Praatgroep Spooknacht

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 24 Oktober 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik denk inderdaad, dat dit de beste manier is voor de dropitems, meestal. In het weekend, en als het kan 's avonds na het werk eventgewas op kwartakkers met WAC. Tijdens slapen en werken een ander lang gewas, ook op kwartakkers, en dan de lengte van het gewas afhankelijk van slaap- en werktijden. Wel veel meer klikken, als je geen knechten hebt.
    De comfortakkers geven in verhouding weinig drops, en weinig eventgewas.

Daxter1966, daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  2. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Dank jullie wel voor de tip. Ga ik bij het volgende event uitproberen. Geen comfortakkers, alles kwartakkers met lang gewas en als ik dan op tijd thuis ben een rondje eventgewas. Ben ik later thuis dan kan ik alleen in de avond het event niet meer oogsten voor het slapen gaan. Dan maar weer een lang gewas of dan toch eventgewas zaaien? Wat is dan beter?

Daxter1966, Farmer121965 en daisy17858 vinden dit leuk.
  3. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Hier het event gehaald.:wuerg:
    Blij dat het voorbij is.
    Ik heb veredelde rozen gebruikt, 2 rondjes comfort , alle farmvelden.
    Als ik dat niet had gedaan, had ik het waarschijnlijk niet gered.
    Het zit volgens mij, echt in de tijd die je kunt besteden aan het spelen bij sommige events.

bepsels, eevee60, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

o_Ogst je 's ochtends ook, voor het werk?

Het hangt er natuurlijk ook vanaf, of het eventgewas 4 of 6 of 8 uur duurt. Met 8 uur, en 's ochtends wel oogsten, zou je 's nachts ook eventgewas kunnen doen, of gedeeltelijk eventgewas.
    Als je 's ochtends niet oogst, zou ik geen eventgewas doen in de nacht.

daisy17858, Daxter1966 en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. schaapje52

Nee, dat ga ik niet redden.

daisy17858 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  6. farmermikkie

Dan zeker geen eventgewas 's nachts op kwartakkers, maar je langste gewas, of hoge stallen. Zodat je bij thuiskomst alles kunt oogsten, en hopelijk een keer eventgewas op kwartakkers kunt zaaien voor de avond.
    Dat zal in ieder geval een stuk schelen met de dropitems. Maar dan is het wel de vraag of je het eventgewas bij elkaar weet te krijgen, met alleen het weekend en de avonden. Dus afweging maken, en misschien gedeeltelijk eventgewas op comfort voor overdag en tijdens werk, en gedeeltelijk een lang gewas op kwartakkers.

daisy17858, Daxter1966 en schaapje52 vinden dit leuk.
  7. schaapje52

Ik ga dit allemaal uitproberen. Kijken hoe het dan gaat. Kan het altijd nog bijstellen mocht het fout gaan. Bedankt hoor voor de tips. :D

8. ghs4

ghs4 Junior expert

Super blij, mijn eerste hertje uit de mysterie stal.

bepsels, BoerAnnelies, daisy17858 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. schaapje52

Ik zit nu op 94%, nog 2 hokjes te gaan. Sta nu voor de stal xD. Nog 80 snoepjes opeten en papiertjes goed bewaren. :music:
    Kan alleen mijn Tiki boom niet meer vinden. :oops: Ben die onderweg ergens kwijt geraakt. :wuerg:

Nu eerst even naar de boerderijkeuken, roeren in mijn Hacheepotje. xD

bepsels, tinus138, daisy17858 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Ik denk dat het de moeite van het proberen waard is. Maar de gewassen moeten waarschijnlijk niet langer dan zes uur duren .Met 8 uursgewas gaat het waarschijnlijk niet lukken

daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  11. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Voor dit soort gevallen bewaar ik de 1u. knechtencoupons dan kan ik 's morgen toch even snel oogsten/zaaien.

12. FarmerJuline

FarmerJuline Regelmatige auteur

wow! supergoed! ik weet nog dat we samen op 49 % stonden. En jij nu al op 94 % en ik pas op 73 %. Ik heb nu genoeg eventgewas dus heb nu alles vol staan met stallen en werkstallen en bomen. Nu vraag ik mij af of ik toch niet beter langere gewassen had kunnen zetten..De Di komen bij mij echt maar heel langzaam.

schaapje52 vindt dit leuk.
  13. schaapje52

Ik heb een tip van een medefarmer opgevolgd, witte onschuld gekocht en supermest met water met veredeling van rozen gezaaid. Kreeg daar veel di uit. o_Ok veel di van buurtjes en medefarmers ontvangen. Stuur maar even een duifje. Stuur ik een papiertje.

Laatste bewerkt: 30 Oktober 2016
  14. tinus138

tinus138 Teller

Hier het event nu helemaal afgerond, uit de Farm stal een otter en uit het stekje een loquat xxl.
    en op Baha een tijger en een olifantpoot:inlove:. Iedereen die nog met de laatste snoepjes/papiertjes bezig zijn veel succes.
    Op zich was het een leuk event,maar de verklede diertjes hadden toch echt af en toe wat sneller boven de grond mogen komen, want zo ging er toch best nog wat tijd in zitten.:(

bepsels, BoerAnnelies en farmermikkie vinden dit leuk.
  15. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Als we erg veel DI moeten hebben, doe ik dat meestal in het begin, als je nog niet genoeg eventgewas hebt om op alle velden te zaaien. Je hebt dan toch alle hulpmiddelen aan staan om zo snel mogelijk zoveel mogelijk eventgewas te krijgen, zoals de staak, witte onschuld en stollen. Ik heb voor de anjers alle nodige dingen, en het is dan gewoon anjers zaaien, supermest er over en meteen weer oogsten. Ideaal om je DI wat op te krikken, en op die manier kost het niets extra 8)

hendrika73 en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

Ik ben nog steeds bezig met anjer, maar die ene van de veredeling komt alsmaar niet. Daarnaast heb ik ook veel anjers nodig voor een quest, kan ze niet aanslepen. Dus de veredeling is even op een laag pitje komen staan. Ik doe dus maar steeds de rozen zolang ik geen andere heb.

Geertrui59 en Farmer121965 vinden dit leuk.
  17. FarmerJuline

FarmerJuline Regelmatige auteur

gedaan :)
    En BoerAnnelies nog bedankt voor het papiertje :inlove: heel welkom!

BoerAnnelies vindt dit leuk.
  18. schaapje52

Duif is onderweg met papiertje.

Farmer121965 vindt dit leuk.
  19. m.kreuning

m.kreuning Regelmatige auteur

Nog 132 snoeppapiertjes te gaan. Wordt spannend of ik het ga halen....
    Zoonlief (ndvdschee) moet er nog 120.... Duimen!

20. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

In de ochtend als ik geen tijd heb maar een event graag wil halen, dan zet ik knechten aan, snel op de mobiel of IPad en dan tijdens het tandenpoetsen of ontbijten. Kost me een paar minuten maar ik red daardoor een event wel, want kan vaker oogsten hierdoor.
    Voordeel is dan weer dat de eventgewassen sneller binnen zijn en ik de farm dus kan ombouwen. Dan komen de DI altijd vanzelf (als je er niet op zit te wachten haha).

Alle andere tips die ik hier heb gelezen kun je altijd proberen, kijken wat voor jou werkt. Die van overdag lange gewassen, in de avond event en dan weer lange gewassen, zou bij mij alleen werken als ik knechten aan heb staan. Anders moet je al het ombouwen ook met de hand doen. Wel erg veel werk.

Mocht je een keer wat nodig hebben, je duifje weet de weg naar mijn farm te vinden ;)

Graag gedaan, hoop dat je het gaat redden. Hoop ik voor iedereen.

Morgen kan ik nog een aantal DI weggeven, dus heeft iemand nog nodig. Stuur me dan een duifje dan doe ik morgen heel hard mijn best om ze goed te verdelen.

schaapje52 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.