Praatgroep - Schipbreuk

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 26 Januari 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorinegianni73

    dorinegianni73 Gelegenheidsauteur

    hallo, zou je mij zo n tiki masker kunnen sturen? Dank
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb inderdaad wel eens gehad dat ik vier bonussen tegelijk had gedraaid en daardoor binnen een dag klaar was met een event. Maar meestal heb ik niet zoveel mazzel hoor xD Het hangt ook van de drops af: al die bonussen zijn ontzettend leuk maar je drops gaan onvermijdelijk achterlopen op je gewassen dus als je geen wagonladingen howies bezit moet je na het maken van de gewassen vaak nog lange gewassen neerzetten om de ontbrekende drops te genereren.

    En qua drops is dit sowieso altijd een lastig event, omdat het op baha plaatsvindt en je dus geen gebruik kunt maken van veredelingen en er worden zo veel drops gevraagd dat je er met alleen eventgewassen niet komt. Zelf ben ik nu zo'n beetje op de helft van de korte gewassen en met een hele strakke planning (die ik helemaal heb uitgeschreven xD) verwacht ik het hele event net te kunnen halen. Gaat me wel zo'n 1400 SM kosten maar dat moet dan maar.
     
  3. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Dat was ook helemaal de bedoeling niet, ik ben nooit zo snel kaar (niet met het event he alleen 4 uurs gewas). Had gewoon mazzel met bonussen, ook dat heb ik meestal nooit.
    Maar als jij je er aan stoort zal ik dat niet meer melden ;)
     
    jolanda13, vinc051, nientje1950 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Leuk om te lezen dat het dus echt mogelijk is. :music:Maar wel een probleem met de drops. Een strakke planning nog wel xD. Ik heb ook een strakke planning dat heet op mijn dooie gemakje maar wel de wolk halen met sieritems. :music:

    Succes hoor buuf. :D

    Update:
    Ik ben aangekomen bij de 800 drops om te verzamelen. Het belangrijkste heb ik.
    De 3 mooie sieritems :D Nu op voor de wolk. :music:
    Ben eigenlijk nooit hebberig maar zou toch nog wel graag extra item hebben voor op het land. Dus ik ga proberen na de 800 drops om nog een item te scoren met het gewas van 8 uur. Schaap gaat er voor. :music:
     
    Laatste bewerkt: 29 Januari 2023
  5. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    ja dat is dan al 10 pindakaas op 2 produkten dank je wel ik ga eens kijken op de markt.kreeg nu maar 13 drop items pff worden er steeds minder zo ga ik die 800 nooit halen.pff prijzen zijn wel duur op de markt
     
    Laatste bewerkt: 30 Januari 2023
    farmermikkie vindt dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Net geoogst met een veld vol Lablab en dit gaf 104 drops. Weet niet of dit veel is maar dit klinkt goed om 800 bij elkaar te krijgen. Eerst nog even naar de markt om wat in te slaan. Die essentie en geneeszalf duren wel kort. Heb nu gedaan alleen met tikimasker en water. Vanavond oogsten dan.
    Zit nu op 643 drops. De wolk komt steeds dichter bij. :D

    We gaan weer vrolijk verder. :music:
     
    vinc051 en jolanda13 vinden dit leuk.
  7. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    weet iemand of de inkomstenbonus voor planten ook geld voor event gewas
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  8. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    ja die kan je ook voor eventgewas gebruiken
     
    Boeretrien1 en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    dankjewel enk52
     
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Na een blik op de speculaasjes heb ik mijn plan om het hele event te halen laten varen, dus die 1400 SM hou ik mooi in mijn zak xD
    De korte gewassen zijn binnen en ik moet nog 136 dropjes voor de wolk. Nou dat moet toch lukken met nog ruim drie dagen op de klok, zou je denken.
     
    jolanda13, vinc051, hendrika73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Heel jammer hoor de wolk is binnen nu nog 900 DI s is niet te doen van 1 veld helaas
    Waarom geen DI van 2 velden of zo BP ?:oops:
    Anders kost het wel heel veel sm
    S6 iedereen Grt Tineke
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    met 5900 lang gewas en 702 reddingvestjes bewaar ik al die groene groei bommetjes ook nog wel even.
    Met dat mandjes event in aantocht wil ik ze dan liever gebruiken
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  13. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    wolk bijna binnen, gewassen/bamboeflessen had ik vanochtend al.
    1 veld ixora en een howi levert 136 drops, tweede deel halen in 80 uur...weet niet hoor.
    denk dat ik ook gedachte van hele event maar laat gaan.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    klaar wolkenrij aangekleed en voor de rest zie ik wel;)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier ook de wolkenrij binnen. Ik doe ook nog even mee en kijken hoever ik kom
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. s.ham

    s.ham Gelegenheidsauteur

    Hier klaar wonderkist piccolo binnen.
     
    nientje1950 en jolanda13 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben er bijna. :music:

    Heb nu 744 drops en morgenochtend hopelijk 800.

    We gaan weer vrolijk verder. :)
     
    vinc051, janniekwak en jolanda13 vinden dit leuk.
  18. muurbloempje123

    muurbloempje123 Forumleerling

    weinig reacties dit event. Terwijl je het makkelijk kunt halen als je het grote pakket koopt en misschien wat kleinere erbij.
    Lijkt wel alsof de moeilijkheidsgraad wordt bepaald door de bereidheid tot kopen :(
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Alles is te koop maar zonder mandjes is het een uitdaging ook leuk.
     
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Tja, BP is nou eenmaal geen liefdadigheidsinstelling. Overigens is ook bij dit event de wolkenrij prima te halen zonder mandjes.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.