Praatgroep Rodeo baby's

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 20 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Er zijn wel degelijk problemen met de molen, gelukkig hebben niet alle spelers er last van. Maar er zijn verschillende bugs in de molen.
    Daarbij gaat er bij sommige van die bugs een hoop gewas domweg verloren.
     
  2. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Er kan van alles terug te winnen zijn maar het is ook met babyboom zelden dat je overslaat. Je krijgt wel extra fokdieren maar in dit geval moet je juist niet te veel overslaan want je moet aan het begin van het fokken blijven staan.

    Voor een witte koe moet je (zonder babyboom) 5 keer fokken Voor een Shettlander ook. Dus is 10 keer fokken. 10 keer is 20 SV
    Van beide dieren heb je er 12 nodig is 240 SV
    Dan moet je nog 18 keer fokken voor bruine koeien en 18 keer fokken voor halflinger is 2 keer 36 SV Tel je alles bij elkaar op dan moet je dus 306 SV hebben. En dan moet je duimen dat je niet te vaak hebt dat je doorschiet met je dieren.

    Je moet dus een investering doen van 200 SV (je krijgt er 95 terug). Een product wat niet te koop is op de markt wat je kan draaien in 9 uur tijd en op geen enkele andere manier te verdienen is dan alleen tijdens questen of events. Kortom vooral de beginnende spelers zullen moeten investeren om dit event te kunnen halen en daarom doe ik niet mee aan dit event.

    Maar goed die keuze moet ieder voor zich maken.

    Jij misschien wel maar bovenstaande berekening laat echt zien dat je 153 SV per diersoort nodig hebt. Met een opbrengst van 95 schiet je er dus toch bijna 60 SV bij in.
     
  3. lilian-1955

    lilian-1955 Forumleerling

    het lijkt me wel leuk.
     
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik doe mee. Leuke bonestaak de rest van de prijzen zijn ook prima
    Ik ga alles zilver doen en fase 6 ook goud en diamant. En als het met babyboom lekker gaat misschien nog wat meer fases voor de sterren.De haflingers en shetlanders heb ik op voorraad ,dus moet ik 40 keer met iets paarderigs fokken voor de veulens.
     
    _Jeanie_ en amandeltje vinden dit leuk.
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ben het niet eens met je berekening Ard. Ik houd altijd bij wat de opbrengst is bij het fokken. En gemiddeld (met alle fokrunes) tijdens babyboom, krijg ik uit 4 gewone dieren, een dubbel dier 1e level, of een dier 2e level, of een 1e level dier met gewone dieren. Dus dan zou je heel veel minder SV nodig heb dan jouw berekening.
    Het kan gebeuren dat hij verder overslaat. Prima, heb ik die ook binnen. Dat is niks verloren, toch?
     
    _Jeanie_ vindt dit leuk.
  6. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Dat klopt, maar je berekening is niet juist: 120 + 36 (per diersoort) is volgens mij toch écht 156 SV.. ;)
     
    .-Ard1970- vindt dit leuk.
  7. Errim

    Errim Regelmatige auteur


    Ik heb - net als farmermikkie hierboven - het idee dat babyboom juist wel regelmatig er een overslaat en daarmee gunstig is voor dit event. Neemt niet weg dat je inderdaad wel wat supervoer moet investeren, maar dat is ook waar ik supervoer voor maak in de molen (om dit soort investeringen te kunnen doen). Maar wat je zegt die keuze moet ieder voor zich maken.

    Ik heb er zin in! Alleen wel raar: het event begint morgen, maar ik ga (mag van mezelf) pas met babyboom gaan fokken, dus ik moet nog een paar dagen wachten.
    Naast de eventdieren ga ik ook proberen wat panda's en apen te fokken voor de quest Kamelen in het zand.
     
    detje81 en Farmer121965 vinden dit leuk.
  8. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    als je begint met gewone koeien voor de bruine slaat hij meestal wel zo vaak over dat je wel genoeg witte koeien krijgt.
    het fokken met babyboom levert veel meer op. hoef je de helft maar te fokken, de rest krijg je er bij.
    je moet zorgen dat je genoeg baby dieren krijgt, daar moet ik meestal nog voor door fokken omdat ik die nog niet genoeg heb.
     
    amandeltje vindt dit leuk.
  9. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Ik ben er nog niet over uit of ik wel mee doe deze keer.
    De sterren die we kunnen verdienen zijn wel erg verleidelijk :p
    Ik ga alleen fase1 zilver doen ...... heb ik in iedergeval voor 8 uur alle knechten EN 1 ster :D;)
    daarna wachten of we BBD krijgen dit weekend. Zaterdag heb ik geen tijd,
    maar BBD hoeft niet zolang te duren voor dit event..... zeker niet met wolkenrij en jammetje EN
    niet te vergeten al die lekkere parfum :wuerg: :wuerg:
    Maar dat zie ik nog wel of ik wel of geen BBD ga doen.
    Iedereen veel spel plezier gewenst en succes.
     
    Farmer121965 vindt dit leuk.
  10. SikkoK

    SikkoK Forumleerling

    Inderdaad, hoop dat ze daar nu wel snel mee komen...
     
  11. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    blabla hier blabla daar ....we weten dat er bugs in de molen zitten ....maar ik ga weer voor de wolkenrij :music:
     
    VlinderHoeve vindt dit leuk.
  12. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Vandaag ga ik ook niet beginnen. Wel met de molen aan te zetten. maar heb een middag/avonddienst. Dus weinig tijd. Wel lekker een lang weekend voor de boeg

    De molen draait hier al
     
    Laatste bewerkt: 22 April 2015
  13. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Net ook de molen aangezet en ik ga er ook gewoon voor :).
    Het is namelijk wel zo, dat sinds ik wolkenrijen heb, ik echt veel sneller level op de baha... soms wel 1 a 2 keer per week, (afhankelijk van hoe vaak ik speel) terwijl het daarvoor 1 keer in de 3 weken was ofzo (zonder bonestaak).
    Dus ik hou er wel van! en het is ook x je eigen level, dus de hoeveelheid dat je krijgt, stijgt ook met je level.

    Ik ga ook wachten op de BBD. Ik heb sowieso weinig tijd, dus ik zal het tussendoor moeten doen :).
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hier heb ik 2 opdrachten voor wortelpap en venkel iets in de molen gezet. Over een klein uurtje is mijn kippenvoer klaar en dan kan mijn molen gewoon verder gaan met de dingen die we nodig hebben voor het event.
    Verder ga ik nog niks inleveren hiervoor, ik ga wachten op een BBD. Het zou erg raar zijn als we deze niet krijgen, gezien we deze maand nog geen BBD hebben gehad.
     
  15. Leafhuntress

    Leafhuntress Forumleerling

    Waar vinden jullie dat we een BabyBoomDag gaan krijgen in het weekend? Ik zie het nergens staan... als het namelijk niet zo is kan ik net zo goed nú beginnen met fokken in plaats van te wachten.
    :inlove:
     
  16. sharry1990

    sharry1990 Forumbeginner

    wat kan je eigelijk met die partytickets?
    want ik zie ze wel eens vaker, en doe dan niet mee
     
  17. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    • Dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de "bewerk"- knop als je iets wilt toevoegen
    Bij het boerenrad op "Party" klikken. Je kan er mooie prijzen mee winnen

    Je hebt 28 kalveren en 40 veulens nodig. Enkel voor deze dieren alleen moet je al 68 (=136 supervoer) keer fokken. Of krijg je meerdere babydieren als je wacht op de BBD.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 22 April 2015
  18. sharry1990

    sharry1990 Forumbeginner

    heeel erg bedankt , zag dat ik 25 stuks had haha
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Helaas staat nog nergens dat er een BBD komt. Maar dat kan zo veranderen haha. Je weet nooit met dit spel.
    Gezien er deze maand nog geen BBD is geweest en we nu een fok event hebben, wat ook in het weekend loopt, zou het erg raar zijn als die niet komt. Maar zekerheid heb je pas als er een nieuw event word aangekondigd of niet!

    Sharry1990: met de party draaien kun je de 5 bloemen winnen. Deze kun je in de daarvoor bestaande staak zetten. Die levert weer extra op.
    Sommige bloemen leveren TEG en sommige EP. Ik let er altijd op wat de hoofdprijs is als ik een party draai ga draaien. Ik draai alleen als er een bloem bovenaan staat, maar dat is erg persoonlijk. Weet niet waar jij het meeste belang bij hebt en met 25x heb je nog wat draaien te gaan.
    Succes, hoop dat er mooie prijzen uitkomen :)
     
  20. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Beide reacties heb ik samengevoegd. Het is beter om als je iets wilt toevoegen of veranderen de "bewerk" - knop te gebruiken die onder je bericht staat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.