Praatgroep SantaCon 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 30 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Ik heb ook zin in dit event en heb anjers gezet op mijn open plek voor wat extra DI. Alle diertjes zijn op voorraad ik ben nog met VM bezig en kan pas vanavond beginnen. Ik hoop dat ik het haal want de bonenstaak is wel een mooie voor de werkstallen.

    @N00tje ik heb je een duifje gestuurd. Een duifje is een persoonlijk berichtje
     
  2. KennyMaradonna

    KennyMaradonna Gelegenheidsauteur

    Ik speel zoals altijd mee. Zonder te kijken welke beloningen er zijn.
    Deze keer heb ik ook tien minuten geleden mijn hele farm geoogst. Dat maakt het wat spannender met de drop-items, omdat ik letterlijk met 0 begin. Normaal gesproken heb ik ieder event honderden van die dingen over, dus wat maakt het uit?
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  3. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik had het wel gezien. Je hebt max 588 veldjes als je alles leeghaalt ,Dan zijn het 8 oogsten op kwartjes met wac.
    Ikzelf laat mn mammoeten staan dan kom ik op 10 oogsten Wat nog steeds goed te doen is.Omdat ik vandaag wel aan volle maan mee heb gedaan doe ik op de ww die rondjes met rozen en sm wo op comfort .Zodat ik niet achter ga lopen met drops
     
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik let wel op wat ik oogst. Maar alles wat vanmorgen om half 8 klaar was, en binnen 12 uur weer, heb ik wel geoogst. En op de hoofdakker met de volle maan gewassen bezig. Net 6 uurs gewassen gezaaid, dus pas tegen 5 uur kan ik daar eventgewassen opzetten.
    De beloningen vind ik wel aardig, maar niet iets wat ik echt bijzonder vind. Dat hoop ik met kerst nog te krijgen.
     
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hmm dat had ik zeker niet gezien, maar goed dat ik het forum in de gaten hou.
    Heb vanmorgen zo gezaaid dat alles op baha om 14.00uur klaar is, maar daar heb ik dus niks aan haha. Verder ben ik nog bezig met het volle maan event en die kan ik net voor 3uur nog oogsten, zodat ik daar nog een keer wat op kan zetten. Heb een doel haha. Op de andere twee velden heb ik alleen maar dieren staan, dus ik ga vandaag maar even kijken wat ik allemaal kan ombouwen. Al red ik dit event toch niet omdat ik vanaf vrijdagmiddag niet meer kan spelen. Of is het nog haalbaar is die paar dagen? Iemand suggesties?

    Allemaal veel speelplezier en succes
     
  6. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Als je alles verwijderd heb je 588 kwartjes met wac heb je aan 8 oogsten genoeg.Als je vandaag al zo ver komt dat je1 oogst hebt is het misschien te doen
     
  7. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Succes iedereen. Start is goed gegaan
     
  8. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ik heb net koolraap, hazelnoten, fruit en stallen geoogst (mijn 6 ezel-werkstallen moeten nog) en ik heb 70 kerstmutsen en 76 kerstcadeau's. Geen idee of dat goed is en of ik met dat gemiddelde het hele event kan uitspelen?

    Inmiddels ben ik naar level 65 gegaan en de levende legende staat nog op 18%.
     
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Bedankt voor de tip, maar hoe krijg ik zo snel al die velden vol? En dan zit ik natuurlijk nog met de DI's!

    Heb de 10 velden er op staan met super mest, suzi, water en gewone mest en ik heb nog een WAC aan staan voor volle maan :)
     
  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    ik gebruik zelf ook nog witte onschuld en de bonestaak met 5% snellere Sm.DI doe ik met rozenzie post 43 maar ik heb de volle tijd
     
  11. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je zou level 1 G+D en 2 G+D eerst over kunnen slaan. Dat scheelt je in ieder geval 1850 jute en 120 mutsen en 75 kado's. Je hebt 6 dagen de tijd om de rest bijeen te spelen.
    Met de 3 velden vol op kleine akkers heb je zo'n 1750 jute per keer. Dat zijn voor de 14000 jute 8 oogsten. Wel met gebruik van WAC natuurlijk.
     
  12. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    HiHa, eerste oogst voor poten jute, 100 mutsen en 100 kerstcadeaus.
    Succes allemaal.
     
  13. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    De eventgewas krijg ik wel bij elkaar, ik ben ontzettend geholpen door mede-boeren met WAC, dat daar het probleem niet zit.
    Wat is 1 G+D en 2 G+D? Ik ben juist dol op mutsen, beetje thuis, beetje op het werk, beetje op mijn boerderij. Ik muts de hele dag wel door :-D.
     
  14. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Ik heb gekozen voor 550 kwartakkertjes...maar eerst natuurlijk met grote akkers (met alles erop en eraan) een voorraad maken van de jute. Op de overige vrije plekjes staan m'n hoogste (EP) XXL bomen. Ik heb 83 kerstmutsen en 88 kerstcadeau's uit m'n oogst.
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je moet er ruim 100 per dag, dus met dat gemiddelde ga je niet het hele event uitspelen. En als je dat dus ziet aankomen, kun je beter kijken welke fases je wilt doen en daar voldoende voor verbouwen, en s'nachts je langste gewas blijven zaaien voor de drops.
    Je levende legende kun je misschien nog iets verhogen door gewassen te verkopen en fruit terug te kopen en in te leveren. Na het oogstfeest zijn de prijzen nog vrij hoog, maar de vlierbessen zijn aardig waard en bij mij op de markt weer onder de 30 BD.
     
  16. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Level 1 Goud en Diamant en level 2 Goud en Diamant kan je eventueel later doen als je de dropitems voor de rest hebt.

    De 1e oogst aan DI's: 135 kerst kado's en 122 kerstmutsen.
     
  17. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Een dag duurt 24 uur, dus kun je morgen tegen 14.00 u. pas zien wat je daggemiddelde is.
     
  18. tootje

    tootje Commandant van het forum

  19. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Beetje vroeg om nu al tegen iemand te zeggen: Je haalt het hiermee niet. Toch?
     
    RonSchoof, tootje, hunt2000 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik had er net zoveel;)
    Maar Coco heeft wel gelijk want je zult er verder minder oogsten denk ik.
    Met rozen nachts moet je een heel eind komen voor de drops en goed kijken wat je wilt.
    Ik zou eerst alle zilveren doen en dan kun je bij goud en diamant kijken welke je het eerst wilt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.