Praatgroep SantaCon 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 30 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    Het gaat mij erom dat ik om het weekend weg ben en dan toch kan zaaien :p
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dat had ik al begrepen dat jij het wil gaan gebruiken voor als je langere tijd weg bent. Er komt vast wel iemand voorbij die het zeker weet van het onkruid :). Zo'n kei ben ik nu ook weer niet xD. Ben blij dat veel farmers hier veel tips geven en daar doe ik mijn voordeel weer mee :D.

    Ik heb nu aan gewas 253 en 150 mutsjes en 151 kerstcadeautjes. De kamer ligt vol met mutsjes en cadeautjes. :music:
     
    -mikmak- vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat kan dus inderdaad. Als de gewassen klaar zijn is het pas na 48 uur onkruid.
     
    schaapje52 en -mikmak- vinden dit leuk.
  4. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Tja ben nu helemaal van het padje. Welke bonenstaak was nu voor de de snellere supermest? Ik moet nog beginnen

    Aanvulling: sorry ik weet het al het is de staak van het kastanjefeest
     
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    hahahaha wou je net antwoord geven..... Ik kon 'm hier niet gebruiken Hij is pas morgen klaar Ach ja dat gebeurt als je daar niet op let en lekker je bonenstaak af gaat en overal op klikt
     
    eevee60 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  6. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    tja buuf, ik zit er ook nog niet helemaal in. Heb ik zowel gisteren als vandaag de volle maan geoost zonder de staak aan te zetten. Ik denk dat ik mijn routine aan moet gaan passen. Eerst de staak en dan pas oogsten.

    De staak van de snellere supermest is degenen met de kastanjepoppetjes.
     
  7. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Ja, ik zal een documentje maken welke bonenstaak een bepaalde bonus geeft dat is wel nodig nu :p
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oke, het is al eerder gevraagd. Maar hoe krijg je het voor elkaar om alle DI nu al binnen te hebben? De staak heb ik niet?

    En om de gewassen snel binnen te halen is het dan beter om kwart veldjes met water te leggen en WAC. Of om te gaan werken met comfortvelden, SM, stol, witte onschuld en water??? Want volgens mij gaat dat ook behoorlijk snel.
    Ik heb namelijk tot en met vrijdag 12.00uur en wil dit event eigenlijk wel halen.

    Stand van zaken: 1 veld kwartveldjes, 1 goed veld verdeeld over 2 velden met grote akkers en sm. 344 in de schuur.
    DI 70 om 52
     
  9. jennyfarmer

    jennyfarmer Alwetend orakel

    Hier al 321 DI binnen, gaat reuze snel.
    Iedereen veel succes!
     
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik weet niet hoeveel supermest jij tot je beschikking hebt met 344 kom je niet zo ver. Een comfortveld met supermest duurt net zolang als een kwartveld. Van een comfortveld zonder WAC en 4 kwartveldjes met WAC komt evenveel oogst.
    Ik weet ook niet of jij een supermest veredeling hebt. Anders zou ik dus met knechten, WAC en kwartveldjes werken. s'Nachts langere gewassen erop. En als de drops dan toch het probleem zijn, de supermest gebruiken voor het gewas waar je een goede veredeling van hebt. Als jij 200 kwartveldjes nu hebt liggen, en 40 grote akkers, en die vanavond nog een keer kunt oogsten met WAC, dan heb je 1080 gewassen. Dan moet je nog 13000.
    Als je alle 3 de velden morgen gebruikt, heb je 580 kwartveldjes x 3 is 1740 per oogst. Met een rozennachtrust van 8:38 kun je morgen 3x oogsten. 14,4 uur later klaar en weer rozen, weer 3 oogsten en dan moet je dan goed kijken hoe je zit met de drops.
    Als ik het goed gelezen heb betreffende de adventkalender, dan hoop je bij centerparks 1x per dag een half uur te spelen. Als je de juiste stallen en bomen erop kunt zetten, kun je van donderdag op vrijdag eventgewas zaaien en vrijdagochtend nog een keer. De drops heb je dan vanzelf ook nog wel binnen. Vrijdag klaar lijkt me erg lastig gaan.
     
  11. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    het is leuk om te zien dat mijn buurtjes :D ook buurtjes van elkaar zijn. erg toevallig hé:p
     
  12. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Voor wie problemen krijgt met de dropitems (en niet de veredelde gewassen, oogstfeestbonestaakrij en een lading supermest op voorraad heeft), heb ik vannacht rozen uitgeprobeerd, ten opzichte van eventgewas. Op 3 accounts.
    Ik heb de bekers ingeleverd bij de levende legende, en ze staan op 28%. Het is ter vergelijking, en het blijft een kans.

    Dropitems (K= kado, M = muts), op een akker van 202 of 184 kwartveldjes:

    rozen:
    12 K + 18 M
    21 K + 19 M
    25 K + 14 M
    18 K + 19 M
    29 K + 21 M
    17 K + 13 M

    eventgewas:
    17 K + 5 M
    8 K + 3 M
    6 K + 6 M

    Kortom: rozen gaven veel meer dropitems dan eventgewas, dus voor de nacht aan te raden, als je tekort dropitems hebt.
     
    Laatste bewerkt: 3 December 2014
  13. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Dat is een goede vergelijking, helaas heb ik nog geen rozen maar vannacht heb ik wel uien in mijn akkers gezet in plaats van jute. Maar.... ik hoef nog maar 10.000 EP tot level 66 en dan heb ik rozen voor de aankomende nacht.

    Mocht ik het nog niet hebben gedaan, iedereen super bedankt voor de tips en cadeautjes waarmee ik enorm ben geholpen. Prettige dag allemaal.
     
    robbiefarmer vindt dit leuk.
  14. truus1949

    truus1949 Forum prof

    heb je de vakantie modus al vrij gespeeld als je dat heb gedaan krijg je geen onkruid meer
     
    robbiefarmer vindt dit leuk.
  15. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier fase 3 ook af. Op naar de volgende
     
  16. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Dat is een kleine misvatting. Met de vakantiemodus krijg je evengoed onkruid. De vakantiemodus is voor, de naam zegt het al, wanneer je met vakantie wilt gaan. Je blijft dan wel ingelogd voor een maand, je metertje blijft dan groen en zakt niet ook niet als je niet bent ingelogd. Maar als je zaait en je bent te laat met oogsten dus pas na 24 uur nadat het gewas klaar is, heb je evengoed een veld vol prachtig onkruid.
     
  17. truus1949

    truus1949 Forum prof

    ja joke dat zeg je wel maar ben vaak weekend op de camping en dan ook geen internet maar als ik dan thuis kwam had ik geen onkruid en dat was ook meer dan 48 afwezig of ik ben net op tijd geweest
     
  18. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Hier ook fase 3 af de Winterpiramide staat ff op schateiland voor de EP's. Op naar de volgende plan is om fase 5 waar de wolk zit als laatste vrij te spelen. Gaat lekker op deze manier. ;)
     
  19. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Hier fase 1 zilver t/m 5 zilver af. Kerstmutsjes staan nu op 189 en de kadootjes op 243... daar lijkt meer van uit de grond te komen, maar heb je ook 100 meer van nodig :).
    Gaat lekker volgens mij.
     
    robbiefarmer vindt dit leuk.
  20. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Je bent per ongeluk niet in de war met comfortvelden. Die geven pas na 48 uur onkruid nadat het gewas klaar is. Dus zaai jij lang gewas bv. anjers die duren 18.53 uur en op comfortvelden 3x langer, de tijd kun je verkorten met veredeling, water en/of mest en je bent er het weekend niet, dan duurt het lang voordat je onkruid hebt. De vakantiemodus kun je 2x activeren op een jaar en die duurt 30 dagen beide keren.

    Maar langer uitstellen van onkruid met de vakantiemodus is misschien een goede vraag voor de modjes om daar op te antwoorden. Want het fijne ervan weet ik niet. Ik dacht dat de vakantiemodus alleen is om je buurtjes niet kwijt te raken omdat je metertje niet zakt wanneer je niet kunt inloggen. Wanneer je langere tijd weg bent is het natuurlijk wel raadzaam om je buurtjes op de hoogte te stellen van je afwezigheid.
     
    Laatste bewerkt: 3 December 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.