Praatgroep Schat van de Piratenkoning

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 8 Mei 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikmark

rikmark Forum freak

Iedereen heel erg hartelijk bedankt voor de lieve berichtjes.
    Met ons hondje gaat het redelijk, operatie is geslaagd maar ze is nog erg suf.
    Mijn zoon heeft vanmiddag twee keer geoogst, maar moest steeds opnieuw inloggen :wuerg: zojuist er weer uit gegooid.... nu 232 DI
    Ik heb de faq en het draadje nog niet gelezen maar moet ik morgen eerst starten met dat andere event/quest?

Reggaefeeks, Susannamaria, boermars en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. thea1963

thea1963 Forum freak

De zeehond heeft een tegenwaarde van 4.487 vandaar, en op baha heb ik zelf nog geen pakhuizen vindt ik zonde van me GB :oops:xD

Borkie, blackscorpion64 en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  3. gelderblom

gelderblom Levende forumlegende

was het erg met jullie hondje rikmak

4. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je hondje! Dat suffe zal wel komen door de narcose, mijn kat was ook zo na haar sterilisatie. Ze leek wel stoned xD

Wat de quest betreft: om hem helemaal af te ronden heb je in ieder geval 2300 eventgewas nodig, daarvan krijg je er dan weer 2400 terug in de vorm van drie molenproducten voor de rij. Dus ik zou eerst eventgewas gaan maken als ik jou was.

Nou ja, ik heb nog niet zoveel ruimte op Baha dus dan vind ik zo'n menagerie wel handig, dat ik toch wat dieren kan blijven kweken zonder dat dat al te veel veldjes in beslag neemt :D .

Laatste bewerkt: 9 Mei 2018
  5. gelderblom

maar goed dat ik gisteren veel nieuwe grond en mest op de velde gegooid heb we gaan nu fijn verder met het gewas

Susannamaria, rikmark, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Zie je wel blommie nu volgende keer ook nog goed omploegen zoals rikmark zei dan helemaal goed:p

Susannamaria, rikmark, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. gelderblom

zal voortaan goed luisteren naar wat ieder zegt

8. deerman54

deerman54 Forum freak

wel eerst de verste mest uit de stallen halen, scheelt ook weer wat

Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  9. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ja verse mest is nog veel beter klopt8)

10. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wil voegen.
    Sowieso verse mest. En ingestraald water. Ik breng mijn laptop elke keer even naar Jomanda als er een event begint.

Ik heb nog een vraagje: als ik iets met supermest heb opgezet en tijdens de looptijd verloopt de witte onschuld, gaat mijn gewas dan onderweg ook ineens langer duren?

Laatst bewerkt door moderator: 10 Mei 2018
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  11. -doppie-

-doppie- Levende forumlegende

De witten onschuld moet lopen bij het geven van de sm als je die gegeven hebt zou je zelfs de witte onschuld kunnen afbreken de tijd blijft gewoon hetzelfde.
    Let er op dat je niet dubbelpost want dat mag niet.

LadyFamerieke, rikmark en Borkie vinden dit leuk.
  12. fairie

fairie Commandant van het forum

Het is inderdaad bij iedereen verschillend. Zo lees ik ook dat er spelers zijn die bij aanvang veel bomen klaar hebben staan. Ik heb dit uitgeprobeerd maar bij mij krijg ik veel meer uit de gewassen die ik neerzet dan uit de bomen. Net als bij sommige schijnbaar meer DI's komen uit grote akkers, terwijl dit bij mij juist altijd meer is uit kwart akkers.

Net als jij bekijk ik ook wat bij mij het beste werkt.

Op Baha zijn er meer uitzonderingen waar ik dan ook veel gebruik van maak. Zoals bijvoorbeeld de Protea.

LadyFamerieke en Borkie vinden dit leuk.
  13. -Farmer47-

-Farmer47- Regelmatige auteur

Ik ben alvast begonnen met het draaien van toortsen.
    Heb de steunquest gezien en met 2300 gewas en 40 DI en de tegenwaarde van alle producten is die erg leuk om te doen. De gewassen hiervoor en de DI heb ik al liggen. Van de rest gaan we schatzoeken.

14. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Gisteravond later thuis en gauw een rondje eventgewas gezaaid met alles erop en eraan, maar was zo ziek van de warmte dat ik even naar bed ben gegaan. Sorry buurtjes, geen dropje meer kunnen sturen gisteravond... :cry:werd om 05.00 uur wakker vanmorgen...

Kreeg trouwens 109 dropjes op een vol veld kwartakkertjes saguaro, 106 op nog een vol veld saguaro... had ook een Howie staan op die twee velden:p en op Kristalwatervallen 109 dropjes op kwartakkertjes saguaro en mijn arboreta, fabrieken en menagerieën.
    En ik had alle Wolkenrijen die kans op dropjes verhogen geactiveerd;)
    Nu bezig om de achterstand in te halen, mijn stol en witte onschuld werken gelukkig nog evenxD

Edit:
    Volgens mij moet die 4.400 eventgewas 3.400 zijn... 3 x 800 = 2.400 + 1.000 = 3.400... nog steeds interessant om wel de ondersteunende quest te doen:)

Laatste bewerkt: 10 Mei 2018
    LadyFamerieke, farmermikkie en -Farmer47- vinden dit leuk.
  15. foofur2016

foofur2016 Forumleerling

heerlijke opdracht ik ga zeer zeker de suport doen en dan kijk ik ook nog voor de wolkenrij ik ben thuis dit weekend dus kan lekker veel doen prachtige prijzen vind ik heel mooi gemaakt van big point compliment hoor

LadyFamerieke, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Je hebt helemaal gelijk, heb het aangepast in mijn eerdere berichtje. Dank je wel!

17. rikmark

rikmark Forum freak

Faq inmiddels gelezen, nu nog even de tips van @miekje9 lezen dan ben ik weer redelijk op de hoogte...ga me niet door 7 pagina's heen worstelen. :p
    Dank je buuf @Borkie voor bovenstaande tip......zo kom ik er wel xDxD

Op naar schateiland met kaart en niet te vergeten een schep.

Iedereen heel veel succes met het event.

18. supermuis1960

supermuis1960 Forumbeginner

ik ben vanochtend er al weer een paar keer uitgegooid, zijn nu alle technische problemen met de quest echt wel opgelost?

19. Borkie

Borkie Levende forumlegende

LadyFamerieke en boermars vinden dit leuk.
  20. boermars

boermars Forum-hertog

tip van miekje gelezen, snap m, niet moeilijk.
    ik had schuin gedaan, maar maakt niet veel uit. recht toe rechtaan makkelijker.....
    ;)

190 DI en 3000 gewas en 1 toorts met heelveel in en uitlog.....

edit thanks borkie voor het draadje van de uitloproblemen!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.