
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tja eerst de velden en dan het forum. Doe ik ook altijd.

    Ik heb zojuist fase 3 afgerond en de 26 xl cupcakes die ik had ingeleverd. Als ik dan met de muis over de prijzen ga, staat er dat ik nog 3234 punten nodig ben voor een WAC en een stal, voor de eerste mysterieuze stalknecht is 900 al genoeg. Dus met 3500 punten heb je al een deel van de prijs.
     
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Gelukkig heb ik de glazuur nog steeds op voorraad voor nood. Maar goed dat ik dat gedaan heb. Bezit er nu 22 dus 30 moet gaan lukken voor maandag. :DDie gebruik ik dan voor de laatste 30 van maandag zodat ze op tijd klaar zijn om in te leveren. Wel leuk met dit event, rekenen om mijn gewassen klaar te krijgen voor maandagavond, de cupcakes ook. Voor de di ga ik vanavond 1 veld met rozen zetten, 1 veld met rabarber en 2 velden ballonbloemen. Ik kan 1 veld missen voor de rozen dan loop ik nog steeds op schema. Maar met de di loop ik nu achter, geen 180 meer gehaald. Dus moet nu anders te werk gaan. We hebben het maar druk op de boerderie. :music:
     
  20. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    ik heb even zitten rekenen. We hebben 175 xl cupcakes nodig. t/m zondag krijg je er 150 van bommel. Maar in de quest zelf krijg je er ook nog 15. Dus heb je maandag aan 10 genoeg. In principe heb je dus al genoeg glazuur.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.