Praatgroep - Sheldons grote plannen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 12 Februari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Maar niet zonder heel veel partydraaien om een oogstbonus te krijgen.
     
    jolanda13, harm-jan70, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    En ik heb nog steeds de score 180 staan. xD
     
  3. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Tja, dan reageer ik ook maar - ook ik speel al vanaf 2010 - leuk, een boerderij spel - en ja, ik heb er best veel geld in gestopt - nu nog regelmatig de knechten, want ja, een spel mag best een beetje geld kosten.

    Zoals het nu is, met al die events, met spelletjes in de events, de grote hoeveelheden gewas en supervoer die nodig zijn, begin ik echt en heel serieus te overwegen het spel 'aan de wilgen te hangen' en ik weet dat er al heel veel lang spelende boeren(innen) gestopt zijn.

    Dus is het echt niet meer een kwestie van - je kunt toch kiezen waar je wel en niet aan mee doet - maar een algeheel gevoel van onvrede met de manier waarop het spel nu gespeeld dient te worden.

    Ik kan niet anders dan het met Hofje eens zijn (en met mij velen die zich hier niet laten horen/lezen.
     
  4. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ja dat klopt. Dat zeg ik ook: ik ga tot en met de wolk want de aheuheute is niet haalbaar.
     
    Margreeth en jolanda13 vinden dit leuk.
  5. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik ben ook zonder mandjes tot het gaatje gegaan door 5-6x per dag handmatig eventgewas te oogsten, maar ben nier verder gekomen dan 18000 punten. Bij het dobbelen speelt ook de geluksfactor mee......
    En ook het draaien van oogstbonussen, is een kwestie van geluk. Ik heb ruim 100 partydraaien verbruikt en nog geen oogstbonus voor gewassen gekregen. Wel veel EP bonussen en bonussen voor +1 op bomen stallen, maar ja, die had ik niet staan.
    Het is dus niet altijd een kwestie van bikkelen, maar ook van geluk.
     
    Laatste bewerkt: 12 Februari 2019
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Klopt, maar ook die heb ik niet gekocht dus mijn bewering dat je best heel ver kunt komen zonder bergen SM in te zetten of mandjes te kopen blijft gewoon staan. En ja, een event mag best een beetje lastig wezen. Als je gewoon elke week gratis een wolkenrij, een paar mooie rooie stallen en wat TG in je schoot geworpen krijgt is er ook niet zoveel meer aan lijkt me.
     
    Errim, jolanda13, Huhmmie38 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Je kan het spel beeindigen, dus je hoeft niet te puzzelen als je dat niet wilt. Je beindigt het nadat je bent begonnen, zo telt het spel als "gedaan" en telt het dus voor de wolk.

    Het komt wel goed schaapje, geen zorgen, als je niet wilt puzzelen dan beeindig je het spel gewoon en na 40 keer heb je de wolk met sieritems.
     
    Laatste bewerkt: 12 Februari 2019
    boermars, jolanda13, Huhmmie38 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Maar dan moet je ook wel de tijd er voor hebben want anders kom je echt nergens en zeker het uitspelen haal je dan niet. Ik merk dat de laatste events steeds meer gevraagd wordt en dan is het voor mij echt niet haalbaar vanwege tijd gebrek.
     
    Gert-Jannetje, owl., jolanda13 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    klopt ik ben echt heel ver gekomen, net de laatste paar niet. Met slecht een keer 100% 24 uur op het rad, wat aantikte en alleen supermest en susi gebruikt op de eerste 10 velden om te starten. Goede timing en wat geluk, heb er wel moeite voor gedaan om geen oogst te missen. Dat is ook het spel, je moet er wel wat voor doen, anders is het ook niet leuk meer.


    schaapje52 zei:
    Maar dan moet je ook wel de tijd er voor hebben want anders kom je echt nergens en zeker het uitspelen haal je dan niet. Ik merk dat de laatste events steeds meer gevraagd wordt en dan is het voor mij echt niet haalbaar vanwege tijd gebrek.​

    De wolkenrij was echt te doen, rest is bonus. Wie zegt dat je het uit moet spelen?
     
    jolanda13 en schaapje52 vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Gelukkig zit ik er totaal niet mee of ik wel of niet een event uit kan spelen. Ik speel het spel met de tijd die ik heb naast mijn werk en speel het zoals ik het graag speel en ook leuk blijf vinden. Ik ben niet zo van de wolkjes. Ik ben meer van de mooie sieritems en verblijven die je kan winnen. xD
     
    owl., Katinka1700, boermars en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Dan ga je deze echt wel bij elkaar krijgen, 40 spelletjes zonder te puzzelen !! Veel succes en plezier.
     
    jolanda13, _Jeanie_ en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Hier ben ik het wel mee eens. Ik hou persoonlijk niet zo van die mini games dat je moet gokken welke bijl je bv gaat kiezen, hoe de dobbelstenen vallen enz. Ik heb bv in al die events met de dobbelstenen nog maar 1x flush gegooid en dat was in dit event ;). O ok de oogstbonussen die ik regelmatig voorbij zie komen is een meevaller en een gelukje. Ik draai wel heel nu en dan een oogstbonus maar nooit tijdens een eventxD, sterker nog, dan zijn ze bij mij gewoon verdwenen. Nu maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit maar ik begrijp heel goed dat mensen die veel minder tijd hebben ook wel eens graag een nieuwere stal of boom willen winnen die aan het eind van de prijzen zit. Maar goed, dit zijn dingen die toch blijven spelen, de 1 heeft meer tijd, de ander meer geld om een mandje te kopen, weer een ander gaat er 's nachts voor uit, de ander peinst daar niet over :). Ik heb wel het geluk om mammoetbomen te hebben en heb altijd 10.000 sm op voorraad en 5000 suzi sm, dat hebben veel andere spelers weer niet. Maar ik wens iedereen veel plezier met het event, ik sla over, ga koekoeken uitbroeden om snorretjes te krijgen :D .

    ps net de laatste 6x gegooid en kom net 120 punten tekort voor de kraanvogel, snik..
     
    Errim, jolanda13, Huhmmie38 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    .

    En daar geef je meteen nog een ander argument dat het onzin is te veronderstellen dat je tegenwoordig niet eens meer aan een event hoeft te beginnen zonder een zak euro's en bergen supermest. Het gaat er uiteindelijk om dat je op je eigen manier plezier beleeft aan het spel, en of je dan events uitspeelt of half speelt of helemaal niet speelt maakt geen bal uit.
     
    Errim, jolanda13, bepsels en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ga voor 2 items met schaap. :music:Daarna zie ik wel of ik nog verder kan komen. Ik ga altijd voor een doel wat voor mij te halen is en dan ben ik blij en tevreden. o_Ok al haal ik dan de rest niet.

    Jij ook veel plezier en succes.
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Hier dan ook even mijn 2 cent posting. Die ik ook elders schreef in het forum, waar mogelijk niet iedereen leest.

    Laat ik het bij mij zelf houden:

    Ik vertik het om 24/24 achter de pc gekluisterd te zitten (Het leven is te mooi en te gevuld daarvoor),
    Ik vertik het 24/24 met supermest en suzi te moeten strooien, (Dat trekken mijn bomen niet)
    Ik vertik het 24/24 de knip te moeten trekken. ( Dat trekt de knip niet)
    Ik vertik het om tijdens het wakker worden in de nacht, (Voor een pie pie pauze) om voor een event te oogsten.
    Ik vertik het ook om mijn wekker te zetten om te oogsten.
    Ik vertik om tijdens welk werk dan ook, er even tussen uit te piepen om te oogsten. (Sterker nog, als ik personeel zou hebben, die dat zou flikken zou ik hun om die (geldige) reden ontslaan.
    Ik vertik het om postings te lezen dat alles leuk en aardig is, je events kan overslaan, dat er een keuze is. *not.

    Als iemand anders wel zulk soort dingen wil doen, dan heb ik "persoonlijk" de gedachte, heb je nog wel een leven? Of wie bepaald het leven, *het spel of je zelf?

    Zelf zou ik ook best eens een event willen (uit) spelen, maar dan niet met wat ik eerder schreef (Het ik vertik lijstje) waar ik tegen aanloop.

    Als ik voor een spelletje dingen aan de kant moet gaan zetten, of de knip extra moet gaan trekken, of tijd moet gaan investeren die ik liever aan andere irl dingen besteed is voor mij de lol er al af.


    Een keertje, prima. Maar het spel staat feitelijk niet toe dat het bij één keertje blijft. Daarom schreef ik eerder, eigenlijk is er geen keuze. Enkel de keuze van, ik speel een event wel of niet. Een tussen combinatie is er niet.

    Ik heb alle begrip, voor mensen die om wat voor reden dan ook noodgedwongen thuis zitten, heel veel tijd hebben om te (willen) spelen. Helaas is die tijd mij niet gegeven, ook het geld niet.

    Ik zou het ook niet anders willen.
     
  16. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik kan mij het mij voorstellen dat ook startende leden problemen hebben om alles bij te houden. Daar ben je wel of niet gevoelig voor.
    Ik heb zelf ook een stress periode gehad om aan alle events mee te doen en te voltooien, tot ik de handdoek in de ring gooide en besloot een paar events over te slaan. Ja dat kan, is eigen keuze, maar daar had ik het toen best moeilijk mee. Nu ben ik afgekikt en kijk of het een leuk event vind en zo ja ga ik gewoon beginnen en het maakt mij niet meer uit. Ik probeer wel het einde te halen maar niet meer met die overgave van die stress tijd.
    Soms had ik een timer lopen en dat is toch van de zotte, ik ging er net niet voor uit s nachts maar dat scheelde een haar en toen werd ik wakker.
    Uit de meeste mysterieuze stallen en bomen krijg ik meestal oude meuk, dus ook die drang van moeten hebben is er af en dat speelt zo relaxed, het maakt mij niet meer uit. Maar dat moet je wel kunnen en want je kunt wel roepen "eigen keuze om wel of niet mee doen" maar zo simpel ligt het niet.
    Zo zit de mens niet in elkaar, kijk maar om je heen in het echte leven.
     
    BoerinAppel, rikmark, boermars en 10 anderen vinden dit leuk.
  17. anneke071997

    anneke071997 Forumbewoner

    Ik reageer niet snel maar nu wil ik het e e a toch wel kwijt.
    het snake event heb ik zonder mest etc enwel de wolkrij gehaald met opgespaarde knechten en ik zit niet 24 uur achter mijn pc ik werk ook nog eens en heb een gezin die mijn aandacht vraagt en ben ook bovendien mantelzorger wat heel veel tijd vergt maar ik zet niets aan de kant ,en iedereen mag gelukkig en kan zijn keuze maken om wel of niet mee te doen. je bentniets verpliht.
    En mijn opa van 96 waar ik dus mantelzorger voor ben heb ik juist aangeradan om Farmarama te gaan spelen en die man bellt er veel plezzier aan.
    Ik laat iedereen in zijn /haar waarde, en de keuze die je maakt.
    het is en blijt een spelletje, niets moet en alles mag.
    En ook ikzal best commentaar krijgen, jammer dan het zij zo.
     
    -Pillow_, Errim, Margreeth en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    Dat is dan fijn voor je, het is een spel en het moet leuk zijn, dat is de bedoeling
    Omdat je jouw persoonlijke gedachten hier deelt doe ik dat ook even.

    Spelers die wat fanatieker spelen direct hier op deze manier weg te zetten, roept bij mij maar een vraag op....
    Als je zoveel vertikt waarom maak je je dan zo druk? Omdat je een event niet haalt?
    Het is een spelletje, laten we aardig blijven tegen elkaar en niet zo oordelen. Ik zou mijn werknemers namelijk die les willen meegeven. Hou het bij jezelf, wat je weet over anderen zijn slechts jouw aannames.
     
    Margreeth, jolanda13 en Huhmmie38 vinden dit leuk.
  19. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    Dan nu even mijn mening: farmen is niet meer waar het toen in feiten om begonnen is, nl farmen...natuurlijk zijn de events leuk om te spelen maar het is een spel in het spel en dus geen boerderijspel meer. Het gaat er nu vooral om om maar zoveel mogelijk in het spel te stoppen en als eerste klaar te zijn, om over spelers aan te vallen die een andere mening hebben, naar mijn inziens is er een forum waar je je vragen kan stellen, je mening mag geven maar ik vind dat het zo langzamerhand de mening van sommige spelers "arrogant"over komen misschien ligt dat aan mijn manier van lezen maar is en blijft mijn mening...
    Dan de producten die je in kan zetten, het zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie en eigenlijk geen idee heb waar en wanneer iets in te zetten, vaak kom je dan weer een slot te kort en dan denk ik laat maar...hou het wij wac en cat en bij aanvang een witte onschuld.
    Nogmaals ieder speelt het spel op zijn manier maar zou ook wel eens fijn zijn dat de werkende onder ons eens een event uit kunnen spelen en zonder poespas en zonder je in allerlei bochten te moeten wringen om een event uit te spelen.
     
    Gert-Jannetje, jolanda13, flater en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Euh dit gaan we dus niet doen he ...
    Niemand wordt hier tot nu toch nog aangevallen ...dus begin daar ook niet mee 8)
    Er worden hier alleen meningen geschreven ... Positief en negatief mogen naast elkaar staan ...
    Aanvallen hoort daar niet in thuis ...
    0ok niet het verplicht *leuk* moeten vinden van alles ...zeker niet als de keuze om wel of niet mee te doen al vaak door BP voor vele gemaakt is .-.-
     
    owl., Margreeth, jolanda13 en 5 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.