Praatgroep SantaCon 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 30 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Wanneer je bij de eerste oogst ongeveer alles kunt oogsten, is dat een hele goede indicatie voor je daggemiddelde. De drops na 24 uur niet echt als je daarbij de eerste oogst meetelt. Als je 800 drops moet in 6x 24 uur, dan is 70 bij de eerste oogst gewoon niet genoeg.
    Daarmee heb ik niet gezegd: Je haalt het niet. Maar wel: Je haalt het hiermee niet.
    Met daarbij de tip om te kijken of de tentoonstellingsbeker toch nog net een procentje omhoog kan, en om s'nachts vooral lange gewassen te blijven zaaien. Het is gewoon jammer als je wel alle gewassen binnenhaalt, en dan er met de drops lang niet komt. Dan kun je beter een aantal gouden en diamanten fases tot het laatst bewaren en zorgen dat gewassen en drops met elkaar in evenwicht blijven.
    En natuurlijk zijn er ook oplossingen als supermest op comfortvelden of hele velden blijven gebruiken om de drops op peil te krijgen.
    Rozen, zoals Eevee zegt, kunnen die lange gewassen voor de nacht zijn, die je gelijk de beker verder kunnen helpen vullen, maar volgens mij krijg je die in level 66. Maar misschien ook wel in 65.

    O, en ik had zelf 31 cadeaus en 27 mutsen, en maak me nog helemaal geen zorgen.
    Ik heb nog teveel op het veld staan dat ik vandaag nog kan oogsten.
     
  2. KennyMaradonna

    KennyMaradonna Gelegenheidsauteur

    Zo, ik ben begonnen met 1 kerstcadeau en 1 kerstmuts.
    Ga ik het nu nog wel halen? :)
     
    RonSchoof, -mikmak-, FarmerBroek62 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Je hebt gelijk Coco level 66 voor de rozen.
     
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Niet als je met dit gemiddelde doorspeelt. Er is meer nodig dan 1 kerstcadeau en kerstmuts per uur.
     
  5. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Hoi Daxter, welke bonenstaak geeft 5% SM extra?
    ik heb er 59 heb ik er eentje gemist?
     
    -Nigelle-12 vindt dit leuk.
  6. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    goedemiddag succes nogmaals allemaal , ik vind het er erg mooi uitzien zelfs de sokken ..
    en met het 6uur gewas maakte ze mij heeeeeeeeel gelukkig mijn vraag welke bonenstaak daxtar ...
     
  7. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    dat is de staak met de kastanje beesjes blz 15 staat hij bij mijn
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  8. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Die heb ik dan inderdaad gemist want daar heb ik niet aan meegedaan
    Dankjewel voor het snelle antwoord
     
    -Nigelle-12 vindt dit leuk.
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Had i niet goed gelezen. Dacht ook dat je de gewassen op de bahama kon zaaien en oogsten. Kom er net achter dat dit niet het geval is. Toch maar mijn bomen uit het bos gehaald. Nog een anderhalf uurtje en fase 1 klaar.
     
  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De wolkenrij van het kastanjefeest die we net gehad hebben.Ik dacht dat jij aangaf dat je daar niet aan mee ging doen
     
  11. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    eerste jute klaar ...ik vind de jute er mooi uit zien
     
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je wel voor de tips. Ik ga wel kijken wat ik ga doen. Lees hier ook de tip om 1 G + D en 2 G +D over te slaan. Dat is misschien ook nog wel een idee en in de nacht 1 veld met verdeelde roze en de andere 2 met comfortvelden en sm, of andersom. Op die manier krijg ik wel wat meer eventgewassen binnen en ook DI.

    Ik hou het forum in ieder geval in de gaten, daar komen veel tips voor bij haha.
    Momenteel 21 of 23 DI, dat is niet zo veel, maar ik moet al mijn dieren en XXL bomen nog binnen halen. Dus vanavond kan ik mooiere aantalen noteren. En begrijp ik goed dat je dus 200DI per dag nodig hebt? Van beiden 100 per dag??? Dat klinkt weer heel veel hoor. Maar we zien wel :) Ik blijf positief :)
     
  13. marliza1

    marliza1 Forum prof

    Zo hier zijn de volgende 90 jute geplant. 140 kerstkado en 115 kerstmuts binnen.
    Gaat goed zo, :)
     
  14. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Voor de buurtjes, drops al binnen.

    [​IMG]
     
  15. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Toch kom ik nog niet helemaal uit ?
    Ik heb nu 10 eventgewassen hele akkers gezaaid.

    Rest comfot aangelegd, de kastanjestaak aangezet, witte onschuld ingezet en comfort gezaaid met anjers. Daarna supermest, water, mest erop...maar ik blijf steken op een tijd van 2.51 uur??

    Deze volgorde aangehouden:
    Anjers op comfort = 66.29 uur
    Supermest 75% (50+10 rune+10 witte onschuld+5 staak) = 4.08
    Water 20% sneller en mest 10% sneller = 2.51

    Maar ik heb al sinds gisteravond ook de volgende veredelingen voor anjers aanstaan:
    - vroegrijp verkort groeitijd 12%
    - sm liefde verhoogt effectiviteit supermest 25%
    - eco liefde verhoogt effectiviteit water 8% en mest 10%

    Nu had ik dus gedacht, zolang de eerste 10 eventgewassen opstaan, ga ik met de rest comfort anjers en de veredelingen en staak en witte onschuld en rune ed zolang met supermest, water en mest alvast voor zoveel mogelijk DI zorgen....
    Ik had gedacht dat de anjertijd bijna op de 0 uur zou zitten, maar met alles blijf ik steken op 2.51 uur...

    Mis ik nog iets wat ik had kunnen toevoegen, reken ik verkeerd??
     
  16. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    ik ben ook al klaar met de drops
     
  17. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ik zou willen, dat ik rozen had... vanmorgen naar level 65 gegaan en uien gekregen. Kreeg er spontaan tranen van.
    Ik zit nu in excel te knutselen hoe ik het voor elkaar kan krijgen met 352 vakjes. De dieren moeten blijven staan, omdat ik nog niet genoeg heb.

    Dan moet ik nu nog 13,26 keer oogsten. Iets meer dan 2x per dag. Ik denk, dat ik er 's nachts uien op zet om die dropitems te halen. Ik ga het halen, daar ben ik gek genoeg van overtuigd en aan moed ontbreekt het me ook niet.
    Als ik van iedereen, die nu zegt dat ik het niet ga halen na afloop een WAC krijg, hoor je mij niet klagen en ga ik er zelfs 's nachts voor uit mijn bed.
     
    stien56 en Ekeiram37 vinden dit leuk.
  18. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Gefeliciteerd. Hoe krijg je dat voor elkaar zo snel? Getoverd?
     
  19. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    nee hoor alles ingezet wat je kunt inzetten
     
  20. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    stuur maar een igm (duifje) dan stuur ik een wac
     
    -mikmak- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.