Praatgroep SantaCon 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 30 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Super, ik heb een duifje gestuurd.
     
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De vroegrijp is er in ieder geval al af, de anjers duren bijna 19 uur x 4 is ongeveer 75 uur.
    Ik begrijp alleen de supermest niet. Ik heb inderdaad begrepen dat wanneer je de sm-liefde van 25% hebt, je samen met de andere 75% de gewassen klaar zijn op het moment dat je de mest gegeven hebt.
     
  3. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Heb je gisteravond de veredelingen van de anjers pas in de vakjes geplaatst? Dan duurt het nog 24 uur voordat ze actief zijn. En dan zouden op dit moment de oude veredelingen nog actief zijn.
     
  4. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Ik had zondagavond de oude veredelingen op verwijderen gezet, dan gaat de 24 uur wachttijd in waarin deze oude nog actief zijn en nog niet daadwerkelijk te verwijderen. En gisteravond rond half 10 waren deze 24 uur om en konden die veredelingen ook daadwerkelijk verwijderd worden...en heb ik toen de nwe veredelingen voor de anjers erin gezet....
    Bij mijn weten zijn ze dan ook meteen actief...

    Idd werkt de vroegrijp...
    De sm-liefde verhoogt de effectiviteit met 25 %, is vlgns mij geen complete 25%...maar in combinatie met alle andere veredelingen en water en mest enzo...dacht ik toch verder terug te kunnen in tijd dan die 2.51 uur...
    Ik dacht dat iemand had geschreven om dan tot 0.00 uur terug te kunnen....
     
  5. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Zo, hier zijn de eerste kwartakkers ronde gevuld :).
    En sta ik inmiddels op 127 mutsen en 146 kadootjes :D
    Volgens mij prima. Leuk hoor, weer sterretjes, die kan ik nog steeds hard gebruiken, heb nog genoeg vrij te spelen in de boom...
    Ik ga er helemaal voor... eerst naar de bodem en dan weer omhoog werken :).

    Succes allemaal!!
     
    -mikmak- vindt dit leuk.
  6. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    met alle verdelingen van de rozen plus de staak,stol,witte onschuld
    water en sm dan zijn de rozen op combi velden meteen klaar
     
    .babouska. vindt dit leuk.
  7. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    En we zijn weer begonnen.
    Inmiddels 90 velden vol met Jute, deze zijn over een uur klaar.
    120 cadeau's gescoord en 101 kerstmutsen.;)
    Heel veel succes aan iedereen die meedoet met dit event.xD
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Mijn eerste 10 gewassen staan op het land met alles er op en er aan. Nu wachten tot dit klaar is. Probeer weer voor vanavond alles genoeg te hebben zodat ik weer comfortvelden kan leggen ivm werken morgen.
    Ik ga eerst van 1 naar 6 al het zilver doen en dan weer naar beneden.

    Iedereen weer veel speelplezier en succes.
     
    tinus138 vindt dit leuk.
  9. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    ik lees hier dat de rozen met alles erop en er aan meteen klaar zijn. snap ik even niet waarom ons de wac plus pompoen is ontnomen
     
  10. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    NOOtje, stuur mij ook maar even een duifje voor een wac.
     
  11. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester



    Beste kwiebus stollen moet er nog bij, is wel een goud slot
     
  12. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik snap nog steeds niet hoe die comforevelden werken :sleepy:
     
    tinus138 en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Je legt wat aarde op de grond, zaait gewas en klaar is Mimak. Nee hoor, geintje.
    Ik heb nog ergens een bestandje, ga eefe zoeken.

    Comfortvelden
    1 veld kost 3 zaadjes en duurt 4 x de gewone tijd.
    De oogst wordt verdrievoudigd (15 stuks)en het aantal EP verdubbeld
    Onkruid verschijnt pas na 48 uur.
    Supermest halveert de tijd vd velden, mest verkort de tijd met 5%, water verkort de tijd met 20% en Suzi geeft bij comfortvelden + 4 gewassen extra en 50% extra EP.
    WAC (wortel-appel-chutney) geeft 2 gewassen extra en PPJ (pompoenjam) geeft 1 gewas extra.

    Dit heb ik een keertje gekregen van een medespeler en bewaard ik mijn bestand. Ik vind het erg handig als je moet werken.
    Sorry voor de lijntjes, komt van mijn excel bestand.
     
    tinus138 en -mikmak- vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende


    Wat hierboven beschreven staat, heeft niet zo zeer te maken met de comfortvelden, maar met de werking van supermest.
    Schaapje zegt in deze tabel: halveert de tijd. Dat is standaard. Dankzij rune, bonenstaakrij, ambachtsprodukten en veredelingen kun je de tijd met supermest met 100% verkorten. 100% is alle tijd, dus heb je dan alleen de voordelen van comfortvelden. Dus extra ep en gewassen.
     
    -mikmak- en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel voor de aanvulling. ;)
     
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier fase 2 ook af.en alweer over de 1700 jute in de schuur. Zilver fase 3 al ingeleverd. DI loopt wat achter. Tenmiste de kerstmutsen. Maar dat komt goed. Gaat lekker hier
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben net begonnen en jij al bijna klaar xD. Je gaat super hoor!
     
  18. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    dus als ik een gewas gebruik dat 18 uur duurt, wordt dat 4 x 18=72 uur. Na die 72 uur gaan dan de
    48 uur in voor onkruid ? of zie ik dat verkeerd
     
  19. 123Pien

    123Pien Forum freak

    Mikmak, volgens mij klopt dat helemaal.

    Ik heb net pas mijn eerste rondje van vandaag kunnen oogsten (hele dag gewerkt), maar heb wel 103 mutsen en 118 pakjes. Valt niet tegen...:D
     
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik weet niet precies hoe het zit met de 48 uur onkruid.

    Ik gebruik comfortvelden omdat ik moet werken en dan niet kan oogsten. Zet vanavond comfort erop en dan is het 4 x 6 = 24, dan doe ik er water bij en mest. Als ik dan morgenavond thuis kom, kan ik oogsten.
     
    -mikmak- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.