Praatgroep SantaCon 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 30 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat heeft N00tje ook iedere keer gezegd. Ik ga handelen, ik ga ketels verkopen, nooit 1 keer om een WAC gevraagd.
    En met de 6 ketelsmederijen die N00tje de eerste keer nog moest oogsten, was de WAC ook gewoon binnen. Met het inzetten van de WAC op woensdagochtend en het oogsten van 400 kwartveldjes koolraap, was de volgende WAC ook al betaald.
     
  2. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Dat heb ik gisterenavond ook gedaan. Ik had BD40.000 en na 6 kookpotten had ik BD100.000. o_Ok de mest verkoop ik nu rond de BD80 per stuk. Zo ben ik ook door de eierquest gewandeld. Kippen verkocht en eieren terug gekocht. Het zal een beetje tijd kosten om die handigheidjes in mijn systeem te hebben, maar ik hoef niet vandaag alles klaar te hebben.
     
  3. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Heb je de PPP nog gebruikt die ik je had gestuurd, de tijdverlenging van 30% zoals ik had uitgelegd in mijn duifje levert bij een aantal tegelijk gegeten WAC's als snel 1 gratis WAC op. Als je die niet hebt gebruikt denk daar dan aan bij een volgend event, want dat is zeker de moeite waard. Ik kan het zelf maken, ik eet er 8 tegelijk, dan de PPP en dan heb ik ruim 2 wac's aan tijd erbij. 8 x18 uur (duur van de WAC)= 144 uur x 30% (PPP)= 43.20 uur en dat bij elkaar opgeteld dan heb ik 187.20 uur aan +2 gewas en dat is ruim 7 dagen. De moeite waard voor de volgende keer. Als je er zoveel zou sparen en in een keer eten + de PPP kun je de volgende keer je hele event spelen met +2 gewas extra. Ik kocht mijn WAC altijd buiten een event om want dan zijn ze toch wat goedkoper
     
  4. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Goed bezig. En wat Jokertje ook zegt, buiten een event om kopen, scheelt ook weer veel aan bd. Mest levert ook veel op. En PPJ eten als je de wac genuttigt hebt.Levert weer extra tijd op aan WAC
     
  5. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Natuurlijk heb ik er aan gedacht, maar een WAC met PPP is minder dan 24 uur. Ik ben gemiddeld 14,5 uur per dag online, de rest doe ik mijn schoonheidsslaapje. Jij zet 8 WAC in voor 7 dagen. Ik heb er dus 8 WAC voor 8 dagen. Of reken ik dan fout. Ik vergeet de WAC niet, dus zoals ik het zie spaar ik in dit geval een PPP uit. De volgende keer koop ik ook een paar WAC buiten een event.
     
  6. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Let wel op als je beide kaasmakerijen tegelijk er op hebt staan heb je per keer 6 muizen nodig
     
  7. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Nootje ik denk dat jij het verkeerd begrijpt. Jij zou dan 7 wac kunnen eten + ppj. Scheelt jou weer 1 wac
     
  8. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Je brengt me wel op een idee:D Voor de wac gebruik ik hem ook niet maar als ik weer een keer een paasjammetje opknabbel is die in elk geval langer dan 12 uur.

    @ Annigjen ik doe dat ook niet omdat ik aan het eind alleen maar bijna 6 uur extra krijg die ik in bedje lig.Voor de mensen die de wac vergeten morgens is het natuurlijk de oplossing.
     
  9. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    N00tje is niet de enige die het niet goed begrijpt :)
    Want in het rekenvoorbeeld van Jokertje (8 x18 uur (duur van de WAC)= 144 uur x 30% (PPP)= 43.20 uur en dat bij elkaar opgeteld dan heb ik 187.20 uur aan +2 gewas en dat is ruim 7 dagen.)
    Is volgens mij 187.2 gedeeld door 24 uur 7.8 dagen dus net geen 8 dagen en als je smorgens 1 wac eet kun je 8 dagen van 18 uur wac gebruiken (ik zet 'm smorgens aan om 07.00 uur Ga rond 23.00 slapen) en volgende ochtend eet ik er weer 1 zo kan ik er 8 dagen er mee vooruit Het enige voordeel is misschien dat je vergeet Wac op te eten smorgens maar dat is zo'n standaard handeling dat vergeet ik eigenlijk nooit.

    Daar gebruike ik PPP wel voor ook voor het verlengen van bijv. valentijnsverrassing en voorjaarsboeket (rozenjam roze gelei)
     
    Laatste bewerkt: 6 December 2014
  10. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Nog 74 kerstcadeau's en dan is fase 5 diamant, de wolkenrij gehaald.xD
    Ik heb nog 45 uur, ik denk dat ik vanavond maar weer mijn roosjes neerzet.
    Dan schieten de drop items morgenvroeg weer als paddestoelen uit de grond ;)
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, N00tje heeft dat helemaal goed. Meerdere WAC's eten met een pinky is voor het gemak, maar levert je niet meer op.
    De enige manier waarop een pinky meer oplevert, is als je zorgt dat je net binnen de 24 uur weer oogst. Dus de eerste ochtend neem je om 8 uur een WAC met pinky, de volgende ochtend zorg je dat je om kwart voor 8 de oogst binnen hebt. Daarna zet je weer eventgewas met water en bijna 5 uur later, dus rond half 1, neem je de volgende WAC, zo mogelijk met pinky.
    Als je 1 WAC met pinky neemt en effectief gebruikt, is de pinky dus heel erg de moeite waard. En als je wat verder in het spel bent, en je je niet meer druk maakt om een paar duizend BD, dan is het prettig om s'morgens in alle vroegte en drukte nooit de WAC te vergeten, maar een schatting te maken in hoeveel dagen je klaar denkt te zijn met het eventgewas, en zoveel WAC met 1 pinky te nemen.

    De pinky neem ik inderdaad ook gecombineerd met een ananastaart en paasjam, heb ik daar de hele dag genoeg aan.
     
  12. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Hier het event helemaal klaar. Succes voor wie nog bezig is. Was een leuk event .
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hier nog 12 schapen te gaan. Morgen klaar, maar de wolkenrij dus nog niet compleet.
     
  14. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Oeps, dat is dure kaas. Bedankt, daar had ik geen erg in. Gauw wat muizenstallen opzetten voordat de boerderij zonder muizen zit.
     
  15. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Kijk daar had ik ook niet aan gedacht, bedankt
     
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dat zou ook heel goed kunnen Coco maar ik eet altijd 15 wac en cat en dan kan ik weer een hele tijd vooruit. Dan heb ik dik over de 300 uur. Risico is dan wel eens dat je vergeet de tijd in de gaten te houden en een keer oogst zonder wac. Maar daar kom je dan snel weer achter en activeren dan maar weer
     
  17. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zo doe ik het ook annigjen
    Hier event wel al klaar
    En ik verleng alle ambachtszaken met ppp
     
  18. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik ook miekje. Zodra ik weer wac en vat gegeten heb maak ik gelijk weer nieuwe. Zorg dat ik op voorraad heb. PPJ hoef ik niet te maken. Dat scheelt alweer. Witte onschuld ook niet trouwens
     
  19. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Nog 67 kerstcadeau's voor fase 5 diamant en de wolkenrij kan worden gevuld.
    Fase 1 en 2 goud en diamant heb ik overgeslagen.
    Als er tijd is en ik genoeg kerstmutsen en kerstcadeau's heb doe ik deze ook nog.
    Zo niet, jammer dan, ik heb gehaald wat ik wilde halen en dat waren de items, daarna de wolkenrij.xD
    Die heb ik dus al bijna gehaald.
    We hebben nog 42 uur te gaan, de roosjes staan weer voor de nacht.:)
     
    robbiefarmer, buikie1512 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Succes nog
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.